וינה . עיר בירה קלאסית , שילוב מושלם בין היסטוריה , תרבות וקולינריה . בילינו בה 5 ימים ולמען האמת , אפשר להסתפק גם ב-3 או 4 , אלא אם כן מקדישים יום שלם לעיר נוספת (ברטיסלבה למשל) . להלן המלצות , טיפים ומידע שעשוי לעזור :

1. השתמשו בתחבורה הציבורית . יעילה , קלה ומהירה . קנו כרטיס בהתאם לזמן השהייה בעיר , באחת מהמכונות האוטומטיות שיש בכל תחנת מטרו . הקפידו לתקף אותו טרם הנסיעה הראשונה (אוי ואבוי לכם אם לא , מאד לא כדאי להיתפס בלי כרטיס ואל תעיזו לתחמן !) . שימרו את הכרטיסים במקום קבוע , מבלי שיתקמטו , על מנת להציגם במהירות ובכל מצב בו יופיע לו פתאום פקח לביקורת . הכרטיס טוב לכל אמצעי התחבורה - מטרו , אוטובוס וטראם . הצטיידו במפת העיר שיש בה גם את קווי התחבורה , או היעזרו בGOOGLE MAPS . המרחקים בין תחנות המטרו קצרים יחסית וכך גם בטראם , כך שאם פספסתם תחנה לא ביג דיל . שימו לב תמיד שאתם בכיוון הנסיעה הרצוי לפי תחנות הקצה , ישנן גם תחנות קטנות שבהן אותו רציף משמש ל-2 הכיוונים .
  2. למבקרים בארמון שנברון : קנו כרטיסים בעמדות האוטומטיות וחיסכו מעצמכם עמידה בתורים . יש לבחור את סוג הסיור לפני התשלום , כל אחד עפ”י הזמן שהוא מקדיש לביקור . כל הסיורים מודרכים באמצעות מכשירי האזנה אישיים ובמגוון שפות . מומלץ לקחת את סיור האימפריאל , המקיף 22 חדרים . השיטוט בגנים ובשטחים הפתוחים הוא בחינם . יש בתוך המתחם גן חיות שאליו הכניסה היא בתשלום נפרד . ממש ליד הכניסה לגן החיות ישנו בית קפה בשם LANDTMANN , שהוא מעין סניפון של בית הקפה המפורסם שנמצא ליד תיאטרון הבורג בעיר העתיקה . מקום מצוין להפסקת קפה והקינוחים תענוג .
  3. אל תחמיצו ביקור (ויותר מפעם אחת) בשוק NASCHMARKT . שוק תוסס , עמוס מכל טוב ומכל טעמי העולם . המסעדות במקום ממשיכות לפעול גם אחרי שהדוכנים נסגרים (בסביבות 18:30) והן עמוסות לעייפה בתיירים . למרות הצפיפות והעומס רצוי לשבת באחת מהן , להזמין מה שבא ולשתות בירה צוננת . המחירים לא זולים אבל גם לא יקרים בהגזמה לעומת מקומות אחרים בעיר .
  4. קניות : אין צורך לנסוע במיוחד לאחד הקניונים הענקיים . כנסו למדרחוב MARIAHILFER , לכל אורכו נמצאות כל הרשתות המוכרות והפופולריות שתמצאו בקניונים . לטעמי הוא עדיף בהרבה על המדרחוב המרכזי והמוכר יותר , KARNTNER , העמוס והרועש .
  5. לחובבי הקפה והקינוחים אני ממליץ בשמחה רבה על CAFE LANDTMANN , בסמוך לתיאטרון הבורג . הזמינו את פנקייק הקיסר ו/או את שטרודל התפוחים עם כדור גלידה וקצפת , לצד אחד מסוגי הקפה המיוחדים שלהם . יאמי !
  6. רעבים ? כנסו לאחת מסניפי VAPIANO (יש לפחות 3 בעיר) . מטבח איטלקי מגוון בשיטה מיוחדת לרשת , שבה מקבלים בכניסה מכשיר חשמלי שבו מצטבר מה שהזמנתם בדלפקי הכנת המנות (שירות עצמי ללא מלצרים) והתשלום מתבצע בצאתכם מהמקום עפ”י מה שהצטבר במכשיר . נחמד , טעים ולא יקר .