מינכן - munchen ידע כללי מינכן היא בירת מדינת בווריה שבגרמניה והעיר הגדולה .היא השלישית מבחינת תושבים והעיר העשירה והיקרה בגרמניה.מינכן שוכנת על גדות נהר איזר isar צפונית להרי האלפיים הבווארים.
במינכן אטרקציות רבות מכל סוג ומושכת מליוני תיירים מכל העולם.
בעיר כ-מליון וחצי תושבים. 25 אחוז מתושבי העיר הם זרים.
מינכן מציעה לכל תייר את מה שהוא אוהב. מוזאונים,קניות,שווקים,מסעדות,פסטיבלים,בתי בירה,וכו..
בעיר אין צורך ברכב (החניה יקרה),התחבורה יעילה,ומגיעים בקלות לכל יעד.
כרטיס - ישנה אפשרות לנסיעה ליום,יומיים וכו ,או לשלב רכבת,אוטובוס או כל שילוב .מידע עדכני אפשר לקבל בתחנות.

רכבת תחתית מהיעילות באירופה. u -bahn שמסומנת באות u על רקע כחול.יעילה,קלה להבנה,8 קווים ועשרות תחנות.הרכבת נקיה,ולוח הזמנים מהמדויקים באירופה ,מנסיון. הרכבת פועלת מ-4.00 בבוקר ועד חצות.

חשמלית - רכבת עלית - tram רכבת עם 20 קווים שמשרתת את התושבים בעיר ולפרפרים.

חברת האוטובוסים eurolines המשרתת את העיר מקצה לקצה עם מעל ל - 80 קווים.

רכבת עלית s - bahnהנותנת שרות לפרברי העיר ולאזורים רחוקים יותר.ניתן לזהות את הרכבת באות s על רקע ירוק עגול. הרכבת התחתית והעלית נמצאות אחת ליד השניה ,כך שקל לשלב מעבר בניהן והמשך נסיעה.

תקופת הביקור הנוחה היא מאי-אוקטובר .בחורף העיר מכוסה בשלג,והטמפרטורה צונחת סביב האפס.

לאחר שבוע של טיול מדהים - טעימות באוסטריה ,שוויץ,גרמניה (בלוג), היגענו לעיר שאני אישית ביקרתי בה מעל עשר פעמים ,(גם עבודה) וחלק מרשמי הם מידע אישי.
הורי מנוחתם עדן גרו לאחר המלחמה בעיר תקופה קצרה לפני שעלו ארצה,ושמעתי מהם מעט על העיר.

אוטובוס תיירים

יש במינכן אוטובוס עם מסלול קבוע בעיר שיוצא כל יום ב-9.00 עד 17.00 כל חצי שעה, ומתייר בכל אזורי התיירות.מחיר כרטיס 12 יורו לכל היום לאדם,ויש אפשרות לעלות ולרדת איפה שרוצים.הכרטיס יומי.באוטובוס יש מדריך במספר שפות. נחמד.

התמקמנו במלון לאונרדו - leonardo (טיפ בנפרד) שנמצא כ-3 ק"מ ממרכז העיר בשכונה שקטה,לדעתי מיקום מעולה.תחבורה ליד המלון.
המלון הוזמן בארץ,הוא יוצא במבצעים מידי פעם. 55 יורו ללילה לזוג, מחיר מעולה. כתובת - leonardo heimgartenstr 14 obergiesing leonardo-hotel-residenz-munchen-munchen_220420101140269626.jpgמלון לאונרד1139612.jpghotel.jpgמה לעשות בעיר ? איפה? המון.............. לשכת התיירות המקומית - sendlinger str 1

דכאו -dachau

נתחיל עם המקום שלדעתי כל יהודי מחויב לבקר שם - דכאו (טיפ בנפרד) מחנה רכוז מהגרועים שקמו בתקופת הנאצים.
המחנה נמצא צפונית מערבית למינכן כ -20 ק"מ ליד העיירה דכאו.
כתובת - alte romerstrabe 75 dachau

096.JPGהכניסה לדכאו. 101.JPGבמוזאון. 103.JPGבמוזאון. שטח המחנה 105.JPG

האצטדיון - והכפר האולמפי- olympiastadion
בשנת 1972 נערכה האולימפידה במינכן בה נרצחו 11 ספורטאים,מאמנים,ושופטים הי"ד,בהתקפת טרור.המקום רחוב קונלי 31 .מומלץ ורצוי לבקר במקום.בין האצטדיון לכפר האולימפי הוקמה אנדרטה לזכר הנרצחים הי"ד.לאחר הרצח ראש הממשלה גולדה מאיר,רדפה את המרצחים שחוסלו עד האחרון שבהם. 134.JPG135.JPG

כתובת - olympia centrum
במקום חניה בחינם. כניסה 4 יורו לאדם.
פתוח מ -10.00 - 17.00
האצטדיון 130.JPG

מוזאון - B.M.W מוזאון b.m.w שוכן בבנין החברה סמוך למפעל היצור.
הבנין מעוצב כ-מנוע בעל 4 בוכנות.
במקום תצוגה של התפתחות הרכב לדורותיו. נחמד.

כתובת - petuelring 130 munchen

מוזאון המדע והטכנולוגיה - deutsches museum

מוזאון המדע הוא מוזאון ותיק מהתחלת המאה הקודמת ואחד הגדולים בעולם.
שטח עצום בבנין של 8 קומות,ואולמי תצוגה מרשימים ביותר.
המוזאון פתוח בין 9.00-17.00 . מחיר כניסה 8.5 יורו לבוגר 3 יורו לילדים.
כתובת - museumsinsel 1 munchen images.jpgבנין המוזאון

גן חיות - tierpark hellabrun גן חיות ותיק מהתחלת המאה שבו החיות מסתובבות בשטחים פתוחים.
במקום יש גן חיות קטן לילדים שיכולים ללטף ולהאכיל את החיות.בגן מעל 5000 חיות.
מומלץ מאד הביקור. פתוח מ -8.00 - 18.00
מחיר - 9.5 יורו לבוגר 4.5 לילדים.
כתובת - tierpark str 30 munchen

בתי בירה ידוע שבאירופה ובעיקר בגרמניה קיים פולחן שתיית הבירה שמאפשר למצוא את כל סוגי הבירה שבעולם.במינכן קיימים מספר מבשלות בירה ,ובתי בירה מהגדולים בגרמניה.בבתי הבירה (טיפ נפרד) יש מקומות ישיבה לאלפי בליינים,שלוגמים מליוני ליטר בשנה +הנקנקיות המפורסמות, הבייגלך הענק,וכל זה בלווי מוסיקת בוורית מסורתית.
אחד המפורסמים בעולם הוא hofbrauhaus שנמצא במדרחוב ברחוב platzl 9 בית בירהFood-Beer-at-Oktoberfest.jpgBaveriasausages.jpgweisswurst המפורסמות

הגן האנגלי -englischer garten ממרכז מינכן וצפונה נמצא את הריאה הירוקה של מינכן שפרוסה על כ- 40 דונם.

הגן הוא רגיעה מהעיר,ומהגדולים שבאירופה.בגנים נראה את היאפים,הגיי,שתיינים,והרבה מטיילים נחמדים.
בגנים תראו שני אגמים ומלא ברבורים,אפשרי לשוט עם סירה שמשכירים.במקום מתרחצים רבים חלקם בערום מלא,המים קריםםםםם.
imagesCAQX265W.jpgimagesCA4TMS5G.jpgimagesCATWQHA5.jpgפתוח כל היום והכניסה חופשית.
ליד הגנים נמצאים בתי בירה המכילים אלפי מקומות ישיבה.
חניה בשפע. מקום קסום שווה !!
מינכן - קניות במינכן הקניות הם הכל מהכל,אבל אין מציאות ,המחירים כמו בארץ ומעט יותר,אבל המבחר ללא סוף,אם זאת ניתן למצוא כל דבר לכל כיס בסבלנות. neuhauser_str.jpg
המדרחוב,חנויות ורשתות

ישנם מרכזים גדולים,ורחובות קניות (טיפ בנפרד) אבל אזכיר כמה מהם בקצרה.
oez - ded אלו מרכזי קניות עם מאות חנויות במתחמים סגורים (כמו קניונים) עם אטרקציות לילדים.

רחוב maximilianstrasee רחוב עמוס חניות ,יוקרתי.
רחוב ludwigstrasee רחוב המרכזי של מינכן עמוס בחנויות.
אזור schwabing מתחם הצעירים,הרבה חנויות יד שניה.
viktualienmarkt שוק "פישפשים" עם מעל 100 דוכנים.פירות,ירקות,הכל.נמצא בצד ימין במדרחוב מאחור.

עולם המים - aquadom and life munchen

אקווריומים רבים עם מאות סוגי דגים,דגי ים,אגמים וגם כרישים ,אטרקציה מיוחדת לקטנים וגם לגדולים.
יש במקום זמני האכלת הדגים לא לפספס.
כתובת - willi - daume platz 1 במינכן.
כרטיס לבוגר -14 יורו , לילדים 7 יורו.

מוזיאון הצעצועים - speilzeug-museum
המוזיאון נמצא בבנין בן 3 קומות,שבו אלפי צעצועים של פעם (מצויין למבוגרים-אני מאד נהנתי) וכמובן לילדים.הוא נמצא בבית העיריה הישן בכיכר מריאן.
כתובת - karlstr 13-15
כניסה בוגר 5 יורו ילדים 1 יורו לדעתי חוויה ,חוזרים לילדות. 2405003963_deb6a3535f.jpg

כיכר מרינפלאץ - marienplaz

כיכר המרינפלאץ לב ליבה של מינכן,זה המדרחוב שבו מטיילים אלפי תיירים מידי יום.
במקום חנויות,בתי בירה,כל-בו מכל הרשתות,שוק,בתי מלון,כל הפסטבלים,מופעי רחוב,וכו...
ברחוב דוכנים מכל סוג.אוירה בינלאומית באויר.

בכיכר מאפריל עד אוקטובר נערך מופע מריונטות במגדל ב-11.00 ו - 12.00

במקום נערכים מופעי רחוב מקסימים.

מזלינו והגענו בדיוק ביום חג - האינטרנציונל הבינלאומי,האוירה היתה מדהימה.

מזג האויר מתעתע,הטיול נערך בסוף יולי/אוגוסט קחו משהו חם. זהו.. יש אין ספור אטרקציות נוספות,אבל נגמר הזמן (יומיים).