ביולי 2012 טיילנו בסלובניה עם ילדים.

לסלובניה הגענו אחרי ביקור בוינה עליו פרטתי ב בלוג על וינה.

יום חמישי - 26/7

הבוקר אנחנו עוזבים את וינה. אנחנו ההורים יוצאים לקחת את הרכב שהוזמן מהסניף של סיקסט שנמצא במלון הילטון.
נסיעה קצרה בטראם 2 השכונתי שלנו ואנחנו שם. בפעם האחרונה עם הוינה כארד. המלון מפואר מאד. מזל שהילדים נשארו בדירה..
פקיד אחד מנומנם ותור לא קטן. לוקח יותר משעה עד שאנחנו מקבלים את הרכב. אופל איגניסיה סטיישן חדשה. בד"כ אנחנו בוחרים רכבים גדולים יותר.

הפעם בוינה היה הבדל מאד גדול ( ממש כפול) בין הרכב הזה לרכב של 7 מקומות. אמרנו נצטמצם. הבגאז' לא ענק.
4 מזוודות בינוניות נדחסו בקושי רב. בצדדים דחפנו עוד שני תיקים. ביום ההלוך והחזור היה די צפוף. היות ויש לי בנים גבוהים , בנסיעות ארוכות ישבתי מאחור וכל פעם אחד מהם התפנק ליד הנהג.
על הנייר הדרך לצימר שהוזמן בסלובניה ליד הכפר המנומנם PODNART לוקחת 4 שעות. בפועל יצאנו ב 11 בבוקר מוינה והגענו למקום אחרי שש בערב.
 עצירה אחת ארוכה עשינו במגלשות הרים klippitz

מגלשות חדישות וארוכות "ליד" GRATZ . על המגלשות קראתי בספר של סיגלית בר. עוד קוראת ( נדמה לי דפנה) הציעה לנסות.
אלה מגלשות חדישות וארוכות - אורך המסלול 1400 מ'. הן נמצאות באתר סקי בשם זה. המגלשות נהדרות אבל איני ממליצה. מדובר בסטייה לא קטנה מדרך המלך. המגלשות נמצאות במעלה אתר סקי. השילוט לא טוב. הדרך ארוכה ארוכה ומתפתלת. כבר כמעט התייאשנו וחזרנו חזרה. בסוף נמצא האתר. מקום לא מאד מתוייר. נראה לי מקום שרק נופשים מקומיים מגיעים אליו.
אבל , הילדים וגם אנחנו נהנים לחלץ עצמות. המגלשות עצמן היו מצויינות והוכתרו כ "הכי טובות " שהיו לנו בטיול ופגשנו עוד כמה.
טיפ קטן - קחו משהו חם ללבוש. למעלה ממש קר..

אחרי ההרפתקה בקליפיץ וארוחת צהריים מאוחרת ומצחיקה ליד וילאך, אנחנו ממשיכים בדרך. חולפים על פני אגם ווטרסי היפה בקרינתיה. עוברים במנהרה מאוסטריה לסלובניה. משלמים על מעבר ועל מדבקת אוטוסטרדות 21 יורו וממשיכים לכוון הצימר. כאשר אנו מגיעים כבר אחרי שש. גם למצוא את הצימר היה לא פשוט.
גם כאן לא הצטיינו בשילוט , גם כאן ה GPS לא ממש מצא וגם כאן הופתענו מהמיקום. שוב כפר נופש במעלה הר. כביש צר מתפתל וחשוך שעובר במעבה יער. במפה של גוגל זה נראה ממש קל. הח'ברה זורקים מבט של " לאיפה הביאה אותנו זאתי.." ואנחנו מגיעים לכפר.

באותו יום חשבתי שנצא לטירת בלד לראות את החגיגות המסורתיות המתקיימות ביומים שלישי וחמישי בחודשיי הקיץ.
 לאור השעה שהגענו לצימר – ויתרנו על התוכנית. גם ביום שלישי שאחרי כבר לא יצא..

נחשו מי.JPG קליפיץ.JPG
נחשו מי.JPG(גודל:17.42KB) קליפיץ.JPG(גודל:16.53KB)

כמה מילים על הכפר –
 כפר הנופש שוכן במעלה ההר ליד PODNART. איפה זה פודנרט ? ליד כפר הנפחים המפורסם KROPA . איפשהו באמצע הדרך בין בלד ללובליאנה. האמת - מיקום לא רע אם מקזזים את רבע השעה שלוקח לעלות או לרדת את ההר.

למקום הגעתי בלי המלצות. כל הטיול הזה נתפר ברגע האחרון. עד סוף מאי עוד חשבתי שניסע לסלובקיה. איכשהו לא התחברתי למה שקראתי וראיתי ולמרות הרצון הטוב , העזרה והסיפורים של החבורה הסלובקית של הפורום, משהו לא נדבק. בסוף מאי נפל לידי הספר של שלומית ואז זה כבר היה אבוד. הוא כל כך קריא וסוחף שידעתי שלשם ניסע. מקומות לינה טובים ליד בלד כבר לא מצאתי בעיתוי ההוא וחיפוש מקרי בבוקינג העלה את הכפר הזה.
ההמלצות בבוקינג היו מעולות. גם מישראלים. מקום הוזמן. מדובר בכפר נופש ציורי ויפה בן 9 בקתות. הבקתות עשויות עץ. הגינון מושקע ומטופח. המשפחה המנהלת את המקום ששה לעזור , אבל ההמלצה מסויגת.

למרות המיקום הגבוה - חם חם. נפלנו על שבוע חם כל כך ש "זקני פודנרט לא זוכרים שבוע כזה". כך אמרו לנו בעלי המקום כשרטנו כמה חם לנו ושאלנו אולי יש מאוורר.. ( בטח הם אומרים את זה בכל שנה ועדיין לא חושבים להתקין מזגנים..)

כתבתי טיפ מפורט על המקום . מצרפת וסליחה אם הורדתי להם את הניקוד בבוקינג.. בעונה אחרת ולמשפחה יותר קטנה יכול להיות מקום לא רע.

בית בכפר.JPG
בית בכפר.JPG(גודל:44.37KB)

שישי 27/7
את הבוקר אנחנו פותחים בקניון וינטגר. הרבה סופרלטיבים נקשרו למקום הזה. הכל נכון. מהמם !
מדובר בקניון באורך שעולה על קילומטר וחצי מעל נהר הראדובנה, נמצא כ 4.5 ק"מ מצפון מערב לבלד. 10 דק' נסיעה מבלד. הנסיעה עוברת בתוך הכפרים ממש. שלטי עץ קטנים מפנים למקום.
 במהלך הצעידה עוברים מעל מפלים ובריכות ונעזרים בגשרוני עץ . הכול מוצל ונעים מאד. בסוף הצעידה מגיעים למפל שום (sum ) הגדול. אורך המסלול 1.5 ק"מ לכל כיוון (שעה וחצי נינוחות של צעידה הלוך חזור , כולל גלידה).

מפל שום.JPG קניון וינטגר המדהים.JPG
מפל שום.JPG(גודל:15.95KB) קניון וינטגר המדהים.JPG(גודל:20.28KB)

עוד קצת תמונות מהמקום הקסום הזה.

צבע המים פשוט משגע. כזה צבע עוד לא ראיתי באף מדינה אחרת. כל הנהרות בסלובניה צלולים צלולים . גם ה SAVA ו ה SOCA שנראה בהמשך הטיול.

אף אחד לא מקטר - כולל הנוער הציני.. Smile

אחרי הטיול בקניון אנחנו ממשיכים לכוון בלד.

תראו את צבע המים.JPG
עוד מוינטגר.JPG(גודל:17.10KB) תראו את צבע המים.JPG(גודל:19.42KB)

בלד –

את הרכב מחנים בחניון צבורי מאחורי מלון KRIM. החניה שם לפי שעה אך אינה יקרה. 2 דקות הליכה ואנחנו לחופו של האגם.
היות וכבר קרוב לשעת צהריים אנחנו מתחילים בקפה הידוע של מלון פארק. להורים טעימה של גביניצה וקרם שניט. הילדים כבר אוכלים ארוחת צהריים קלה.
אהבנו יותר את הקרם שניט. לצערי נזכרנו לצלם רק אחרי שנתנו כמה ביסים.. מצרפת בכל זאת , למרות שלא כל כך אטרקטיבי לצלם קרם שניט אכולה..
 המרפסת הגדולה מוצלת ובריזה קלה חודרת אליה , נוף האגם משגע. ברבורים במים והרבה כחול בעיניים מה צריך יותר הבנאדם..

אגם בלד.JPG קרם שניט אכולה...JPG
אגם בלד.JPG(גודל:44.51KB) קרם שניט אכולה...JPG(גודל:40.80KB)

ברבורים במים.JPG כחול בעיניים.JPG
ברבורים במים.JPG(גודל:40.70KB) כחול בעיניים.JPG(גודל:38.92KB)

אחרי הישיבה במלון פארק אנחנו לוקחים שייט בסירת הפלנטה לאי של בלד.

האי קטן וחמוד. באותה השעה , חתונה בכנסייה. לצערי לא נותנים להיכנס בשל החתונה. מבט בחלון הגדול מאפשר לנו לראות את החתן - כלה מושכים בפעמון הגדול המפורסם.

השייט נעים , אבל די יקר. 12 יורו לאדם. 60 למשפחה.

האי של בלד.JPG שייט בפלנטה.JPG
האי של בלד.JPG(גודל:41.29KB) שייט בפלנטה.JPG(גודל:40.12KB)

הלוך שטים קרוב לגדה המזרחית של האגם. בחזור המשיט לוקח אותנו קרוב לחוף של בלד, בצד המערבי , מתחת למצודה. הוא גם עוצר לנו קרוב מאד לשם. ממשיכים בהקפה חלקית של האגם.

החוף חמוד מאד , אבל לח'ברה שלי אין מוטיבציה להיכנס למים. מעדיפים לבדוק שוב מגלשות הרים . הפעם את אלה של גבעת סטרזה.

בית עם נוף לאגם.JPG זורבינג בחוף בלד.JPG
בית עם נוף לאגם.JPG(גודל:46.12KB) זורבינג בחוף בלד.JPG(גודל:42.15KB)

בודקים את המגלשות של סטרזה. קונים כרטיס לשתי גלישות.

המגלשות האלה פחות אקסטרימיות מאלה של קליפיץ אבל הנוף למעלה יותר יפה.

עד כאן להיום . מחר נוסעים ללובליאנה.

מגלשות סטרזה.JPG עוד מבלד.JPG
מגלשות סטרזה.JPG(גודל:43.80KB) עוד מבלד.JPG(גודל:39.43KB)

שבת 28/7

לובליאנה

אנחנו חונים בככר הקונגרסים. חניון תת קרקעי גדול עם מעלית שמובילה ישר לכיכר.

באביב זו בטח כיכר יפה. עכשיו חם מאד ואין טיפת צל. חולפים על פני הבניין היפה של אוניברסיטת לובליאנה ומגיעים חיש קל לכיכר פרשרן.
כאן ניצב פרשרן המשורר הלאומי המשקיף על אהובתו בחלון הבניין ממול. לורה כבר סיפרה.

העיר העתיקה קומפקטית , נעימה ויפה. כיף להסתובב ברחובות.

העיר היפה.JPG לובליאנה.JPG
העיר היפה.JPG(גודל:43.11KB) לובליאנה.JPG(גודל:42.96KB)

חוצים את הנהר דרך הגשר המשולש.

אלה בעצם שלושה גשרים שיוצרים מראה של משולש. סימן ההכר של העיר. חוצים את הגשר. בודקים את השוק הגדול וגם את גשר הדרקונים הנמצא בסופו.

אהובה מחכה.JPG ככר פרשרן.JPG
אהובה מחכה.JPG(גודל:47.51KB) ככר פרשרן.JPG(גודל:44.72KB)

אחרי הסיבוב בשוק לוקחים את הרכבל - בעצם קרונית העולה למצודה.

רחבת המצודה ענקית והנוף יפה מאד אבל כניסה לתוך כל מבנה פנימי כרוכה בתשלום נוסף. קצת מרגיז..

שלומית מציעה בספר לוותר על המיצג האורקולי בסלובנית , אז אנחנו עושים סיבוב למעלה , אוכלים גלידה ויורדים בחזרה.

נוף מהמצודה.JPG על המצודה.JPG
נוף מהמצודה.JPG(גודל:41.50KB) על המצודה.JPG(גודל:45.69KB)

ממשיכים לטייל בעיר. מגיעים לגשר בסנדלרים.

פעם ברובע הזה עבדו הקצבים של העיר. הקצבים סולקו בגלל הצחנה הנוראית שעלתה מחנויותיהם ובמקומם באו סנדלרים. היום גם סנדלרים כבר אין אבל למזכרת תלויות נעליים בקרבת הגשר.

עכשיו כבר צהריים. מתיישבים לארוחה. יש בעיר מספר מוזיאונים. לורה כבר סיפרה.
 הילדים שלי צריכים את ליטרת הקניות שלהם שעוד לא ממש קיבלו בטיול הזה , אז אנחנו ממשיכים לקניון BTC ולפארק המים אטלנטיס.

השוק.JPG ליד גשר הסנדלרים.JPG
השוק.JPG(גודל:44.87KB) ליד גשר הסנדלרים.JPG(גודל:45.20KB)

יום ראשון 29/7

אגם בוהיני

אחרי היום העירוני שהיה לנו אתמול מה שחסר לנו זה קצת טבע ירוק וכחול של מים..
אנחנו פונים לאגם בוהיני. חונים בחניון שמול לשכת התיירות לפי ההמלצה בספר של שלומית.
הליכה קצרצרה ואנחנו באגם. חיש קל מאתרים את פסלו של הזלאטורוג. נגה מקריאה לנו את האגדה מהספר של שלומית , מנציחים בתמונה ויורדים אל קו המים.
האגם הזה פשוט מרהיב וממש מתבקש כאן שייט. ליד הפסל דוכן של סירות להשכרה. השכרת סירת משוטים עולה 15 יורו ל 3 שעות. עכשיו מבינים עד כמה גזל אותנו הבחור החביב מהפלנטה בבלד.
אנחנו לא מתכננים לחתור 3 שעות בחום הזה. רוצים לעשות סיבובון קטן לשם החוויה. ניקח לשעה אנחנו אומרים למשכיר והוא מצדו מתנדב ואומר - אם כך רק 6 יורו, שלום ותודה.

כן , בבוהיני כבר למדו לקשקש קצת בעברית..

אין לאף אחד מאתנו ניסיון בחתירה , אבל ישנם 3 גברים בחבורה. חיש קל משתלטים על העניין. היה ממש חביב. האגם מקסים. הרבה מאד עושים ספורט מים לסוגיו השונים.

אגם בוהיני היפה.JPG זאלטורוג בוהיני.JPG
אגם בוהיני היפה.JPG(גודל:39.75KB) זאלטורוג בוהיני.JPG(גודל:44.25KB)

עוד מהאגם..

חותרים ברינה.. נכון שלא מזהים ? לא אנחנו.. בל נגזים.JPG
חותרים ברינה.. נכון שלא מזהים ?(גודל:41.79KB) לא אנחנו.. בל נגזים.JPG(גודל:41.55KB)

אחרי השייט בבוהיני חוזרים לרכב ונוסעים למפל סביצה.
חניון בתשלום, גלידה גזלן ו 500 מדרגות עולות למפל.
המדרגות אינן תלולות ועוברות באזור מיוער ומוצל כך שהעלייה לא קשה. בכל זאת כולם עולים כעזי הרים ואני משתרכת.. המפל נחמד. לא נפלנו. הבניאס שלנו זוכה ביותר נקודות.
 עוד 500 מדרגות בירידה ( הפעם יותר קל ) ואנחנו ממשיכים לתחנה הבאה הר ווגל.

בדרך למעלה.JPG מפל סביצה.JPG
בדרך למעלה.JPG(גודל:44.22KB) מפל סביצה.JPG(גודל:48.06KB)

הר ווגל

כבר צהריים וגם מעונן.. מתלבטים קצת אם לעלות או לא. אני יודעת שאם לא עכשיו זה כבר לא יקרה בטיול הזה אז עולים בכל זאת. די דחוס בקרונית העולה.

הנוף למעלה יפה אבל האתר מעט מוזנח. אם זה היה באוסטריה לבטח היה יותר מטופח.
 גם אנחנו מזהים כל מיני מבנים נטושים שאולי פתוחים רק בחורף , בעונת הסקי. תצפית קצרה לנוף היפה של אגם בוהיני והולכים לבדוק את המסעדה המקומית שעל הפסגה.

המסעדה.JPG נוף מווגל.JPG
המסעדה.JPG(גודל:45.83KB) נוף מווגל.JPG(גודל:41.98KB)

לפי השלט של המסעדה אפשר להבין מה היא בעיקר מגישה. היות ולנו בעיה עם פרה נמוכה , אנו מסתפקים במנות אחרות בהן היא לא מופיעה.
אז טעמנו גולש עגל עם פולנטה שדומה קצת לממליגה וגם מרק שעועית וגריסים. נחמד אם כי די יקר. אין יותר מדי אפשרויות דם על הפסגה.

עכשיו נהיה כבר די קריר. השמיים ממש נעשים קודרים ונראה כי בכל רגע עומד לרדת גשם. מותרים על הרכבל הפתוח שממשיך עוד קצת למעלה. לא נראה לנו שמישהו עולה בו במזג האוויר הסגרירי הזה.
 עוד סיבוב קצר באתר ואנחנו יורדים. נוסעים לכוון הצימר . בהחלטה ספונטנית מחליטים לתת גיחה לקרופה , כפר הנפחים השכן.

גולש עם פולנטה.JPG מרק שעועית.JPG
גולש עם פולנטה.JPG(גודל:44.47KB) מרק שעועית.JPG(גודל:42.01KB)

וכאן מגיע השוס של היום – המכשפה מקרופה.

קראתי פעם באתר דיווח של משפחה שפגשה בקרופה מכשפה. גם רחל סיפרה על איזו משוגעת שקילקלה להם את החוויה בכפר. מה הן מדברות חשבתי, בטח אגדה..
אם כך , מעשה שהיה כך היה. אחרי נסיעה לא קצרה , מגיעים לקרופה.
שעת אחר הצהריים מוקדמת. אנחנו עושים סיבוב קטן עם המכונית . מתרשמים מהכפר היפה והנינוח שנחל ומפלוני מים קטנים עוברים בין בתיו.
המקום מלא עבודות פירזול יפות של בני הכפר. מנסים לאתר את מוזיאון הנפחות ומחפשים חניה.
היות והבת נרדמה באוטו , אני נשארת איתה ושולחת את הצמוד למשימת צילום ותיעוד. יושבת לי בנחת ברכב עם דלת פתוחה. הבנים יוצאים לסיבוב קצר בחוץ.

מהון להון משום מקום נעמדת מולי מכשפה. מכשפה אמיתית - לא מגזימה. בפה חסר שיניים , עיניים שקופות , אוזניים ענקיות , גיבנת קטנה , מקל ומטריה.
מתחילה לדבר, ספק לצעוק עלינו בסלובנית ומנופפת במקלה. ממש פחדנו. קריאה קטנה מצדי של English only , טורקת את הדלת , מסמנת לבנים להיכנס מהר.
עוד דקה גם הבעל חוזר ואנחנו עפים משם. על המוזיאון כבר ויתרנו. לא העזנו לצאת מהמכונית. אז זהו , גם אנחנו פגשנו את המכשפה מקרופה ( ועוד נפגוש אותה שנית..). זו לא אגדה..

לצלם אותה לא העזנו . מי רוצה להסתבך עם מכשפה... LaughingShocked במקום זאת מצרפת שתי תמונות מקרופה.

קרופה - נחל ומפלוני מים.JPG קרופה.JPG
קרופה - נחל ומפלוני מים.JPG(גודל:44.60KB) קרופה.JPG(גודל

חוזרים לצימר יחסית מוקדם. עדיין צוחקים מסיפור המכשפה. גשם חזק מתחיל לרדת. אמנם עדיין די חם אבל הגשם מנקה את האוויר וזה נחמד. נחים קצת ויוצאים לבדוק ארוחת ערב ברדובליצה.

רדובליצה היא עיר קטנה לא רחוק מהכפר שלנו. יש בה מוזיאון דבורים עליו לורה סיפרה , מרכז עתיק ויפה ושתי מסעדות מפורסמות. אנחנו בדרכנו לבדוק את מסעדת lectar.
זו מסעדה ותיקה , עם פנסיון צמוד ומוזיאון בו מדגימים אפיית עוגיות ג'ינגר. ההדגמה כרוכה בתשלום קטן של יורו למשתתף. היות ואנו אורחי המסעדה פוטרים אותנו מהתשלום הזה.

המקום חביב. ההדגמה קצרה. אי אפשר להתחמק מלקנות איזו עוגייה.
 יש גם כאלה עם כיתוב בעברית. אח"כ ארוחה טובה במסעדה וגם הפתעה קטנה שמצאנו על הדרך. תם עוד יום להתראות מחר.

מסעדת לקטר.JPG רדובליצה.JPG
מסעדת לקטר.JPG(גודל:40.13KB) רדובליצה.JPG(גודל:40.37KB)

מצרפת עוד תמונות מרדובליצה ומסעדת לקטר וגם ההפתעה הקטנה שמצאנו בדרך. ניסיתי לנבור ברשת. לא מצאתי יותר מדי פרטים על המקום פרט לשנת ההקמה.

מסלובניה באהבה.JPG סדנת עוגיות.JPG
מסלובניה באהבה.JPG(גודל:43.55KB) סדנת עוגיות.JPG(גודל:43.15KB)

הבית שפגשנו בדרך... והמבין יבין.

הפתעה בדרך.JPG פינה בכפר.JPG
הפתעה בדרך.JPG(גודל:42.57KB) פינה בכפר.JPG(גודל:43.86KB)

יום שני 30/7

אחרי היום הגדוש שהיה לנו אתמול , אנחנו קמים די מאוחר. בתכנון מעבר הרים ורשיץ' , מפלי קוזיאק וקרנסקה גורה. אין סיכוי שנגיע לרכבת המכוניות של הבוקר , אז אנחנו עושים את המסלול ההפוך.
מתחילים בקרנסקה גורה. עיירה חמודה המזכירה הרבה עיירות אלפיניות אחרות. בודקים בפעם השלישית מגלשות הרים. אלה של קרנסקה גורה זוכות במקום השני. אחרי אלה של קליפיץ ולפני אלה של בלד.
אחרי שמוציאים אנרגיה במגלשות , אני מקווה שהח'ברה מספיק רגועים למעבר הרים.
בדרך עוברים באגם יאסנה. מציצים גם בזאלטורוג שלו. אהבנו יותר את הזאלטורוג של יאסנה. אצלו קרני הזהב ממש בולטות.
ממשיכים אל מעבר ההרים. בדרך כלל מעברי הרים מפותלים לא עושים טוב לח'ברה שלי. תמיד מישהו מהם לא מרגיש טוב.
 אנחנו לוקחים את הזמן ונוסעים לאט. סופרים פיתולים. מגיעים לכנסיית העץ הרוסית היפה שבדרך , יורדים קצת ומצטלמים. היא באמת מיוחדת.

הזאלטורוג של יאסנה.JPG כנסיית העץ הרוסית.JPG
הזאלטורוג של יאסנה.JPG(גודל:40.43KB) כנסיית העץ הרוסית.JPG(גודל:48.10KB)

ממשיכים למעלה , הנוף יפה ( אבל לא נפלנו..) בינתיים הכול טוב. מגיעים לפסגה (1611 מ') ועושים עצירה ארוכה לתצפית על הנוף. עדיין לא שעת צהריים אבל כמנהגנו בטיול הזה דוגמים את המסעדה המקומית -
Ticarjev dov . למעלה ממש קר וסווצ'רים נשלפים מהמכונית. שותים שוקו חם וגם מרק ודוגמים אפל שטרודל מקומי.

דווקא בירידה התחלנו להרגיש לא טוב והפעם בגזרה שלי. היה לי ממש רע. הבטן עם השטרודל התהפכה. רק פיללתי שיגמר.. כנראה שמעברי הרים הם לא ממש בשבילנו.

המסעדה על הפסגה.JPG מעבר וורשיץ.JPG
המסעדה על הפסגה.JPG(גודל:42.22KB) מעבר וורשיץ.JPG(גודל:39.50KB)

יורדים מהמעבר ונוסעים בעמק נהר הסוצ'ה. נהנים מהטורקיז של המים. אין דברים כאלה ואין צבעים כאלה.

אנחנו עוד מתלבטים אם לעשות רפטינג.. אפשר להספיק לרפטינג צהריים שיוצא מ מבובץ'. אבל אני לא בשיאי וגם הח'ברה שלי שלא מתים על ספורט אקסטרים, לא מתלהבים.
לאף אחד אין חשק להיכנס לבגד ים ולמים קפואים. אז אנחנו מוותרים ונוסעים לכוון קובאריד.

בדרך מספיקים לתת מבט על מפל בוקה BOKA. הבנתי שההליכה אליו די מפרכת , אבל לא צריך להתאמץ אפשר לראות אותו גם מהמכונית.

המלצה למסעדה נחמדה ולא יקרה בבובץ , ברחוב הראשי - מסעדת Letni Vrt.

המלצרית החביבה מפטפטת כמה מילים בעברית. אנחנו דגמנו את הפיצות הענקיות. ממש אל תזמינו פיצה לאדם , ישאר המון..

נהר הסוצ עכשיו מעונן.. מעבר ורשיץ
נהר הסוצ'ה - אין דברים אכלה...JPG(גודל:44.28KB) עכשיו מעונן.. מעבר ורשיץ'.JPG(גודל:37.28KB)

אתר המסעדה

אנחנו נוסעים למפלי קוזיאק שליד קובאריד וכאן מגיע החלק הכי מוצלח של היום.

חונים ליד CAMP LAZAR כמו ששלומית ממליצה בספר שלה. מיד אחרי הקמפינג מתחיל מסלול הטיול. קודם מגיעים לגשר התלוי הנהדר.
עוברים את הגשר לכל צהלות הילדים המנדנדים אותו וגורמים לאמא שלהם מיני התקף לב.

אח"כ חצי שעה של הליכה לכל כוון ומגיעים למפל. המפל עצמו כאילו נחבא בהר ובהגעה אליו יש לעבור על גשרוני עץ קטנים. הכל מוצל וקריר. רסיסי מים ניתזים. מקסים !

חבר חדש בדרך.JPG על הגשר.JPG
חבר חדש בדרך.JPG(גודל:45.75KB) על הגשר.JPG(גודל:43.52KB)

מקובאריד אנו ממשיכים למוסט נא סוצ'י. בתכנון לקחת את רכבת המכוניות בדרך חזרה. אנחנו מגיעים מוקדם מדי , יש עוד שעה המתנה על הרכבת. העיר נראית לנו די אפורה.
לאף אחד אין חשק לחכות עוד שעה. מחליטים לנסוע במכונית. במילא עלינו להגיע לפודנרט ולא לבוהינסקה..
לא יודעת אם זו הייתה החלטה טובה . הדרך לקחה המון זמן ועברה בדרכים צדדיות , עליות וירידות. נראה לי שבדקנו את כל הכפרים בסלובניה.
יתכן ואם היינו לוקחים את רכבת המכוניות, זה היה לוקח אותו הזמן כולל ההמתנה.

קצת לפני הכפר שלנו אנו מגיעים שוב לקרופה. אולי היום נוכל לראות את הכפר בצורה נינוחה?
עוד לא מספיקים לחנות ומי אצה טסה בין הסמטאות ושועטת לכוון הרחוב הראשי... כן המכשפה של אתמול. עם אותו הציוד.. הפעם היא דוהרת לכוונם של שני זרים אחרים שאוחזים מפה.
זהו , אנחנו עפים משם . עכשיו זה בדוק – יש מכשפות והן גרות בקרופה !

מצרפת שתי תמונות של מפל קוזיאק המקסים -

המל הנחבא.JPG המפל הנגלה.JPG
המל הנחבא.JPG(גודל:40.59KB) המפל הנגלה.JPG(גודל:39.99KB)

יום שלישי 31/7

היום נוסעים לפוסטוניה. בכוונה השארתי אותה לסוף וכמה צדקתי. זה היה מבחינתנו שיאו של הטיול.

עשינו מאמץ לצאת מוקדם והגענו לסיור מודרך של 11. לא היו תורים ונכנסנו חיש קל. ניתן לקבל בתוספת תשלום קטנה, הדרכת אודיו בעברית.
היה מאד נוח בעיקר לקטנה שלא ממש שולטת באנגלית.

המערה מהממת וכל הסופרלטיבים שקשרו לה נכונים. הנסיעה ברכבת בתוך המערה מוסיפה גם היא לחוויה. ברוב המקומות אסור לצלם.
צילמנו היכן שמותר ! תמונות שלנו עושות עוול ליופי של המערה. לדעתי MUST.

במערה מספרים לנו איך נראה ביקור בעבר כשלא היתה רכבת. לקראת הביקור של סיסי ובעלה פרנץ יוזף הכינו את המקום במשך 3 שבועות תמימים.
 דוקא לקראת הגעתם ירד באזור גשם חזק מאד והמקומיים פינו בדליים מים שחדרו למערה.

פוסטוניה 2.JPG פוסטוניה.JPG
פוסטוניה 2.JPG(גודל:40.31KB) פוסטוניה.JPG(גודל:39.04KB)

עוד במערה פוגשים את הפרותאוס. "הדג האנושי". יצור לבקן בעל 4 גפים החי במעמקי המערה.

הדג האנושי.JPG כרזת הרכבת.JPG
הדג האנושי.JPG(גודל:39.23KB) כרזת הרכבת.JPG(גודל:44.06KB)

ליפיצה-

אחרי הסיור בפוסטוניה אנחנו ממשיכים לליפיצה. בליפיצה חווה לגידול ואימון סוסי ליפיצה. אותם הסוסים המופיעים גם בבית הספר לרכיבה הספרדי בוינה.
אנחנו מגיעים לסיור של השעה שתיים.
הסיור בחווה באנגלית ומעניין מאד לגדולים וקטנים. זה היה החלק המוצלח של הביקור .
הסוסים האלה נולדים כהים ומאבדים את הפיגמנט תוך חמש שנים. הם הופכים ללבנים אך בעצם הם סוסים חומים.

בחווה הם עוברים אימונים כשרק התלמידים הטובים והממושמעים ביותר זוכים להופיע.
 גם בליפיצה שמענו על הביקור של הקיסר פרנץ יוסף ואישתו סיסי. התחלנו עם סיסי וסיימנו עם סיסי.

באורווה.JPG האמהות עם הסייחים הכהים.JPG
באורווה.JPG(גודל:41.09KB) האמהות עם הסייחים הכהים.JPG(גודל:44.77KB)

אחרי הסיור אנחנו ניגשים למופע הסוסים של השעה שלוש. המופע קצת אכזב. קודם כל הכרוז.
היא הייתה ממש בלתי נסבלת. לפני כל קטע שהציגו הסוסים עמדה והקריאה שעה ארוכה, בחמש או שש שפות דברי הקדמה ארוכים ומשעממים..

המופע עצמו חמוד , הסוסים יפים מאד , התרגילים נחמדים וניכרים המאמץ וההשקעה . המוזיקה גם היא נחמדה , אבל למי שלא ממש מצוי בהוויה זה קצת חוזר על עצמו וקצת מעייף.
האולם אינו ממוזג והיה ממש חם.

אני די אהבתי , הילדים ניקרו רוב הזמן..

המופע בליפיצה.JPG סוס מרקד.JPG
המופע בליפיצה.JPG(גודל:42.80KB)

את היום אנחנו סוגרים במבצר פארידמה. הטירה הציורית ממש יוצאת מהסלע ונראית כתמונה יפה מסרט של דיסני.

כרטיסים נקנו במשולב עם מערת פוסטוניה.

מקבלים דף הסבר בעברית ועושים סיבוב בטירה. הטירה מרוהטת בחלקה , אבל היא יותר מעניינת מבחוץ מאשר מבפנים.

מתחת לטירה מערת נטיפים שבה נערכים סיורים מאורגנים בלווי פנסים.
 את הביקור שם צריך להזמין מראש. היות ובמערה שוכנים עטלפים אנחנו מותרים.

טירת פרידמה.JPG פרידמה.JPG
טירת פרידמה.JPG(גודל:44.82KB) פרידמה.JPG(גודל:45.00KB)

רביעי 1/8

היום אנחנו עוזבים את סלובניה ומתחילים במסע חזרה הביתה. את אזור החוף ואת קרואטיה משאירים לטיול אחר.

יוצאים בסביבות השעה 10.30. עוזבים את סלובניה דרך המנהרה ועוברים לאוסטריה. דרך ארוכה לפנינו עד וינה ואנחנו מחליטים לטעום קצת מאזור קרינתיה היפה.
 כבר סיפרתי על חיבתנו הרבה לבעלי חיים באשר הם . אנחנו בוחרים לבקר בהר הקופים ליד וילאך.

במקום מגדלים קופי מקאו יפנים. הסיור בגרמנית בלבד , אבל המדריך שקולט מיד שאיננו מבינים את השפה עושה מאמץ ומסביר קצת גם באנגלית.
התרשמנו שרב המבקרים אוסטרים או גרמנים. אין כמעט זרים. הקופים חמודים ועושים המון פעלולים לשמחתם הרבה של המבקרים.
שלא כמו בפארק הקופים בסאלם גרמניה , אסור לגעת או להאכיל את הקופים. הסיור עורך כ 45 דקות. אנחנו אהבנו למרות מגבלת השפה.
חינם למחזיקי כרטיס קרינתיה .

האתר קרוב למצודת landskron בה נערכים מופעי נשרים. הסיור הקרוב רק ב 14.30 . קצת מאוחר היות ויש לנו טיסה ב 18.30 מוינה. אנחנו מותרים..

בדרך העולה לוינה חולפים שוב על פני אגם Wörthersee היפה.

כל האזור יפה מאד ואנחנו מסכמים שהוא שווה טיול נפרד. Smile

אחרי נסיעה ארוכה , מגיעים לנמל התעופה בוינה לטיסת ערב.
 לפנות בוקר של ה 2/8 מגיעים הביתה. זהו תם הטיול. היו לנו ימים נעימים , מגוונים ומשפחתיים.

עד הטיול הבא..

איריס

הר הקופים אפנברג.JPG קוף אחרי בנאדם...JPG
הר הקופים אפנברג.JPG(גודל:20.35KB) קוף אחרי בנאדם...JPG(גודל:19.20KB)