הטיסה לכרתים קצרה ונעימה. כשעה וחצי במטוס קטן יחסית [120 נוסעים] כך שאין תורים ארוכים במהלך שלב הרישום וכו'. הנחיתה בהרקליון נעשית בשדה שנמצא על קו המים כשמברקע נראה אי גדול וריק. נוף יפה. יורדים לטרמינל מיושן ושטוף רוחות ונתקעים כמעט שעה עם עוד לפחות ארבע טיסות בהמתנה למזוודות. או שהסבלים שובתים או שהם בהפסקת צהריים. הצפיפות כמעט בלתי נסבלת ומזכיר לנו שאנחנו במזרח התיכון. ברקע נשמעות כל הזמן הצרחות ההסטריות של איזה אחת שמודיע על טיסות ומאחרים לטיסות בטון של מישהו ששוחטים אותו. נשמע אותה גם בדרך חזרה...כשיוצאים סוף סוף מהטרמינל תהליך הפיזור לאוטובוס מהיר ויעיל.
החדשות הטובות והרעות הן שהמלון מרוחק ומבודד מה שאומר שאנחנו אחרונים בסדר הפיזור. מרחק של שעה שעה וחצי נסיעה, תלוי בכמות המלונות שבדרך. ברכב פרטי זה סיפור של שעה גג אם יודעים לאן לנסוע. מהרגע שיורדים מהאוטוסטרדה נכנסים לכביש כפרי יפיפה ומשם יש עוד כ-20דקות נסיעה בנוך של עצי זית, עמקים רחבים והרים נשגבים. המלון נמצא בבדידות מזהרת על צלע הר שנושקת לים והוא נהנה מחוף פרטי. המלון מבודד לחלוטין והכפר הקרוב ביותר נמצא במרחק של כ-10 דקות היכה. אני משאיר לכם להחליט אם זה יתרון או חיסרון.
תהליך הקבלה די איטי ומייגע, כמעט לקראת סיומו [כבר היה שתיים בצהריים] שלחה אותנו הפקידה לחטוף משהו בחדר האוכל ולאחר שאכלנו חזרנו להשלמת התהליך. לאחר שנגמרה הניירת יש לחכות למין רכב גולף שיסיע אתכם לחדרים. זה החלק הכי מייגע ומעצבן, בעיקר אם מגיעה קבוצה. לפעמים נדרשת המתנה של יותר מחצי שעה.
המלון מרהיב ביופיו, המון צמחייה, ריצוף קרמיקות צבעוניות בכל מקום ונקי מאוד. החדרים מפוזרים בכל מיני מקומות. החדר שלנו נעים, המזגן עובד! יש מקרר קטן ומרפסת שצופה לבריכה הראשית של המלון ולים. המיטות קצת קשות לטעמי אבל בסה"כ חדר בסדר גמור. על הכספת גובים שני יורו שערורייתיים ליום משום מה.
במשך כל השבוע שרר מזג אוויר נעים מאוד כשבמשך כל היום נשבה רוח נעימה עד חזקה שמקררת את הגוף ומורידה את הלחות. במלון בריכות רבות , חלקן מים מתוקים וחלקן מלוחים. זה נותן המון אפשרויות למציאת מקום ומכיוון שקהל המתרחצים מתפזר אין לחץ על כסאות, שמשיות וכו'. בכירות הפעילות נמצאות בחלקו המזרחי של המלון וכך בבריכות הראשיות [מלוחות] נשמרת שלווה ורגיעה לאורך כל היום. מי שמחפש חופשה שיטה בלי כל מיני אגדו למיניהם יכול למצוא אותה כאן. מכיוון שלא טרחתי לבדוק מה קורה עם המפילים אני לא יכול לדווח. במקום גם שתי בריכות עם מגלשות מים. הבריכה לקטנטנים פשוט מעולה אם כי חסרות שם כמה נקודות צל. מגרש המשחקים ליד שטוף שמש ופינת המשחק המוצלת נראתה לי מתוחזקת ברשלנות כך שלא העזתי שלשלוח את הקטנצ'יק לשם. מעט מעל יש את שלוש המגלשות למבוגרים שילדים/ נערים ימצאו בהם כיף רב לכמה ימים. בשתי הבריכות המגלשות עובדות בין 10-12 ו- 15-17. חסרון אחד הוא שאין שירותים בכל מקום כך שמי שצריך נזקק להליכה קצרה. אני מנחש שחלק מהאנשים פשוט לא טורחים.... ליד בריכות הפעילות [שלוש די גדולות] יש גם מסעדה / בר שמגישים אוכל ושתייה לאורך רוב היום כולל ארוחת צהריים קלה ועוגות אחה"צ. בשאר הברים ניתן לקבל שתייה קלה, אלכוהול בסיסי וגלידה. להיט גדול בקרב הילדים.
מבחינת ארוחות: בארוחת הבוקר האוסף הרגיל של גבינות, ביצים וכו'. השוס הוא פינה לחיתוך עצמי של סלט ירקות [ עם ירק טרי] שהייתה להיט בקרב הישראלים. הלחמים פשוט מעולים. הקפה , נו, במילה אחת- מחורבן.
בצהריים נוספים תבשילים, בירה ויין, פינה של בשר על פלנצ'ה, [וצ'יפס מטוגן ליד] ופינת פיצה טרייה שנאפית במקום. יש אוסף גדול של קינוחים מגוונים מיצים וכו'. באופן מוזר קשה לקבל כוס מים קרים כי המלצרים אמורים למזוג אותם. קצת מעצבן., שוב, בגלל הבריזה הנעימה אפשר לשבת בחלק המוצל של המרפסת ולאכול. ארוחת הערב היא הטובה מכולן ונוספות בהן עוד עמדות- ליד הפיצה פינה של פסטה טרייה שהשף מכין עם תוספות לבקשתכם, פינה אסייתית [אגרול, מוקפצים וחרא סושי] פינה "רוסית" של כל מיני שלא בטוח שהם רוסים כך שיש מבחר מאוד נרחב של דברים. באופן אירוני היה חסר לי קצת אוכל יווני אותנטי.
אני מאוד אהבתי את חוף הים [עם שובר הגלים המלכותי] אבל הים סוער כל היום , צריך להביא בחשבון, וחלקו לא חול אלא אבני חצץ קטנות כאלה.
מהמלון אין לאן לצאת אלא אם תשכרו רכב [ראו טיפ שלי בעניין]. אם אתם בקטע של חופשה תוססת, ברים חיי לילה וכו' זה לא ממש מתאים. לחופשה שקטה יותר, משפחתית, המלון מתאים ביותר. במרחק עשר דקות הליכה על שביל העפר [בכיוון מגדל האבן- מזרחה] נמצא הכפר הקטן מילטוס [ ממנו מגיעים חלק מעובדי המלון]. לא משהו. הכפר השני באיזור -; סיסי מחייב נסיעה ארוכה מסביב להר. לא נראה לי שאפשר ללכת לאורך החוף. כפר ציורי ויפה. ניתן להגיע אליו במין רכבת צעצוע [כמו בלונה פארק] שתמורת 15 יורו [9 לילדים] יוצאת פעם ביום לסיור בכפר זה ומילטוס. אם שכרתם רכב לצורך טיול שווה לקפוץ לשם לביקור קצר.
סה"כ היינו קבוצה של 12 שכללה טווח גילאים של משנה שנתיים עד לשנות השמונים. בגדול נהנינו. המקום היה יפה והשלווה היחסית התאימה לנו. המלון מלא בישראלים בתקופה זאת של השנה. יש כל מיני בעיות תחזוקה קטנות פה ושם. האוכל היה בסה"כ אחלה. אם לא מצפים לרמה של טורקיה , שהייתה קלאסה בפני עצמה, הסך הכל הוא ממש טוב.
אגב, מי שמתכנן יציאה יכול להזמין יום קודם מהמלון LUNCH PACK שלא עולה כסף וכולל בקבוק מים [750 מ"ל], שקית צ'יפס קטנה, עוגיית חנק, תפוז, ומיץ תפוזים בקרטון בגודל של שמנת מתוקה.