* המידע עדכני נכון לתאריך 23/3/22

כניסה חופשית: אנגליה, רומניה והונגריה

בריטניה הסירה לחלוטין את כל מגבלות הקורונה ומאפשרת היום כניסה חופשית לכל התיירים, מחוסנים ולא מחוסנים כאחד, ללא צורך בבדיקה או בבידוד. מראשית ימי הקורונה, הממלכה הבריטית הייתה ידועה כמדינה שנמנעת מהטלת מגבלות הקורונה, ופתיחת שעריה לכלל התיירים צפויה להפוך את בירתה, לונדון, לאחד היעדים הנחשקים ביותר בתקופה הקרובה.

שתי מדינות נוספות שפתחו את שעריהן בצורה חופשית לכלל התיירים הן הונגריה ורומניה, שני יעדים אהובים בקרב הנוסע הישראלי וכבר בחודש הקרוב אנו צפויים לראות נהירה של ישראלים לבודפשט ובוקרשט. מדינות נוספות שפתחו את שעריהן לתיירים מישראל ואינן דורשות בדיקה או בידוד מכלל התיירים: איסלנד, אירלנד, אלבניה, מונטנגרו, ליטא, נורבגיה, בחריין, ירדן, מקסיקו, טנזניה (זנזיבר), קנדה (החל מ- 1.4), קוסטה ריקה, קירגיזסטן ואל סלבדור.

למחוסנים ומחלימים: איטליה, יוון ואיחוד האמירויות

מרבית המדינות מאפשרות היום כניסה לנוסעים מחוסנים או מחלימים מישראל. בראש רשימת היעדים המתירים כניסה למחוסנים ומחלימים אפשר למצוא את יוון השכנה, בה ילדים עד גיל 5 פטורים מבדיקה, וגם מדינות פופולריות אחרות באירופה כמו ספרד, צרפת, איטליה וגרמניה מאפשרות כניסה למחוסנים ללא בדיקה. צ'כיה ופינלנד לעומת זאת, מאפשרות כניסה למחוסנים, אך לא למחלימים.

איחוד האמירויות מאפשרת כניסה לדובאי ואבו דאבי ללא בדיקה למחוסנים ומעניקה פטור מבדיקה לילדים עד גיל 12, מה שצפוי להפוך את הנסיכות מהמפרץ לאחד היעדים המבוקשים בקרב משפחות לקראת חופשת הפסח הקרובה. מדינה נוספת שצפויה להיות מבוקשת במהלך החודשים הקרובים ומאפשרת כניסה למחוסנים ללא בדיקה היא מצרים. עשרות אלפי ישראלים צפויים לעבור את מעבר הגבול בטאבה במהלך חודש אפריל או לטוס לשארם א-שייח' באמצעות קו הטיסות החדש שנחנך לאחרונה.

מדינות נוספות שמאפשרות כניסה למחוסנים ומחלימים ללא בדיקה: שוויץ, שבדיה, קרואטיה, פורטוגל, סרביה, סלובקיה, מרוקו, מלטה, לטביה, טורקיה, הודו, דנמרק, גאורגיה, בלגיה, בולגריה, אוסטריה ואזרבייג'ן.

עם בדיקה בלבד: ארה"ב, קפריסין ותאילנד

ארה"ב ותאילנד מתירות כניסה למחוסנים בלבד ולילדים עד גיל 18 המגיעים עם הורים מחוסנים. בכניסה לארה"ב יש להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד יום אחד לפני ההמראה, בעוד בכניסה לתאילנד נדרשת הצגת תוצאה שלילית של בדיקת קורונה שבוצעה בטווח של 72 שעות לפני ההמראה, ובנוסף כל נוסע נדרש לבצע שתי בדיקות קורונה במהלך השהייה- אחת מיד עם הנחיתה והשנייה ביום החמישי בחופשה.

גם קפריסין השכנה דורשת הצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני ההמראה. מדינות נוספות שמתירות כניסה עם בדיקה בלבד: רואנדה, קובה, פולין, סינגפור, נפאל, ניו זילנד, מאוריציוס, הפיליפינים, המלדיביים, ברזיל, בלגיה, ארגנטינה ואוסטרליה.