שלום לכולם,
בבלוג הזה אני אתאר טיול של כ-8 ימים שביצענו בדולומיטים, צפון איטליה. אני אנסה להדגיש בבלוג את הפרטים שרלבנטיים לסוג הטיול שאני אוהב – לינה בעמק מסויים למשך יומיים-שלושה, וטיולי יום (לא קשים מדי) מהעמק. באופן כללי טיילנו שני אנשים בני 27, כששנינו בכושר בינוני-טוב אבל לא טיילים מקצועיים. אנסה להציע גרסאות מרוככות לחלק מהטיולים שעשינו שיתאימו גם לגילאים צעירים יותר/ אנשים שלא רוצים ללכת יותר מדי. כמובן הפעילויות שביצענו הן רק חלק קטן ממה שיש לאיזור להציע, ואפשר למצוא פעילויות נוספות בכל רמות הקושי.
מסלול טיול:
ונציה – לילה אחד
Cortina d'Ampezzo (עיר בדולומיטים) – שלושה לילות
Ortisei – (עיר ב-Val Gardena, עמק נוסף בדולומיטים) – שלושה לילות
Sirmione – (עיירה באדם גארדה, Lake Garda) – לילה אחד
Tessera – (עיירה קטנה ליד שדה”ת ונציה) – לילה אחד
טיפים כללים
- הוספתי קישורים לשמות המקומות כדי שתוכלו לראות איפה הם נמצאים על המפה
- יצא לי לעשות טיולים דומים בכמה מדינות (סלובקיה, רומניה ואוסטריה) ותרבות הטיולים באיטליה פשוט מדהימה – הרבה רכבלים שעוזרים בטיולים, בקתות מדהימות מפוזרות לאורך המסלולים (שהמילה בקתה היא די לא מתאימה פה, מדובר במסעדה/בית קפה מפואר באמצע הטבע, שאפשר לעצור שם לקפה ועוגה, יין, בירה או ממש לארוחה שלמה).
- הפעילויות בטבע מגוונות, וכוללות מסלולי הליכה, מסלולי אופניים, ומסלולי Via ferrata – מסלולים שכוללים אלמנטים של טיפוס ברמות שונות. אנחנו התמקדנו בהליכה ואופניים.
- המלונות בערים ובדולומיטים נמצאים בטווחי מחירים רחבים ממש. כדי למצוא את המלונות באיזורים המרכזיים במחירים סבירים (אין הרבה כאלה) אני ממליץ להתחיל עם ההזמנות של המלונות כמה שיותר מוקדם (אפיל חצי שנה מראש). אנחנו שילמנו בממוצע 100 יורו ללילה לזוג, אפשר להוזיל עלויות אם הולכים על לינה באיזורים פחות מרכזיים, ואין בעיה עם למצוא מקומות יקרים יותר .
- הרבה מסעדות/חנויות יוצאות להפסקה סייסטה באיזור 14:30-15:00, ונפתחות שוב אחה”צ. שווה לוודא שהמסעדה שאתם בונים עליה אכן פתוחה בשעות האלו, אם אתם בונים על כך.
- באוטוסטרדות באיטליה אתם מתבקשים לקחת כרטיס בכניסה לאוטוסטרדה, ולשלם עליו ביציאה. שימו לב שאם לא לקחתם כרטיס/איבדתם אותו אתם תתבקשו לשלם 65 יורו נוספים (לצערי קרה לי) אז שימו לב לשמור על הכרטיס, ובכניסה לאוטוסטרדה לבחור נתיב עם מכונה שאפשר לקחת ממנה כרטיס (telepass זה נתיב למי שיש מעבר אוטומטי, להמנע מזה אם אתם לא מחזיקים באחד).
- כל עמק מאפשר לקנות כרטיס שמאפשר שימוש חופשי ברכבלים ובתחבורה הציבורית שלו ל-3 ימים. אנחנו בחרנו לקנות כרטיס כזה רק ב-Ortisei כי מזג האוויר לא האיר פנים לנו ב-Cortina, לרוב מדובר בעסקה משתלמת אם באמת מנצלים אותו למשך 3 ימים.
- תוכניות גיבוי לגשם – בטיול שלנו היו ימים עם טפטוף חלש שאפשר להמשיך טיול ברגל. שימו לב ש-Cortina מעט יותר מרוחקת מערים גדולות, וקצת קשה לתכנן בה תוכניות שאינן קשורות לטבע/טיולים. במקרה של יום הפוגה ב-Cortina, קראנו שהעיר Bruneck, שנמצאת במרחקה של שעה ועשר דקות נסיעה מ-Cortina יכולה להיות יעד מעניין לקניות וסיבוב בעיר (לא ביקרנו שם, אז רק בגדר רעיון). במקרה של יום הפוגה ב-Ortisei, העיר Bolzano נמצאת במרחק של 50 דקות נסיעה, ושם יש עיר עתיקה מתויירת וקניון. כמו כן באיזור Ortisei יש כמה מתחמי בריכות כמו Mar Dolomit.
יום 1 – נחיתה בונציה
אפשר להתחיל טיול בדולימיטים מכמה שדות תעופה (ונציה, ורונה, מילאנו), כשכולם במרחק נסיעה סביר (שעתיים-שלוש) מאיזור הדולימיטים, אנחנו בחרנו בונציה כי מצאנו טיסה טובה לשם.
מדובר בשדה”ת קטן באופן יחסי, וההגעה ממנו לעיר היא מהפשוטות והנוחות שיש – ממש מחוץ לאולם ההגעות, מחכים שורה של אוטובוסים לעיר, במחירים סבירים (האוטובוס שלקחנו עלה 7 יורו לכרטיס).
כמה לילות לשריין לעיר?
כמי שמעדיף את הטבע על פני הערים, אני העדפתי להקדיש יום שלם לעיר, לישון בה לילה אחד, ולמחרת בבוקר לקחת רכב לאיזור הדולומיטים. המחירים בעיר (לינה, מסעדות, תחבורה ציבורית, וכו') יקרים יותר ביחס לעיירות בדולומיטים וחשתי שיום אחד יספיק בכדי לקבל תחושה של העיר.
איפה לישון?
למי שמתכנן גם ביקור קצר הייתי ממליץ למצוא מלון באיזור Piazzale Roma – איזור הכניסה לעיר, לשם מגיעים האוטובוסים משדה”ת ושם נמצאות חברות השכרת הרכבים, ליציאה מהירה בבוקר, ולחסוך את השוטטות עם המזוודות בעיר. החיסרון של האיזור שהוא דורש מעט נסיעה (לא בדיוק נסיעה, תכף נפרט) של כ-15-20 דקות לאיזורים המתויירים בעיר. למי שמתכנן ביקור ארוך יותר או חשוב לו גישה נוחה למלון במהלך היום אני ממליץ לישון במקום פנימי יותר.
תחבורה ציבורית בעיר
בונציה מתניידים עם מעין “אוטובוסי מים” על גבי התעלות. כרטיס לשימוש של 24 שעות עולה 20 יורו, אפשר לרכוש חבילה שמשלבת כרטיס יומי + כרטיס לאוטובוס משדה”ת. (תעריפים מלאים אפשר למצוא כאן.
מה עושים בעיר?
לא אתעמק במה עשינו בונציה כי עשינו מסלול די סטנדרטי שמופיע בהרבה מדריכים אחרים (כיכר סן מרקו, גשר רילאטו) וטיילנו באיזור. רכשנו כרטיס סים בחנות של Vodafone באיזור גשר רילאטו, בעלות של 25 יורו לסים (בעת רכישת שני סימים, 30 יורו עבור סים בודד), כשכל סים כולל 8 ג'יגה גלישה ומעט שיחות מקומיות. אפשר לחפש עבור חברות שמציעות Free walking tour בונציה, סיור רגלי בחינם בעיר, שבסופו משאירים טיפ כראות עיניכם. רוב הסיורים יוצאים בבוקר, אנחנו בחרנו בחברה הזו משום שהיו לה סיורים שיצאו גם באחה”צ. אני אגיד את האמת שהסיור שלקחנו (שיצא ב16:000) לא היה מדהים, אבל כן נתן היכרות עם חלקים פחות מוכרים של העיר, ונתן פרספקטיבה מעניינת של תושבי העיר כלפי העיר עצמה (רמז – לא קל להיות תושב בונציה) וכלפי התיירות (רמז – נשבר להם מהתיירות המוגזמת). נעזרנו ב-google ו-trip advisor כדי למצוא מקומות נחמדים לאוכל, קפה וגלידה.
ימים 2-4 – Cortina d'Ampezzo
יום 2 – מונציה לקורטינה
על הבוקר לקחנו את הרכב והתחלנו בנסיעה לקורטינה. את הרכב הזמנו דרך אתר Auto Europe, עם חברת Europcar. היינו מאוד מרוצים מההשכרה, והמחיר שם היה הנמוך ביותר שמצאנו עבור רכב אוטומטי. לקחנו את הרכב מהעיר עצמה, והחזרנו אותו לשדה”ת.
הנסיעה ל-Cortina עורכת כשעתיים, בדרך עצרנו ב:
- Noventa di Piave Designer Outlet – אאוטלט יפה בסטייה של כמה דקות נסיעה, עם כמה מותגים בינ”ל וחנות שוקולד גדולה של Lindt, וכמה בתי קפה. פה ושם מצאנו מוצרים זולים, מבחינתי שווה עצירה קטנה בדרך, ופרידה של כמה ימים משופיינג.
- עצרנו בעיירה Belluno לארוחת צהריים – רוב המסעדות היו סגורות לסייסטה, מצאנו שמסעדת ההמבורגרים הזו הייתה פתוחה והייתה ממש נחמדה ועם מחירים סבירים.
- ממש בכניסה ל-Cortina נמצא אגם קטן ביער שניתן להגיע אליו עם אוטו שנקרא Lake Pianozes. לא האגם הגדול/מרשים ביותר בטיול, אבל אם יש שעה פנויה בערב נחמד לעצור שם לסיבוב קצר, ויש אישה עם דוכן של שתייה על האגם.
ישנו ב-Hotel Aquila, שנמצא בכניסה לרחוב המרכזי של החנויות והמסעדות ב-Cortina ושמו Corso Italia. המחירים במלון היו טובים ביחס למלונות אחרים בעיר. היינו בסה”כ מרוצים מהמלון. הרחוב לא ארוך מאוד, וכדאי להסתובב בו אחה”צ/ערב
יום 3 - מסלול הליכה לפסגת Nuvolau, מעבר הרים Passo Falzarego, ורכבל ל- Tofana Di Mezzo
את מפת מסלולי ההליכה של איזור Cortina אפשר להוריד כאן.
עשינו את המסלול הראשון להר Nuvolau, בגובה 2,575 מטר. המסלול לא מאיים כמו שנשמע, כי אפשר להיעזר ברכבל/אוטו כדי להגיע לנקודת ההתחלה הגבוהה מלכתחילה. ישנן 3 (!!) בקתות בדרך לפסגת ההר, כשהאחרונה נמצאת על הפסגה עצמה. הנוף יפה בדרך, ומהסלול הוא הלוך חזור, כך שאפשר לעצור בכל רגע ולשוב אחורה.
נקודת התחלה של המסלול: Rifugio Scoiattoli . אפשר להגיע אל הנקודה או באמצעות רכבל שיוצא מ-Passo Falzarego, או להגיע עם הרכב אל Rifugio 5 Torri (נסיעה של כ20 דקות במעלה יער), להחנות את הרכב בצדי הכביש, ומשם ללכת כרבע שעה (במעט עליה) אל Rifugio Scoiattoli.
המסלול:
- מ-Rifugio Scoiattoli (גובה 2225 מ') לוקחים את מסלול 439 לבקתה הבאה, Rifugio Averau (גובה 2416 מ') . כ1 ק”מ הליכה, 15 דק' הליכה בעליה
- מ-Rifugio Averau ממשיכים על אותו השביל ל-Rifugio Nuvolau (גובה 2575 מ'). מהבקתה נוף פנורמי יפה של האיזור, ואפילו גריל חיצוני עם בשרים שאפשר לאכול שם אחה”צ. כ1 ק”מ הליכה, 45 דקות של הליכה בעליה
- חזרה לאוטו/לרכבל.
אקסטרה- בסמוך לRifugio Scoiattoli ישנם ביצורים ומקלטים ששימשו את הצבא האיטלקי במלחמת העולם הראשונה נגד אוסטרו-הונגריה, אפשר להסתובב ביניהם (בחינם) וללמוד קצת על ההיסטוריה של המקום.
קושי - לא מסלול קשה או ארוך במיוחד, מ-Rifugio Averau ל-Rifugio Nuvolau המסלול מעט יותר תלול וסלעי. אפשר לראות את הביצורים, ולנסות להגיע לבקתה השניה Rifugio Averau ומשם להחליט אם להמשיך.
מהמסלול המשכנו ברכב אל Passo Falzarego, מעבר הרים עם נוף יפה מסביב. אכלנו צהריים ב-Ristorante Grill "Da Strobel", מסעדת גריל שהייתה נחמדה מאוד וגם עם מחירים סבירים ונוף יפה. מעבר הרים נוסף בשם Passo Valparola נמצא במרחק נסיעה קצר, אנחנו ביקרנו אותו ביום אחר משום שהיה בדרך ליעד הבא שלנו, הנוף משם מאוד יפה ושווה לשלב אותו במסלול.
משם המשכנו לרכבל לאחת מהנקודות הגבוהות באיזור – Tofana Di Mezzo (גובה 3243 מ') הרכבל יוצא מכאן. הרכבל מורכב מ-3 חלקים, כשאפשר לרכוש את כולם או חלק מהן, כשהנסיעה עד לחלק העליון עולה 30 יורו לאדם (זיכרו שאם משלבים עוד רכבלים שווה לשקול את הכרטיס של העמק). אין צורך כמעט בהליכה במעלה הרכבל (אפשר לטפס כמה מדרגות לנקודה גבוהה יותר כדי לראות עוד חלקים של הנוף). מומלץ ביום בהיר ויפה כדי להנות מהנוף בפסגה, אפשר לשאול למטה מה מצב הראות למעלה. הנוף גם מהתחנה השניה היה יפה, בכל מקרה לא הייתי עולה רק לתחנה הראשונה.
בערב לקחנו פיצה מפיצריה קטנה ונחמדה Ai Due Forni Di Aldo E Alverà Brothers S.a.s, אין מקומות ישיבה מלבד ספסל מחוץ למסעדה, נחמד אם בא לסגור ארוחת ערב בקטנה ובזול.
חיי הלילה לא תוססים במיוחד בעיר, אבל יש כמה ברים ומסעדות שפתוחים עד מאוחר למי שרוצה.
יום 4 – יום אגמים: מסלול הליכה ל-Lago Sorapis, Lake Misurina, ו-Rifugio Auronzo
למסלול הראשון שעשינו באותו היום אין גרסה מרוככת – מסלול של כ-6 ק”מ לכל כיוון לאגם בשם Lago Sorapis, אגם יפה בין בצבע תכלת מיוחד בין ההרים. המסלול עובר עליות וירידות ביער, כשברקע נשקף נוף יפה של ההרים. המסלול לא מאוד מסובך, אבל העליות אל האגם היו מעייפות עבורנו.
נקודת התחלה של המסלול: נקודת ההתחלה של המסלול היא מעט אחרי Passo Tre Croci, ואם להיות ממש מדויקים ולחסוך הליכה לרכב בסוף הטיול – אפשר לחנות בצידי הרכב ממש כאן.
המסלול:
- לוקחים את שביל 215 לכ6 ק”מ, לקראת סוף השביל מגיעים לפיצול בין הבקתה Rifugio Alfonso Vandelli שנמצאת סמוך לאגם, לבין האגם עצמו, Lago Sorapis. ביקרנו בשניהם, ולאחר מנוחה חזרנו בדרך ממנה באנו. כ-6 ק”מ ושעתיים וחצי לכיוון
- קושי - יצאנו עייפים מהמסלול, אבל בעייני האגם עם הצבע הלא שגרתי שווה את זה, גם הנוף בדרך יפה
Lago Sorapis ביום מעונן
משם עברנו לפעילויות עצלניות יותר שלא כרוכות בהרבה הליכה מהרכב:
- המשכנו ברכב ל-Lake Misurina (כ-10 דקות נסיעה), אגם גדול ורחב על רקע ההרים, כשמסביבו עיירה קטנה עם מלונות, מסעדות וחנויות. אנחנו אכלנו במסעדה בשם Quinz Srl שהגישה אכלה פיצות ואולי את הטירמיסו הכי טעים בטיול. אפשר לעשות סיבוב קטן ברגל סביב האגם.
- משם המשכנו לאגם בשם Dürrensee Lago di Landro (כ10 דקות נסיעה נוספות מהאגם הקודם). האגם שונה מקודמיו עם מים בצע ירקרק. האגם לא היה מרשים כמו בתמונות כנראה בגלל מזג האוויר האפרפר, אבל נראה שמדובר במקום יפה אפילו יותר בימים שמשיים, והנוף משתקף במים.
- משם חזרנו לאיזור של Lake Misurina, ונסענו ברכב ל-Rifugio Auronzo. מדובר בנסיעה לבקתה במעלה ההרים בגובה 2320 מ'. אפשר בדרך לעצור באגם Lago d'Antorno אבל חשנו שכבר יהיה קשה לרגש אותנו עם עוד אגם בשלב הזה. הכביש גישה לבקתה עולה 30 יורו לרכב, אבל זו הזדמנות נחמדה לעלות לגובה ולראות נוף הרים ללא מאמץ רגלי. הבקתה קרובה אל ה-Tre Cime, שלוש פסגות משוננות מפורסמות. מהבקתה אפשר לקחת מסלול שמקיף את ה-Tre Cime, אולם אנחנו לא עשינו אותו בשל מזג אוויר גבולי. המסלול נחשב להכי מפורסם באיזור ולא ארוך/קשה מדי, שווה לשקול לשלב אותו.
ימים 5-7 –Ortisei, Val Gardena
יום 5 – ירידה באופניים מהר Seceda
קמנו בבוקר והחלנו בנסיעה לעמק הבא: Val Gardena. גם אם waze מציע לכם דרכים אחרות, מאוד מציע לנסוע דרך הכבישים בדולומיטים – SR48 ואחריו SR243+SR242 כדי להנות מהנופים שבדרך.
עצרנו ב Passo Valparola, מעבר הרים עם נוף יפה לכמה תמונות. אחרי נסיעה וחציה ש ל העמק Alt Badia, מגיעים לכניסה לעמק של Val Gardena, והוא Passo Gardena. הנוף משם יפה גם, ומתחילים לראות פסגות שנתעמק בהם בהמשך הטיול. במקום כמובן, איך לא, בקתה.
המשכנו ל-Ortisei, העיר בה נישן ב3 לילות הקרובים. ישנו במלון בשם Hotel Dolomiti Madonna. גם כאן מחירים סבירים יחסית לאיזור, 3 דקות הליכה לרחוב המסעדות, ו-10-15 דקות הליכה לרכבלים. החסרון של המקום זה מקלחות מעט ישנות נטולות וילונות, וכשהחנייה עמוסה אתה מחנה בחניון אחר במרחק של 300 מטר מהמלון, אבל סה”כ תמורה טובה מאוד למחיר.
אכלנו ארוחת צהריים באחת המסעדות, רכשנו כרטיס ל-3 ימים לשימוש ברכבלים של העמק. מפה של המסלולים והרכבלים אפשר למצוא כאן.
הערה על העיר – אני חושב שאפשר להסתדר בעיר הזו לא רע בכלל בלי אוטו (יש רשת של אוטובוסים די טובה, וממילא קשה להסתובב בעיר עם אוטו), ככה שמי שרוצה לתכנן טיול עם תחבורה ציבורית בלבד יכול למצוא פה אחלה פוטנציאל.
חשנו קצת נועזים וקצת עייפים מהמסלולים מהיומיים שעברו, והחלטנו להשכיר אופניים, לקחת אותם ברכבל, ולרדת איתם את ההר. את האופניים השכרנו מחנות בשם Mountainbike School and rental, שם אפשר לשכור אופניים רגילות/חשמליות (מחירים אפשר לראות כאן). התחנה נמצאת בסמיכות לאחד מ-3 הרכבלים בעיר, יש עוד תחנות השכרה רבות ברחבי העמק. לקחנו את הרכבל ל-Seceda (גובה 2456 מ'). הנוף משם יפה ממש, ולא חסרים מסלולי הליכה יפים שאפשר לרדת איתם את הפסגה.
בדיעבד הבנו שהתחלנו עם מסלול קצת קשוח לאופניים (ירידות תלולות יחסית ודרכים לא סלולות), וכמו שאפרט בהמשך יש מסלולים מעט פשוטים יותר להתחיל איתם, אבל היה כיף והנוף היה מדהים מהדרך, פשוט הידיים עבדו מאוד קשה על הבלמים. המסלול חזר ישר לתחנת ההשכרה שם החזרנו את האופניים. ממליץ מאוד אם אתם לוקחים אופניים, לקחת מפה מפורטת יותר של האיזור בתחנה של הרכבל, ולנסות לבחור מסלול ככה שיחזיר אתכם כמה שיותר קרוב למקום מבוקשכם (אפשר בקלות לצאת בעיירה סמוכה).
הנוף מSeceda
יום 6- מסלול הליכה בין הפסגות Passo Sela ו-Sassolungo
אחד מההרים שנצפים מכל פינה בעמק הוא Sassolungo (גובה 3181 מ') , שמוקף בפסגות נוספות. מי שתכנן את הרכבלים בעמק אפשר מספר דרכים לעשות מסלולי הליכה מדהימים שנושקים לפסגה שלו, וממש ללכת על הסלעים שבין הפסגות.
אני אתאר את המסלול שאנחנו עשינו, ואז אציע דרכים לראות את המקומות בקלות יותר:
המסלול שעשינו מקיף את הר ה-Sassolungo באמצעות 3 רכבלים (כולם כלולים בכרטיס של העמק). המסלול הפעם מעגלי ולא הלוך-חזור. המסלול מתואר די יפה בעלונים של העמק. מבחינת רמת קושי, רוב המסלול בירידה, חלקים מהירידה תלולים, וישנם מעט עליות תלולות לקראת הסוף. לקח לנו כ5-6 שעות, גם רמת הקושי של המסלול הזה לא בשמיים, אבל בהחלט מדובר במסלול מעייף.
נקודת התחלה של המסלול: Plan De Gralba.
המסלול:
- לוקחים שני רכבלים (5 דקות הליכה מפרידות ביניהם)
- ממשיכים בירידה קלילה במשך רבע שעה ל-Passo Sela, עוד מעבר הרים פוטוגני. גם שם יש בקתה נאה. ברקע רואים את הר Marmolada, ההר הגבוה בדולומיטים.
- מ-Passo Sela (גובה 2180 מ') יוצא רכבל הישר אל לב ההרים ומגיע עד לפתח בקתה Rif. Toni Demetz Hütte (גובה 2881 מ'). משם מתקדמים במסלול וחוצים דרך שביל סלעי שעובר בין שתי פסגות.
- ממשיכים במורד המסלול לעבר הבקתה הבאה Rif. Vicenza Langkofel Hütte שם אפשר לנוח ולאכול
- משם ממשיך במסלול של כשעתיים וחצי במהלכו ממשיכים להקיף את ההר, אל הבקתה Rif. E.Comici (גובה 2153 מ'). זו אולי בין הבקתות הכי מושקעות שראינו במהלך המסלול, מקומות ישיבה, פינת עוגות וקינוחים מיוחדים, קפה ומסעדה.
- משם אפשר לרדת לחלק הראשון של הרכבל שנלקח מ Plan De Gralba, וחזרה לאוטו.
מי שרוצה לחוות את ההנאות בפחות הליכה:
- אפשר להגיע עם רכב אל Passo Sela, לקחת משם את הרכבל אל ההרים, טיפה להתקדם כדי לחזות בירידה עם הסלעים, ולחזור עם הרכבל למטה חזרה לאוטו.
- אפשר לקחת את שני הרכבלים של Plan De Gralba, משם לרדת ירידה של כמה דקות לבקתה E.Comici, ואז לרדת אל הרכבל הראשון.
הירידה מ-Sassolungo
יום 7 – יום אופניים
עייפים מהיום הקודם החלטנו לשכור אופניים חשמליות ולתת לסוללות להתאמץ קצת במקומנו. חזרנו לתחנת ההשכרה Mountainbike School and rental, ועלינו עם האופניים בשני הרכבלים הנוספים של העיר: הרכבל הראשון ל- Alpe Di Siusi (משם יוצאים המון שבילים נחמדים לאופניים) והרכבל השני ל-Resciesa (מסלולים מעט תלולים יותר). אם אתם עם ילדים קטנים, הייתי מתייעץ בנוגע למסלולים מהרכבלים, שכן כולם מערבים ירידות מעט תלולות, כמו שהייתם מצפים מירידה מהר.
בחרנו ממסלול מ-Alpe Di Siusi שעובר דרך בקתה בשם Sanon שגם היא בקתה יפה ומושקעת , ומשם חזרה לעיר Ortisei. שימו לב שחלק מהמסלול כולל עליות והיציאות הן לא תמיד ישר לעיר, אז מאוד ממליץ על אופנים חשמליים ברכבל הזה.
בקתת Sanon
מ-Resciesa יש מסלול אחד עיקרי שהוא המסלול סקי, גם נחמד מאוד, אבל ירידות תלולות יותר ביחס לרכבל הקודם.
סיימנו את היום במתחם בריכות וסאונות שהיה קרוב למלון שיש בעיר Mar Dolomit. ספציפית המלון שלנו נתן לאורחים כרטיס כניסה חינם לבריכה, ועל הסאונות היה צורך לשלם. משכירים מגבת ב-3 יורו, ומכריחים גם את הגברים (!) לשים כובע ים מטופש (שעולה באיזור היורו), אבל סה”כ חוויה נחמדה וקצת מרעננת.
חייב לשבח את הגלידרה שהייתה לי בית ב-Ortisei – ושמה Squisitezze Gioia Köstlichkeiten. למרות שהיא לא ברחובות הראשיים של המסעדות, אני חושב שהיא בין הגלידות הטעימות בעיר ובטיול שאכלתי.
אציין שיש עוד המון רכבלים בעמק שלא יצא לנו להיות עליהם, ועוד שתי עיירות מרכזיות שלא הסתובבנו בהן, ככה שבאמת לא חסר מה לעשות שם
יום 8 – מ-Ortisei ל-Sirmione
המשכנו לחלק היותר “תיירותי” של הטיול. מ-Ortisei, המשכנו לעיר העתיקה של Bolzano. בכניסה לעיר מספר חניונים שאפשר להחנות בהם, ושילוט די ברור שמראה כמה חניונים יש בכל חניון. אנחנו חנינו כאן. הסתובבנו כשעה-שעתיים, ישבנו בבית קפה של Loacker, וגם כאן לא חסרות גלידריות נהדרות.
עצרנו בקניון בעיר בשם Twenty, הוא לא היה מדהים מבחינת חנויות, אבל נקודת עצירה אפשרית למי שהתגעגע קצת לפאסט פוד.
משם נסענו ללילה ב-Sirmione: בין העיירות המוכרות באגם גארדה. בחרנו לעצור שם ללילה כדי לשבור את הנסיעה הארוכה חזרה לונציה (נמצא בערך באמצע הדרך) וגם כי המקום נאה ועמוס ב,איך לא, גלידריות ומסעדות. הנוף של העיירה על האגם הוא יפה, והכניסה דרך שער המבצר ההיסטורי Rocca Scaligera מרשימה מאוד . אני מוכרח להודות שאחרי 6 ימים באיזורים מעט פחות מתויירים, העיר חשה מעט כמו מלכודת תיירים מבחינת מחירי הלינה והמסעדות, אבל עדיין לדעתי שווה לראות על הדרך.
מבחינת הגעה לתוך העיר – יש אוטובוס די נוח שעובר בחלקים המרוחקים יותר עד לכניסה לאיזור ההיסטורי המתוייר של העיר. האוטובוס עולה יורו בהלוך, יורו וחצי בחזור, ולדעתי מדובר בסידור די נוח וחוסך התעסקות עם מציאת חניה שם.
אנחנו ישנו ב-Hotel Bagner , שהיה מרחק 3 דקות הליכה מאחת התחנות של האוטובוס, סה”כ די נוח.
יום 9 – שופינג פרידה מאיטליה, ולילה ליד שדה התעופה של ונציה
שנינו היינו בעיר Verona, אז לא עצרנו לסיור בה, אבל אם במקרה אתם עושים מסלול דומה מאוד מתבקש לעצור בה בדרך אל או מונציה.
במקום זאת, עצרנו בקניון בעיר Adigeo Centro Commerciale. הקניון טוב בהרבה מהקודם שביקרנו בו, ומכיל את החנויות שישראלים אוהבים: H&M , C&A, pull&bear, bershka ואפילו primark, הלא הוא שגרירות ישראל בורונה.
פה מגיע החלק הפחות מעניין של הטיול אז אתמצת: החזרנו את האוטו לשדה”ת, הלכנו למלון בקרבת מקום בעיר Tessera, ולמחרת קמנו מוקדם ולקחנו טיסה הביתה.
סה”כ השילוב של הטבע, הבקתות המטורפות, האוכל, הקפה, היין ואפילו האנשים הנחמדים שפגשנו בכל מקום הפכו את הטיול לכיף במיוחד, לא חסרים פעילויות ועמקים באיזור שאפשר לטייל בהם, כל מה שנשאר זה רק לבחור ;)
מקווה שהבלוג מועיל ותהנו!