לאתר הסקי טין ( Tignes ) הגענו כפשרה במקום 3 העמקים...
את חופשת הסקי שלנו אני ואשתי מתחילים לתפור כבר 10 חודשים מראש ( מי שלא מכיר אבל רוב האירופיים סוגרים את החופשה השנתית שלהם כבר שנה מראש על מנת לזכות בייצא טוב יותר של מלונות ואפשרויות לינה, וכמובן מחיר )
מאוד דיבר אלי נושא הסנאופארק של טין ( שאירח 4 שנים את משחקי הX GAMES – למי שלא מכיר זה תחרות של כול המשוגעים האלו שקופצים על רמפות וכול מיני מסילות ובוקסים )
 התאריך הנבחר מ9 ינואר עד ל17 לינואר 2016.
הגעה:
את הטיסה סגרנו עם חברה אוקראינית UIA בעלות של 322$ הלוך חזור. ( ששבוע לפני הטיסה עלתה כבר מעל 700$ )
בגלל שטיסת חזור הייתה בשעה די מוקדמת ( 13:50 ) החלטנו לקחת רכב שכור, כדי לא להיתקע בפקקים חזרה לשדה התעופה וכמובן לקבוע בעצמינו מתי נוח לנו לצאת חזרה לז'נבה וכמובן היכולת להתנייד איך שבא ומתי שבא.
עלות הרכב 1300 שח מחברת Budget ( כולל ביטול השתתפות עצמית )
ביום ההגעה לקחת את הרכב הבנתי שבטעות לא לקחתי את הרישיון הנהיגה איתי ( אשתי כן ) ולכן יצאה שהיא תקבל את המושכות לידיים.
על מנת להקל עליה החלטנו לשדרג לרכב אוטומט ואחרי מיקוח קטן קיבלנו מרצדס 4*4 בתוספת של 100 יורו לכול תקופת ההשכרה.
 שבדיעבד התברר כאחד "הטעויות" הכי טובות שעשתי בחיים שלי. (פירוט בהמשך )

כבישי הגרה בהלוך וחזור-
יש שמועה שאומרת שצריך לקנות מדבקה בעלות של 40 פרנק ( באזור 200 שח ) כדי לנסוע על הכביש המהיר , מרחק של 10 ק"מ עד הגבול עם צרפת.
ראשית , אחרי שיחה עם כמה אנשים שחיים בשוויץ וגולשים אחרים שעשו את המסלול הבנתי שאין באמת אכיפה בקטע זה של הכביש. בנוסף לרכב שקיבלנו הייתה כבר את המדבקה.
ככה שהמסקנה שלי , שלא צריך להילחץ מהנושא ולא לדאוג לנושא האגרה בצד השוויצרי ( דעתי בלבד )
 בצד הצרפתי שילמנו 7.80 יורו עד היציאה לANNCEY , מכיוון שהתכנון היה לנסוע לנקודה מסוימת על האגם ולצלם מקום ( ראו סרטון מצורף של רחפן )
 משם אין שום אגרה נוספת עד לטין.
הדרך בהלוך
הנסיעה עברה תאמת די מהר וללא שום פקקים או קושי אחר. ברגע שהגענו לTignes 1800 עמדו בצד 2 שוטרים ושאלו את מצב הצמיגים של הרכבים שרצו לעלות ל 2100 Tignes ו Tignes val claret .
הדרישה הייתה במינימום צמידי שלג ואם לא אז שרשראות על הגלגלים.
וכאן מגיע ה"טעות" שלי למימוש- הרכב שלנו כאמור 4 על 4 מה שלא הוביל לתחקור אצל השוטרים.
העלייה לTignes val claret הייתה ממש קלה ונראה שהרכב מתמודד עם השלג על הכביש ללא שום בעיה או קושי.
ובכלל גם התניידות בהמשך הטיול עם הרכב הוכיחה את עצמה! הרכב עבר כול מקום שרכבים אחרים פשוט החליקו במקום.
אחרי התאכסנות במלון ופריקה של הציוד ירדנו עם הרכב לחניון ללא תשלום שממוקם בTignes 1800 ומשם חזרה בסקי באס ל Tignes val claret (נושא הסקי באס יפורט בהמשך )
 ( מפני שהשארנו את הרכב תחת כיפת השמיים ונפלנו על ימים של שלג ללא הפסקה, יש לקחת בחשבון שהחילוץ של הרכב ביום העזיבה יכול לקחת הרבה מאוד זמן! לנו היה מזל ומישהו תרם לנו עת חפירה די גדול וכול האירוע לקח בערך 25 דקות של פינוי השלג והיכולת של הרכב לצאת – היה לנו רכב 4 על 4 מה שעזר מאוד )

( לפני ואחרי )

באתר Tignes le lac וTignes val claret פזורים חניונים בתשלום שהשעתיים הראשונות חינם ואחרי זה יש תשלום לפי ימים ( לדעתי 75 יורו לשבוע )
בסוף הטיול חזרה לז'נבה ברובו על האוטוסטרדה, מה שאילץ אותנו לשלם טיפה יותר.
בחלק הראשון באזור 4 יורו
וחלק נוסף עוד 8 יורו
 ( לצערי הרב אני לא זוכר את המחירים המדויקים )
הדרך חזור
 טיפ למי ששוכר רכב: רגע לפני שנכנסים חזרה לצרפת יש תחנת דלק שזולה בלפחות 30% מזו שנמצאת בשדה התעופה שמחזירים את הרכב חזרה. ( או למי שלא רוצה להתחיל לחפש בזנבה עצמה. )

מלון:
 אנחנו התמקמנו במלון בשם LE DIVA מלון 3 כוכבים, חצי פנסיון. המלון נמצא בחלקו העליון של Tignes val claret ממש צמוד לפיצול המעליות . במבנה של המלון יש סופרמרקט מה שמאוד מקצר את ההליכה ( 5 צעדים מפתח המלון ) והמחירים די בסדר לדעתי.

המלון בעל סאונה יבשה וחמם ( סאונה רטובה ) עם חדר כושר צנוע ליד. האוכל במלון, חייב לציין די בסדר גמור ואפילו מעבר לבסדר, במיוחד בערבים כאשר במנה הראשונה יש מבחר סלטים ומנות קרות מהבופה ואחרי זה מנה עיקרית שמוגשת על ידי המלצר לאחר בחירה מקדימה מתוך 2 אפשרויות.
ולקינוח מבחר מרשים של עוגות וגלידות מהמקרר.
לכול חדר מהמלון יש לוקר לציוד הסקי ומקום מסודר לנעליים ( חיסרון עצום לדעתי זה שאין חימום לנעליים במהלך הלילה , מה שהוביל לרטיבות מצטברת במהלך החופשה )
בתקופה שהיינו, הבריטים ללא ספק כבשו את המלון וקשה היה לשמוע שפה אחרת במלון.
לסיכום על המלון : מלון ברמה טובה ומתוחזק יפה. המיקום שלו ממש נוח מבחינת הסקי או תחנת הסקי באס.
 עלות ל 6 לילות 4771 שח לזוג ( חצי פנסיון )

סקי:
 עונת הסקי של 2015/16 התחילה מאוד רע מבחינת כמות השלגים.
רוב האתרים באירופה סבלו מחוסר שלג בצורה מחרידה ושלא לדבר על אופפיסט, כי זה היה בגדר טבאו!
 נראה היה שהתפילות של הגולשים מכול העולם והתחזית בישרו על שיפור תנאים לקראת החופשה.... אבל לפי התחזית, נראה היה שמזג האוויר לא רוצה להירגע והתחילו להגיע גלי סערה אחד אחרי השני.

( התחזית שקיבלה את פנינו לאותו שבוע )

לצערנו נפלנו על אחת הסערות האלו שנמשכה כמעט שבוע, שאומר שבמהלך 6 הימים באתר, השלג כמעט ולא הפסיק לרדת. שכמובן מצד אחד זה טוב, אבל מצד שני הראות והרוחות הביאו אותנו בחלק מהימים לגלישת הישרדות מאשר הנאה על המסלולים.
"זכינו" ליום אחד של שמש מה שאפשר להוציא את התסכול על המסלולים כמו שצריך ולצוות האתר לפתוח סוף סוף את הסנאופארק ( וגם באופן חלקי ביותר )

אני לא הולך להמליץ כאן על מסלולים מועדפים, משתי סיבות:
הראשונה היא שפשוט לדעתי אין דבר כזה מסלול מועדף או טוב יותר מהאחר- כול אחד מחפש ומתאים לו משהו אחר ולכן זה הכי מיותר לדעתי.
שנית, גם אם הייתי ממש רוצה -קשה לי, בגלל מזג האוויר- חלק גדול מהמסלולים היו פשוט קשים לגלישה עד נקודה מסוימת ולא באמת ניתן לחוות את המסלול כמו שהוא.

לאתר יש אזור די גדול של מסלולים ירוקים שנמצא מעל וואל קלארט מה שמאוד מתאים למתחילים. ( למרות שהאזור היה סגור בחלק מהזמן בגלל החשיפה לרוחות והראות הקשה.)

הרבה פעמים נתקלתי במסלולים סגורים על ידי האתר, מה שלא מנה ממני והרבה אחרים פשוט להמשיך לגלוש במסלול ( שזה סוג של אוף פיסט ) אבל פרט מאוד חשוב זה לדאוג שהירידה מלמטה מובילה למעלית פתוחה, אחרת ניתן בקלות להיתקע ולחפש תחנת סקי באס קרובה.

גם בנושא מסעדות אין לי מה להרחיב יותר מדי. רוב המסעדות היו סגורות בגלל מזג האוויר והגולשים פשוט העדיפו לגלוש למטה.

סקי באס:
כאמור התאכסנו בTignes val claret ובגלל הגובה של האתר, המעליות הסגורות בתחילת היום אילצו אותנו לקחת סקי באס לTignes le lac ומשם ליהנות מכמות גדולה יותר של אופציות גלישה.
 אל מנת לברוח מהשלג, ניתן היה לגלוש לאזור Tignes 1800/1500 אבל גם במקומות כאלו נמוכים יחסית השלג לא סלח ונפל בכבדות.
 אחד הדברים שאני רוצה לציין כאן לטובה זה את האוטובוסים ( שאטלים / סקי באס ) של האתר.
יש שתי קווים עיקריים בכול האתר.
הראשון זה קו שמחבר בין Tignes 1800-1500 לTignes le lac ( שהיא בעצם הלב של טין מבחינת הגודל וכמות האנשים שעוצרים שם והדברים שהיא מציעה כמו: מתקנים וחנויות. )
לקו הזה יש זמנים מסודרים שבגדול זה כול חצי שעה או 45 דק' בשעות הערב.
ניתן למצוא את לוח הזמנים בכול מלון או תחנת מידע.
כמו כן לא יצא לי לראות אי עמידה בזמנים והאוטובוס אפילו חיכה פעמיים רבות לשעת היציאה הקבוע.
 הקו השני מחבר בין Tignes le lac ל Tignes val claret ( מאותה תחנה שמגיעים מTignes 1500/1800 )
לקו הזה יש זמנים רק בשעות הבוקר ממש מוקדמות או הערב... ומאזור השעה 8 בבוקר הקו הזה הולך ללא הפסקה, מה שאומר שבערך כול 5-10 דקות יש אוטובוס.
 שתי השאטלים האלו חינם ללא שום עלות או צורך בקניית סקי פס לפני.

(מתחילים את הבוקר בתחנת אוטובוס)

לפי מיטב הבנתי יש גם קו שמחבר בין וואל דיז'ר לTignes 1800 אבל לא יצא לי להשתמש בו ובשל כך אין לי מידע שאני יכול להוסיף.
מידע נוסף על הסקי באס

סקי פס:
את החופשה שלנו עשינו משבת עד ראשון, מה שהקנה לנו 7 ימי גלישה מלאים.
אחד הדברים שהרבה אנשים לא יודעים שקיימת אפשרות של סקי פס מורחב שכוללת את 3 העמקים ו Les Arcs(גלישה יום אחד בכול אתר למשך תקופת הסקי פס.)
נכון הנסיעה לאתרים האלו לא קצרה אבל, למי שרוצה לגוון זה גם אפשרות.
לי זה מאוד קרץ "להגשים" חלום ולגלוש ב 3 העמקים ולכן החופשה נסגרה ככה שמשבת לשבת אנחנו מתאכסנים בטין, ואת היום האחרון עוברים לקורשבל וגולשים יום אחד שמה. ( וחוסכים שעה וחצי בנסיעה חזרה לשדה התעופה )
על מנת לקבל את הסקי פס ראשית מומלץ ליצור קשר עם אחד האתרים במייל ולשאול אם האפשרות עדיין בתוקף ( לנו נאמר שכן, אבל זה לא תקף כול שנה ועדיף לשאול לפני שמתחילים לתכנן )
כשמגיעים לקנות את הסקי פס פשוט מציינים ומבקשים סקי פס EOS: Espace Olympique SAVOIE
( אין שום תוספת תשלום על ההרחבה הזו.) אחרי שמקבלים את הסקי פס הולכים למשרד דלת ליד ומוסרים פרטים של שם ומתי רוצים לנסוע לגלוש באתר המבוקש. זהו.
( את הסקי פס המורחב ניתן לקבל רק בתחנה של Grande Motte בTignes val claret )
 עלות הסקי פס ל7 ימים: 315 יורו
טבלת ידע על עלות סקי פס

אטרקציות:
כאמור מזג האוויר גרם להרבה ביטולים ואפשרויות שיש לאתר להציע באמת.
אבל אני כן הולך לציין מקום אחד שבאמת שווה לבקר בו .
La Lagon שנמצאת בטין 2100 מרחק של 200 מטר "מהתחנה המרכזית".
זהו סוג של בריכה עירונית עם מגלשות ובריכות לילדים ממש קטנים (נקודה לציון: יש לכול בריכה מציל בנפרד ואפילו מצלמות מתחת למים בבריכה של הילדים ליד המצילים למקרה ו..)
 בנוסף יש אזור ספא בנפרד (בתוספת 12 יורו ) עם סאונות יבשות לפי טמפרטורה ( 80מעלות / 85 ו90 מעלות לבחירה )
 יש חמם ו3 ג'קוזי ( שלא ממש הבנתי את הקטע למה המים בג'קוזי היו מאוד פושרים )

לאמיצים שבינכם יש גם ג'קוזי עם מים קרים ( מממש קרים )
במקום מאוד מקפידים על חוקים: אסור להיכנס לאזור הבריכות או הספא עם כפכפים או אסור להיכנס לסאונה ללא מגבת ( צריך להביא אתכם )
למי שקונה סקי פס מורחב יכול לבוא חינם כול יום ( לפי מה שנאמר לנו בקבלה, למרות שהבנתי שהסקי פס מקנה 2 כניסות בלבד )
וכאמור תוספת של 12 יורו לאדם לספא.
 למי שרוצה להגיע עם רכב ולא בסקי באס עד למקום, ניתן להחנות את הרכב בחניון תת קרקעי ( שעתיים ראשונות חינם )
למידע נוסף על המקום

לסיכום:
ללא שום ספק, לא מצינו את Tignes ואת מרחב הגלישה ESPACE KILLY.
בדיעבד נראה שהדאגה לחוסר השלג והתפילות היו מיותרות, אבל ככה זה עם מזג האוויר- בחיים לא ניתן לדעת מה יהיה.
 לכן טין נשארת כרגע כמקום לא חרוש ודורשת חזרה להשלמת פערים.