אומרים שאין כמו הפעם הראשונה!

האמת שהטיול המשפחתי הראשון, שהיה אחד המוצלחים שלנו, מעורר בכולנו המון זיכרונות נעימים והיינו שמחים לחזור לשם עכשיו.

בקיץ 2003 לאחר למעלה מעשרים שנות שירות ולפני הפרישה מצה”ל החלטתי להעניק למשפחתי ולעצמי מתנה ולצאת בפעם הראשונה לטיול משפחתי בחו”ל.

אודה שהיו חששות: מעולם לפני כן לא נסענו לחו"ל עם הילדות שהיו אז בגילאי: 4, 10, 13. אך הרצון לצאת ביחד ולחוות את החוויה היה חזק והחלטנו לצאת לדרך.

שנה קודם יצאתי מטעם צה”ל לכנס בסן פרנסיסקו ולאחר שהתאהבתי בעיר החלטתי לשוב אליה עם משפחתי וכך היעד שנבחר היה מערב ארה”ב.

ההכנות היו רבות וכללו בין היתר קריאת ספר טיול משפחות בארה”ב, שעות רבות של גלישה באתרים רלבנטיים באינטרנט, יעוץ ב”ממסי” וכמובן קריאת טיפים והמלצות גולשים מהפורום באתר “למטייל", שהתודעתי אליו אז לראשונה ומאז משמש לי מעין “מורה דרך" בכל תכנון טיול בחו”ל.

עלינו בשעת בוקר מוקדמת על טיסת אליטליה ולאחר כ 20 שעות בדרך (ת”א - מילאנו – ניו יורק - סן פרנסיסקו) נחתנו בערב של הארבעה ביולי ומהמטוס ראינו את הזיקוקים לכבוד יום העצמאות האמריקאי.

אגב, במהלך הטיסות הארוכות וביניהן הבנות התנהגו למופת ושיתפו אתנו פעולה במשחקים שהוכנו מראש כדי להנעים את הזמן. כולנו נהנינו מהחוויה.

סן פרנסיסקו היא עיר מדהימה גם לילדים. ביקרנו באתרים המפורסמים וביניהם: תצפית ממגדל קויט, רחוב לומברד (הרחוב המפותל ביותר בעולם), רציף הדייגים ומזח 39 עם כלבי הים, ככר ג'ירארדלי (השוקולד המפורסם), פארק שער הזהב, הגנים היפניים, צ'יינה טאון ותצפית מגבעות טווין פיקס. נסענו גם מחוץ לעיר לעיירה סוסאליטו, לחורשת עצי הסקויה “מיור וודס” ולמפעל הסוכריות “ג'לי בלי” שבעמק נאפה.

לאחר ארבעה ימים שבהם בילינו בעיר וסביבותיה יצאנו ליעד הבא בטיול: פארק יוסמיטי. הנסיעה נמשכה כארבע שעות אך היתה חווייתית: הנופים, הנהיגה הנוחה ואפילו המקומות הקטנים שעצרנו בדרך לקנות שתיה או חטיפים.

בכניסה לפארק קנינו כרטיס שנתי שחסך לנו כסף בכניסות לפארקים בהמשך הטיול. טיילנו בעמק יוסמיטי, ביקרנו במפלים ובשאר האתרים המרכזיים ולא ויתרנו על רכיבת אופנים משפחתית (הקטנה ישבה בעגלה מאחור). למחרת המשכנו לטייל בפארק ובחורשת מאריפוסה (עצי סקויה ענקיים) ובצהריים יצאנו לכיוון מונטריי ללינה.

ההתרגשות של הבנות והמפגש הראשון שלהן עם חוץ לארץ באווירה המיוחדת של המערב (שזו לדעתי ארה”ב הקלאסית) הפיגו את החששות המוקדמים שהיו לנו לגבי הטיול, יצרו חוויות חדשות וגרמו להרגשה טובה לכולנו. כנראה שיש משהו באוויר/אוירה באזור הזה שעושה טוב לטייל ביחד. מאד נהנינו לטייל בטבע כמו גם בערים, לפגוש אנשים, לאכול במסעדות מקומיות וגם לעשות קניות ביחד.

את הבוקר השביעי של הטיול התחלנו בביקור באקווריום הענק של מונטריי, שנחשב לאחד המוצלחים בעולם. ראינו מינים שונים של דגים ויצורים ימיים אחרים שאת חלקם ראינו לראשונה ב”גודל טבעי”.

ממונטריי נסענו על דרך 17 המייל היפה עד לעיירה כרמל והמשכנו לאורך כביש מס' 1, הנחשב לאחת מדרכי הנוף היפות בארה”ב עד לעיירה סן-סמיון, אליה הגענו לפנות ערב.

למחרת הצטרפנו לסיור מאורגן בטירת הרסט היפהפייה. הטירה, שבעליה שימש מקור השראה לסרט ה”אזרח קיין”, ניצבת על ראש גבעה מול האוקיינוס והנוף הנשקף משם מדהים! מהטירה המשכנו בדרכנו לאורך כביש מס' 1 לכיוון דרום, כשבדרך עצרנו בכמה מקומות מעניינים כמו מלון “מדונה אין" בסן לואי אוביספו (שווה עצירה רק בגלל השירותים המצועצעים שלהם), סנטה ברברה והעיירה ה”סקנדינבית” סולבנג, בה טיילנו ברכיבה על אופניים משפחתיות.

לקראת ערב הגענו ללוס אנג'לס - עיר עצומה בכל קנה מידה. המפגש הראשון עם המטרופולין הענק על האוטוסטראדות שלו, המחלפים הרבים במפלסים שונים ואלפי כלי הרכב הנוסעים בהם הוא מרשים.

בלוס-אנג'לס טיילנו בהוליווד, בוורלי הילס, בל-אייר, סיירנו בין בתי/אחוזות הכוכבים המפורסמים ובילינו בחוף וניס. שאר הימים הוקדשו לביקור בפארקים “דיסנילנד” ו”קליפורניה אדוונצ'ר” (שנפתח חודש קודם) ולאולפני יוניברסל. כמובן שהפארקים היו מבחינת הבנות אחד משיאי הטיול, אך הן לא ידעו על ההפתעה שציפתה להן: בבוקר האחרון בל.א. הזמנו באחד מבתי המלון בדיסנילנד “ארוחת בוקר עם חברים". זו ארוחת בוקר עשירה, כשהאטרקציה היא “דמויות” של דיסני שמסתובבות בין הסועדים ומצטלמות איתם. החגיגה היתה מושלמת וקשה היה להסביר אח”כ לקטנה שהדמויות הן רק בסרט.

מלוס אנג'לס נסענו לסן-דייגו. טיילנו בעיר, הגענו קרוב לגבול עם מקסיקו וכמובן שלא פסחנו על ביקורי “חובה" בגן החיות המדהים ובעולם הים.

לאחר מס' ימים בעיר יצאנו לנסיעה ארוכה לכיוון היעד הבא. העיר לאס וגאס קידמה אותנו עם 48 מעלות צלסיוס. הבילוי העיקרי בעיר היה סיור בין בתי המלון המרשימים והממוזגים וקניות באאוטלט. לנו במלון “סירקוס סירקוס” ובכל ערב נהנינו ביחד עם הבנות ממופעי קרקס.

לאחר מספר ימים בערים, הגיע הזמן לצאת קצת לטבע. מלאס וגאס נסענו לביקור קצר ומרשים בסכר ההובר דאם העצום והמשכנו לגרנד קניון באריזונה. כל מה ששמענו וראינו בתמונות מתגמד לעומת המראה המדהים הנשקף מקצה הצוק כלפי מטה. הדבר ממחיש את עוצמת הטבע מול האדם.

בהמשך הטיול ביקרנו בפארקים ברייס וציון, שכל אחד מהם מרשים בפני עצמו. בכלל, כל האזורים שטיילנו בחלק הזה הם מדהימים מבחינת נופים וטבע. לאחר ארבעה ימי טיול שבנו ליומיים נוספים ללאס וגאס, לפני שהמראנו למס' ימים בניו יורק ומשם חזרה הביתה.

כפי שציינתי, הטיול המשפחתי הראשון בחוף המערבי שנמשך חודש, ייזכר אצלנו כאחד המוצלחים וכולנו היינו שמחים לשוב לשם.