סיכום חופשה זוגית בצפון ים המלח - חנוכה 2020

מזה שנים אנחנו נוהגים לטייל בחופשת חג החנוכה בחו"ל ולבקר שווקי חג מולד במקומות שונים בעולם.
השנה, וירוס הקורונה שהשתלט על חיינו החליט עבורנו אחרת.
הטיול שלנו לצפון איטליה בוטל ומשום מה לא חיפשנו עבורו אלטרנטיבה, השלמנו עם כך שהשנה אין חופשה כי אנחנו נשארים בארץ ולא תכננו לנו כלום.
אבל, זה "לא הולך", מבחינתנו זה בלתי אפשרי!
על החופשה זוגית הספונטנית בצפון ים המלח הוחלט כמה ימים לפני היציאה לחופשה.

חיפוש מהיר ברשת ובהמלצות הביא אותנו:

1. לינה
הזמנו לינה במצוקי דרגות
זאת הייתה האופציה היחידה שנותרה לימים שלנו. החדר היחיד שנותר היה לינה בחדרי טנטי שזה מאין הכלאה בין אוהל/חושה וחדר.

חדרי הטנטי ממוקמים על המצוק ועם נוף מדהים לים המלח ורכס הרי מואב.
הטנטי מאובזר במיטה זוגית נוחה עם מצעים נעימים ושמיכת פוך, טלביזיה, מקרר, קומקום, מכונת קפה, מזגן ושירותים ומקלחת פרטיים.
עבורנו הייתה חווית הלינה לא רעה. מחד ישנים "בשטח" ומאידך ישנים "בחדר". יש לקחת בחשבון שהטנטי לא מעניק שקט או אינטימיות וכל מה שתדברו בטנטי שלכם ישמעו באחרים ולהיפך 😜.
מאוכל, שתיה ואווירה נעימה ניתן ליהנות בבר מצוקי דרגות שפתוח מבוקר עד לילה ומגיש אוכל ושתיה במשך כל שעות היום - נחמד וטעים

2. פינוק
מאחר וזאת הייתה חופשה זוגית בחרנו גם קצת להתפנק.
קראנו ברשת לא מעט המלצות על אפשרויות של עיסויים.
תחושת הבטן הביאה אותנו לפנות למיכל כהן מקיבוץ מצפה שלם.
כבר בשיחת הטלפון הראשונה עם השאלות הבנו שהבחירה במיכל מצויינת!
עוד לפני שקבענו עם מיכל עיסוי היא עשתה את הכל בכדי לעזור, להסביר, להציע ורק שנבוא לאזור ונהנה מקסמו.
מאחר ואנחנו זוג ורצינו עיסוי בעת ובעונה אחת המליצה מיכל על החברה שלה ענת מרגולין קלידרמן.
לקחנו את העיצה של מיכל וקבענו לנו עיסוי זוגי בשעות הערב המוקדם אצל מיכל וענת בקליניקה של מיכל בקיבוץ מצפה שלם.
כבר שהגענו הבנו "שנפלנו טוב". מיכל וענת קיבלו אותנו בחיוך רחב ובאהבה גדולה.
הקליניקה של מיכל בה עשינו את העיסויים היא  חמימה, מזמינה ומריחה בריחות של שמנים ריחניים נעימים.
הבחירה במטפל-מטופל הייתה ספונתנית.
מיכל בחרה בי וענת בחרה בסיגל.
העיסויים שקיבלנו שנינו ממיכל וענת היו מצויינים.לשנינו זאת הייתה חוויה מטורפת של פינוק, רוגע, שחרור וטעינת מצברים מחדש.
(הדבר היחיד שהייתי משנה הוא את אורך העיסוי, אנחנו לקחנו מחוסר ידיעה עיסוי של 50 דק' בלבד וחבל, כדאי לקחת עיסוי ארוך יותר!)

3. קולינריה
ההמלצות ברשת וההמלצה האישית של מיכל הייתה ארוחת ערב מעשה ידיה של נועל'ה אוכל בייתי, הלא היא נועה לוי קציר, גם היא מקבוץ מצפה שלם.
נועה, כמו מיכל, שירותית להפליא, "חיה" את האזור בה היא מתגוררת ועשתה הכל בכדי לעזור ולייעץ.
לנועה יש תפריטים מובנים לארוחות בוקר, צהרים וערב וכשהסברנו לנועה שאנחנו לא אוכלים הכל היא דאגה להתאים את תפריט הארוחה במיוחד עבורנו.
הבחירה המוצלחת והטעימה שלנו הייתה - סלט ערבי קצוץ, סלט עגבניות שרי עם שום ובזיליקום, חציל בלאדי שרוף על האש, קציצות בשר ברוטב עגבניות, שעועית ירוקה, אנטי פסטי של ירקות בתנור, לחם כוסמין ולקינוח תמרים ממולאים ורול שוקולד.
ארוחת הערב מעשיה ידיה של נועה נקבעה מיד לאחר העיסויים של מיכל וענת.  מיכל בטוב ליבה הציעה לפתוח את ביתה עבורנו ושמאכל בחצר המטופחת של ביתה.
בזמן שאט אט התאוששנו מהעיסויים שלנו והתארגנו לארוחת הערב עבדו שלושת הנשים המופלאות האלו בשצף קצף לערוך לנו את שולחן ארוחת הערב שלנו.
השולחן המדהים כוסה במפה לבנה, נרות ריחניים וכלים יפים ועליו הוגשה לנו ארוחת הערב הטעימה שלנו.
זאת הייתה חוויה מיוחדת שלא נשכח!
את תה הצמחים החם שהכינה עבורנו מיכל והקינוחים חלקנו עם מיכל, ענת ונועה בשיחה קולחת על אקטואליה, פוליטיקה, ילדים, תעסוקה, ארצנו הקטנטונת ואזור צפון ים המלח.

תמונה מתוך אתר למטייל

4. אטרקציות וטיולים שעשינו באזור
- השכמה מוקדמת לצפיה בזריחה המדהימה מעל הרי מואב וים המלח

חוף קלי"ה - שחיה בים המלח - חוף מסודר, נעים ושקט הכולל גם מלתחות ומקלחות.

- טיול הליכה למצפה דרגות (יציאה משער מצוקי דרגות) - מסלול לא קשה מפתח השמורה על שבילים לבנים לתצפית מדהימה על נחל דרגה (כדאי: 1. לקחת מספיק מים 2. לקחת קצת אוכל פירות ומשקה, לשבת על קצה המצוק ולהינות מהשקט, האוכל והשתיה - בבקשה לא להשאיר פסולת!)

תמונה מתוך אתר למטייל

שמורת הטבע נחל דוד - מסלול הליכה מסודר לאורך הנחל למספר במפלים ובריכות (יש צורך לתאם ביקור באתר רשות הטבע והגנים)

שמורת הטבע עין פשחה - טיול בין בריכות השכשוך וסיור מודרך בתוך השמורה הסגורה להכרת תופעת הקניונים, החי והצומח באזור (יש צורך לתאם ביקור באתר רשות הטבע והגנים)

5. אטרקציות נוספות שרצינו והזמנו אך לצערנו בוטלו בעקבות מזג האוויר (יישארו לפעם הבאה)

שייט קיאקים עם עופר בים המלח
טיול אופניים עם נתנאל

לסיכום, אלו היו שלושה ימים של חוויות זוגיות מדהימות בחבל ארץ מעניין תוך שילוב של הנאות, טיולים וקולינריה.

עכשיו נותר לנו לחפש המלצות למקום טוב למנוחה 🤣

סעו, טיילו ותהנו - יש לנו ארץ נהדרת !