מינכן עם ילדים - המלצות לטיול בעיר

מינכן מתגאה בכך שבסמלה מופיע ``הילד של מינכן`` (Munchner Kindl) ועל כן אין זה פלא רבים מאתריה השונים של העיר פונים אל התייר הצעיר. בכתבה שלפניכם מסלול טיול לשבוע בעיר מינכן עם ילדים - שניתן לטייל כפי שהוא, או לפרק לפי משך הזמן העומד לרשותכם, או תחומי העיניין שלכם ושל הילדים.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מינכן עם ילדים - המלצות לטיול בעיר

יום ראשון - בחוצות העיר

מומלץ להתחיל את הביקור במינכן במדרחוב המפורסם של העיר, אשר בו מתקיימים מופעי רחוב. קיימים עשרות בתי קפה בהם חייבים לטעום את העוגות המדהימות, כדוגמת עוגת תפוחים - Apfelkuchen, עוגת שזיפים - Zwetschgendatschi או דובדבנים / היער השחור - Schwartzwalder Kirschtorte, בתי כל-בו וכמובן שניים מסמליה של העיר: הקתדרלה על שם "גבירתנו" Frauenkirche, שנמצאת ב-Kaufinger וכיכר מריאן Marienplatz. בכיכר זו נמצא בית העירייה החדש המפורסם, בשל משחק הפעמונים  הקלוקשפיל הנערך במרפסתו, בשעות 11:00, 21:00 ובקיץ גם בשעה 17:00. מכיכר מריאן מומלץ לצעוד דרך רחוב בורג ו"החצר הישנה", שהיתה משכן שליטי מינכן עד למתחם "הארמון", ה-Residenz. כדאי להיכנס פנימה לביקור במוזיאון, באוצר המלכותי ובתיאטרון.

כיכר מריאנפלאץ. צילום: GNTB / Cowin Andrewכיכר מריאנפלאץ. צילום: GNTB / Cowin Andrew

מהארמון כדאי להמשיך דרך Max Joseph Platz, הנמצאת בפינה הצפונית של מתחם הארמון. לפנות ל-Residenz str, עד שמגיעים לכיכר אודאון Odeonplatz, שממנה קצרה הדרך לפארק הגדול של מינכן המכונה הגנים האנגליים Englischer Garten. בפארק קיימים שבילי הליכה, ניתן לרכוב על אופניים ולערוך פיקניק של אחרי הצהרים. כמו כן, ארבעה גני בירה Chinesischer Turm ,Seehaus ,Hirschau Aumeister, גני משחקים ועוד. אפשר גם לשוט באגם. הוראות הגעה: חשמלית: 53, 20, 54.

יום שני - מוזיאונים

את היום הבא לביקור במינכן כדאי להקדיש לביקור באחד או שניים מהמוזיאונים הרבים המפוזרים ברחבי מינכן. המלצה חמה היא להתחיל באחד המוזיאונים הגדולים בעולם בתחום המדע והטכנולוגיה: המוזיאון הגרמני Deutsches Museum, שגם בביקור אחד לא תצליחו לראות את כולו. דרך אגב, בצמוד למוזיאון הגרמני נמצא הפלנטריום, שהוא חלק מהאגף הטכני של המוזיאון הגרמני.

חובבי התעופה, אשר לא הסתפקו במה שראו במוזיאון הגרמני ,מוזמנים לפנות למוזיאון התעופה Flugwerft Schleissheim.

מקום נוסף למתעניינים בתחום המדע הינו מצפה הכוכבים הנמצא ב-Rosenheimer Strasse 145.

• הוראות הגעה: ניתן להגיע באמצעות S-Bahn עד Ostbahnhof ואחר כך לעלות על אחד מקווי האוטובוסים 45 ,95, 96, או 198 עד Anzingerstrasse.
  • שעות פתיחה: בימים שני עד שישי בשעה 20:00, ובקיץ 21:00, ביום שישי הראשון והשלישי בחודש ישנה תצוגה מיוחדת בשעה 17:00 המוקדשת לילדים.

בשעות אחר הצהרים מומלץ לבלות באזור המדרחוב ואולי לבקר במוזיאון הצעצועים Spielzeugmuseum, הנמצא בכיכר מריאן. במוזיאון זה תצוגת צעצועים מהעבר.

יום שלישי - הכפר האולימפי

למחרת, כדאי לנסוע לכפר האולימפי: בשנת 1972 אירחה מינכן את המשחקים האולימפיים. משחקים הזכורים לרעה בקרב הספורט הישראלי. מי שרוצה להכניס קצת פן היסטורי-חינוכי לטיול, מומלץ שייקח את ילדיו לביקור בפארק האולימפי. המרכז האולימפי נמצא ב-Toni Merkens Weg 4 ומכיל מתקני ספורט, אגמים, שבילים לרכיבת אופניים, אולם קונצרטים, מסעדות, אצטדיון כדורגל ועמוד תצפית שבראשו מסעדה מסתובבת.

• כתובת: Toni Merkens Weg 4
  • הוראות הגעה: אוטובוסים: 36, 41, 43 או 81, 136, 184

מתחם החלקה ומשחקי כדור בחודשי הקיץ נמצא ב-Eislaufzelt ופתוח כל יום משעה 10:00 עד 21:00 ובסוף שבוע עד 22:00. מספר טלפון: 0893067203.

במתחם הכפר האולימפי נמצא מוזיאון BMW. התצוגה הנקראת Zeitmotor סוקרת את השימוש במנוע בתחום התחבורה מהעבר ועד שנת 2030.

•  כתובת: Petuelring 130
  • הוראות הגעה: באמצעות U3 או באחד מקווי האוטובוסים: 36,41,43 או 81,136,184 עד ל-Olympiazentrum
  • אתר אינטרנט: www.bmw-welt.com/web_rb
מוזיאון BMW. צילום: עמית פלדמוזיאון BMW. צילום: עמית פלד

מהכפר האולימפי אפשר לעלות על U-bahn, בתחנת Olympia Zentrum, עד Hohen Zollernplatz ומשם חשמלית 12 עד Schloss Nymphenburg. מלבד ביקור בארמון, ב-Menzinger Strasse 65 ישנם גנים בוטנים מהגדולים בעולם, בהם כדאי גם כן לסייר.

• שעות פתיחה: כל יום 09:00 עד 16:30, בקיץ עד 19:00. פארק הארמון פתוח כל יום משעה 06:00 עד 17:30 ובקיץ עד 21:00.
  • הוראות הגעה: חשמלית מספר 17

מוזיאון האדם והטבע Museum Mensch und Natur הוא מוזיאון נוסף בו כדאי לבקר. זהו אחד המוזיאונים החדשים במינכן והתצוגה הפעילה שבו מלמדת את פלאי מדעי הטבע, החל מהמוח האנושי ועד הווצרות כדור הארץ. המוזיאון מתאים לכל גיל.

• כתובת: Museum Mensch und NaturSchloss Nymphenburg80638 München
  • הוראות הגעה: בחשמלית מספר 17 או בקו אוטובוס מספר 41
  • אתר אינטרנט: www.musmn.de/besucher/defaulteng.htm

חצי יום טיול אל מחוץ למינכן

גרמניה אחראית לפרוץ מלחמת העולם השניה והשואה שעברה על בני עמנו. מחנה הריכוז דכאו - אחד ממחנות הריכוז הראשונים שנפתחו, מיד עם עליית הנאציזם לשלטון, נמצא ליד עיירה בשם זה השוכנת כ-11 ק"מ ממינכן. כישראלים אנו לא צריכים לקחת את הסיור המודרך כי המקום מדבר בעד עצמו.

• שעות פתיחה: שלישי עד ראשון, בין השעות 09:00-17:00
  • הוראות הגעה: 45 דקות נסיעה ממרכז מינכן. רכבת S2 לכיוון Petershausen. שם ניתן לעלות על אוטובוס 724 או 726 המוביל למחנה (Gedenkstatte) הנמצא ב-Dachau Ost.
מחנה הריכוז דכאו. צילום: חנוך תמרימחנה הריכוז דכאו. צילום: חנוך תמרי

לאחר ביקור זה, אפשר לחזור לעיר לבילוי אחר צהרים והערב באזור המדרחוב. המעוניינים, יכולים לבקר במוזיאון המאובנים Palaontologischen Museum, שנמצא לא רחוק מכיכר המלכים. במוזיאון תצוגות של דינוזאורים שונים. הכניסה חינם.

יום טיול טבע וטירות מחוץ למינכן

טירות המלך לודוויג בקרבת העיר פוסן (Fussen) והעיירות Garmish Partenkirchen או כפי שהן נקראות: Konigssclosser - מומלצות בחום. שתי הטירות במקום נקראות: טירת Hohenschwangeu וטירת Neuschwanstein. האחרונה היוותה השראה לוולט דיסני ביצירת טירת היפהפייה הנרדמת שלו. אתר אינטרנט: www.neuschwanstein.de.

עוד הצעות

למי שנותר זמן או העדיף לוותר על אחד המקומות שהמלצנו לעיל, יוכל לנצל את הזמן לביקור באחד משני המקומות הבאים: גן החיות של מינכן Hellabrunn Zoo in Munich Thalkirchen - הגן הראשון בעולם אשר בו החיות נמצאות בסביבה הטבעית שלהן, וכך הוא מוגדר: Geo Zoo. הגן מכיל קרוב ל-5,000 בעלי חיים.