אוגוסטה רוריקה - שרידי האימפריה הרומית

בואו לבקר בשוויץ בעיר אוגוסטה רוריקה בה פרוסים שרידים מהתקופה הרומית. העיר הוקמה בשנת 44 לפני הספירה כמבצר רומי ובמאה השניה לספירה כבר היתה מוכרת כעיר חשובה, לקראת סוף המאה השלישית נהרסה על ידי שבטים גרמאניים. זהו אתר העתיקות הגדול בשוויץ, כאן התחילה העיר בזל.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: אוגוסטה רוריקה  - שרידי האימפריה הרומית
© איתמר ברק

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/6/2020

• הכניסה לשוויץ אפשרית החל מה-15 ביוני, לאזרחי המדינות השכנות, אוסטריה, גרמניה וצרפת
  • מומלץ לעטות מסכות בתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות
  • מוזיאונים, פארקי שעשועים, גני חיות, גנים בוטניים, ספא, בריכות שחייה ואירועים עד 300 איש, בכפוף להנחיות ריחוק חברתי
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום, בשובם לארץ
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

על האתר

אוגוסטה רוריקה Augusta Raurica הוקמה בשנת 44 לפני הספירה כמבצר רומי ובמאה השניה לספירה כבר היתה מוכרת כעיר חשובה, לקראת סוף המאה השלישית נהרסה על ידי שבטים גרמאניים. זהו אתר העתיקות הגדול בשוויץ, כאן התחילה העיר בזל.
הביקור באתר כולל את התיאטרון בעל 8 אלף מקומות הישיבה, המשמש כיום לקונצרטים ומופעי תיאטרון. הפורום, ששימש כמרכז המנהלי הפוליטי והדתי של העיר, קום המקדש יופיטר. מול הפורום נמצא מקדש שונבול שנבנה במאה השניה לספירה.

ליד התיאטרון נמצא המוזיאון הרומי ובו מוצגים מקצת הממצאים הארכיאולוגים שנמצאו במקום, וביניהם אוצר מהמאה הרביעית.

שעות פעילות והגעה

שעות פתיחה: מרץ עד אוקטובר 10:00 עד 17:00, נובמבר עד פברואר: שלישי ושבת 10:00 עד 12:00 ו- 13:30 עד 16:00, ראשון עד 17:00, יום שני ללא שעות הבוקר.

הבית הרומי הוא שחזור של בית מגורים מהתקופה הרומית (אותן שעות פתיחה כמו של המוזיאון).

הגעה: האתר נמצא 11 ק"מ מזרחית לעיר בזל (10 דקות נסיעה ברכב). נוסעים בכביש המהיר N2 ולפני הצומת עם N3 יש שילוט למקום. אפשר להגיע למקום ברכבת Basel - Kaiseraugst נסיעה שאורכת 15 דקות ולאחריה 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת.