שוויץ: 7 אזורי טיול יפהפיים שכדאי לגלות

שוויץ היא אחת המדינות הקטנות באירופה, אך הנופים בה מגוונים ומאפשרים טיולים מכל הסוגים: מסלול בטבע, חופשת סקי, טיול משפחתי וגם ספורט אתגרי. לרגל פעילות חדשה, במסגרתה תוכלו לזכות בטיול לשוויץ ולגלות את המדינה בחברת מארחים מקומיים, הכירו את אזורי הטיול!
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: שוויץ: 7 אזורי טיול יפהפיים שכדאי לגלות
© אורי דן דיין

שווייץ היא אחת מהמדינות הקטנות באירופה ויש בה נופים מגוונים וקסומים. היא בנויה מהרים מושלגים וגבעות, לצד עמקים ואגמים כחולים. יותר ממחציתה מורכבת מהרים, אשר מתנשאים לגובה של למעלה מ-1,000 מטרים ובין שלושה איזורים עיקריים: הרי היורה, רמת שוויץ והרי האלפים. אם מביטים על מפת שוויץ, מגלים כי גבולותיה מאפשרים גיחה למדינות אחרות באירופה: היא גובלת בגרמניה בצפון, בצרפת במערב, איטליה בדרום ובאוסטריה וליכטנשטיין במזרח. שווייץ מחולקת ל-26 קנטונים, שהם מחוזות עצמאיים ואף דוברי שפות שונות. יש לה ארבע שפות רשמיות: צרפתית, גרמנית, איטלקית ורומאנש, אשר משמשת שפה רשמית רק בשווייץ. לטיול בשוויץ מומלץ לשכור רכב, אך ניתן להשתמש במערך התחבורה הציבורית המפותחת של שוויץ, איתה ניתן להגיע לכל מקום!

אם אתם מתכננים טיול לשוויץ, תוכלו לתכנן לעצמכם מסלול בן כשבוע, בין נופים מדהימים: הרים מושלגים, קרחונים, אגמים, יערות ועמקים והמון אטרקציות וכפרים יפים. אחד מסוגי הטיול המומלצים בשוויץ הוא טיול כוכב, כלומר להתמקם בעיירה כלשהי ולחרוש את הנופים והאיזורים סביבה.

צפון שוויץ: ערים חשובות

צפון שוויץ הינו איזור עם שטחים נרחבים של גבעות והרים, מהצד הצפוני שלו זורם נהר הריין (Rhein) וכמובן מפלי הריין האדירים, מנהר הריין יוצא אגם קונסטנץ (Constance-Bodensee), האגם השני בגודלו בשוויץ. בצידו המערבי נמצאת העיר העיר באזל (Basel), המוכרת לנו כעיר בה חזה הרצל את מדינת ישראל. בחלק המזרחי של איזור זה, תוכלו לראות את הרי האלפים. בצפון מערבה של שוויץ ניתן לכלול גם את המישור השוויצרי (Schweizer Mittelland) ואת רכס הרי היורה (Jura). זהו איזור שנמצא מאוד קרוב לגרמניה ולצרפת ומציע ערים עתיקות, שפע של אגמים גדולים, הרים וטבע. באיזור הזה ראשיתו של השעון השוויצרי והוא ידוע גם כמקורה של גבינת הגרוייר (Gruyeres) המפורסמת. אחת מן הערים העתיקות של האיזור היא עיר הבירה ברן (Bern) ועוד מספר ערים יפות בהן שווה לבקר, ביניהן נושאטל (Neuchatel), מורטן (Murten) ופריבורג (Fribourg).

מזרח שוויץ: גאוות הרי האלפים

מזרח שוויץ נמצא ממזרח לנהר הריין והוא מכוסה כולו בהרי האלפים העצומים. אם סקי בשוויץ מעניין אתכם, דעו כי במזרח שוויץ תוכלו למצוא את אתרי הסקי היוקרתיים סנט מוריץ ודבוס ועוד שפע של מסלולים ואטרקציות לכל המשפחה. זהו אזור גדול והררי ויש להקדיש זמן נפרד לצפון או לדרום שלו. באיזור נופים מגוונים, הרים גבוהים ומישורים, אגמים ומפלים ועיירות יפות, כמו העיר שפהאוזן (Schaffhausen) ומפלי הריין בצפון מערב. אגם קונסטנץ ממוקם בצפון מזרח ואזור אפנצל (Appenzell) וסנט גאלן (St. Gallen) במרכז. זהו מקום הולדתה של היידי בת ההרים ותוכלו לראות את דמותה במספר מקומות. ניתן לצאת למדינות אחרות באיזור, כיוון שהוא גובל בחבל טירול האוסטרי ובאיזור היער השחור של גרמניה.

צפו באפשרויות הסקי והבילויים בסנט מוריץ:

קנטון טיצ'ינו: איטליה הקטנה

קנטון טיצ'ינו (Ticino) נמצא בדרום שוויץ וומתחבר אל איטליה מדרום להרי האלפים. זהו חבל ארץ בעל אופי איטלקי בשפה, בנופים וגם באוכל. זהו הקנטון היחיד בו מזג האוויר בו נוטה להיות ים תיכוני וחם יותר. האיזור מכיל את האגמים הגדולים: אגם לוגאנו ואגם מאג'ורה ושפע כרמים ועצי זית. הערים המרכזיות באיזור הן לוגאנו (Lugano) ובלינצונה (Bellinzona), בירת הקנטון, הידועה בטירות היפות שניצבות בה: טירת קסטלגראנדה (Castelgrande), טירת מונטבלו (Montebello) וטירת סאסו קורבארו (Sasso Corbaro). מומלץ לבקר גם בלוקארנו (Locarno), בה מתקיים פסטיבל הסרטים השנתי ולצידה נמצאת העיר אסקונה (Ascona), שהייתה בעבר כפר דייגים.

קנטון ואלה: השפיץ של שוויץ

קנטון ואלה (Valais), בדרום מערב שוויץ הוא קנטון שרוב תושביו הינם דוברי צרפתית. במרכזו זורם נהר הרון ומעליו ניתן לראות את הרי האלפים. כאן נמצאות הפסגות הגבוהות בשוויץ: המטרהורן (Matterhorn) והקרחונים הגדולים ביותר בשוויץ: קרחון אלטש (Aletschgletscher) וקרחון גורנר (Gornergletscher). הטיול כאן עובר בפסגות אלפיניות, ערים עתיקות, כרמים ויקבים וסקי בקיץ ובחורף. הערים הגדולות של האיזור הן: בריג (Brig), בה נמצא ארמון שטוקלפר (Stockalperschloss), סיון (Sion), שהיא כולה נשתמרה מימי הביניים והעיר ויספ (Visp) ומרטיני (Martigny), בה נמצאים מספר מוזיאונים מרכזיים. אתרי הנופש והסקי הגדולים של האיזור הם: זרמאט (Zermatt), סאס-פי (Saas-Fee), סנט מוריץ (St. Moritz) וורבייה (Verbier). כאן נמצא גם עמק לה פולי, ממנו ניתן לעלות להרי המון בלאן.

מערב שוויץ: ערים עתיקות ואגמים

מערב שוויץ הינו איזור נמוך יחסית ובו נמצאים הרי היורה ולמרגלותיהם כמה מהערים העתיקות ביותר של שוויץ והשפה הרשמית בו היא צרפתית. בדרום נמצאים אגם ג'נבה (Lac de Geneve), הידוע גם בשם Lac Leman והעיר ג'נבה, ומצפון להם אזור שלושת האגמים: אגם נוישאטל (Lac de Neuchatel), שהוא הגדול בשלושת האגמים ונמצא בצפון האיזור לצד אגם ביל (Bielersee) ומורטן (Murtensee). אזור אגם ז'נבה, שנמצא בדרום האיזור, כולל את קנטון וו (Vaud) ואת קנטון ג'נבה (Geneva), שהוא העיר עצמה. באיזור נמצאות גם וילאר (Villars) עיירת סקי עם נוף לאגם ז'נבה, העיר לוזן (Lausanne) היפה, עיר הבירה של קנטון וו ומונטרה (Montreux), שנמצאת באיזור הריביירה של שוויץ.

מרכז שוויץ: מהכפר לעיר הגדולה

מרכז שוויץ הוא אחד האיזורים הפופולאריים בשוויץ והוא כולל נופים אלפינים, עיירות פסטרוליות, מרעים ירוקים ואטרקציות מהנות לכל המשפחה. האזור כולל שישה קנטונים: שוויץ (Schwyz), אורי (Uri), אובוואלדן (Obwalden), לוצרן (Luzern), בירת הקנטון ואחת מהערים הגדולות והיפות באיזור ובה גשר לוצרן המפורסם, נידוואלדן (Nidwalden) וצוג (Zug). תוכלו לראות באיזור את אנגלברג (Engelberg), עיירת הסקי למרגלות הרי הטיטליס (Titlis) המפורסמים, ברונן על גדות אגם לוצרן ובה צוק שילר (Schillerstein), פילטוס (Pilatus), אחת הפסגות הגבוהות אליה מגיעים באמצעות רכבל, באדן (Baden), שבה מעיינות גופרית חמים וחוצה אותה נהר לימאט (Limmat). במרכז שוויץ נמצאת גם העיר ציריך (Zurich) העיר הגדולה והידועה בשוויץ, אשר מציעה תרבות עשירה ומגוונת.

האלפים הברניים: פסטורליה על ההר

האלפים הברניים הם הרכס השני בגובהו בשוויץ. במרכזו נמצאת העיירה אינטרלקן (Interlaken) ואיזור הר יונגפראו, שלידו נמצאים ההרים מונך (Monch) ואייגר (Eiger). אינטרלאקן, עיירת הנופש שנמצאת בין שני האגמים, ברינץ (Brienz) ותון (Thun) והעיירה היפהפיה. באיזור מספר מוזיאונים וטירות, בהן: טירת אוברהופן, טירת תון ועוד. לצד אינטרלאקן יש מספר עיירות נופש קטנות ושקטות יותר כמו: גרינדלוואלד (Grindelwald), וונגן (Wengen) ומיורן (Mürren).