טיול זוגי שבועיים לטעום את יפן. עברנו מסלול של טוקיו-האקונה-טאקאימה- שירקוגו-קאנאזווה-קיוטו-הירושימה וחזרה לטוקיו. ולמרות המרחקים, הנסיעות הקמדהימות בשינקסן והיעילות היפנית – עשו את הטיול חוויה בלתי נשכחת.

לא אפרט מדי על המקומות כיון שזה כבר די נקרא...אספתי את האתרים שנראו לי שווים במיוחד ובאנו לחוות

טיפ: מומלץ ביותר להזמין מראש jr ולתכנן את הנסיעות, לכן הזמנו גם האקונה פס ואוטובוסים לשירקוגו וקנאזווה שהיומהירים בהרבה ביחס לכל אמצעי תחבורה אחר

טיפ נוסף: ניתן לרכוש כרטיסים להטענה למטרו, שאיתם אפשר לרכוש גם משקאות במכונות השתיה הרבות ( ובמכונות השתיה היפניות , אפשר לרכוש גם בקבוקי שתיה חמה)

אז איפה היינוו...

5.4.18 הגענו לשדה תעופה נאריטה, מזמינים כרטיסים אוטובוס לטוקיו(תחנת רכבת טוקיו או גינזה) הזמנו מראש מקום בבית מלון קטן וחמוד, . Hotel Risveglio Akasaka הנחנו את המזוודות במלון ויצאנו להכיר את טוקיו.

התחלנו בטיול בשיבויה, הכרנו את החנוית המעוצבות, דוכני ממתקי האורז המדהימים, הרחובות הנקיים. המשכנו דרך הארג'וקו

המשכנו לכוון מקדש מייג'י(Meiji Shrine), מקדש שינטו המוקדש לקיסר מייג'י,

חווינו את השילוב המקסים בין העיר העמוסה והנקייה, לפארקים השלווים , בין שיא הפיתוח, השירותים עם החימום והבידה, הרכבות המתוזמנות על הדקה ועל הריבוע המתאים לכל קרון לבין המסורת במקדשי השינטו והבודהיזם.

שוטפים ידיים עם כפות במבוק לפני הכניסה למקדש מייג'י,(Meiji Jingu)רואים את חביות הסאקה בכניסה,

ממשיכים ליוגיו פארק לפיקניק אוניגרי שרכשנו ב seven eleven– תענוג .

**טיפ מומלץ ביותר: בתור ארוחת ביניים / נשנוש או ארוחת פיקניק – ניתן לרכוש אוניגרי , אם לא מזהים את התכולה, לצלם בgoogle translate והחיים קלים. לשים לב לסימונים- לפתוח קודם את מספר אחד ואז את האחרים, ככה האצה נשארת יבשה…

לאחר מכן המשכנו לשיבויה - Shibuyaהעמוס פרסומות ענק , עלינו לסטארבוקס, כמתבקש לצפייה במעבר החצייה הגדול בעולם.

ארוחת ערב, השארנו בגדים למחר ומחרתיים בתיקי יד ושלחנו את המזוודות להאקונה, ממלאים פרטים בטופס הזה והמזוודה מחכה במלון הבא.

6/4/18 –

למחרת בבוקר הזמנו מדריכה וסיירנו איתה בהתאם לתוכניתנו. התחלנו בשוק הדגים ופירות הים המפורסם צוקיג'י(Tsukiji). , ויתרנו על לקום ב05:00 בבוקר ולראות את בורסת הדגים.

המשכנו לאסקוסה, מקדש סנסוג'י (Sensoji), מקדש שינטו מרשים , עברנו דרך שער הטורי שילווה אותנו בכל המסלול. צועדים לאורךהרחוב העמוס נקמיסה (Nakamise) , התחלנו לראות את הבנות בקימונו (שניתן לשכור..) וגילינו את מעדני התה הירוק...

משם המשכנו לUeno- שוק ענק , לרובע אקיהברה הטכנולוגי ,רובע מוצרי החשמל, הגיימרים , חובבי האנימה ומשחקי המחשב והמקום בו נמצא ה ה”מייד קפה” ההזוי

המשכנו לחנות ניסאן שם ניתן לשתות קפה עם תמונה שלנו/ של המשפחה, משם, חזרנו לארוחת ערב

ולמלון

7/4/18האקונה

הזמנו כבר האקונה פס, נסענו ברכבת תחתית לתחנת שינג'וקו ומשם רכבת להאקונה.

באותו זמן, הפעלנו והזמנו מקומות גם ל JR.

הגענו להאקונה, אמנם תכננו את המסלול העגול אבל עקב מזג האויר הרכבל והספינה לא פעלו. לכן התחלנו במסלול למקדש  Hakone shrine

שערים כתומים ויפים, דרך מקסימה, תצלום ליד הטורי הכתום שעל המים ומתחיל לרדת גשם.. נכנסנו למסעדה, הורדנו את נעלינו ונהנינו מארוחה מעולה. כאמור בטיפים שקראנו משלמים לקופאית, ביציאה וללא טיפים.

המשכנו במסלול הליכה Owakudani Natural Trail.

ראינו את הר פוג'י ,

אכלנו את גלידת התה ירוק הטעימה, המשכנו לטייל ולהינות מהטבע וגילינו שהמוזיאון היפה נסגר.

המשכנו לבית המלון המסורתי שהזמנו, mount view hakone, שם חיכו לנו המזוודות.

לקחנו אונסן פרטי ( האופציה השניה, המצולמת והחופשית היא ציבורי, נשים לחוד, גברים לחוד), הגענו לחדר: טטאמי, שולחן וערכת תה, יאקוטה (כמו קימונו) וכפכפים, והוסבר לנו שעם זה יורדים לארוחה.

ארוחה מיוחדת במינה, רובה לא ברורה ( מזל ששאלו ואמרתי שאני צמחונית ..אבל אישי טעם וחווה גם טעמים אחרים).

בזמן הארוחה סידרו לנו בחדר את הפוטון, עלינו לקחנו את סל המגבות וכלי הרחצה לאונסן, בטבע, מקסים...וחזרנו לשינה נפלאה על הפוטון.

בבוקר את ארוחת הבוקר היפנית אכלנו כבר עם בגדינו ושלחנו את המזוודות לקיוטו

8.4.18 נסיעה לטאקאימה

לאחר ארוחת הבוקר, נסענו ברכבת השינקסן, לכיוון האלפים היפנים. דרך מקסימה, התחלנו בטיול לכיוון Hide Folk Village ,

ראינו סאקורה מקסימה, שלטים בסגנון:

מקום חמוד, אתר שימור לבתים וסגנון חיים מתקופות היסטוריות של יפן , משחקי עבר, ממש נחמד, רק שהתחיל להיות קר.

המשכנו לטייל לכוון העיר העתיקה The Higashiyama Walking Course

עיר מקסימה, שם מצוי מוזיאון העגלות יטאי קאיקאן, ששבוע אחרי לכתנו ערך פסטיבל, המון סאקורה, אי אפשר להפסיק לחוות…

לבסוף קפואים למדי (2 מעלות) חזרנו למלון.

9.4.18 שיראקאווה גו וקאנאזווה.

בוקר למחרת קמנו לשלג, ארוחת בוקר ויצאנו לכוון שיראקווה גו .הזמנו מראש אוטובוס לשם ומשם לקאנאזווה.

עברנו דרך קסומה, עם נהג בכפפות וכמובן בקבוקי קפה חם ואוניגרי לדרך.

הגענו לאזור כפרי עם בתים גאשו זוקורי על שם גגות הקש המשופעים המאפיינים אותם. בסגנון הכפר העתיק בטאקאימה אבל גדול יותר, בחלקם גרים בין הבתים נחלים קטנים עם דגים, עולים לתצפית המקסימה על כל הכבפר, משוטטים בין הבתים וכיון שכבר חוונו את הבתים בטאקאימה והזמנו מראש אוטובוס ל13:00,

ישבנו לארוחת צהריים נפלאה של אורז בקארי במסעדה יפנית מסורתית בה הישיבה היתה על הרצפה והשולחנות נמוכים.

המשכנו לקאנאזווה, הגענו לשער העיר היפה.

המשכנו ישירות לגן קונרוקואן המקסים, הנחשב לאחד הגנים היפים ביותר ביפן, מלא סאקורה, נקיון, בנות בקימונו, צלמים, עובדי נקיון וגלידות עם נטיפי זהב…

ממול – טירת קאנאזווה, שם ראינו צילומים של זוג בקימונו טרם חתונתם וגנים מקסימים ומדוגמים. עברנו בבית נומורה (Nomura), בתי מגורים משוחזרים של סמוראים,

זמנו כרטיס להופעה של גיישה בהיגאשי צ'איה גא ((Higashi Chaya רובע הגיישות עם בתי העץ העתיקים. בדרך רואים שוב הרבה מזכרות והפעם עם עלי זהב, התעשייה המפורסמת ביותר של העיר קנאזוואה. הרובע מקסים, ההופעה הייתה מיוחדת ומעניינת.

10.4.18

קאנאזווה - קיוטו .

לאחר ארוחת הבוקר, נסענו לקיוטו, הנסיעות כ"כ נוחות , מהירות, מסודרות. עומדים בתור של הקרון אליו הזמנו. הרכבת עוצרת במדוייק. אנשים יוצאים, אף אחד לא נדחף וכולם מספיקים להכנס, והרכבת יוצאת (ומגיעה) בדיוק בזמן. הנוף מקסים, הנוחות מירבית. כייף גדול.

מקום לתלות את המעיל

מקום לאוניגרי ולקפה לדרך..

הגענו לקיוטו והתחלנו ב מקדש פאשימי אינארי

משם חזרנו למרכז, למקדש הבודהיסטי קיומיזו (Kiyomizu), "היכל המים הטהורים" בנוי כלונסאות עץ מהעתיקים ביפן. נוף מהמם.

המשכנו רגלית, בדרך היגאשימה המקסימה, אפילו סטארבוקס הותאם לנוף

למקדש קודיג'י ((Kodaiji מקדש שינטו עם גן מקסים.

11.4.18 קיוטו

למחרת התחלנו ב07:00 בבוקר במטעי הבמבוק של אראשימה, יער הבמבוקים, מקסים, אם תשכימו קום... אם מגיעים מאוחר יותר, או נשארים שם זמן ארוך רואים עשרות או מאות אנשים שמגיעים ומתאכזבים

נהר ההוזו וגשר טוגטסוקיו

בהמשך פגשנו מדריכה שהזמנו מKyoto free guide, מקסימה. שילמנו עבורה על הנסיעות והארוחה ובסיום היום נתנו לה מתנה "אכילה" כיון שהיפנים לא אוגרים חפצים...

עברנו איתה לבקשתנו במקדש הזהב - קינקאקוג'י(Kinkaku-ji)- על שפת אגם, מצופה כולו זהב .

המשכנו לביקור במקדש הכסף ריואנג'י(Ryoan-ji) שמוכר גם הוא בזכות גן הזן הבנוי מחול, חצץ ואבנים ושם מסלול הליכה יפה ואנשים היושבים למדיטציה או בנסיון לספור את האבנים ולמצוא את האבן החסרה...

המשכנו ל "שביל הפילוסופים", דרך מקסימה לאורך תעלת מים, משני צידיה סאקורה, מקסים

את המזוודות שלחנו לטוקיו ( למי שלוקח את ההמלצה החמה, לטייל רק עם תיק גב, כלי רחצה- מקבלים בכל מלון, רק אל תשכחו להשאיר בתיק בגדי ים למלון..)

12.4 הירושימה, (Hiroshima)מיאג'ימה(Miyajima)

הרכבת כמובן מגיעה בזמן, ישירות ממנה ממשיכים ברכבת לכוון המעבורת, שטנו לאי מיאג'ימה , ראינו את הטורי הצף,

פגשנו באיילים, בסטארבוקס, סיירנו במקדש איצוקשימההמשכנו לכוון הר מייסן, שוב, אם היה לנו יותר זמן היינו נהנים לעשות את המסלול הרגלי, אך

עלינו ברכבל, טיילנו וצפינו בנוף המדהים, כיון שרצינו להספיק למוזיאון השלום,

חזרנו חזרה, מעבורת ונסיעה להירושימה.

העיר עצמה לא הרשימה אותנו, קצת פחות נקייה מיתר המקומות בהם טיילנו ביפן, אבל כשמגיעים לפארק השלום ....

מקסים ועצוב. רואים אתהמבנה היחיד ששרד את פצצת האטום שהוטלה מעל האזור, פארק מטופח , אנדרטאות, אנדרטת הילדים, אוריגמי רבים שיצרו בגלל סיפורה העצוב של הילדה.

נכנסנו למוזיאון השלום.שממחיש את השפעות פצצת האטום .

את התיקים מכניסים ללוקר, ניתן לשכור במחיר סמלי מדריך אודיו (למרות שהכל כתוב ..)

13.4 למחרת בבוקר, לאחר ארוחת הבוקר, יצאנו בשינקסן חזרה לטוקיו, חוויות אחרונות, מזכרות לבית ומחר הביתה.