פאראדורים בספרד - לינה באתרים היסטוריים

ברחבי ספרד קיימת רשת מלונות שנקראים פאראדורים. מדובר באתרים היסטוריים, ששימשו בעבר כטירות, מצודות, מנזרים או ארמונות והוסבו למלונות יוקרה. מלונות אלה מציעים אירוח יוצא מהכלל ונופים מרהיבים של האזור בו הם שוכנים. לפניכם המלצות על כמה מהם, ללינה שהיא חוויה בלתי נשכחת.
עמית פלד - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: פאראדורים בספרד - לינה באתרים היסטוריים

הרעיון שעומד מאחורי הפאראדורים

בשנת 1926, במסגרת מאמציה של ממשלת ספרד לקדם את נושא התיירות במדינה ולהרחיב את אפשרויות הלינה שניצבו בפני תיירים, החלה בנייתו של מלון ראשון ברשת מלונות, שכונתה "פאראדורים" (Paradors). הרעיון שעמד מאחורי רשת זו הוא הקמת מלונות יוקרה באתרים הסטוריים נבחרים, אשר השקיפו על נופיה היפים של ספרד. המלון הראשון שהוקם במסגרת רשת זו היה Parador de Gredos, בהרי הגרדוס (Gredos), אשר נפתח לציבור בשנת 1928. הפאראדורים הבאים נפתחו בטולדו, חַאן (Jaen) וסלמנקה וכללו שיפוצים נרחבים של טירות, ארמונות ומנזרים עתיקים, שאילולא זאת, היו נידונים לשכחה והזנחה. רשת הפאראדורים של ספרד כוללת היום 93 מלונות, ומלבד אירוח מעולה, היא מאפשרת לללנים בה חוויה ייחודית, שכוללת שהייה באווירה הסטורית, במבנים הקיימים כבר מאות שנים. כדאי לדעת, שבני 55 ומעלה זכאים להנחות בהזמנת מקום לינה, בחלק ממלונות הרשת. לינה בפאראדורים בספרד יכולה להיות חוויה מהנה במיוחד עבור מי שחוגג ירח דבש בספרד.

הפאראדור של רונדה, צילום: עמית פלדהפאראדור של רונדה, צילום: עמית פלד

הפאראדור של רונדה

העיירה רונדה (Ronda), אשר בחבל אנדלוסיה בדרום ספרד, נחשבת לכפר הלבן היפה ביותר ובצדק. כאשר מגיעים אל העיירה, אחרי טיפוס מתמשך בכביש הפתלתל המוביל אליה, חשים השתאות רבה לנוכח המצוק העצום עליו היא שוכנת ולמראה התהום העצומה הפרושה מתחתיו. הפאראדור של רונדה (Parador de Ronda) הוא אחד מהפאראדורים הידועים של ספרד ובעבר שימש המבנה בו הוא שוכן כבית העירייה. הוא שוכן על שפת המצוק וסמוך לגשר המפורסם של העיירה (Puente Nuevo), ומחדריו וחדר האוכל שלו נשקפים נופים נפלאים על העמק. אתר אינטרנט: www.paradores-spain.com/spain/pronda

הפאראדור של גרנדה

המבנה שמשמש כיום כפאראדור סן פרנסיסקו (Parador San Francisco) בגרנדה (Granada) נמצא בתוך מתחם הארמונות של אלהמברה, אחד מאתרי התיירות המרכזיים של ספרד, הוא נבנה במאה ה- 15 ושימש כמנזר. פאראדור זה נחשב לפופולארי ביותר בשל מיקומו המצויין הצופה אל הארמון ויש להזמין אליו מקומות זמן רב מראש. כל אחד מארבעים החדרים מעוצב באופן שונה, אך בכולם ניכר שילוב בין סגנון מוסלמי לנוצרי ויש בהם ציורי פורטרטים רבים וריהוט קלאסי. אחד מהחדרים המיוחדים במלון הוא חדר מספר 304, ששמו Torre del Alba. בקומה התחתונה של החדר יש לאונג' חמים ואילו חדר השינה שוכן במגדל בעל חלונות הפונים אל כל אחד מארבעת כיווני רוחות השמיים, ממש כמו מגדל תצפית, וחושפים בפני הלנים בחדר את מראה גני החנרליפה, הארמון והרי הסיירה נבאדה. אתר אינטרנט: www.paradores-spain.com/spain/pgranada

הפאראדור של ארקוס דה לה פרונטרה

הכפר הלבן הקטן ארקוס דה לה פרונטרה (Arcos de La Frontera) נמצא במחוז קדיז (Cádiz) אשר באנדלוסיה. על מנת להגיע אל הפאראדור של ארקוס (Hotel Casa del Corregidor) יש לטפס ברחובותיה הצרים והתלולים של העיירה ולהגיע ממש עד הקצה, סמוך לנקודת התצפית (Mirador). בפאראדור, ששימש בעבר הרחוק כביתו של ראש העיר (ומכאן שמו), 24 חדרים וחצר אנדלוסית טיפוסית, המעוטרת באריחים מצויירים ועבודות אמנות אופייניות. מי שלא מתארח בפאראדור, אך בכל זאת מעוניין לשהות בו מעט, יכול לשבת במסעדת המקום השוכנת על טראסה המשקיפה על העמק העצום ועל נהר הגוודלט (Guadalete), הזורם מתחתיו, ליהנות מכוס קפה מהבילה או כוס יין צונן. על מיקומו המיוחד של הפאראדור, על קצה המצוק, תעיד העובדה שלפני מספר שנים צנח חלק ממנו אל התהום בעקבות שטפונות, ועבודות שיקום וחיזוק החזירו אותו לפעילות. אתר אינטרנט: www.paradores-spain.com/spain/pafrontera

נוף ממרפסת הפאראדור בארקוס, צילום: עמית פלדנוף ממרפסת הפאראדור בארקוס, צילום: עמית פלד

הפאראדור של סגוביה

העיר סגוביה (Segovia), אשר שוכנת בחבל קסטילה ולאון (Castile and Leon) בספרד היא אתר מורשת עולמית והפאראדור שלה (Parador de Segovia) מעניק ללנים בו, מלבד אירוח כיד המלך, גם מראות נהדרים שלה. מדובר במלון מודרני, עם חדרים מרווחים ונאים, המשקיפים על אתריה ההיסטוריים של העיר. גם הסועדים בחדר האוכל והרוחצים בבריכה יהנו מתצפית מרהיבה כמו גם מהמלון המעוצב וממיקומו המצויין. אתר אינטרנט: www.paradores-spain.com/spain/psegovia

הפאראדור של טולדו

הפארדור של טולדו (Toledo) שוכן בקצה גבעת אמפראדור (Cerro del Emperador) ונשקף ממנו נוף נהדר של העיר היפה, הכולל את הנהר המקיף את העיר, את הרובע הערבי ואת הקתדרלה שלה. הפאראדור מכיל 62 חדרים וסוויטות, עיצובו הושפע מהתרבות הערבית וניתן למצוא בו שטיחים רבים, עבודות נחושת ואריחים מעוטרים. בעת ההזמנה מומלץ לבקש חדר ממנו אפשר לראות את הזריחה. אתר אינטרנט: www.paradores-spain.com/spain/ptoledo

הפאראדור בסנטיאגו דה קומפוסטלה

הפאראדור Hostal Dos Reis Catolicos הוא מלון פופולארי מאוד בקרב התיירים הרבים המגיעים לביקור בעיר הקדושה סנטיאגו דה קומפוסטלה (Santiago de Compostela) בחבל גליציה (Galicia). במבנה בו הוא שוכן פעל, החל מהמאה ה-15, בית חולים וכיום הוא נחשב לאחד מבתי המלון העתיקים ביותר בעולם. בנוסף לוותק שלו, מדובר במלון מפואר ביותר, המציע מסדרונות יפהפיים, חדרים אלגנטיים וחדר אוכל מלא הדר. חדר 123 נבנה במאה ה-18 על ידי מנהל בית החולים ובו שכנו משרדיו והארכיב. כיום מונחת בו מיטה ברוחב מטר וחצי, תקרתו מעוטרת בקשתות וקירותיו עשויים מאבן. אתר אינטרנט: www.paradores-spain.com/spain/pscompostela