טיול לשוויץ - אינטרלאקן, הכוכב של פסגת היונגפראו

אולי תתקשו להאמין שבנסיעה קצרה משדה התעופה בציריך תוכלו לבקר בכפרים ציוריים עם בקתות עץ קסומות ומטופחות, מרבדים ירוקים חלקים ועליהם פרות מכניסות אורחים, שהפעמונים התלויים על צווארן מצלצלים ברוגע. לצד שפע המים, האגמים היפים והיערות הצפופים, אם תרימו את עיניכם, תראו מעליכם שרשרת הרים מושלגים מרהיבה שמזמינה אתכם לגעת בקטיפה הלבנה הזו, הקרובה מתמיד - לפניכם תיאור מסלול להר היונגפראו בשוויץ וביקור בעיירת הנופש אינטרלאקן.
יעל כפיר - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיול לשוויץ - אינטרלאקן, הכוכב של פסגת היונגפראו
© יעל כפיר

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/6/2020

• הכניסה לשוויץ אפשרית החל מה-15 ביוני, לאזרחי המדינות השכנות, אוסטריה, גרמניה וצרפת
  • מומלץ לעטות מסכות בתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות
  • מוזיאונים, פארקי שעשועים, גני חיות, גנים בוטניים, ספא, בריכות שחייה ואירועים עד 300 איש, בכפוף להנחיות ריחוק חברתי
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום, בשובם לארץ
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

אינטרלאקן בין האגמים

נקודת המוצא של טיולנו מתחילה בעיירה הקטנה והיפה אינטרלאקן (Interlaken), אשר ממוקמת בקנטון ברן במערב שוויץ, בין האגמים תון (Thun) ובריינץ (Brienz), ומכאן גם שמה - אינטר לאקן - בין האגמים. אל אינטרלאקן מומלץ להגיע ברכבת ישירה מציריך, בנסיעה האורכת כשעתיים, בין נופים ירוקים ויפים. תוכלו לרכוש את כרטיס הסוויס פאס, שיאפשר לכם נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה הציבורית, ככל שתרצו, בהתאם לימי החופשה שלכם. כרטיס זה הוא אישי או משפחתי ומאפשר לנסוע הן באוטובוסים, ברכבות וכן בספינות נהר ואגמים וכן כניסה חופשית לרוב המוזיאונים של שוויץ (ילדים עד גיל 16 חינם). אתר אינטרנט: www.swisstravelsystem.ch/en. חברת הרכבות של שוויץ מציעה מבצע מיוחד של 1+1 בשנת 2012. ניתן לקבל בדואר חומרים ומידע אודות הרכבת, ללא תשלום. הרשמה כאן.

אינטרלאקן, צילום: יעל כפיראינטרלאקן, צילום: יעל כפיר

עיירת הנופש אינטרלאקן מהווה יעד אטרקטיבי לטיולי כוכב והיא שוכנת למרגלות שלושת ההרים המושלגים: אייגר (Eiger), מונך (Monch) ויונגפראו (Jungfrau). אינטרלאקן מציעה לאורחיה מגוון רחב של מקומות לינה במחירים שונים, כולל אירוח כפרי בבתים פרטיים, שפע מסעדות ואוכל משובח והרבה נופים קסומים סביב לה. העיירה מציעה מספר אטרקיות, כגון מצנחי רחיפה, שייט, ראפטינג בנהר, לצד פסטיבלים ואירועי תרבות האופייניים לאיזור. תוכלו לערוך סיור בעיר על גבי כרכרה או ברכבת מיניאטורית מיוחדת, תוכלו לטייל בעיירה באמצעות סאגווי או אופניים או פשוט לטייל ברגל בכל שני הקילומטרים החוצים אותה. לאחר שתכירו את העיירה ותהנו ממה שיש לה להציע, אנו ממליצים לכם לצאת לכיוון פסגת היונגפראו. על פסגת היונפראו נמצא קרחון Aletech, הגדול ביותר באירופה, אשר מתחיל על היונגפראו ונכלל ברשימת אתרי המורשת של אונסקו. הכפרים הציוריים גרינדלוואלד (Grindelwald), מיורן (Murren), וונגן (Wengen) הם כפרים ציוריים קסומים, שבתוכם לא נעים כלי רכב על מנת למנוע זיהום אוויר, ניתן להגיע אליהם באמצעות תחבורה ציבורית, בהם תוכלו ללון, להתארח, לעצור לאתנחתא ולהתרשם מכמויות היופי המרוכזות ועוד לא הזכרנו את האגמים, המפלים, הנהרות והקרחונים האדירים שתראו בדרך.

לוקחים רכבת אל ההר

אחת מן האטרקציות המרכזיות של המחוז היא יציאה לכיוון פסגת היונגפראו באמצעות רכבת הרים משוכללת, אשר מגיעה עד לראש ההר המושלג, לנקודה הגבוהה ביותר באירופה, אליה ניתן להגיע באמצעות רכבת. תוכלו לחלק את הטיול לחלקים וללון באחת מן העיירות שבדרך או להתמקם באינטרלאקן למשך כל הטיול. אפשרי לצאת לטיול יומי או לטיול של מספר ימים. באיזור יש מספר מסלולי הליכה ברמות שונות ואם תרצו, במקום לרדת בחזרה באמצעות הרכבות, תוכלו לרדת באמצע הדרך ולהמשיך את מסלולכם בצעידה קלילה של שעתיים ואף יותר, בין כרי דשא ירוקים, אגמים קסומים ומפגש עם בעלי חיים שונים. לאורך הדרך תוכלו למצוא כאן חובבי טבע וטיול, משפחות, מבוגרים ואף נכים, שכן מערכת הרכבות מאפשרת לכל אחד להגיע עד לפסגה, מבלי צורך לצעוד ברגל. אם ברצונכם לערוך מסלול הליכה, כל מטייל ימצא כאן מסלול שמתאים לו. מערכת רכבות ההרים והרכבלים מקשרת בצורה נוחה בין כל הכפרים והאטרקציות.

ירידה בחזרה לאינטרלאקן, צילום: יעל כפירירידה בחזרה לאינטרלאקן, צילום: יעל כפיר

הרכבת שיוצאת מתחנת Kleine Scheidegg מגיעה עד פסגת Jungfraujoch, שנמצאת בגובה של 3,454 מטר והיא נחשבת לתחנת הרכבת הגבוהה ביותר באירופה ומכונה Top Of Europe. הקטע האחרון ברכבת נעשה בתוך מנהרה שאורכה שבעה קילומטרים והיא עוברת מתחת לשני ההרים אייגר ומונך. במהלך קטע הנסיעה למעלה, ניתן לרדת מהרכבת בשתי נקודות תצפית, הראשונה נקראת אייגרואנד (Eigerwand) והשניה נקראת אייסמיר (Eismeer). בתחנות התצפית יש חלונות גדולים ושקופים שמאפשרים צפייה במרחבים הלבנים שנפרשים לעיני הנוסעים.

כשתגיעו למעלה, לתחנה הסופית תוכלו לבקר בחנות מזכרות ולשבת במסעדה המצויינת המשקיפה על קרחון ה-Aletech הנוף מלמעלה. מומלץ לבקר גם בארמון הקרח שבו מוצגים פסלי קרח ומומלץ לנעול נעליים מתאימות מפאת סכנת החלקה. אם תמשיכו לטפס מעלה (במעלית) תגיעו למרפסת תצפית שנקראת ספינקס ונמצאת בגובה של 3,571 מטר. מהמרפסת ניתן לצפות על המדרונות המושלגים ולצלם את המרחבים הלבנים. סמוך לארמון הקרח יש שער יציאה למישור מושלג שמאפשר להצטלם על הרקע הלבן של קרחון ה-Aletech. בחורף הופך כל האזור לאתר הסקי של אזור יונגפראו וחשוב לציין כי זהו אחד המקומות היחידים בעולם בהם ניתן לגלוש גם בקיץ עד שעות הצהריים. בלילה מהדקים את השלג ומכינים אותו לחובבי הסקי שמגיעים בבוקר. מידע נוסף על סקי בשוויץ.