מסלול חד יומי בלוזון ”טיול יומי להר הגעש פינאטובו (Mt. Pinatubo)“

רצינו להמליץ על טיול יומי להר הגעש מהיפים שראינו בעולם. הר הגעש פינאטובו התפרץ בשנת 1991 וכיסה כפר שלם על תושביו. עד היום ניתן לראות את המסלול שבו עברה הלבה. ההר איבד כ-300 מחלקו העליון ונוצר אגם בצבעי טורקיז ממי גשמים עם נוף מדהים של הר הגעש מסביב.

את המסלול ניתן לעשות בכמה דרכים,

1. הגעה לעיר Angeles, ממנה אפשר לסגור את הסיור במלואו דרך אחת הסוכנויות הנמצאות על הרחוב הראשי של העיר. (ליד תחנת הג’יפני הראשית של העיר) אי אפשר לפספס. יש שם הרבה סוכנויות, כל רכב שיוצא יכול להכיל עד 6 אנשים וככל שיש יותר אנשים בקבוצה המחיר לבן אדם יורד. אנחנו לא הכרנו דרך אחרת להתארגן אז יצאנו בקבוצה אחת כזאת. יוצאים ב-6 בבוקר ברכב פרטי לכיוון Santa Juliana (נסיעה של כ-45 דקות), אחר כך עוברים לרכב 4*4 ונוסעים איתו כשעה וחצי על המסלול שבו עברה הלבה לפני 25 שנה. לבסוף מגיעים לקטע שאי אפשר לעבור יותר ושם מתחיל הטיפוס הרגלי של בערך שעתיים – שעתיים וחצי לכל כיוון. כאשר מגיעים לפיסגה מעל האגם מתגלה מחזה מדהים בין היפים (ואולי היפה ביותר שראיתי מימיי). בדרך כלל אסור להיכנס לשחות באגם, אבל בגלל שלא היינו בעונה העמוסה אז לא היה בעיה להיכנס למים שפלטו זרמים חמים של גופרית. אחרי ארוחת צהריים ירדנו בחזרה לרכבי 4*4 וחזרנו בחזרה לכפר, אחרי הסתובבות בכפר חזרנו ל-Angeles לקראת שעות הערב.
  2. פגשנו שם זוג שעשה את המסלול בצורה אחרת ובדיעבד זאת היתה הדרך שהיינו בוחרים לעשות, אפשר לארגן Homestay באחד מהבתים בכפר Santa Juliana. אפשר לתקשר עם אחת המשפחות בלונלי. החוויה היא ממש כיפית ואז הם יכולים לארגן את ה 4*4. גם חוסך עלויות כי מ-Angeles הכל יותר יקר וגם יוצא לישון בכפר שהוא מאוד ידידותי שממש כיף להסתובב בו.