ככל שמדינות העולם ממשיכות להתגבר על התפשטות נגיף הקורונה, יותר ויותר חברות תעופה מודיעות על תוכניותיהן לחזרה לפעילות. האם הטיסות האלו באמת יצאו לפועל? מה תהיה המדיניות כלפי ישראלים החוזרים מחו”ל והאם יצטרכו להיכנס לבידוד? הזמן יגיד, אך החדשות האלו כבר מעודדות.

האחרונה: וויז אייר

האחרונה להודיע על חזרת טיסותיה לישראל היא חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר. החברה ההונגרית, שעד פרוץ המשבר הוציאה מהארץ טיסות ליעדים שונים באירופה, הודיעה כי ב-1 במאי תחל לטוס מישראל לשני יעדים: וינה ולונדון, “כל עוד ממשלת ישראל לא תודיע עד אז על מגבלות חדשות”, נמסר.

עוד נמסר מוויז אייר שהחברה “תקפיד על שמירת מרחק ואי מגע ומבקשת מהנוסעים לטפל בתהליכים הכוללים בין השאר: צ'ק אין, כבודה ורכישות על המטוס באתר האון ליין והטיסה תהיה ללא שימוש במזומנים. צוות המטוס יחבוש מסיכות וכפפות ויחלק מגבוני חיטוי לנוסעים. כמו כן, המטוסים יעברו חיטוי כל ערב, בהתאם להנחיות הרשמיות.”

אל על

אל על הודיעה על מכירת כרטיסים לשלוש טיסות נוסעים מיוחדות לפריז, לונדון ומיאמי ב-30.4.20. הטיסות יבוצעו במטוסי הדרימליינר של החברה, בהן יוצעו 3 מחלקות שירות: תיירים, פרימיום ועסקים. הטיסות לישראל אפשריות לבעלי דרכונים ישראליים בלבד, בהתאם להנחיות הממשלה. מתי ישובו הטיסות הסדירות של אל על? כרגע אל על שומרת על הפסקת הטיסות הזמניות עד 9.5.20.

חברות נוספות

חברות תעופה נוספות הודיעו קודם לכן על חזרה לפעילות בקווים לישראל. חברת התעופה בריטיש איירווייס החלה למכור באתר האינטרנט שלה כרטיסים מתל אביב ללונדון, לטיסות החל מה-1 במאי. הטיסות תצאנה מנתב”ג בכל יום בשעה 7:20 בבוקר.

באתר “פספורט ניוז” של סוכני הנסיעות, התפרסם כי בין חברות התעופה הנוספות נמצאת חברת דלתא שצפויה לשוב ולטוס לניו יורק החל מה-8 במאי. לאחר מכן, החל מחודש יוני אייר פורטוגל, מתכננת להפעיל 3 טיסות שבועיות לליסבון וכחודש לאחר מכן להוסיף עוד טיסה שבועית. על פי אותם הפרסומים, גם אייר קנדה מתכננת לשוב ולהפעיל טיסות לטורונטו ומונטריאול בחודש יוני.

כל אלו, בנוסף לטיסותיה של חברת יונייטד איירליינס, שהמשיכה להפעיל קווים לתל אביב מתחילת המשבר ומתכוונת ככל הנראה לתגבר אותם בהמשך. מיונייטד נמסר כי כל דיילות ודיילי החברה יחבשו מעתה מסכות הגנה בעת מילוי תפקידם. על הצוותים יהיה לחבוש את המסכה במהלך העבודה, למעט מקרים חריגים כמו למשל בזמן שימוש במערכת כריזה, וכן בטרמינלים שונים ברחבי העולם על פי דרישות מקומיות.