נסענו זוג (התינוקת נשארה בבית) למשך שבוע כשהמגבלו תהיו לא יותר מדי מקומות גבוהים, בלי מערות, בלי טיולים רגליים בטבע ובלי הליכה מאומצת מדי. אז מה נשאר? אז זהו שהרבה.
 נחתנו במינכן בשעת ערב מאוחרת וישר חיפשנו את השאטל שלנו ללינה ליד מינכן. הזמנו מראש את מלון AIRPORT HOTEL REGENT שנמצא בעיירה כמה קילומטרים משדה התעופה. עלה לנו 87 יורו לזוג כולל ארוחת בוקר סבירה ושאטל משדה התעופה למלון וכן בחזרה.

למחרת לקחנו את הרכב מ-SIXT בשדה התעופה במינכן (פורד פיוז'ן) ועל פי ההמלצות באתר בדקתי אותו מכל הכיוונים לפני שנסעתי.

לא עשינו את המסלול המקובל לכיוון אגם כימזי אלא נסענו לארמון נימפנבורג שנמצא כ-15 דקות נסיעה משדה התעופה במינכן, זהו ארמון הקיץ של מלכי בוואריה.
ארמון מרשים וכולל גם גנים יפים ומוזיאון כירכרות של כל המלכים.
מרשים ביותר ואפשר בקלות לבלות שם חצי יום לפחות.

המשכנו משם לכיוון זלצבורג כשבדרך עצרנו (ליד הכביש הראשי) בעיירה גרמנית קטנה בשם Neubeuern. עיירה חמודה ביותר (ראו בתמונה למטה) ושם עצרנו לעוגת גבינה עם משמשים טעימה ביותר.

עיירה גרמנית חמודה

ישנו באניף ליד זלצבורג בפנסיון שנקרא ססיליה

פנסיון קטן, נקי אבל לא התרשמתי ממנו יותר מדי. נחמד אבל לא יותר.
יש במרחק הליכה סופר קטן וכן תחנת אוטובוס (קו 25 אני חושב) לזלצבורג - 2-3 תחנות מהלבורן ובערך 6-7 תחנות מזלבורג עצמה. הבעיההיא שבחזור התחנה היא מעבר לכביש הראשי ואין מעבר חציה כך שנאלצנו לחצות את הכביש המהיר בריצה כשחשוך בשאיפה שלא ידרסו אותנו.
 עלה לנו 59 יורו לחדר ללילה כולל ארוחת בוקר של לחמניות,כמה סוגי גבינות צהובות,חלב וקורנפלקס, פירות,ביצה קשה, מעדני חלב, ממרחים, מלפפונים,עגבניות, מיצים וקפה/תה.

התלבטנו מה לעשות כשקמנו היות ואנו מהמשכימים (שש וחצי בבוקר) כשטירת הלבורן שלידינו נפתחת רק בתשע. הגענו שעה לפני הזמן ושוטטנו בפארק שליד הטירה אשר שווה ביקור כשלעצמו. טירת הלברון ופעלולי המים היו נחמדים מאוד.
בזלצבורג עצמה היינו במדרחוב גטריידה (ממליץ בחום על בית קפה Schatz מס' 3), מוזיאון הצעצועים (לא משהו), מוזיאון לטבע (נחמד אבל מאוד דומה לאלה שבוושינגטון,לונדון וניו-יורק למי שהיה), בית מוצארט (לא משהו).
דווקא מאוד נהנינו ממהשיט בנהר שרואים נופים לאורך הדרך ובסוף הנסיעה הוא מסובב את הסירה 360 מעלות כמה פעמים. גני מירבל יפים גם הם ושווים ביקור.
 לסיום היינו במוזיאון הפנורמה (או הפנורמיק) שהיה מאכזב ביותר ואין טעם להגיע.

זלצבורגגני מירבל בזלצבורג

החלק היפה של הטיול לדעתי. הוא איזור הרגמים ישנו בס. גילגן בפנסיון שנקרא Seeblick

פנסיון מעולה לדעתי שלא מבייש מלון 4 כוכבים. מפואר, מהודר, יחס מעולה, הבת של בעלת הצימר המבוגרת דוברת אנגלית שוטפת, חניה לרכב ומרפסת לכיוון האגמים (ראו את הנוף מהמרפסת בתמונות למטה).
ארוחת בוקר טובה הכוללת בין השאר גם ריבות תוצרת עצמית של 4-5 סוגים - ריבות מעולות. החיסרון הוא שהצימר לא במרכז העיירה אלא בכניסה, קצת יותר למעלה אבל בנסיעה ברכב זה בדיוק דקה שליד המרכז יש חניון בעלות 3 יורו ל-24 שעות (אפשר לצאת ולהיכנס כמה שרוצים).
העיירה סט. גיליגן מקסימה עשינו שם טיול בכרכרה (10 דקות 10 יורו, 20 דקות 20 יורו וכך הלאה) והיא הרבה יותר יפה לדעתי מס. וולפגאנג שמרובת חנויות מזכרות, בתי קפה ומסעדות עד כדי שאיבדה את ייחודה. ממליץ בחום על סט. גיליגן.
בדרך מסט. וולפגאנג לסט. גילגן ראינו גם עץ מוזר של סירים ומחבתות ועצרתי לצלמו.

בנוסף עליתי על הרכב בגילגן עם הזלצבורג קארד - הגעתי ממש לפני הסגירה כך שהספקתי רק לעלות ולרדת אולם הנוף מרשים ומולץ בחום.

באותו היום גם הספקנו להיות בבאד אישל שבמרחק חצי שעה מגילגן. העיירה לא ממש הרשימה אותי וקפה צאונר אומנם מפואר ועם הרבה עוגות אבל היחס שם לא משהו (נראה שהם מאוד מחזיקים מעצמם) ולטעמינו קפה שץ בזלצבורג הרבה יותר נחמד. סה"כ כשיש מבחר זה כבר לא משנה אם יש 50 עוגות או 100 לבחירה.

עץ באמצע הדרךנוף ממרפסת הצימר בגילגן

נוף מהרכבל בגיליגןמרכז העיירה גיליגן

יום למחרת הוקדש פסטיבל הפרות המקושטות -
almabtrieb in abtenau

אני לא ממש התרשמתי אולם אשתי מאוד אהבה את זה.

המשכנו לאגם גוסיאו שלדעתי מדהים (ראו תמונות למטה)- עולים ברכב ואיו שום שילוט ומגיעים לדרך ללא מוצא עם המון מכוניות. הייתי בטוח שהגענו לשום מקום והתכוונתי להסתובב ולחזור אבל בדיוק רציתי ללכת לשירותים וירדתי ואז ראיתי את האגם וכמובן שנשארנו. אכלנו שטרודל תפוחים בבית קפה על שפת האגם ועליתי ברכבל להשקיף מלמעלה עם הזלצבורג קארד. מקום מדהים ואתר חובה.

המשכנו להלשטט שנחמדה ביותר אבל בתמונות זה נראה יותר יפה ממה שבמציאות לדעתי. נחמד אבל לא יותר מעיירות אחרות. מאוד מתוייר, המוני תיירים. עשינו שיט. אנחנו הלכנו ברגל עד סוף הכפר ושם לקחנו את השיט וירדנו בתחילת הכפר פרות מקושטותהלשטט במבט מהאגם (מהשיט) וכך חסכנו את ההליכה חזרה. השיט בהחלט חובה אם מבקרים שם כי המבט על הכפר מהאגם יותר יפה מאשר כשאתה בתוכו. לבית הגולגולות לא הלכנו.

אגם גוסאואגם גוסאו

ביום זה היינו צריכים לעבור מאיזור האגמים לאיזור הטירול. מפאת קוצר זמן לא יכולנו בדרך המקובלת בכיוון באד הופגשטיין, מפלי קרימל וכ'ו. מצד שני הבנתי שביום א' במיוחד בתחילת ספטמבר שחוזרים מהחופשים האוטוסטרדה מזלצבורג לאינסברוק מפוקקת. בעצת אחד מחברי הפורום ב-TripAdvosir (יש שם פורום טיולים לכל מדינה בנפרד), הוא המליץ על מסלול דרך עיירות כשבחלקן היו ירידים לכבוד יום א'.

התחלנו מעיירה קטנה וחמודה בשם Ramsau (תמונה למטה), הכל היה שם מ יוחד אפילו הכנסיה ובית הקברות שליד שהיה עם כל מיני פסלים ייחודיים.

המשכנו ל-Lofer שוקקת חיים ביום א', העיירה מקושטת עם המוני אנשים, תזמורות, ושולחן ארוך לאורך העיירה שמשני צידיו יושבים אנשים ואוכלים מאכלים מקומיים עם בירה. הן המוכרים והן המקומיים לובשים בגדים אוסטרים מקומיים (ראו תמונה) ונראה שהרוב בעיירה מקומיים ואין כמעט תיירים (אולי תיירים גרמנים כן).
אנו העדפנו מסעדה והסתכלנו לאיפה הולכים רוב המקומיים והתיישבנו היכן שהם ושם היתה ארוחה מצויינת במיוחד מרק הפטרוזיליה והאייס קפה.

המשכנו ל- St. Johann In Tirol עיירה חמודה גם כן אך פחות מלופר. שם יש רכבת שנוסעת בין הסמטאות בעיירה.

רמסאו - עיירה קטנה באמצע הדרך

מוכרות בלופר בבגדים אוסטריים מקומיים

ממשיכים בנסיעה

בנסיעה לתוך היער

הגענו לעיירה במעבה היער, עמוק בפנים, חצי שעה מאינסברוק הקרויה Alpbach. עיירה נחמדה, ייוחדית, עם נוף של הרים מכל עבר אבל בלי משהו מיוחד בתוך העיירה, כלומר הנופים מסביב מרשימים ולא העיירה עצמה.

הלינה עלתה לנו 56 יורו לחדר כולל ארוחת בוקר.
 מי שיש לו זמן הלינה בעיירה כוללת גם כניסה בחינם לבריכה במקום וכן לרכבל המקומי.

נופים מאלפבאך

העיירה

המשכנו למוזיאון סברוסקי שהיה משעמם ביותר - בזבוז זמן משווע.
גם העצירה ב-Hall in Tirol דמתה יותר ל-Hole In Tirol - פשוט עיירה מוזנחת יחסית לאוסטריה וחסרת טעם לביקור.

התנחמנו במלון שלקחנו זייפלד, עיירה יוקרתית ליד אינסברוק.
 לקחנו מלון בשם Hotel Astoria - מלון שווה ערך ליערות הכרמל אצלינו.

מלון ספא שעולה כ-200 דולר ללילה כולל ארוחת בוקר. יש בריכה פנימית וחיצונית כשהחיצונית במחוממת ועם נוף נפלא לכיוון ההרים.
כשמגיעים מביאים לך לחדר שמפניה ושוקולדים.
בערב שמים לך שוקולד עם ברכת לילה טוב על הכרית וכל פעם שיוצאים מהחדר מישהו נכנס לסדר אותו.
גם כשעוזבים את המלון מקבלים מתנה.
יש המון סוגי סאונה שם, די מפואר. יש פינות תה כמו ביערות הכרמל.
ארוחת בוקר איכותית עם ירקות, גבינות (משובחות כמו אמדאוס וכ'ו) והקפוצ'ינו הוא ממש קפוצ'ינו.
בקיצור, שווה לדעתי. יש גם מגוון מסאג'ים בתוספת תשלום.
ארוחת ערב שם, לא משהו, אל תקחו בתוספת תשלום.

העיירה עצמה נחמדה עם מדרחוב ראשי מצוייר והמון פרחים וחנויות אבל לא יותר מרשים מעיירות אחרות שהיינו בהם. יש שם רכבת ישירה לאינסברוק (חצי שעה).

המלון ספא בזייפלד - מומלץ בהחלט!!

הבריכה במלון עם הנוף להרים

יום אחרון ומתחילים לזוז לכיוון מינכן השאלה היתה האם להישאר במלון עד אחה"צ (ולהנות מהספא), ליסוע לאינסברוק לחצי יום או להיות במיטנוואלד וגרמיש.
ברוח העיירות המשכנו לעיירות הבאות מיטנוואלד וגרמיש - שתיהן מצויירות עם בתים בעלי ציורים מיוחדים במיוחד מיטאנוולד (ראו תמונות).בהחלט שווה עצירה לאיזה שעתיים-שלוש (כולל בית קפה כמובן).

גרמיש היא כבר עיר קטנה עם הרבה רחובות והמון חנויות, נחמדה גם כן.

כל הבתים בעיירה מצויירים

חלון טיפוסי בעיירה

רגע לפני שחוזרים הספקנו להיות בארמון Linderhof של לודוויג (מרחק חצי שעה מגרמיש שבגרמניה) היינו גם בגנים וגם בתוך הארמון. הגנים נחמדים אבל לא יותר מגני מירבל למשל, מצד שני הארמון בהחלט מרשים ביותר, חדרים מיוחדים (חדר השינה, השתקפות המראות וכ'ו), עיטורי זהב וכ'ו. לא רואים כאלו דברים כל יום ומומלץ מאוד.

למערה (בשמה "גוטה" או משהו כזה) לא הגענו עקב העליה הארוכה לשם וחוסר הזמן.

על שדה התעופה במינכן וטרמינל אחד הדוחה אין מה להגיד חוץ מאשר שזרקו לנו את כל הגבינה שקנינו בדיוטי פרי במינכן. כך נשארנו רעבים בטרמינל כמה שעות.
 עוד משהו לסיום - בלי GPS לא יודע איך היינו מסתדרים .קנינו בארץ ב-1,000 ש"ח ובהחלט חסך לנו זמן רב.