תאילנד יולי 2014 – טיול משפחה זוג + 3 (14,10,7)

לפני הכול – גם אחרי הטיול אנחנו לא מכירים את קצה החוד של תאילנד, זו החוויה שלנו והמקומות שהינו, איננו מומחי תאילנד. מנסים לשתף ואולי זה יעזור קצת למשפחות שמתכננות טיול.

על תאילנד החלטנו כמעט שנה לפני, רכישת כרטיסים באוקטובר באל על.

אנחנו בטיולים בחול נוהגים לשכור רכב, לטייל ספונטנית (לא מזמינים מראש כלום), עושים הכנה על מקומות טיול, המלצות על לינה וכדומה אבל לא מזמינים.

כשהתחלנו לברר ולהתייעץ בפורום תאילנד, מהר מאוד עלה התסכול שלא ניתן לקבל את המידע שאנו זקוקים לו. יש הרבה חברות ובעלי עניין באתר שמגיבים בפורום ופחות המלצות אוטנטיות.

תאילנד היא גדולה וענקית ויש כל כך הרבה מה לראות ולטייל.

בעיה נוספת בקבלת מידע היא שרוב המשפחות מטיילות בתאילנד במסגרת של טיול "מאורגן" ברמות כאלו ואחרות. עם קבוצה או עם נהג ומדריך וכדומה...

לא היה לנו כל כך מידע מה זה אומר לנהוג חוץ מזה שנוהגים בצד השני, והרבה הפחדות...

כך גם לגבי לינה, משפחות נוהגות להזמין מלונות מראש, בתקציב גבוה מדי בשבילנו. לא רצינו להזמין כי שום דבר לא היה סגור. כנ"ל לגבי טיסות פנים.

כך שלבסוף הוסכם על מתכונת טיול רגילה, ומה שיהיה יהיה, הזמנו טיסה הלוך ושוב לבנגקוק, לינה לילה ראשון ליד שדה התעופה ורכב למלון למחרת בבוקר. וזהו.

מבחינת ניווט קנינו מפת תאילנד כבר בארץ, ותוכנת ניווט GPS (ללא צורך בחיבור אינטרנט). וספר של לונלי פלנט.

24.6 יום ג -הטיסה: ארוכה מדי! בטיסה הלוך היו מסכים מרכזיים שמאוד הפריעו לנוח, כל הזמן היה אור. לכן מומלץ להגיע בנוסף לכרית ראש גם עם כיסוי עיניים.

25.6 יום ד - בבנגקוק שדה תעופה ענק ומרשים, החלפנו קצת כסף בדלפקים בכניסה רק בשביל היום הראשון ויצאנו לחפש את ההסעה למלון – לא הייתי בטוחה שהם יגיעו, ההזמנה נעשתה דרך בוקינג כשהוספתי הערה שאנחנו רוצים הסעה משדה התעופה, לא קיבלנו תגובה ולקחנו בחשבון שאולי נצטרך מונית, אבל הם היו שם, אבל לא ביציאה מאיסוף הכבודה, צריך להמשיך ימינה ולחפש את האנשים עם השלטים, רוב ההסעות מתרכזות ליד שער מס 3.
 נסיעה קצרה של 10 ד והגענו למלון.

מלון פרגון אין, המלון היחיד שהוזמן בבוקינג מראש, עלות ללילה 2600 באט לחדר משפחתי כולל ההסעה. – החדר היה מרווח מחולק לחדר שינה ענק להורים, חדר נוסף עם מיטה זוגית ובודדת לילדים, חדר מאוד גדול, מרווח, מקרר, קומקום חשמלי ובריכת שחיה חביבה, קפצנו בשמחה לברכה להתאושש מהלחות שנפלה עלינו. ויצאנו לשוטט, בדרך מהשדה ראינו שוק חביב חזרנו אליו בהליכה מהמלון לביצוע טעימות של אוכל מקומי וארוחת ערב מהדוכנים. החלטנו לחשל את הילדים ישר על ההתחלה, כך שאם נקום בבוקר בריאים ושלמים אנחנו ממשיכים...

במהלך הערב חברת ההשכרה יצרה קשר דרך המלון לתיאום למחר. עכשיו נרגעתי הכול מסתדר כמתוכנן.

שכרנו טויוטה ויגו 4X4 אוטומט, טנדר עם סגירה מאחור לציוד, מחברת Auto Europe, בתוספת הנחת כרטיס אשראי, כולל כל הביטוחים לשבועיים, יצא יותר זול מחברות ההשכרה הגדולות בתאילנד. ההשכרה בפועל מ Budget.
 ההחלטה לשכור טנדר 4X4 במטרה לרדת גם לדרכים צדדיות, אנחנו בפתח עונת המונסון שנוכל להתמודד עם דרכים בוציות, אוטומט – שלא נצטרך לריב גם עם ידית ההילוכים ביד שמאל.

למחרת קמנו כולם בריאים. הרכב הגיע למלון בדיוק בשעה, דגם מפואר, ממש חדש. ויוצאים לדרך - נקודת היעד בGPS הכפר של החבר אי שם במחוז צאייפום, צפונה ומזרחה מבנגקוק, 5 שעות נסיעה. בלי תכנון ברור החלטנו להתחיל בנסיעה ואם יהיה קשה נעצור ללילה נוסף בדרך ונמשיך למחרת.

נוסעים, מאוד דרוכים לשמור על המיקום הנכון, לזכור להיצמד שמאלה ואז ה GPS "פנייה הבאה פנה ימינה", עד שעברנו נתיבים עם כל התנועה, פספסנו, "חישוב מסלול מחדש" (תכונה מופלאה של ה GPS) בפנייה הבאה הצלחנו ויצאנו לכביש הראשי ומשם לכביש המהיר - כביש אגרה. כל קטע עולה 30 באט. נסיעה בכביש מהיר מאוד בעיתית בצד שמאל הנתיב האיטי יש משאיות עמוסות לעייפה, לפעמיים טוסטוסים, איטי. המסלול הימני מהיר אבל אחת לכמה ק"מ יש פניית פרסה – ככה הם חוסכים במחלפים וברמזורים. בפניית פרסה יש שתי סכנות אחת המכוניות שמאטות בנתיב המהיר בשביל לפנות ימינה ומצד שני אלו שעושים מולך פנית פרסה לנתיב שלך.
אז הנסיעה דרוכה אבל מהירה והכבישים אחלה. כיורדים לכבישים צדדים ובאזורים הכפריים הרבה יותר קל. אבל בסופו של יום התחלנו להתרגל לנהיגה בצד שני ולסיבובי הפרסה, רק נשאר שבמקום לאותת – המגבים פעלו. לקח עוד יום כדי להתרגל גם לזה.
 לגבי שילוט- נכון יש חוסר בשילוט באנגלית, אבל ברגע שיש GPS כל הבעיה הזו נפתרת, יתרון נוסף שיש בו נקודות עניין, שמורות טבע, מרכזי קניות, לינה, הכול, למעט שתי אי הבנות קטנות שהולידו טיול מקסים (נספר בהמשך) הניווט היה קל. (נהג ראשי - האבא שלנו ואני הנווטת).

אחת לכמה זמן יש ירידה לאזור קניות גדול בו יש סופרים גדולים כמו BIG C. מרכזי קניות לבית. חנויות הום סנטר ועוד... עצרנו באחד מהם, קנינו כרטיס סים תאילנדי, החלפנו כסף בבנק, אכלנו והצטיידנו בקניות אוכל ונשנושים.

חיפשנו בלון גז לגזיה - ולא מצאנו. עד סוף הטיול המשכנו לחפש ולא מצאנו. יש בסופרים גזיות כירה שלהם עם בלון מסוג מסוים שלא ניתן להתאים לגזיה פשוטה מישראל. אז אולי יש בתאילנד בלוני גז כפי שאמרו בפורום אנחנו לא מצאנו אותם.

הצלחנו להמשיך עד הכפר ולפי תמונה ישנה של הבית זהינו את המקום.
 אצל החברים נשארנו שלושה ימים נספר רק שמעבר לשמחה להיפגש איתם אחרי הרבה שנים, זו הייתה חוויה מדהימה, קיבלנו מנת תאילנד אמתית, עם טעימות מכל אוכל ופרי אפשרי שלאחר מכן בטיול אפשר לנו לקנות אוכל מקומי בדוכנים בשוק ובמסעדות בכל מקום, אוכל טרי, טעים ומאוד זול ללא פחד. חווינו איתם את היומיום, התפילות, השוק, השדות. הילדים הסתדרו מיד ללא שפה במשחק והרבה צחוקים. נפרדנו בדמעות...

28.6 יום ש - והמשכנו בכיוון כללי לצאנג מאי, בהתייעצות עם גיא (מי הוא גיא? - כחודש לפני הטיול גיא פרסם מודעה בפורום תאילנד שהם משפחה עם ילדים גרים בצאנג מאי ואם מישהו מגיע ויכול להביא קצת ספרים בעברית לגדולה הם ישמחו מאוד. הוא העלה בפורום כמה טיפים נחמדים. כמובן אספנו והבאנו ספרים נפגשנו בצאנג מאי - נספר בהמשך...).
אז בהמלצתו של גיא החלטנו להמשיך ל Nakhon Sawan , זהו אזור ביצות גדול במרכז תאילנד, עשיר בציפורים, גידול אורז איטנסיבי. ביוני 2014 היתה בצורת קשה כל האזור יבש. ביצעו שאיבה מסיבית מהביצות והאגם וגם היה מאוד חם.
 ביקרנו באקוואריום לדגי ויצורי מים מתוקים. שהיה ממש חביב. לצערנו שיט הספינות ותנינים לא מתקיים בשל הבצורת. לכן גם לא נשארנו ללון והמשכנו צפונה לכיוון סוקוטאי. קצת ארוך ליום אחד אבל נסבל.

נסיעה מהירה באוטוסטרדה הילדים קצת ישנו, עצרנו לאכול בדרך ולעת ערב הגענו לסוקוטאי. שדווקא ביום שהגענו התפוסה מלאה בכל המלונות המומלצים בשל מרתון שהתקיים למחרת. אז יצאנו מהעיר העתיקה לכיוון סוקוטאי החדשה ולנו במלון Pailyn Hotel Sukhothai שהוא מלון ישן, מאוד גדול, לא מרשים אבל הופתענו האוכל במסעדה של המלון היה טעים גם ארוחת הבוקר החדרים היו נוחים וגדולים, בריכת שחיה. עלות ל 2 חדרים עם דלת מקשרת ו א. בוקר: 1400 בהט.
 למחרת (יום א 29.6) יצאנו לסיבוב עם אופניים ברחבי סוקוטאי ביקרנו בחלק המרכזי ובוואט פרה פאי, במהלך היום היה עומס חום כבד בנוסף ללחות, כמעט התחלנו להתגעגע לקיץ בארץ. נשארנו ללילה נוסף בסוקוטאי ב גסטאוס Orchid Hibiscus . מנוהל ע"י איטלקי לשעבר מקום מקסים עם בריכת שיחה חדר גדול עם גלריה לילדים (עלות ללילה: 700 באט). למחרת לקחנו את הזמן בבוקר קמנו מאוחר למרות המלצתו של בעל המקום לבקר במקדש מסוים מוקדם בבוקר : "six o'clock in the morning, you, you and your family only, be there "

ויצאנו ללאמפנג (יום ב 30.6).
 שוב אוטוסטרדה, אז קצת נמאס לנו והחלטנו לרדת לכבישים צדדים קצת, הנסיעה בכפרים הולידה תספורת תאילנדית לאבא ב 30 באט. ארוחת מוקפצים מדהימה בדוכן ליד המספרה. וגם מופע של חתונה. הנסיעה האיטית החזירה אותנו לכביש המהיר דרך ג'ונגל מקסים ולגשם. בלמפנג לפי הספר יש ריכוז של גסטאוסים ליד הנהר בעזרת ה GPS, הגענו לגסטאוס Riverside המקסים של איטלקיה. על שפת הנהר. בעיר העתיקה. הספקנו עוד לעשות סיבוב כרכרות בעיר העתיקה וביקור במקדשים וארוחת ערב במסעדת הסירים. בדיעבד מקום להישאר בו עוד יום יומיים.

יום ג 1.7 - למחרת, צאנג מאי, הכי לא מה שציפינו, עיר גדולה, צפופה ועמוסה מדי בשבילנו, אחרי התבלבלות קצרה החלטנו לוותר על לינה בעיר העתיקה הצפופה והמשכנו ל Galare Gust House על שפת הנהר. מלון קטן וחביב, 2 דק משוק הלילה, מומלץ. למשפחה לוקחים או חדר גדול אחד או 2 צמודים. עלות: חדר גדול 990 באט. חדרים צמודים 600 באט לחדר. ויש מקום חניה לאוטו.
יצאנו לסיבוב ברחוב של שוק הלילה, להבין מי נגד מי ומה קורה. ביקרנו גם במרכז למטייל ובבית חב"ד. לבקשת הבת הקטנה אפילו אכלנו המבורגר במקדולנד. רצינו להזמין כרטיסים לאומגות. כולם בסדר גודל של מחירים זהה, המרכז למטיל המחיר שלו הכי אטרקטיבי לאומגת הגיבון. אבל לבסוף סגרנו דרך הסוכנת במלון לסנאים המעופפים למחרת.
וקבענו עם גיא למסור להם את הספרים למחרת אחה"צ, בערב עשינו סיבוב בשוק הלילה כמובן ואוכל רחוב.
יום ד 2.7 - האומגות זו חוויה כפית ומומלצת. אחרי 3 אומגות הפסקתי לצרוח ובאומגה החמישית גם פתחתי את העיניים. המסלול ביער גשם מקסים מלאן תחנות. הכל מתקתק כמו שעון, הילדים מעופפים כמו סנאים, הקטנה ממש קופיקו, הארוחה טעימה וטובה. המדריכים מקסימים. וחזרה למלון. אחה"צ אחרי קפה ו foot massage, נפגשנו עם גיא, ותוך כדי שיחה השתנה כל המסלול לימים הבאים, תכננתי שנעשה את סובב פאי ומה הונג סון. במקום המשכנו ל... תקראו בהמשך...
 אני חייבת תודה גדולה לגיא בזכותו חווינו סוג טיול קצת אחר, כמעט ולא פגשנו תיירים. המשכתי לנג'ס לו במיילים ותמיד ענה ארוכות.

למחרת – יום ה 3.7 - יצאנו לממלכת הטיגרסים וצפונה – הטיגרסים זו תחנה שהילדים לא הסכימו לוותר. למרות ההתנגדות שלי לביקור בכל החוות למיניהן שמציגות חיות. במיוחד שמגיעים ומגלים איזו מלכודת תיירים זו, למרות זאת ולמרות ההמתנה הארוכה (מומלץ להגיע מוקדם). הטיגרסים הקטנים חמודים, רכים ונעימים. נראו שבעים ונינוחים, חוץ מאחד שהיה שמח לאכול את הקטנה שלנו אז הוציאו אותו קצת להירגע בחצר. לכלובים של הגדולים לא נכנסנו, ממש מפחיד, ולא נותנים לגעת בהם, יש שומר עם כל טיגריס. בחווה טוענים שאין שימוש בסמים וזה גם נראה ככה, גם לא נראה שמתעללים בהם, אבל יש יד נוקשה.
 עד שהגענו ויצאנו כולם נהיו רעבים וחיפשנו מקום שהמליץ עליו גיא לאכול בעמק מה רים Mae Rim, קצת התברברנו, נסענו בג'ונג'ל, הגענו למלון מדהים בקצה שהיה יקר להחריד אבל ריק, לא מצאנו את המקום אבל לבסוף עצרנו בחושה של סבא על הדרך למרק ואטריות, הוא לא הבין אותנו ונלחץ בכלל שאנחנו מתיישבים בחושה העלובה שלו, אז שלח ילד קטן לקרוא למורה מהבית ספר ממול שתתרגם. היה מאוד טעים ומצחיק. לערב חיפשנו מקום לישון לפי בוקינג (לא ביצעתי הזמנה, חיפשתי לינה קרובה למיקום שלנו - לפי שם המקום בGPS , 5 דקות והגענו אליו, המחיר אצלה ישירות היה זול משמעותית מהמחיר באתר) Indie House @ Maerim, המקום של הסבתא נחמד באמצע שדה אורז בכפר קטן, צימר ענק עם 2 מיטות זוגיות והוסיפו עוד מזרון. כולל ארוחת בוקר. עלות: 1000 בהט.

אזור מה רים – לאורך כביש 1096, עמק שעולה וממשיך וניתן לחזור איתו מעגלית לצאנג מאי, לאורכו פזורות אטרקציות רבות, הנחשים, פילים, גני המלכה ועוד. למטיילים עם רכב מומלץ ללון באזור הזה ולהגיע לאטרקציות. במקום כל יום לצאת ולחזור לצאנג מאי.

יום ו 4.7 – יצאנו ממרים למפלים הלבנים שמורת Khun Chae על כביש 1001 (צפונה מצאנג מאי) – מקום קסום באמצע היער, מפלים (אשדות) מסלע לבן מחוספס כך שניתן לעלות ולטפס בקלות בתוך המים על המפלים. הילדים מתרוצצים מעלה מטה, הבאנו מחצלת לפיקניק. היה קשה לנתק את הילדים מהמקום אחרי כמה שעות עלינו שוב למעלה ופנינו לכיוון המעיין – הליכה על שביל עץ, הגענו לבריכת מים צלולים, צלולים, מדהימים (הכניסה למים אסורה!). תאילנדי צעיר הסביר לנו בתנועות ידיים וקצת מילים שהמים קדושים ומטהרים, בצד יש דליים קטנים קשורים למוטות במבוק ארוכים, הוציא לנו קצת מים ושפך לילדים על הראש.

יצאנו מהשמורה והמשכנו צפונה ללון ליד צאנג דאו Chiang Dao. עצרנו ב Phrao לאכול (פאד תאי, סטיקי רייס, מרקים) סיבוב בשוק קנינו פירות ונשנושים וממשיכים בכביש 1150, הדרך מקסימה, מגיעים לכביש 107 וחוזרים קצת דרומה לכביש 1178בתחילתו נמצא בהמלצתו של גיא Rimdoi Resort , מקום ענק עם מסעדה על אגם קטן בו מלא דגים ענקיים, מלאן צימרים וחדרים בגדלים שונים ומשונים, הכל מעץ, בסגנון מערב פרוע תאילנדי, והכל ריק! חדר גדול עם 5 מיטות כולל א בוקר עלות: 900 בהט. בעל המקום הסביר שיש למחרת ארוחת בוקר גדולה ושווה. בערב מאוחר שהגיעה קבוצה ישראלית, הבנו למה.

יום ש 5.7 – ארוחת בוקר ישראלית כפי שהובטח והמשכנו למערת צאנג דאו, לפני שנכנסנו למערה, רצינו לנצל את שעות הבוקר היותר נעימות לטיפוס למרכז הנזירים תאם פה פלונג, גרם מדרגות ארוך ותלול ומגיעים למקדש בתוך ההר, מקסים ושווה את המאמץ של העלייה. המנזר נמצא בהמשך הכביש של המערה ולאורכו יש ריכוז של גסטאוסים חביבים. חזרנו למערה, שוכרים מדריכה ועששית ב 100 בהט, וצריך לתת טיפ למדריכה בסיום. סיור חביב בתוך המערה שנעים להסתובב בה, קריר יותר. המדריכה מצביעה על נטיפים בצורות שונות, ובסיום הסיור המשכנו עצמאית לחלק המואר ושפתוח לכולם. ביציאה פגשנו זוג ישראלים מבוגר שגר בתאילנד שסיפר לנו על שביל ביער מאזור המנזר למערה. בדיעבד חבל שלא נשארנו לילה נוסף באזור ואולי יותר.

המשכנו בכביש 107 ו 1089 צפונה, ל תה טון Thaton, עיירה על שפת נהר הקוק, ממנו יוצאים בסירה לצאנג ראי.
 סיבוב בשוק קנינו עוף סטיקי רייס, פירות וירקות. בגסטאוס במטבח של הדודה הנחמדה הכנו פסטה. ארוחת ערב נהדרת בצימר על שפת הנהר. Apple Resort. צימר ענק 2 חדרי שינה, סלון ומטבח, 2 חדרי מקלחת. חלונות ענקיים על הנהר. 2000 בהט.

יום א 6.7 – בהמלצתו של גיא החלטנו לנסוע למעיינות החמים בפארק דואי פה הומפוק. ב GPS לא מצאתי בנקודות עניין את המיקום המדויק. לכן סימנתי את מיקום השמורה כנקודת יעד. מה ששכחתי מיום אתמול שה GPS היה מכוון למסלול הקצר ביותר ולא הקל ביותר. ידעתי שהשמורה נמצאת ממערב ל Fang, אבל זרמנו עם המסלול שה GPS הציע. דרך מקסימה דרך הג'ונגלים וכפרים קטנים של בקתות קש, ילדים מתקלחים ברחוב מצינור על הדרך, ואז התחילו נקודות של הצבא, האחרון לא ממש רצה לפתוח לנו את השער שאל 5 פעמיים אם אנחנו בטוחים שזוהי הדרך שלנו, ה GPS התעקש שכן, אז גם אנחנו, הדרך הפכה להיות שביל מחורץ על פסגות ההרים, נוף מטורף, וכשהתחילו השלטים זהירות גבול ומוקשים, ביצעתי בדיקה חוזרת עם המסלול, שינוי קטן בהגדרות לדרך הקלה ומיד ה GPS דרש סיבוב פרסה וחזרה לדרך הראשית. אם לא הינו קצרים גם בדלק הינו ממשיכים, בדיוק בשביל זה שכרנו רכב 4X4. חזרנו לחייל וראינו שהוקל לו שלא המשכנו לטפס לפסגת השמורה על גבול בורמה. משם ירדנו לכביש הראשי, כמובן מיד תדלקנו, והמשכנו לפי השילוט למעיינות החמים של פאנג.

המעיינות – המקום מסודר יש מרכז מידע לידו יש ריכוז של מעינות חמים בהם מבשלים ביצים קשות ומתחיל סיבוב לגייזרים מרשימים ואז לבריכות שיכשוך שכמובן נכנסנו לשחייה ארוכה (התאילנדים נכנסים לבריכות הפרטיות או טובלים רק את הרגליים). כשממשיכים בכביש של השמורה מגיעים לאשדות מים בנהר קר. לידו יש קובץ מסעדות בהם ניתן לשכור סל עם ארוחה שתיה ומחצלת ולצאת לאכול על שפת המים. כמובן נהגנו כתאילנדים מצאנו פינה חביבה, הילדים השתכשכו בנהר ומיד יצרו קשר עם ילדון קטן ושובב, הגדולה שלנו שמרה עליו במים ואחר כך קיבלו צרור פירות ליצ'י בתמורה מהוריו. יום א (שבת שלהם) במקום היו הרבה חברה צעירים ששתו ואכלו לצערנו גילינו שהמקום נשאר אחריהם מלוכלך והם לא טורחים לאסוף את הזבל שלהם. בארץ כבר הייתי מעירה לנוער הזה.

כשיצאנו היה כבר מאוחר, 5 דקות לפני השמורה ראינו בהגיענו צימרים חביבים, החלטנו להישאר ללון שם ולא לחזור לתה טון. בערב הזמנו את הטיסה חזרה מצאנג מאי לבנגקוק, הכרטיסים הזולים של בנגקוק אייר ליין נגמרו במועד שרצינו אז החלטנו להוסיף עוד כמה ימים בצפון והזמנו כרטיסים ל 15.7. עלות: 1090 ₪.

יום ב – הבוקר התחיל בגשם וגם המשיך לאורך כל היום, במקור רצינו לעשות את השיט על נהר קוק אבל אחרי עצירה קצרה ב פאנג להחלפת כסף בבנק, והגשם המשיך, חלפנו על תה טון והמשכנו בכביש 1089 ועלינו ל Mae Salong מה סאלונג בכביש החדש 1234, חלקים מסוימים הדרך עדיין לא סלולה (באמצע העבודה), עם מעברים צרים וחלקים גם בשל הגשם והדרך הבוצית. אבל המשכנו יש לנו אוטו גיבור. העיירה מנומנמת סוף כל סוף קר בתאילנד וגשום, הגסטאוסים בעיר היו מלאים בסטודנטים שהגיעו לכבוד מחקר כלשהוא, בהמלצת הספר המשכנו מחוץ לעיר בנסיעה קצרה ל Maesalong Flower Hills Resort מלון מפנק, חדר גדול 2 מיטות ענקיות וארוחת בוקר 2000 בהט. חזרנו לעיר לארוחת ערב ולחמניות מאודות בדוכן, רכשנו שכמיות לגשם, ולמחרת במלון קיבלנו מטריות גדולות ויצאנו לטייל בטרסות התה.

כפי שאתם רואים הטיול עוד לא הסתיים.

אבל היום כבר 2016 ואני לא מצליחה להתקדם.

חשבתי שכדאי לפרסם עד כה ואולי בהמשך אני אצליח להשלים חוסרים.

מצטערת הדס
 ההמשך: צאנג ראי, צאנג מאי. פאי, ראיונג, בנגקוק.

תובנות:

1. אחת האמירות בתאילנד קשה לטייל כי הם לא יודעים אנגלית, וקשה להבין אותם: אז ככה, תמיד יש מישהו שמדבר ואם לא הם יעשו מאמץ לקרוא למישהו שמבין, השכן ליד, המורה בבית ספר, לקוח אחר במסעדה. באזורים הכפריים הם מאוד רוצים לעזור ועם קצת תנועות ידיים וקולות אפשר להסביר הכול. וזה היה גם החלק הכיפי. (גם ביוון לא מדברים יותר אנגלית מתאילנד).
  2. לטייל עם ילדים, פשוט קל ונוח. התאילנדים מתים על ילדים וככול שהם קטנים יותר עדיף. בגלל הילדים הם יוצרים את הקשר ומתחילה שיחה ממש מיד.
  3. אוכל בתאילנד זול ונמצא בכל מקום, בצדי הדרכים, ברחובות בכל מקום. אוכל טרי מזין וטוב, הרבה פעמיים החריף מגיע בתיבולן לחוד. אז אין בעיה עם הילדים. למרות שאחרי חודש הם אכלו חריף שלא מבייש שום תימני אסלי. צריך לטעום יש דברים מאוד טעימים ויש שלא.
  4. הנהיגה – לנהיגה הפוף מתרגלים מהר, באזוריים הכפריים יותר קל. והשאלה היא עד כמה חשובה לכם הניידות ולא להיות תלוי באף אחד. ועד כמה נוח לכם שמישהו אחר נוהג בשבילכם. אנחנו גם בפעם הבאה נשכור רכב.
  5. מים בתאילנד: את מי השתייה והקרח התאילנדים קונים. גם להם לצריכה האישית. וגם הם לא שותים מהברז. לכן שמגישים לכם מים בכוסות אלו מי שתיה טובים, ואין צורך לקנות מים מינרלים במסעדה, תמיד יש מיכל אחד למים, מיכל שני לקרח וכוסות. ואפשר ללכת ולקחת לבד. (במסעדות תיירים הם מביאים מינרלים ומחייבים).
  6. יתושים ועקיצות, ב 7/11 יש תכשירים נהדרים בקרם או תרסיס. אין צורך להביא מהארץ. (7/11 יש בכל מקום).
  7. לינה בתאילנד: אז יש בכל הרמות והצורות, בתאילנד יש תיירות פנים ענפה מאוד וניתן למצוא מקומות לינה בכל מקום, נכון שלרוב זה לא יהיה מלון מפואר בריכה וכדומה אבל תמיד יהיה נקי. לדעתי הזמנת מלונות מראש מיותרת (בעיקר בקיץ מחוץ לעונה) יש המון גסטאוסים ומלונות קטנים ומשפחתים מקסימים, שלא קיימים במנועי החיפוש של בוקינג וכדומה. נעזרתי גם בספר של לונלי פלנט. גם לבנגקוק בעיר הזמנתי רק יום לפני לפי המלצה של אמיר.
  8. תאילנד יוני יולי: חם ולח! והשנה הגשמים התאחרו, מצד אחד היה נוח לטייל ללא גשם, ומצד שני לא הגיעה ההקלה בעומס החום והלחות. תמיד ירוק מסביב וזה מאוד מבלבל ישראלים כמונו שרגילים שירוק כזה חזק ומלא, זה באירופה ואז נעים יותר. האם מתרגלים לחום וללחות? התשובה היא כן ולא.
  9. לקחת טיול מאורגן / מדריך / נהג או לבד: יש כמובן יתרונות וחסרונות לכל סוג של טיול, ההחלטה גם כמובן תלויה אך אתם אוהבים לטייל. ואין שינוי בגלל שזה בתאילנד. נכון שהעלויות הן זולות יותר מאירופה, גם אם לוקחים נהג ומדריך צמוד למשפחה. אבל החשיבות היא מה אתם אוהבים וגם זמן הטיול.
     עם הדרכה ונהג בטוח מספיקים ורואים יותר מקומות, יותר קל אבל גם יותר מהיר וסינטטי. בטיול לבד היו ימים שבעצם לא הספקנו כלום במונחי הפורום אבל פגשנו אנשים ועצרנו בשדות, הגענו לדרכים נידחות ושבילים בג'ונג'ל ובעיקר התקדמנו בקצב שלנו.