מסלול במינכן - 3 ימים בין מוזיאונים, היסטוריה ובירה

ביקור של כמה ימים במינכן יאפשר לכם להכיר מקרוב את מעלותיה הרבות של העיר, יש בה מוזיאונים משובחים, שווקי רחוב עם תוצרת מפתה, פארקים רחבי ידיים, כנסיות גותיות עתיקות וחיי לילה סוערים, שכוללים בתי בירה אותנטיים ומקומיים צוהלים. מסלול במינכן שכדאי לשמור
עמית פלד - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מסלול במינכן - 3 ימים בין מוזיאונים, היסטוריה ובירה

היום הראשון - מסלול בעיר העתיקה

את היום הראשון שלכם במינכן כדאי להתחיל בכיכר המרכזית של העיר, מארינפלאץ (Marienplatz), שנמצאת בלב העיר. מדי יום, בשעות 11:00 ו-12:00 (ובחודשים מרץ - אוקטובר גם בשעה 17:00), מתרכזים המוני תיירים בכיכר ומביטים אל על לעבר מופע הפעמונים בקצה מגדל בניין העירייה החדש. במהלך המופע מציגות דמויות צבעוניות אירועים שונים בהיסטוריה של העיר. אם אתם רוצים לראות תצפית פנורמית על העיר, תוכלו לטפס אל המגדל. לצד בניין העירייה החדש שוכן המבנה הגותי של בניין העירייה הישן של העיר.

צעידה על רחוב Rindermarkt תוביל אתכם אל כנסיית Peterskirche, הכנסייה העתיקה ביותר בעיר, שנבנתה במאה ה-13. גם ממגדל הפעמונים של הכנסייה תוכלו להשקיף על מינכן ממעל, אך הדבר כרוך בטיפוס על למעלה מ-300 מדרגות. משם המשיכו לעבר ה- Viktualienmarkt, שוק פתוח שבו עשרות דוכנים המוכרים מעדנים ותוצרת מקומית, בו תוכלו להצטייד להמשך היום. כמו כן, אפשרויות הלינה במינכן הן בהחלט רבות ומגוונות. לשימושכם, מידע על מלונות במינכן.

מהשוק צעדו על רחוב Prälat-Zistl ופנו ימינה ב-Sankt Jacob Platz, שם נמצא המוזיאון היהודי ובית הכנסת היהודי במבנה מודרני ומרשים. תוכלו לבקר בבית הכנסת בהצגת דרכון בכניסה ולהכנס אל האולם התת קרקעי בו הוא שוכן. מכיכר יעקב חזרו צפונה וצעדו על רחוב Oberanger עד שתגיעו אל רחוב Maximilianstrasse, רחוב הקניות הידוע של מינכן, שלאורכו בוטיקים וחנויות אופנה לרוב. חובבי האמנות יוכלו לבקר בגלריות השונות הפועלות ברחוב וליהנות מאמנות גרמנית חדשנית.

הגיעו בעזרת התחבורה הציבורית (U3, U6) אל תחנת כיכר אודאון (Odeonplatz) וממנה תוכלו להגיע אל "הגנים האנגליים" (Englischen Garten), הפארק העירוני הגדול במינכן. תוכלו לבקר בגנים הסיניים שבו, בהם נמצא גן בירה פופולארי וליהנות משפע הירק והאגמים.

אם תרצו, תוכלו להמשיך מכאן לביקור באחד המוזיאונים המפורסמים של מינכן. ה- Alte Pinakothek הוא מוזיאון חשוב, בו תוכלו להתפעל מיצרות אמנות של אמנים כמו רמברנדט, רפאל, רובנס וברוייגל. מוזיאון זה נמצא צפונית למרינפלאץ וכדי להגיע אליו יש לקחת טראם מספר 27. אם במקום טבע תרצו להתפעל ממקבץ אמנותי נוסף, גשו ל-Munich Residenz, ארמונם של מלכי בוואריה ובו ניתן ללמוד על 600 שנות היסטוריה בווארית.

חדרי הרוקוקו ואולם הרנסאנס ה-Antiquarium, הם גולות הכותרת של המוזיאון. מוזיאון נוסף בו תוכלו לבקר הוא ה- Deutsches Museum הוא מוזיאון מדע וטכנולוגיה, הגדול מסוגו בעולם, בו מוצגים אלפי פריטים הכוללים כלי רכב, כלי טיס, מנועים ושאר מכונות. המוזיאון נמצא על אי המוזיאונים שעל נהר ה- Isar ותוכלו להגיע אליו עם הקווים U1 ו-U2 וטראם מספר 17 ו-18.

אחרי הביקור במוזיאון, חזרו לאזור מרינפלאץ ובקרו לעת ערב ב- Hofbräuhaus, גן הבירה הידוע ביותר של מינכן, שיכול להכיל עד 4,500 איש. אווירת האוקטוברפסט שוררת כאן כל השנה והיא כוללת אדי בירה, עשן סיגריות וריחות נקניקים. אם אתם מחפשים מקום אותנטי יותר ללגום בו בירה מקומית, קחו רכבת לתחנת Hauptbahnhof, שם עלו על טראם מספר 19 ורדו כעבור ארבע תחנות ברחוב Landsberger. ברחוב זה נמצא Augustiner Braustuben, גן בירה בווארי אמיתי ופופולארי מאוד בקרב מקומיים.

היום השני - האצטדיון האולימפי ומוזיאון BMW

האצטדיון האולמפי (Olympiastadion), השוכן בצפון מינכן, נבנה במיוחד עבור המשחקים האולימפיים של שנת 1972 והשטח בו הוא שוכן מהווה עד היום את אחת האטרקציות המרכזיות של העיר. האצטדיון של קבוצת הכדורגל באיירן מינכן הוא מוקד המשיכה העיקרי במתחם. חלקו החיצוני המבנה המיוחד מצופה במנורות צבעוניות ובאירועים מיוחדים נדלקים האורות בשלל צבעים ויוצרים אווירה מיוחדת. הסיור בסביבות האצטדיון הוא חינמי, אך ניתן להצטרף לסיור מאורגן בו, בתשלום, המעוניינים בכך, יוכלו לשחות בבריכת השחייה האולימפית או להחליק על הקרח. ממרומי המגדל האולימפי (Olympiaturm) תוכלו לצפות על כל שטח האתר. כדי להגיע לכאן יש לקחת את הרכבת U3 ממרינפלאץ, הנסיעה אורכת כעשרים דקות.

מהאצטדיון המשיכו לעבר מתחם חברת מכוניות היוקרה BMW הקומפלקס הענק כולל גם את משרדי החברה, את מוזיאון BMW ואת מפעל ייצור המכוניות. הביקור כאן הוא חוויה בלתי נשכחת, שתאפשר לכם להכיר מקרוב את הדגמים הוותיקים והחדישים ביותר של החברה ולהתפעל מתהליך הייצור המרשים, שכולל עבודה מדוייקת של רובוטים משוכללים. אחר הצהריים חזרו למרכז העיר, ובקרו באתרים בהם לא הספקתם לבקר אתמול. בשעות הערב, תוכלו לצאת לבלות במתחם הבילויים Kunstpark OST, לא הרחק מתחנת הרכבת Ostbahnhof. בעבר שכן כאן בית מפעל לנודלס, אך הוא הוסב למרכז ברים, מועדונים, בתי קולנוע ואולמות הופעות.

היום השלישי - ביקור בארמון נימפנבורג

את הבוקר השלישי הקדישו לביקור בארמון נימפנבורג (Nymphenburg), אחד הארמונות היפים באירופה. הארמון, שנבנה במאה ה-17, שימש כארמון הקיץ של בני משפחת המלוכה Wittelsbach. תוכלו לסייר בחדרים המפוארים, להתרשם מאוספי הציורים ולטייל בפארק המטופח. אל תפספסו את ה-Amalienburg, בקתת הציד המעוצבת בסגנון רוקוקו. עשו דרככם חזרה אל העיר עם רכבת ה- U-Bahn.

מתחנת Odeonsplatz תוכלו לצעוד אל המוזיאון לאמנות מודרנית, ה- Pinakothek der Moderne. מדובר, למעשה, ברובע מוזיאונים, מתוכם המומלצת ביותר לביקור היא הגלריה לאמנות מודרנית (Staatsgalerie Moderner Kunst). זהו המוזיאון הגדול ביותר בגרמניה ובו אחד מאוספי האמנות המודרנית הגדולים באירופה. בין יתר האמנים, שיצירותיהם מוצגות כאן, אפשר למצוא את פיקאסו, בייקון, קנדינסקי ורבים וטובים אחרים. את שעות אחר הצהרים והערב הקדישו לסיבוב ברחובות הקניות המובילים אל אזור מרינפלאץ, ובהם ה-Rindermarkt וה-Dienerstrase ולביקור אחרון בבתי הבירה של העיר, ללגימת התוצרת המקומית.