המלצה לאוסטריה
טיול קיץ שבטי משפחתי במערב אוסטריה
חבל / עמק שטובאי stubai  - מערב אוסטריה סמוך לאינסברוק. Innsbruck
בכוונה לא כמו כולם שנוסעים מזרחה.
ויש משפט שאני מציעה לאמץ כבר בהרכבת ובחירת המסלול :
"כל האגמים יפים, כל הרכבלים כיפים, כל מסלולי ההליכה עוצרי נשימה וכל השפיצה של ההר הוא הכי הכי...."
תבחרו לפי הנוחות.
בעמק אחד מצאנו כל כך הרבה שלווה ומסלולים לפי רמת הקושי ובחרנו בכוונה עמק פחות מתוייר ועדיין חיפשנו מקום גבוהה לקרחון ושלג.

הרכב : שבט משפחתי של 6 משפחות עם  סבא  וסבתא וילדים/נכדים  גילאים 3 ועד 16.

👑👕👖🎽👚בתמונות אפשר להתרשם מהלבוש שהשתמשנו בו. אם אתם מתכננים לעלות לגבהים, לבוש חם ישדרג אתכם.
מכנסיים ארוכים ומתפרקים לקצר יעשה את העבודה. מעיל גשם, סנדלים וגרביים ותמיד צעיפים קלים, כובח חם צוואר, מטריה ומעיל גשם .

✈️⁩11.8 טיסת בוקר למינכן עם 3 בנות עירניות במיוחד.
בת 11.5, בת 7.5 ובת 3.8
למי שיש בוסטר או עגלות בחברות לופטהנזה - לגשת לדלפק 7A להביא משם עגלות או בוסטרים.

🚗🚘ממול ליציאה מבניין שדה התעופה בניין גדול של חברות השכרת רכב. יש תורים ארוכים במיוחד ויש לקחת מספר במהרה.
אנחנו גילינו שבזכות כרטיס הGold בחברת HERTZ שברשותינו קיבלנו את הרכב בלי להמתין והכי קרוב שניתן בחניית הרכב. העמסנו ציוד ויצאנו לדרך .
אם תנחתו בראשון בשבוע, קחו בחשבון שהחנויות סגורות ולא לבנות על כך.

נסענו לכיוון Fulpmes בחבל שטובאי דרומית לאינסברוק.

🛤️⁩⁦🛣️⁩לשים לב לרכוש בתחנת הדלק הקרובה לגבול שבין גרמניה לאוסטריה כרטיס מס נסיעה 9.20 אירו ל10 ימים ( טווח הזמן הקצר ביותר).
חשוב לרכוש עוד בגרמניה בשל כך שמיד יצאנו למנהרה עם מצלמות לכיוון אוסטריה בכדי להימנע מדוח וקנס מיותר.
זו לא מדבקה אלא כרטיס עם מספר הרכב. לשים בארנק.

עצירה ראשונה בוולכנזי - wallchenzsee.
אגמים אלפיניים , כפר ויקינגי, המון תנועה בסופי השבוע, נהננו מפסטיבל בירה ומוסיקה מקומית על גבול האגם. ניתן להיכנס לשחות או לשכשך באגם ביום חם.
הגענו בין ערביים לכפר שלנו ולמלון והתמקמנו לנו בחדר משפחתי.  זה 52 מטר מרובע, אפשרי למשפחה שיודעת להתארגן ולסדר כך שיהיה נעים לשהות לאורך השבוע.
יש אפשרות לחדרים יותר גדולים בתוספת תשלום. שווה לבדוק אם תרצו להחליף לפני שמתמקמים ופורקים מזוודות.

🏩🏫🏖️⁩⁦🏜️⁩לגבי בחירת המלון.
ראשית כל שווה שיהיה באחד הכפרים בהן יש רכבל וחוסך נסיעה מיותרת לטיולים.
אנחנו בחרנו במלון סקי 4 כוכבים של בריאות ונופש,
ו בstubaierhof alpain hotel. מלון בעל 3 בניינים , מקסים וביתי מאוד עם מעברים תת קרקעיים מאוד נעימים עם חשיבה על כל פרט והנגשה. המלון מפנק בכל הנוגע למתחם הבריכה , המסאזים הגקוזי, והסאונה מכל המגוון.כך שבתום ימי הטיולים הארוכים שלנו , לקפוץ לשעה שעתיים למים חמים סגר את היום מהמלון יוצאים לטיולים בעמק במרחקים של 5 , 7, ו20 קמ.
זה ממש כיף. כל בוקר לפני שהערנו את 3 הבנות, נהגנו להתעורר ב6 ולצאת להליכה בכפר ומחוצה לה ב3 קמ , כל פעם כיוונים אחרים.
זמן לעצמנו, ולשיחות בוקר כיפיות שלנו.

תוודאו שהמלון שלכם כולל במחיר המלון את  כרטיס השטובאי סופר קארד, כרטיס שמי ולפי גיל, לבת ה3 זה היה חינם בהכל. הכרטיס מאפשר כרטיס חינם לאתרים בעמק וירידה ועליה חופשית ברכבלים בעמק. בקבלת המלון דאגו להכל. יש למלא את השמות המדוייקים.

למי שלן באזור בדרכים אחרות הכרטיסים עולים כ68 אירו למבוגר ו34 לילד.

🥗🥪🌭🍔לגבי ארוחות:
ארוחת הבוקר במלון עשירה מאוד ויש מגוון עשיר במיוחד , כיאה לסטנדרט ישראלי
לגבי ארוחות צהריים עשינו  בסגנון הקמפינג שאנו רגילים בארץ,  לכל יום טיול התארגנו  על סנדוויצים , פירות ירקות וחטיפים שקנינו בסופר מרקט המקומי. הסופרים בעמק פתוחים כולם בימות השבוע מ7 ועד 18:00. אם סגור, תחנות דלק ומסעדות. ותמיד שיש קבוצה יש הרבה הפתעות.

צידניות קטנות מראש שהבאנו מהבית שמרו לנו על האוכל נהדר. ואם אין לכם. זו מתנה נהדרת לקנות ברשתות מקומיות . ב5-7 אירו לתיק צידנית מגניב .

🚧לגבי תחבורה - ניתן להגיע מאינסברוק העיר הגדולה, בקלות בין הכפרים עם תחבורת האוטובוסים והטראם(הרכבת הפרברית האדומה) עם כרטיס השטובאי סופר קארד בחינם.
זה לוקח זמן בשל עצירה בכל תחנה ויש להיות מוכנים לכך.
אם רוצים אחרת יש לסע עם הרכב או לקחת מונית.
מונית מאינסברוק לפולפמנס הכפר עלתה לכולנו 40 אירו .

🐾לגבי הרכבת הטיולים:
הכנו את המסלולים מראש , הצטיידנו במפות, והכנו גם אלטרנטיבות למשחק בשל הגשמים ומזג האוויר ההפכפך שלא תמיד ניתן להבין את התחזית יותר מיום מראש.
חובה להצטייד עם מעילי גשם ומטריות בתיקים. כפפות דקות וכובעי גרב או חם צוואר לשעות קור אופייניות שאנחנו לא רגילים.
בכל מלון יש 2 מפות קריטיות לתכנון טיולים
1. מפה מצוירת של רכבלים עם המסלולים העיקריים סביבו.
2. מפה טופוגרפית שבה מסומנים שבילי הליכה לפי 4 דרגות קושי.
כחול - למשפחה
שחור - למיטיבי לכת אבל ממש!
ביניהם יש אדום וצהוב לפי דרגות הקושי.
המפה מאפשרת להבין טוב את הפרשי הגבהים בהרים. כלומר שביל למשפחות יכול לעלות 500 מטר בגובה ושביל למטפסי הרים עולה על אלפי מטרים בגובה.

הרכבת המסלולים שלנו על פי המציאות בשטח ( היו תמיד קבינטים ערב קודם בהתאם למזג האוויר ולתוכנית מראש שהכנו בארץ)
יום שני  - 12.8.
עלינו ברכבל schlick2000 מהכפר, בהליכה רגלית מהמלון ועלינו לשיא הגובה ברכבל, כלומר 2 תחנות. גובה 2100 מטר
ממנו ירדנו במסלול אוצרות הטבע, עד לתחנת האמצע, גובה 1130 מטר גובה .
ירידות קשות , וישנם המון הפעלות מותאמות לילדים.
שווה להצטייד במקלות הליכה.  למי שזה חדש לו, מקלות של 25 אירו זה מחיר מעולה .
המסלול עובר דרך אגם שנקרא פנורמזי, שממנו ועד התחנה האמצעית יש הפעלות שכוללות רכישה של דיסקית עץ לילדים, אתם תהיו מאושרים לקנות הפעלה שתתן לכם להנות עם הילדים. לא לפספס. קונים את הדיסקית בקופה למטה.
בערך 6 קמ ב5 שעות בגלל הירידה. ומותאם לקטנטנים עם מנשאי גב.
קינחנו בקפה ועוגות מקומיות ובגשם ירדנו חזרה לרכבל ומשם באוטובוס למלון.
לכל הרכבלים מגיעים קווי אוטובוס.
🚦
יום שלישי 13.8 - בוקר לאינסברוק בטראם שיוצא כל שעה בחצי השעה. יצאנו כבר ב9:25 כדי להגיע העירה.
הסתובבות בעיר העתיקה, גלידה מקומית, וסיור כולל על גדות הנהר. עיר מתוקה ויפה.
קנינו כובע מקומי , הגענו לגג הזהב היפה. ארמון הקיסר האוסטרוהונגרי. יש רכבל מהמם בעיצוב האדריכלית זהא חדיד שעולה למעלה. ויתרנו בשל ערפל וגשם. שווה ביום בהיר.

מתחנת האוטובוס יצאנו למוזיאון סברובסקי. 9.5 אירו באוטובוס. הלוך חזור.
יש הרבה תיירים והחזרה היתה מפוצצת. ייתכן שיהיה לכם נכון להשתמש ברכבכם ולהחנות בחניה.
המוזיאון מקסים ונהננו כולנו ממש. כולל להצטלם עם הלוליין שהולך על חוט בלי שום עזרים .
לא הספקנו הכל.
צריך לוותר אם רוצים להספיק.תכננו זמן של כשעה נוספת לילדים למגדל המשחקים עם המון טרמפולינות ורצפות מגניבות בזוויות שונות....
אנחנו  לא מאלו שרוכשים תכשיטים אז לא נדע לספר על כך.
שווה להצטייד במעילי גשם ומטריות - לא לשכוח.

🚦
יום רביעי 14.8 - הנסיעה הארוכה בחבל שטובאי לתוך העמק , כ20 דק לגליישר ברכבנו.
Gleicear .
עלינו 2 תחנות (מחליפים רכבל באמצע) לקרחון ברכבל ארוך מאוד לגובה של 3210 מטר.נקודת הTop of Tirol .  עולים רגלית במדרגות נוספות לנקודת התצפית הגבוהה והולכים על שלג רך שירד בלילה. ביום יפה - שווה בירה קרה מלמעלה.
מצטלמים כמובן !!! ונהנים מהנוף הנקי  שקיבלנו .
עצרנו לקפה וסנדוויצים ונהננו מהנוף.
ככלל , שיש ומזדמן מזג אוויר נקי בשמיים, לא מוותרים על צילומים שאחכ לא יהיה ..

בירידה לרכבל עצרנו לשחק עם מגלשות של ממוטה ענקית וגם ירדנו רגלית למערת הקרח המפורסמת. שבזכות הכרטיס שטובאי קארד שילמנו 5 אירו נוספים בלבד לאדם. עולים הכל חזרה לרכבל ומשם יורדים לחנייה לתחנה הראשונה.

לשים לב שהגבהים האלו לא רגילים לנו.קשה לנשום וקשה ללכת. זה בסדר שמתנשמים בכבדות.  יש להתרגל ולתת את הזמן לכך. לנו היו כמה בחבורה עם כאבי ראש, אבל זה הסתדר עם ההתרגשויות ומהנוף המרהיב אט אט.
לא לפספס את חנות הספורט במקום. ברכבל התחתון או האמצעי - יש מבצעים מצוינים. קנינו שם מקלות הליכה לטיולים.
כולל שירותים צבעוניים , מטופחים ומשוכללים.

שירדנו חזרה בעמק לכיוון הכפר, בערך קמ וחצי מהרכבל, ישנם מפלים מדהימים לעצור את הרכב ולהסתובב רגלית עד כשעה, עם עצירת אוכל, ונופים ירוקים. מלאים בפריחה מקומית מרהיבה.
להנות מהטבע.

בשעה 3 הגענו לכפר מידרס, Serlesbahnen Mieders  שם יש מזחלות צהובות הכי ארוכות באירופה. מנקודת הגובה של הרכבל. הילדים ממש בכו ורצו שוב.

בכרטיס השטובאי קארד. ניתן עד פעם אחת בחינם.
ועלות נוספת במזחלות עלותן בין 3 אירו ועד 9 אירו..תלוי גיל.
אם יורד גשם, זה עלול לאכזב. כי סוגרים מעכשיו להרגע. אין ויתורים. גשם זה גשם.
תכינו את הילדים ותימנעו להגיע בימים מסוכנים לתחזית גשומה.

ישנם תורים רבים באוגוסט.וכניסה אחרונה למזחלת היא ב5 אחהצ. לכן, תוודאו שאתם עולים עד השעה 3. להספיק לתור הארוך ולהנות ממגרש המשחקים המהמם מעץ, לילדים, עם תעלות מים, מתקני הרפתקאות לילדים ולמבוגרים באגם למעלה, ולהנות ממוסיקה מעת לעת בהופעה חיה, נקניקיות,בירה קרה ומלא נוף נקי של אלפים משגעים.
חזרנו לנקודה הזו שוב ביום אחר לטיול בפני עצמו. נגיע לכך.

🚦
יום חמישי 15.8 - טיול הליכה רגלית עם מקלות הליכה חובה למתקשים בירידות.

עליה ברכבל הקרוב של ,Elferbahnen היכן שצונחים.
לנקודת הגובה שם יוצאים גם המון צנחני טנדם. מגיל צעיר .....חוויה !
הליכה של כ4 שעות ירידה ביער . חובה מקלות הליכה  . מותאם לעגלות על שביל כורכר. מלא פרחים ופטריות. משגע. כל הדרך רואים את ההרים מסביב וזה משגע.
הילדים ביניהם נהנים לדמיין אגדות וכדאי להכין כל מיני הפעלות או שאלות לדרך.
בירידה תפגשו מסעדונת חמודה וכדאי להזמין קפה בספלים מצויירים ולהנות מהנוף המוקסם.
למי שאוהב קאייזרשמרן, שווה לתת לילדים סוכרים לדרך ולהנות להמשך הדרך ירידה מטה.
המסלול נגמר בכפר , בהליכה מישורית של כשני קמ הליכה בין בתי המקומיים המטופחים לעילא.
סהכ כ5 שעות. בקצב קבוצה עם משפחות ילדים וטף.
בחנויות של המצנחים אפשר לבקש פרטים על צניחות החל מ9 בבוקר ולהתפנות לשירותים.
אם יש לכם פנאי, כדאי לצניחות של 10, 12 בבוקר על מנת להנות משמיים חמימים יותר מהבוקר . ולהצטייד בלבוש מותאם.
אנחנו התפנקנו בצניחה. אמא בת 40 וילדה אקסטרימית בת 7.5 . כולל צניחה וצילום עם כרטיס זיכרון.
סהכ. 200 אירו לשתינו.
חלק מהקבוצה שהם מטפסי הרים מקצועיים, עלו לשפיצה של ההר

🚦יום שישי 16.8
אחרי צניחת בוקר במצנחי רחיפה Tendam  שהחלה ב9 בבוקר בה צנחנו גל הבת האמצעית שלי ואני , חזרנו למיידרס, היכן שעשינו את הרכבלים , רק הפעם בשביל טיול ולהנות מיום מושלם לטיול ביער. הליכה של כשעה וחצי כל כיוון , כאשר עצירת האמצע בארוחת הצהריים במנזר עשינו בפריסת צהריים משותפת על הדשא. זמן מצוין לשירותים, להתרווח על קפה או בירה . וחזרנו. לנקודת הרכבל.

למי שלא מעוניין לחזור ברגל אפשרי לחזור ברכבת יפה שהיא טרקטור מחופש לרכבת צבעונית בעלות של כ 5 אירו. לכיוון .

ברכבל, איפשרנו לילדים לעשות זאת שוב, את הירידה במגלשות האלפיניות.  9 אירו למבוגר ו6 לילד.

מאחר והכרתי את המקום מהביקור הקודם, הפעם השלמתי צילומים והנאות קטנות עם הילדים באגמים המופלאים ובפארק המשחקים המתוק לפני שיורדים את ההר.

בערב חזרנו להתקלח ולהתארגן לארוחת ערב ופרידה מכולם במסעדה מעולה במרכז הכפר - speisen & Getranke במסעדה יש מנות גדולות והכי חשוב , אזור בו יכלו לארח ב2 שולחנות ארוכים , 29 בני משפחה אחת. כך שקידשנו לשבת, וביצענו סיכומים וצילומים לסוף המסע השבועי.
אם אתם קבוצה גדולה רק שם הרגשנו שיכלו לספק לנו מקום בארוחות הערב הגדולות.

למי שלא אכל או שתה מהמאכלים המקומיים - זה הזמן.

יום שבת - עד 9 כבר היינו ארוזים, ואכולים בארוחת הבוקר.
נפרדנו מכולם ונסענו צפונה כ5.5 שעות לחלק הבא של הטיול - אזור הכפרים של גרמניה ליד פרנקפורט .

אוסטריה - היית נהדרת !
גלויה אחת ארוכה, טיולי בוקר עמרי ואני שהבנות ישנות והרבה ספורט וטיולים.
כיף של משפחתיות !
העמקת הקשר בין בני הדודים ובעיקר חוויה שנתית שלה חיכינו המון זמן.

תודה לסבא אהרון וסבתא ורד המיוחדים שהגו את כל הטיול !