1. טסנו לוינה ברגע האחרון הודות לחוליו. זה עובד, מצאנו טיסה ביום ראשון בלילה ליום שלישי בבקר במחיר מאד סביר של ערב חג והטיסה הייתה בחברת NIKI האוסטרית חברה מדויקת ואמינה.
  2. מלון הזמנו באינטרנט. זה היה פנסיון קטן בבית דירות מאד קרוב לסן סטיפן שזה הלב של העיר. משם כמעט הכל קרוב. לפנסיון קוראים NEUER MARKT PENSION
  3. בשדה התעופה קנינו כרטיס בשם VIENNA CARD המאפשר שלושה ימים של נסיעות בתחבורה הציבורית של וינה וכן הנחות במוזיאונים, אתרים וחנויות. יש הנחות גדולות באתרים ומוזיאונים לפנסיונרים מעל גיל 60 ולאלה שב”גיל המעבר” כדאי להביא תעודת אזרח ותיק של הארץ.
  4. התחבורה הציבורית בוינה -פשוט תענוג, לכל מקום, גם מהשדה לעיר. למי שאין מזוודות גדולות כדאי לנסוע ברכבת הפרברית S7 שהיא זולה הרבה יותר מה ATC, הרכבת המיוחדת בין השדה לעיר.
  5. יש המון מה לראות וכדאי להכין תוכנית מראש. אנחנו נעזרנו מאד בספרון בשם 10 המקומות שחייבים לראות בוינה, ספר בהוצאת העולם. במדריך יש הרבה מאד מידע יותר מאשר רק על 10 מקומות.
  6. אופרה בעמידה עולה רק 3 אירו. כדאי להקדים ולתפוס מקום טוב שגם רואים ממנו טוב וגם אם מתעייפים ומוכנים לא לראות לכמה דקות , אפשר שם לשבת. תביאו צעיף, תקשרו אותו על המעקה היכן שתבחרו לעמוד, המקום הזה ישמר לכם ואפשר אז לצאת, לשבת ולשתות קפה. הקהל הוינאי והתיירים מכבדים את סימון הטריטוריה ולהפתעתנו גם הסדרנים במקום עוזרים בכך.
  7. מומלץ גם גם ביקור בבית האופרה שלא במופע, יש ביקורים כאלה מידי יום אחר הצהריים והעלות היא 6 אירו, יותר מהאופרה עצמה.
  8. למבקרים בארמון שונברון, מומלץ לעלות לגבעת הגלורייטה בראש הגבעה של הגן הגדול ,נוף יפה ובית קפה מעולה במקום.
  9. כדאי לקנות כרטיס משולב לארמון הופבורג וארמון שונברג כולל תערוכת סיסי ,פחות לעמוד בתורים ויותר בזול.
  10. מוזיאון ליאופולד – חובה.
  11. כמו כן בית לתצוגות מאד מיוחד בשם SECESSION.
  12. את הסייסטה של היום ארוך שבסופו בחצות , לפני שחזרנו לארץ ,עשינו בשיט על הדנובה. כשעתיים נינוחות.יש בספינה גם בית קפה ומסעדה למי שלא הספיק לאכול צהרים. השיט מאד מענין במיוחד כאשר עוברים את מערכת הסכרים וניתן לראות ולחוש את הבדלי הגבהים בנהר.
  13. איפוא אכלנו? במסעדה בשם REINTHALERS BEISL שאת ההמלצה עליה מצאנו כאן באתר הזה. אוכלים שם שניצל מצוין ותבשילים נוספים של מרכז אירופה באווירה מקומית ובמחיר מאד סביר.הכתובת: Dorotheergasse 2-4 לא רחוק מסן סטפן. מקום נוסף הרבה יותר יקר ומיוחד, מסעדה בשם PLACHUTA שמגישה מנה מאד מיוחדת ומורכבת, ספציאליטה אוסטרי אוטנטי לא פחות משניצל

לסיכום בילינו 4 ימים מאד אינטנסיבים. חשוב שהמלון היה קרוב לאתרים ואפשר היה לנוח מעט אחר הצהרים. וינה עיר של תרבות, מסורת, אמנות, אוכל טוב ואתריה נגישים לכל. רק לא זול. קחו בחשבון.