ונציה, עיר צפה מקסימה. האמת שלא הגכנו עם מסלול מלא אלא עם הידיעה שהעיר מלאה באתרים מעניינים ושהדרך הטובה ביותר להכיר היא לשוטט בין הסמטאות, התעלות ומעל ל400 הגשרים.

ונציה עיר קסומה וציורית, ביומיים הראשונים שוטטנו בה, ובאיים שסביבה, בלי לראות מכונית.  ועם לראות בכל מקום - יונים, שחפים, קתדרלות, מגדלים, קפה, גלידות, ארמונות, גשרים, שווקים , גונדולות ומגדלים.

אבל - אם אנסה לצמצם את הטיול לאטרקציות עיקריות:

הוואפורטו (Vaporetto) - זה לפני הכל, "סירת אוטובוס" איתה ניתן להגיע לוונציה משדה התעופה מארקו פולו. ניתן להזמין כרטיס באתר-  כאן. הואפורטו לשדה התעופה הוא של חברת אלילאגונה - Alilaguna Orange Line. במחיר של א € 15,00 לאדם. לאחר הזמנת הכרטיס יש לתקף אותו בשדה התעופה. מה שנכון גם לגבי כרטיסים לסירת האוטובוס בונציה (לא השתמשנו), ומונציה לאיים ( של חברת ACTV).

אגב - זה המקום היחיד, בו נכון ליוני 2022, היתה חובה לשים מסיכה. נסיעה כייפית, רק שבו קרוב לחלון/ באוויר הפתוח..

אז כאמור מגיעים בואפורטו. ונציה מלאה במלונות, רובם מלונות פרטיים, וכמו שראינו. לרבים מהם יש להגיע ע"י שיטוט עם המזוודות על הגשרונים, לא נראה תענוג גדול.  קראנו ומשתתפים להמלצה - לראות את הרחוב והמיקום בעזרת Google Earth ולקרוא ביקורות.

אנחנו לנו בCarnival Palace– מלון איכותי, איזור שקט יחסית, וממש קרוב לאיזור התוסס של העיר. קרוב גם לגטו היהודי ולמסעדות עם אוכל כשר. על הדרך - ממש ליד המלון היתה מסעדת גאם-גאם (כשרה), לא ניסינו.

למלון – יורדים בתחנה השלישית שנקראת "Guglie". הצוות היה מקסים, קיבלנו את המלון כבר ב10:00 בבוקר, והם באמת נענו לכל בקשה שלנו.

לאן הולכים ?

התעלה הגדולה (Canal Grande,Canalazzo) – היא בעצם הכביש הימי הראשי של מרכז ונציה,  ניתן להינות מטיול רגלי לאורך גדות התעלה, ולראות את התעלה מהגשרים שחוצים אותה. וגם אם פשוט תלכו לשוטט בעיר, תראו אותה מציצה מכל מקום...

האטרקציות:

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto)  – מהסמלים המוכרים של ונציה. על הגשר חנויות מזכרות (כמו בכל ונציה) ואחריו שוק ריאלטו.  (Mercato di Rialto).  שוק ארברייה Erberia , ומאחוריו – שוק פשריה(Pescheria), שם מוכרים מזכרות, אורז ופסטרה מיוחדים, תבלינים, דגים ופירות ים.

מהגשר ממשיכים אל כיכר סן מרקו. כיכר יפהפיה, בתי קפה (וביניהם קפה פלוריאן- הקפה הראשון של איטליה), מוסיקה, חנויות בוטיק, יונים (אסור להאכיל), שחפים, בזיליקת סן מרקו, מגדל השעון  ועוד.בזיליקת סן מרקו (Basilica di San Marco).כנסיה מפוארת, נחשבת לאחת היפות בעולם. תור ארוך כדי להכנס אך אפשר לרכוש כרטיסים מראש. אין לי נטיה להכנס לכנסיות, אבל הצילומים גם מבחוץ מאוד יפים. מגדל השעון (Torre dell'Orlogio) שבראשו עומדים שני ה”מוּרים”, המכים בפעמון בכל שעה עגולה. השעון מציג את השעה, ואת מיקום הירח והכוכבים ביחס לגלגל המזלות.

תמונה מתוך אתר למטייל

הקמפניליה, מגדל הפעמונים של סן מרקו (San Marco Campanile) - כשאנחנו הגענו, לקראת ערב, לא היה בכלל תור ( למחרת, ממש ריחמתי על האנשים שעמדו בתור לאטרקציות בשמש הקופחת. ממליצה בחום לרכוש כרטיסים מראש, יש "כרטיסים ללא תור"). אנחנו מייד נכנסנו, לצערי, היה ניתן לעלות אליו רק במעלית ולתצפת על העיר, אבל היה מקסים. ממשיכים לכוון  ארמון הדוג'ה (Palazzo Ducale)– שחלק מאגפיו שימשו כבית משפט ובית הכלא הישן של העיר. כיום הוא משמש כמוזיאון.   ולידו גשר האנחות – פונטה דה סוספירי (Ponte dei Sospiri), המחבר בין הארמון לבית הכלא העתיק. דרכו נלקחו אסירים להוצאה להורג.

במהלך הטיול : אפוגטו - קפה עם גלידה, מלא גלידות טעימות להפליא: Gelato di Natura, גלידה במוראנו - חנות שוקולדים ועוגיות מקסימה - NINO לפינוקים לבית. lazucca שהיה נפל. אוכל צמחוני/ עם אופציות צמחוניות: La Tecia Vegana , Orient Experience .

עוד אטרקציות​קונטריני דל בובולו – גרם מדרגות לולייניות, תערוכה בין לבין, ונוף מקסים של העיר.

אקווה אלטה (Libreria Acqua Alta), חנות ספרים מיוחדת ועתיקה ובה ערמות ענקיות של ספרים יד שניה, חלקן בתוך גונדולות, קייאקים, מריצות. עם נוף מקסים.

מוזיאון לאונרדו דה וינצ'י– תערוכה אינטראקטיבית ומעניינת.

הגטו היהודי, מבחינתי תמיד חובה...  באיזור הגטו מצויים חמישה בתי כנסת פעילים (ניתן להזמין סיור מודרך), מוסדות חינוך, בית חב"ד, בית אבות ומקווה, כיכר הגטו, קיר זיכרון, והמוזיאון היהודי

תמונה מתוך אתר למטייל

סביב ונציה מספר איים מקסימים:  אנחנו היינו במוראנו (Murano) ובוראנו (Burano), בנסיעה בוואפורטו.

מוראנו (Murano)ידוע בזכות עבודות ניפוח הזכוכית ומוצרי הזכוכית שלו. ניתן לראות נפחי זכוכית בפעולה. תיירותי, חם, אבל יפהפה ומדוייק.

בוראנו (Burano)אי קסום, כפר דייגים קטן, בתים צבעוניים. גשרונים, תעלות מים וסירות העוגנות לצד התעלות.