3 אוקטובר 2017

תם החלק של הרי הרוקיס, ואנחנו יוצאים לדרך לכוון וונקובר.

ההחלטה באיזה נתיב לבחור בין הרי הרוקיס לוונקובר היתה לא פשוטה. רוב סיפורי הטיול שקראתי דיברו על נסיעה דרך Clearwater או Kamloops. משום מה לא התלהבתי מהנתיב שנראה לי מאכזב ביחס לנופים של הרוקיס.

נבירה בפורומים של Tripadvisors הניבה עוד אופציה – נסיעה דרך עמק אוקנגן הנחשב לאזור ה”מדברי” של קנדה ובית גידול לגפנים. כיוון שגפנים חביבים עלינו ונראה היה שמדובר בנופים שונים מאד מנופי הרוקיס, החלטנו לבחור בדרך זו.

יצאנו מגולדן לנסיעה ארוכה לכוון עמק Okanagan דרך אזור Revelstoke. באיזה שהוא שלב נכנסנו לאזור מכוסה עשן סביך מהשרפות שהשתוללו שם. למזלינו באזור הרוקיס שסבל מאד משריפות בתקופה לפני הגעתנו הגשמים שירדו הורידו משמעותית את כמות העשן כך שלא סבלנו מכך. אבל עכשיו הבנו מה זה אומר לטייל באזור מוכה שריפות.

הנסיעה ארוכה והכבישים ברובם בעלי מסלול אחד לכל כוון מה שמקשה כאשר נתקעים מאחורי משאית איטית.

בסופו של דבר מגיעים לעיירה osoyoos שם הזמנו לשני לילות דירה באתר נופש על שפת האגם

Watermark beach resort https://www.watermarkbeachresort.com/

הדירה מאד חביבה, כוללת כל מה שצריך, יש סופר צמוד ואנחנו מתארגנים לארוחת ערב

4 אוקטובר 2017

היום מוקדש לטיול בעמק אוקנגן. הנוף באמת מאד שונה מהנופים שהתרגלנו אליהם עד כה בקנדה. גבעות צחיחות, אגמים והרבה הרבה גפנים.

מתחילים בעלייה לגבעות לנקודת התצפית Anarchist Mountain Lookout

ממשיכים ליסוע בכבישים הצרים באזור בין הגפנים ודוכני האיכרים

ומקנחים בביקור טעימות ביקב בו בעלת הבית מתלהבת מהעובדה שהגענו לכאן מישראל, ומפתחת שיחה ארוכה עם ח'

5 אוקטובר 2017

אורזים ויוצאים בבוקר לקראת הנסיעה הארוכה לוונקובר. מתחילים את היום בעצירה ליד Spotted Lake מדובר באגם מוזר ומנומר השייך לשבטי האינדיאנים באזור ומיוחסות לו סגולות מרפא. האזור טבעי לחלוטין ללא שום פיתוח, אבל שלט מעל האגם מבהיר שזה לא ישאר כך לזמן רב. המראה של האגם ממש מיוחד

ממשיכים לוונקובר דרך האזורים הכפריים המלאים בדוכני פירות וירקות בצידי הדרכים, כולל דלעות ודחלילים לקראת ההלואין המתקרב

ככל שמתקרבים לוונקובר התנועה הולכת ונעשית צפופה יותר, ולאחר התברברות קלה בעיר מגיעים למלון שהזמנו. מסתבר שאין אופציה להחנות לבד את הרכב אלא צריך להפקיד אותו בידי הבל-בוי שייקח אותו לחניה, ואחר כך גם יחזיר אותו כשנצטרך אותו מה שדורש תשומת לב לא לשכוח דברים ברכב ולהיזכר אחר כך…

המלון Wedgewood Hotel & Spa קצת “מפונפן” מדי לטעם חלקנו ועם שירות מוקפד (ומעיק...) אבל החדרים נחמדים וארוחת הבוקר טובה.

מגלים שגם בוונקובר אם לא הזמנת מקום לארוחת ערב יהיה קשה מאד למצוא כזה, אבל בסופו של דבר מצליחים למצוא מקום במסעדה איטלקית טובה.

6 אוקטובר 2017

מתחילים בגשר התלוי בקאפילנו – אתר חובה בוונקובר. ובכן, לדעתנו, אפשר לוותר עלהחובה הזו. הגשר התלוי בנשר נותן את אותה חוויה בהרבה פחות צפיפות ובחינם… אמנם יש גם מסלולים על העצים, מסלול על מצוק וכו' וכו' והכל בתוך יער גשם יפה – אבל הרבה מאד צפיפות ורעש. לטעמנו אפשר לוותר

משם ממשיכים לעיר התחתית של וונקובר, לבקר בשעון הקיטור העתיק, מחכים לשעה עגולה כדי שהוא ינשוף קצת קיטור וממשיכים לגנים הסיניים

ממשיכים ל Canada Place – שעל הנמל, צופים במטוסי הים הממריאים ונוחתים באזור, ונכנסים לסימולטור Fly Over Canada – מומלץ מאד.

אחרי מספר נסיונות כושלים למצוא מקום פנוי במסעדה נופלים על מקום בשם Gyoza Bar – מומלץ בחום, כולל אופציות לצמחונית שבחבורה.

7 אוקטובר 2017

רוב היום מוקדש לפארק סטנלי (על אופניים ויתרנו אבל נראה מקום מעולה לשכירת אופניים) דרך הליכה בשבילים עם צבעי השלכת, ביקור באזור הטוטמים, ושיאו של היום ביקור באקווריום שבלב הפארק. מומלץ מאד – גם עם “ילדים” גדולים! המדוזות זכו ל”בוק” שלם.

את היום מסיימים בשוק ב Granville Island ובערב ממשיכים למרכז החלל שבו פלניטריום – כולל נסיון להסתכל בטלסקופ הענק (היו עננים :-() וסרטון מעניין

8 אוקטובר 2017

היום עוזבים את וונקובר לכוון ויקטוריה ו Vancouver Island. את המעבורת הזמנו כ-3 חודשים מראש מה שדרש להגיע אליה לפחות חצי שעה לפני ההפלגה אחרת יבוטל הכרטיס. הגענו כמעט שעה לפני ההפלגה ועמדנו בתור ארוך ארוך לכניסה למעבורת.

ההפלגה עברה בנעימים, לא משהו יוצא דופן מבחינת הנופים והמראות

לאחר הירידה מהמעבורת המשכנו ישירות לגני בוצ'ארט – מקסים, מקסים מקסים! למרות שקראתי דיעות חלוקות לדעתי אסור לוותר

לקראת ערב הגענו לדירה שהזמנו במרכז ויקטוריה במלון דירות Victoria Regent Waterfront hotel & Suites – מומלץ מאד, הדירה משקיפה לים ולנמל עם סירות תיירים קטנות ועגולות המפליגות הלוך ושוב (לצערנו לא הספקנו לעלות על סירה כזו)

שוטטות לאורך הנמל בזמן השקיעה הניבה הרבה אופציות לצילומים. חבל שלא הספקנו להקדיש יותר מכמה שעות בודדות לויקטוריה, נראה שיש לה פוטנציאל..

9 אוקטובר 2017

מתחילים מביקור קצר ב CRAIGDARROCH CASTLE לפי דרישת הנסיכה, לאחר מכן יוצאים בדרך לחופים המערביים של האי ואנקובר

עוצרים ב Little Qualicum Falls למסלול הליכה – נחמד, אבל לא משהו מיוחד.

העצירה הבאה ב Cathedral Grove יער גשם עם עצי ענק, מסלולון של כקילומטר מאד יפה, עם אזהרות לא לטייל שם בשעת רוח חזקה (לפי עצי הענק ששוכבים על הקרקע כנראה שבאמת זה פחות מומלץ..)

לאחר נסיעה ארוכה נוספת מגיעים סוף סוף למקום הלינה שלנו לשלושת הלילות הבאים המצוי מספר קילומטרים דרומית לטופינו – Pacific Sands Beach Resort – מלון ממש ממש מדהים, מורכב מסוגים שונים של בקתות ובתי חוף, ממש על חוף הים עם נופים מדהימים. המינוס הוא שאין איפה לאכול בסביבה (למעט קיוסק שפתוח כמה שעות ביום במתחם עם המבורגרים מאד טעימים) וצריך ליסוע לטופינו.

10 אוקטובר 2017

היום מוקדש למסלולי הליכה באזור, וכאלה לא חסר.

מתחילים ב Scooner Trail – נכנסים ממגרש החניה לתוך יער גשם עבות, הולכים בתוכו במגמת ירידה על שבילים וגשרי עץ, ובבת אחת יוצאים לחוף. הגענו בזמן השפל והחוף היה מלא בשלדי סרטנים וקונכיות

ממשיכים ל Rainforest Trail

ול Kwisitis Visitor Centre שם הרוח החזקה מונעת מאיתנו לעשות את המסלול המלא לאורך ה Long Beach.

מסיימים את היום בתצפית שקיעה ליד המלון שלנו

11 אוקטובר 2017

המשך מסלולי הליכה באי והמשך תצלומי שקיעה

Ucluelet Lighthouse Loop ,Wild Pacific Trail, Combers beach trailhead

12 אוקטובר 2017

השכמה לצילומי זריחה, חזרה לוונקובר ללילה נוסף והביתה, הפעם דרך פרנקפורט.