הטיול שלנו לצפון יוון בסוכות - אוקטובר 2021

למי שלא מכיר אותנו, אנחנו משפחה מטיילת (לא רצה), הורים ו- 3 ילדים בוגרים (המסלול בצפון יוון נבנה תחת אילוץ של חזרה ארצה של חלק מהנוסעים)

תוכנית הטיול
יום 1 (יום ראשון) - נחיתה בשעה 19:30 בסלוניקי, איסוף רכב ונסיעה (ארוכה) לקלה נרה עם עצירה להתרעננות ופיצה בקטריני
יום 2 (יום שני) - החלק המזרחי-מרכזי של פיליון - חוף מילופוטומוס, צגראדה (כולל העץ העתיק), חוף ליטוכורו (מאמה מיה)
יום 3 (יום שלישי) - חצי יום בחוף ליד המלון, אחה"צ + ערב ב-וולוס
יום 4 (יום רביעי) -  החלק הדרום-מערבי של פיליון - עצירות בחופים נחמדים לאורך הדרך, ארוחת צהרים מצויינת באחת העיירות שבדרך
יום 5 (יום חמישי) - בדיקת קורונה pcr לענבר, החלק הצפוני-מרכזי של פיליון - מקרניצה Makrinitsa, פרוטריה, כולל מסלול הליכה מסלול הקנאטורים, קפה/תה צמחים ועוגות טעימות מאוד כמו גם נוף מהמם ב- Aeriko cafe bar - Makrinitsa, ערב וולוס.
יום 6 (יום שישי) - עוזבים את פיליון ומצפינים לכיוון סלוניקי עם ביקור במפלי אורליה ומפלי אגיה קורי Waterfall Agia Kori, שתיהן היו המלצות מצויינת! שני המפלים יפים (בטח יותר מרשימים אחרי הגשמים) ומהווים עצירה נחמדה להתרעננות בדרך. אני בטוח שבימים חמים הטבילה במים השקופים והנקיים הם חוויה מיוחדת. ארוחת צהרים בקטריני Tommy's Gyros Souvlaki נסיעה לסלוניקי, ערב בסלוניקי (שופינג) וארוחת ערב נחמדה בטברנה פלוטי.
יום 7 (יום שבת) - ענבר טסה חזרה, נסיעה דרום מערבה לזגוריה עם עצירה לביקור במצובו וארוחת צהרים בטברנה galaxias restaurant metsovo, הגעה לאריסטי ארוחת ערב במסעדת המלון שלנו artsista

יום 8 (יום ראשון) - מסלול דור הקרח לאורך נהר הוידואומיטיס, מפלי רוגובו- Papingo Rock Pools, פפיגו, מיקרו פפיגו (קפה ועוגה בפינוקיו), ארוחת ערב בטברנה זיסיס באריסטי
יום 9 (יום שני) - תצפית אוקסיה, תצפית בלויי Beloi Viewpoint , ארוחת ערב בטברנה זיסיס באריסטי
יום 10 (יום שלישי) - עוזבים את אריסטי ונוסעים לצומרקה לרפטינג עם אלפין זון, אחרי הרפטינג ארוחת צהרים (בהמלצת המדריכים ב  Masa soura & kafes), הגעה למטאורה, בדיקת pcr, עליה לתצפית שקיעה (ערפילי, אין שקיעה אך הנוף יפה מאוד). ארוחת ערב בטברנה מצויינת של מלצרים חובבי ספורט Taverna Gardenia
יום 11 (יום רביעי) - בבוקר, יום גשום וערפילי, ביקור בשני מנזרים תלויים ונסיעה לפוזאר, בערב הקריר מעיינות מים חמים Pozar Thermal Baths וארוחת ערב במסעדה Red pepper הנמצאת במרחק נסיעה קצר ממקום הלינה שלנו.
יום 12 (יום חמישי) - השכמה מאוחרת, נסיעה לסלוניקי (שופינג - אאוטלט סלוניקי - מאכזב!), בערב החזרת הרכב ושיטוט בעיר. ארוחת ערב בטברנה רוגה The Rouga
יום 13 (יום שישי) - טיסה חזרה הביתה

מנהלות
טיסות - הוזמנו באתר חברת ריינאייר מבעוד מועד, ההעדפה שלנו היא לכרטיס פריוריטי (טרול + תיק יד) ובנוסף מזוודות על פי הצורך ועונות השנה (רכישת מזוודה בזמן הכרטוס מזוודה זולה יותר מאשר רכישה מאוחרת)
רכב - רכב ל - 9 מקומות (מרצדס ויטו) הוזמן הפעם ב edreams (חברה מספקת יורופקאר) יחד עם ביטוח החזר השתתפות עצמית בנפרד ב rentalcover
מלונות - הוזמנו טלפונית ישירות לאחר קבלת המלצות ובדיקת חוות דעת ב- booking.
ביטוח רפואי - הוזמן בהמלצת סוכן הביטוח שלי בחברת הראל עם ההרחבה המורחבת למחלת הקורונה (הזמנה באפליקציה נותנת החזר של 10% לביטוח הבא)
ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה - טריפגרנטי
תקשורת - נערכנו מראש מהארץ עם סימים של sim2fly (עבדו מצויין)

מלונות (סדר בהתאם לתוכנית הטיול)
פיליון - minelska
סלוניקי - blue bottle hotel
אריסטי - artsista
מטאורה - Monastiri Guesthouse
פוזאר - roes suites
סלוניקי - the caravan

מוזמנים לחפש ולמצוא פוסטים ותמונות בדפים השונים של יוון ו-צפון יוון תחת הפרופיל שלי בפייסבוק
זה היה הטיול הראשון והלא אחרון שלנו לצפון יוון, תודה לכל האנשים הטובים בהם נעזרתי בתכנון