אתחיל וארשום: פריז מהממת!!!
תאריכי הטיול: 21.11-25.11.19
זריחה: 8:10
 שקיעה: 17:00

היום הראשון:

טיסת אלעל, נחיתה בצהריים.
 מלון: best wetster primeir ducs – רובע 1.
מלון מרכזי, קרוב לנהר הסיין, קרוב ללובר, למרכז פומפידו, לרובע המארה ועוד.
 מלון מומלץ!

מתחילים את הטיול לכיוון האי איל דה לה סיטה, בו שוכנת כנסיית נוטרדהם המפורסמת. עקב השריפה שפקדה את הכנסייה לא ניתן להיכנס ולכן ישנן עבודות שיקום רבות מסביבה. מצטלמים וממשיכים הלאה..
 חוצים את הנהר לכיוון השני וממשיכם לטייל ברובע הלטיני, רחובות עם מסעדות רבות, פאבים. אכלנו המבורגר וחזרנו למלון להתארגנות לקראת יציאת ערב.

יצאנו מהמלון אל שוק הכריסמס המרכזי של פריז בגני טווילרי, שוק שנפתח יומיים לפני שהגענו.
מלא דוכני אוכל מיוחדים, דוכני מכירה, מתקני שעשועים, רכבות הרים, גלגל ענק!
 אכלנו “קרוק מסייה” -טעים מאוד. המשכנו בהליכה בשוק המתפרש על פני כל אורך גני טווילרי ונהננו מהצבע, הריחות והמטעמים.

משם, נוסעים במטרו לשאנז אליזה למועדון הלידו.
LIDO – מופע קברט מדהים ומרהיב המבוצע על ידי 50 משתתפים.
פתיחה של פנטומימאי מוכשר ולאחריו רקדניות ורקדני הקברט (חלקן עם חזה חשוף)
מופע מושקע וצבעוני ברמות מטורפות.
 ניתן לרכוש כרטיס עם ארוחת ערב לפני המופע. את הכרטיס שלנו קנינו מראש.

היום השני:
 מתחילים את היום בשעה 10:00 עם סיור מודרך בעברית של חברת: “מטיילים עם בר” בהדרכתו של שגב. התחלנו את הסיור בתצפית מהגג של גאלרי לפייט, משם רואים את מגדל אייפל, סאקרה קר, שער הניצחון ועוד… בזמן הזה שגב הסביר לנו על פריז, קצת על ההיסטוריה של פריז, על מה עומד מאחורי בנייתו של מגדל אייפל, על ההיסטוריה של שער הניצחון ועל סאקרה קר.
משם ממשיכים את הסיור לכיוון בניין האופרה, קצת הסבר על המקום ואז ממשיכים רגלית ברובע 9 לכיוון כיכר לואי ה-14.
 אחרי הכיכר ישנה חנות של LADUREE – חנות מקרונים מפורסמת, עצרנו לנשנש קצת:)
לאחר נישנוש מקרונים המשכנו את הסיור לגני טווילרי, שיטוט בגנים, הסברים על המקום וכל זה מוביל אותנו אל הלובר, קצת צילומים והסברים ומסיימים את הסיור בפסאז' סמוך.
 מרימים כוס יין לחיים ונפרדים לשלום משגב המדריך.

פנינו לכיוון רובע המארה.
 על הדרך חולפים על פני מרכז פומפידו.
מכיוון שידענו שיש לנו רק 4 ימים נטו, העדפנו לא להיכנס למוזיאונים.
 יש כל כך הרבה מה לעשות בפריז ו-4 ימים זה לא הרבה.

מגיעים לרובע המארה, רובע צעיר, תוסס, צבעוני.
אוכלים ארוחת צהריים במסעדת LES PHILOSOPHES – מסעדה צרפתית.
מרק הבצל היה משו משו!
ממשיכים לטייל ברובע ונכנסים לרחוב היהודי, חנויות יהודיות, פלאפל, כיתוב בעברית.
 עוצרים בדוכן קרפ, טעים מאוד.

חוזרים למנוחה קלה במלון.
 בערב יוצאים למסעדת BALAGAN של השף אסף גרניט.
את אסף פגשנו בטיסה לפריז ולאחר שיחה קצרה איתו ביקשת ממנו שישמור לנו מקום בשישי והוא השיב לנו שיעביר את המספר שלי למנהלת המסעדה שתחזור אלי ותשמור לנו מקום.
הגענו בערב שישי למסעדה, ישבנו וראינו את אסף גרניט, הוא ניגש אלינו, שאל לשלומנו ואף מזג לנו שתייה. הזמנו מנה ראשונה, שתי מנות עיקריות + כוס יין. אסף פינק אותנו במנה ראשונה נוספת וקינוח. כל הכבוד לו,אחלה של אירוח.
 מעבר למנות הטעימות, האווירה והשירות מעל המצופה. אווירה שמחה, תמיד עם חיוך ומוזיקה ישראלית ברקע. אחלה של בילוי לערב שישי בפריז. אנחנו נהננו ומאוד ממליצים.

היום השלישי:

יום שמתחיל בגשם מוביל אותנו לאחר ארוחת בוקר במלון אל בית קפה אנג'לינה.
המתחם מתחלק לשניים: חלק אחד זה המסעדה שבה יושבים והחלק השני זה חנות TAKE AWAY של המקרונים והעוגות.
אנחנו לא חיכינו את התור למסעדה, שבשעה 10:30 בבוקר היה ארוך, ונכנסנו לחנות.
קנינו מספר מקרונים, קפה של בוקר והמשכנו לדרכנו.
משם הלכנו רגלית לבניין האופרה ונכנסו לסיור עצמי בפנים.
 ללא ספק אחד הבניינים המעוצבים ומרשימים שקיימים בפריז.

משם נסענו במונית לסאקרה קר, שלקחה אותנו עד לקצה העליון.
 מכיוון שירד גשם לא רצינו לעלות ברגל מהחלק התחתון של הגבעה (המונמארט).
כשהגענו לקצה העליון הגשם החל להפסיק וכך נהננו מהכנסייה הגדולה, מהנוף המדהים הנשקף ממנה ומכפר האמנים הנמצא בגבעה. כפר אמנים מדהים ובו חנויות, גלריות ואמני רחוב (ציירים, פסלים ועוד). שתינו יין חם והחלנו לרדת מהגבעה לכיוון מסעדת PINK MAMA, מסעדה איטלקית הנמצאת ברובע 9 למרגלות המונמארט. מסעדה איכותית, טרייה וטעימה בטירוף, אנחנו ממליצים עליה בחום!
יצאנו מהמסעדה והלכנו ברחוב של המולאן רוז' (רחוב מלא חנויות סקס)
 וחזרנו לכיוון גאלרי לפייט, על ידה חנות יוניקלו, קצת קניות וחוזרים למלון למנוחה קלה.

בערב, אכלנו במסעדה מתחת למלון שלנו ואחריה עשינו הליכה רומנטית למרגלות נהר הסיין.
 צפינו מאחד הגשרים במגדל אייפל שכל שעה עגולה מנצנץ כולו. מראה מרהיב!

היום הרביעי:

את היום הרביעי אנחנו מתחילים בשוק מופטאר MOUFFETARD MARKET הנמצא בפאתי הרובע החמישי ברחוב מופטאר. רחוב בעל קסם ימי הביניים. בשוק ניצן למצוא חנויות דגים, בשרים, גבינות, מאפיות, בולנזרי, פאטסרי. בנוסף, דוכנים מכירה נוספים. כל זה ברחוב מקסים ואוטנטי לצד כנסייה. מקסים!
אנחנו החלטנו לקנות מצרכים לפיקניק: גבינות, בגטים, מיץ תפוזים, קרואסונים ועוד...
 ואת הפיקניק החלטנו לעשות…….. למרגלות מגדל אייפל.

פנינו לכיוון מגדל אייפל, נסיעה של 40 דקות באוטובוס הובילה אותנו לשם.
 התמקמנו בגני טרוקרדו, שהמבנה האלכסוני שלו (כמו באמפי) נותן את התחושה של תצפית מעולה על האייפל. פרסנו את המצרכים על ספסל (המדשאות היו רטובות) ואכלנו כשמולנו מגדל האייפל. כמה רומנטי וקסום!
לקחנו את הזמן ובילינו בפיקניק רומנטי כשעתיים.
 קצת צילומים והופ לתחנה הבאה:

סיור באיצטדיון פריז סן ג'רמן.
איצטדיון מרהיב וגדול כאשר הסיור הוא עצמי ומאוד מסודר.
 כמובן שאת אישתי זה פחות עניין אך בשבילי זה סוג של חלום.

משם, מטרו לשאנז אליזה שבאותה עת סגרו את כל הרחוב לכלי רכב בשל ההפנינג להדלקה הרישמית של אורות הכריסמס ברחוב.
 עד שהאורות יידלקו, אנו אוכלים במסעדה איטלקית סבירה לא יותר מזה. (שכחתי את שמה אך לא רלוונטי) ומשם קינוח אצל פיירה הרמה, קצת מקרונים ועוגת פיסטוק הכי טעימה שאכלתי בחיים!!!! פשוט ליקקתי את האצבעות.

משם המשכנו במעלה הרחוב לכיוון שער הניצחון המרהיב ובדרך נכנסו לבר-חנות של סוכנות הרכב רנו. שילוב של סוכנות רכב ובר קוקטלים, תאמת שילוב מדהים וגאוני.
בנתיים מתכנסים רבבות ברחוב שאנז אליזה לרגל המאורע.
18:15 הגיעה ואז הספירה לאחור החלה………. הופ!!! אורות הכריסמס בכל הרחוב נדלקו, מוזיקה נשמעת והרבה שמח.
 בורחים משם וחוזרים למלון.

בערב אכלנו מתחת למלון במסעדת בשרים טעימה HIPOPOTAMUS, אכלנו המבורגר טעים ביותר. מומלץ!

היום החמישי:
 מכיוון שבשעה 11 מגיעה המונית לאסוף אותנו לשדה, לא נותר לנו לעשות הרבה מלבד לטייל במשך שעה וחצי בקניון הצמוד למלון, קניון LES HELLS המרכז בתוכו המון מותגים ובין השאר את כל קווי המטרו כמעט. קנינו קצת שוקולדים וכמה בגדים וחזרנו למלון.

משם לשדה התעופה.

טיסה חזרה בשעה 14:45

פריז מרתקת, מהממת, תרבותית בטירוף!
עיר של כבוד לאוכל ובמיוחד לתרבות המקרונים המאפיינת כל כך את פריז.
 עיר רומנטית, אמנותית, צבעונית ותוססת.