חדשות תיירות ותעופה

ממשלת סין החליטה לאפשר כניסה ללא ויזה לתיירים מ-195 מדינות ברחבי העולם - אך ישראל נותרה מחוץ לרשימה הירוקה של המדינה האסייתית
אביב בצון
תמונה ראשית עבור: ישראל בחוץ: סין מבטלת צורך באשרת כניסה ל-195 מדינות; ישראלים עדיין נדרשים להנפיק ויזה
depositphotos/ChungKing

מאז שהביאה לאוויר העולם את מגפת הקורונה הקטלנית, נאבקת סין, המדינה השלישית בגודלה בעולם, בירידה משמעותית בתיירות הפנים למדינה. כצעד נואש להחיות את התיירות בארץ הדרקון, החליטה ממשלת סין לפתוח את שעריה הימיים לתיירים מ-195 מדינות ברחבי העולם, שיוכלו להיכנס למדינה ללא צורך באשרת שהייה. ישראל, כפי שכבר הבנתם, נמצאת מחוץ לרשימת המדינות שאזרחיהן יזכו לפטור מוויזה.

המדינות שכן ייהנו מהפטור החדש הן מדינות שנגן באירופה, מדינות ASEAN ממזרח אסיה ומדינות המפרץ הפרסי, לצד מדינות בברית המועצות לשעבר דוגמת טורקמניסטן, בלארוס, קזחסטן וכמובן, רוסיה.

הפטור מוויזה חל אך ורק על כניסות ימיות לסין ולא דרך האוויר, כלומר הוא תקף לתיירים המגיעים באמצעות הפלגות וקרוזים, כך שגם אם ישראל הייתה נכנסת לרשימת המדינות הארוכה, המשמעות הפרקטית לתיירים מישראל הייתה מינימלית.

הפטור יאפשר לתיירים לרדת מהאונייה בכל אחד מ-13 הנמלים הימיים הבינלאומיים של סין ולהסתובב ברחבי המדינה במשך 15 ימים, ללא צורך בהנפקת ויזה מראש. בממשלת סין ומשרד התיירות הסיני מקווים שהפטור החדש יקפיץ מחדש את התיירות המדינה, שטרם התאוששה ממשבר הקורונה בשנת 2020.