טיול לוינה 12/2019.

טיול שורשים.

אספנו מאתרים שונים מידע על העיר וינה.

בעריכת החומר של לפני הנסיעה, בצענו תיקונים שיעזרו בהתמצאות בעיר.

מפעם לפעם ההסבר על האתרים חוזר, אבל מוסיף מידע נוסף שהייתה.

למרות החורף הקר, בכל מקום מפוצץ תיירים.

רכישת הכרטיסים לכל האתרים מראש, עזרה לנו מאוד, מאוד !

עבורנו היה זה הביקור העשירי בוינה.

אף אחד מהביקורים הקודמים, לא כלל את כל האתרים והמוזיאונים שביקרנו הפעם. היה נפלא !

וינה עיר מאדימה, כמו יתר הערים באירופה, מציגה את האווירה של מאה XVII,XIX ,תערוכות אומנות – ארמונות, תצוגות שלא רואים במקום אחר בעולם.

ריכוז של מידע על וינה – (בלבד) שמצאנו באינטרנט באתרים שונים, גם באנגלית וספרדית. תרגומים מאתרים שונים,ושפות שונות. ריכוז מידע על אתרים יהודים מרגשים.

הבעיה הקיימת עם האתרי תיירות, בעיקר שלא מפרטים את המידע,כך שנוכל לטייל לבד. לרוב מוסיפים הרבה מיותר, והפרטים חייבים לחפש לבד.

למדנו בטיול הזה, שאם יוצאים 4 משתתפים ביחד, אין צורך לקנות כרטיס בתחבורה ציבורית. בעיקר כאשר קר ורוצים לנוע מהר לאתר, או לחזור מהר למלון. מוניות הם הכלי הזול ביותר. בוינה, מאוד אמינים, וייסעו ישר במסלול הכי קצר.

מאחר שהיה עבורנו טיול שורשים, כללנו ביקור בבית העלמין טור 4 , שנמצא בפרברי וינה. בחזרה ביקור בארמון בלבדרה.

לינה:

STARLIGHT SUITEN HOTEL SALZGRIES/ : כתובת Salzgries 12, 1010 Wien, אוסטריה.

מלון מרכזי, בתוך הרינג הקטן, וקרוב למרכז העיר.

לכל האתרים ברינג הקטן, הלכנו ברגל.

המסלולים להלן מועתקים מאתרים שונים.

העיר העתיקה: מבית הכנסת העירוני לבית האופרה

מסלול בעיר העתיקה של וינה : חלק ראשון

במרכז העיר העתיקה של וינה נמצא עשרות נקודות עניין החושפות את התרבות וההיסטוריה העשירה של הקיסרות האוסטרו-הונגרית. על מנת לראות את רובם מומלץ לשריין יומיים.

היום הראשון למסלול בעיר העתיקה של וינה: נחצה את העיר העתיקה מתעלת הדנובה ועד לרינג שטרסה - הכביש המפורסם בצורת טבעת שמקיף את אזור העיר העתיקה ונקרא: הבציריק הראשון.

את היום השני למסלול ננצל לסיור לאורך הרינג שטראסה מכנסיית ההודיה והאוניברסיטה של וינה ועד למדרחוב של וינה. (לעיון במסלול השני – לחצו כאן)

לב ליבה של העיר העתיקה של וינה

מרכז העיר העתיקה של וינה משלב בין היסטוריה, תרבות וקולינריה. בלב ליבה של העיר העתיקה בוינה נטייל בין הסמטאות המעוצבות בסגנון ארט-נבו, נקודות עניין בהיסטוריה היהודית, נתרשם מהמבנים המרהיבים, ונטעם מן האווירה הקסומה של מרכז התרבות האירופאי, ביתם של דוכסים, בני אצולה ואנשי יצירה כמו מוצרט.

בין לבין נעצור לארוחת צהרים בכיכובו של השניצל הווינאי המפורסם שלצדו סלט תפוח אדמה, נשב ללגום כוס קפה איכותי באחד מבתי הקפה המפורסמים של וינה ונתענג על שטרודל תפוחים אותנטי .

את חלקו הראשון של המסלול נתחיל מוקדם. בשעה 9:30 בבוקר נצא מתחנת ברכבת התחתית Schwedenplatz (ניתן להגיע עם הרכבות U1 ו - U2 וכן החשמליות 1 ו – 2) . התחנה נמצאת סמוך לתעלת הדנובה ומפרידה בין הרובע ה-1 של העיר לרובע ה-2 . משם נמשיך לצעוד ברחובות המרהיבים אל-עבר כל אחד מן המקומות כפי שהם מופיעות במפה.

1. בית הכנסת העירוני הגדול Stadttempel

בית הכנסת העירוני הגדול של וינה הוא אחד מבתי הכנסת המפוארים של אירופה, מבחוץ זה נראה כמו עוד בניין מגורים, אך כאשר נכנסים פנימה מגלים בית כנסת מדהים ביופיו. סיורים בבית הכנסת נערכים משעה 11:30 בבוקר ועד 14:00 בצהרים בתאום טלפוני מראש . את הסיור מומלץ לעשות בדרך חזרה מכיכר היהודים.

למידע מורחב : בית הכנסת העירוני הגדול של וינה

1. המדרגות של הרצל

בדרך שבין בית הכנסת העירוני לכיכר היהודים נעבור דרך "המדרגות של הרצל", מדרגות אלה הקרובות לבית הוריו של הרצל בו הוא התגורר. המדרגות הן חותם שהשאיר אחריו הרצל בוינה

למידע מורחב : המדרגות של הרצל

1. שעון אנקר

שעון אנקר מוצב בעיר העתיקה של וינה בכיכר Hoher Market, שנחשבת לאחת הכיכרות העתיקות ביותר של וינה. הכיכר נמצאת מרחק הליכה קצר מקתדרלת סנט-סטפאן וכיכר היהודים (יודנפלאץ.(

השעון תוכנן על ידי המעצב והאומן Frank Matsch, בשנים 1911-1917. זהו שעון תלוי, בנוי בצורת גשר שמחבר בין שני הבניינים של חברת הביטוח אנקר.

למידע מורחב : שעון אנקר

1. כיכר היהודים - אנדרטת השואה - המוזיאון היהודי ובית הכנסת המזרחי

במרכזה של כיכר היהודים ניצבת האנדרטה לזכר יהודי וינה שנספו בשואה ובסמוך אליה המוזיאון היהודי ובית הכנסת המזרחי. מומלץ להיכנס ולבקר במוזיאון היהודי

המוזיאון היהודי ביודנפלאץ (כיכר היהודים) בוינה הוא עדות היסטורית וסיפור חייהם המרתק של יהודי וינה. המוזיאון היהודי מאפשר הצצה למורשת ולהיסטוריה היהודית המרתקת בוינה החל מהמאה ה- 14 דרך ליל הבדולח, גירוש יהודי וינה ועד היום.

למידע מורחב : המוזיאון היהודי

1. מוזיאון מוצרט

מוזיאון מוצרט המכונה גם בית מוצרט ובגרמנית Mozarthaus הוא, למעשה, ביתו של וולפגנג אמדאוס מוצרט- שם חי המלחין הדגול והמחונן ושם יצר חלק מיצירותיו המהוות מלאכת מחשבת אמנותית גאונית.

מוצרט נולד בזלצבורג אך כאשר התפרסם עבר לווינה שם נדד בין כמה דירות, כאשר בבית מוצרט התגורר ויצר בין השנים 1884-1887, אז כבר היה מלחין בעל שם ומעמד. בית זה, המשמש כיום כמוזיאון ממוקם בכתובת Domgasse 5 במרכז רובע 1, מאחורי קתדראלת סן סטפן.

למידע מורחב : מוזיאון מוצרט

1. קתדרלת סטפנוס הקדוש

קתדראלת סן סטפן, הידועה גם בשמות קתדרלת סנט סטפן, קתדראלת סט. סטפן, קתדראלת סטפנוס הקדוש ובגרמנית Stephansdom – "שטפנסדום" מהווה אחד האתרים המומלצים ביותר לביקור בוינה, אטרקציה תיירותית בעל ערך תרבותי דתי והיסטורי.

המונומנט הדתי הממוקם בכתובת STEPHANSPLATZ 1 בסטפאנפלאץ - מרכז העיר העתיקה של בירת אוסטריה, מושך מאות אלפי מבקרים מדי שנה המתפעלים מהאדריכלות, הארכטיקטורה, ההדר והערך הדתי, תרבותי והיסטורי שיש לקתדרלה זו.

מומלץ לטפס במעלה גרם המדרגות לעבר נקודות התצפית

למידע מורחב : קתדרלת סטפנוס הקדוש

יש מסעדות טובות בכל העיר. בעיקר עם שניצל וינאי ,קפה ועוגות מהממות.

8. המדרחוב של וינה

עכשיו אחרי שאכלנו ושבענו, אפשר להמשיך את המסלול ליעד הבא. המדרחוב המפורסם של וינה המחבר בין קתדרלת סטפנוס הקדוש ולבית האופרה, המדרחוב מאופיין בחנויות אופנה, מזכרות, שוקולדים ואין ספור בתי קפה.

9. בית האופרה

בית האופרה של וינה נחשב לסמל מלכותי ותרבותי חשוב בהיסטוריה האוסטרית. המבנה המקורי של בית האופרה ניזוק קשות בתקופת מלחמת העולם השנייה, במהלך הפצצות "בעלות הברית" על עיר וינה, שהפכה מחודש מרץ 1938 להיות חלק מגרמניה הנאצית (אירוע שידוע בכינויו ההיסטורי אנשלוס). מומלץ להירשם לאחד מהסיורים המודרכים במקום ולחוות את כל הפאר וההדר.

למידע מורחב : בית האופרה של וינה

10. בית הקפה של מלון זאכר

אחרי החוויה המדהימה של בית האופרה זה בדיוק הזמן להפסקת קפה ועוגה. אחד המקומות המפורסמים של וינה : בית הקפה של מלון זאכר. כאן תוכלו להנות מקפה איכותי ולטעום מאחת העוגות המדהימות של המקום.

עוגת הדגל היא כמובן הזאכר טורט המפורסמת שקיבלה את שמה מהמקום, אך מומלץ גם לטעום את מעוגת שטרודל תפוחים, ועוד עוגות מדהימות.

למידע מורחב : בתי קפה בוינה

מסלול משלים למפה הקודמת:

העיר העתיקה: מכנסיית ההודיה לבית האופרה

מסלול בעיר העתיקה של וינה : חלק שני

היום נטייל לאורכו של הרינג שטראסה המפורסם ונתרשם מהעיר העתיקה של וינה מנקודת מבט שונה.

הרינג שטראסה של וינה, הוא רחוב בצורת טבעת שמקיפה את העיר העתיקה. לאורכו של הרינג שטראסה נמצאים מבני תרבות ושלטון של הרפובליקה האוסטרית כמו: אוניברסיטת וינה, בית העירייה, בתי התיאטרון, בניין הפרלמנט, מוזיאונים וארמון הופבורג שניצב בגאווה

יום עמוס בחוויות לפנינו...

את המסלול נתחיל מוקדם. בשעה 9:30 בבוקר נצא מתחנת הרכבת התחתית Schottentor (ניתן להגיע עם הרכבת U2 ). התחנה נמצאת סמוך לקתדרלת ההודיה ואוניברסיטת וינה. משם נמשיך לצעוד לאורכו של הרינג שטראסה נבקר ונצפה בכל אחד מהמקומות כפי שהם מופיעים במפה.

1. כנסיית ההודיה Votivkirche

הכנסייה בנויה בסגנון גותי, היא מרשימה ולא ניתן לפספס את המבנה בזכות הצריחים הרבים שלה במיוחד שני הצריחים הגבוהים המזכירים במעט את הסגרדה פמיליה, הכנסיה הבלתי גמורה של גאודי בברצלונה.

מומלץ לטפס בגרם המדרגות אל אחד הצריחים ולהשקיף אל נופה המרהיב של העיר. גגות המבנים, הרחובות, הפארקים שבעיר מתגמדים לעומת גובהם הרב של מגדלי הכנסיה. במבנה הכנסיה משולבים גילופים רבים ופסלי אבן מעטרים אותה בחוץ.

למידע מורחב : כנסיית ההודיה

1. האוניברסיטה של וינה

האוניברסיטה של וינה הוא מיזם משותף של הדוכס רודולף הרביעי, אחיו אלברט השלישי וליאופולד השלישי. האוניברסיטה נחנכה בחודש מרץ 1365 והיא נחשבת לאוניברסיטה דוברת גרמנית הוותיקה ביותר.

הבניין ההיסטורי של אוניברסיטת וינה שנמצא ברינג-שטראסה עוצב על ידי האדריכל היינריך פון פרסטל, מבנה האוניברסיטה הוקם בין השנים 1877-1884 על ידי קיסר אוסטריה פרנץ יוזף בראשון. כיום בניין האוניברסיטה משמש למשרדי הנהלת האוניברסיטה, הסגל האקדמי ולסיורים מודרכים לתיירים.

למידע מורחב : האוניברסיטה של וינה

1. בניין העירייה של וינה

המבנה בסגנון ניאו גותי ממנו מיתמר מגדל השעון והצריחים נראה מרחוק כעוד אחת מהכנסיות והקתדרלות של וינה, אבל זה לא ! כאשר מגיעים לרינג שטראסה וניצבים מול רחבת המבנה מתגלה בניין בית העירייה המפואר של וינה.

בית העירייה של וינה תוכנן בשנת 1872 על ידי האדריכל פרידריך פון שמידט, מגדל השעון כולל פסלו של אביר הברזל שהפך לאחד מסמלי העיר מתנשא לגובה של 341 מטרים.

למידע מורחב : בית העירייה של וינה

1. בית התיאטרון – בורג תיאטר

מול רחבת בית העיריה של וינה תוכלו לצפות בבניין התיאטרון המרהיב : בורג תיאטר. בתיאטרון מוצגות מיד ערב הצגות ומחזות זמר.

1. בית הפרלמנט וארמון פאלה

מוזר לגלות שדווקא בניין הפרלמנט של אוסטריה מעוצב בסגנון התחייה היוונית, אך יחד עם זאת הסגנון היווני הוא זה שמבליט את בית הפרלמנט משאר המבנים ההיסטוריים שנמצאים על הרינג שטראסה ומעצבים את דמותה של הבירה האוסטרית וינה.

עשר שנים ארכה בנייתו של בית הפרלמנט האוסטרי ובשנת 1883 הוא נפתח לישיבה ראשונה של נבחרי האימפריה האוסטרו-הונגרית, כיום בית הפרלמנט משמש מקום מושבם של שני הבתים שנבחרים בבחירות דמוקרטיות לייצג את העם האוסטרי, המועצה הלאומית והבית התחתון.

למידע מורחב: בית הפרלמנט האוסטרי

1. מתחם ארמון הופבורג

ארמון הופבורג הוא שער כניסה למסע מרתק בנבכי ההיסטוריה המפוארת של שושלת קיסרי אוסטריה ששלטו ביד רמה על האימפריה האוסטרו-הונגרית במשך שבע מאות שנים עד לשנת 1918.

הקמת מתחם ארמון הופבורג המרשים והמפואר כפי שהוא כיום ערך מאות שנים, כל אחד מקיסרי בית הבסבורג תרם את חלקו והוסיף בזמן כהונתו קומפלקס חדש לארמון

למידע מורחב : ארמון הופבורג

1. אוסף כלי הכסף

אוסף כלי הכסף הקיסרי הוא חלק מאוצר פיננסי שהקיסרים האוסטרים צברו במשך מאות שנות שלטונם באימפריה האוסטרו-הונגרית. כלי הכסף נועדו להפגין את עושרה ועוצמתה של הקיסרות בפני אורחים ועמיתים מכל רחבי העולם, אך גם לדאוג להשקעה בטוחה תוך שמירה על ערכו הכלכלי של אוצר הקיסרות.

למידע מורחב : אוסף כלי הכסף

1. האורוות המלכותיות ובית הספר הספרדי לרכיבה

האורוות המלכותיות ובית הספר הספרדי לרכיבה הוא חלומו ומשאת נפשו של כל רוכב סוסים מקצועי, זהו מוסד ייחודי בעולם בו נשמרה הרכיבה הקלאסית המסורתית כבר למעלה מ- 500 שנה.

בית הספר הספרדי לרכיבה נמצא במתחם הסמוך לארמון הופבורג, (מיכאל-פלאץ, Michaelerplatz) והוא פתוח למבקרים, כך תוכל להגיע ולצפות באימונים ובהופעות של הרוכבים המנוסים. הסוס צועד במלוא הדר ועל גבו רוכב אשר שולט בו ביד רמה.

למידע מורחב : בית הספר הספרדי לרכיבה

1. מוזיאון סיסי

במוזיאון סיסי שבמתחם ארמון הופבורג, תמצא למעלה משלוש מאות מוצגים של הנסיכה אליזבת, שמלות ערב מיוחדות של הנסיכה, קופסאות, תכשיטים, שמשיות, כפפות, גלימות ועוד מגוון רחב של פריטים שהיו מזוהים עם הנסיכה סיסי לאורח כל חייה.

למידע מורחב : מוזיאון סיסי

1. הדירות הקיסריות

הדירות הקיסריות שבארמון הופבורג, פתחו את שעריהם לציבור המבקרים ומציעים הצצה נדירה לעבר היסטוריה עשירה של קיסרי אוסטריה. הדירות הקיסריות הן מסע היסטורי בו תוכל לפגוש את עולמם המסתורי של בני האצולה ותפתח צוהר לחייהם הפרטיים של הקיסר פרנץ יוזף ואשתו אליזבת.

למידע מורחב : הדירות הקיסריות

1. סיור בכרכרה רתומה לסוסים

ישנן מסלולים קבועים אותם עושים העגלונים, מסלול ארוך ומסלול קצר, המסלולים עוברים בין הנקודות ההיסטוריות והתיירותיות בעיר העתיקה כדוגמת : בית האופרה, ארמון הופבורג, כיכרות וסמטאות העיר העתיקה, בית העיריה, בית הפרלמנט, הרינג שטרסה וכד'.

במהלך הסיור תוכל לשמוע דברי הסבר מפורטים מפי העגלון, דברי ההסבר יכולים להיות באנגלית או בגרמנית על פי בחירתך.

למידע מורחב : סיור בכרכרה עם סוסים

1. הספריה הלאומית של וינה

כמו מקומות חשובים ומרכזיים אחרים בוינה, גם הספריה הלאומית של אוסטריה ממוקמת בתוך מבנה היסטורי בעל משמעות באימפריה האוסטרו הונגרית. הספריה הלאומית פתוחה לקהל הרחב באחד המקומות המרכזים של השלטון האוסטרי, מקום שהיה מעוזם של השליטים מהשושלת ההבסבורגית והיום ממקומיים בו משרדי נשיא אוסטריה - ארמון הופבורג.

למידע מורחב : הספריה הלאומית של וינה

1. בית הפרפרים של וינה

בית הפרפרים נמצא במרכזה של וינה, קרוב מאוד לבית האופרה. הכניסה אליו תנתק אתכם לא רק מן הקור אלא גם מהאווירה העירונית ותכניס אתכם למקום שלו ורגוע.

בבית הפרפרים של וינה מעופפים להם פרפרים מסוגים שונים. בכל עונה ניתן לראות במקום פרפרים אחרים. גם אם לא כל הפרפרים הם פרפרים נדירים, הרבגוניות הקיימת במקום, הצבעוניות והססגוניות הרבה המגיעה הן מהפרפרים עצמם והן מהצמחים המשמשים להם סביבת מחיה, היא חוויה מרתקת לכל אחד

למידע מורחב : בית חוות הפרפרים של וינה

1. מוזיאון אלברטינה

בוינה יש יותר ממוזיאון אמנות אחד אך בולט במיוחד - מוזיאון אמנות מרכזי וגדול - הלא הוא מוזיאון אלברטינה – Albertina. יוקרה, עושר, ייחודיות, בלעדיות, הקשר היסטורי, הקשר תרבותי ופאר הופכים את המוזיאון לאחד ממוזיאוני התרבות המובילים באירופה. מוזיאון עם אוסף מרשים ביותר של יצירות מהחשובות בעולם.

למידע מורחב : מוזיאון אלברטינה

1. מוזיאון התיאטרון

מוזיאון התיאטרון של וינה הוא אכן הוכחה לכך ש"כל העולם במה" כפי שטען שיקספיר. מוזיאון התיאטרון של וינה מציג אוסף מרשים הנוגע בכל סוגי התיאטרון ותחומים המשיקים לו, החל מתיאטרון רחוב, דרך פנטומימה וריקוד וכלה בתיאטרון בובות.

למידע מורחב : מוזיאון התאט

מרובע המוזיאונים לרחוב מריה הילפר שטראסה

מסלול ברובע המוזיאונים של וינה

היום נטייל באזור רובע המוזיאונים של וינה משם נמשיך לרחוב הקניות המרכזי (מריה הילפר שטראסה) ונקנח בביקור בגן הזואולוגי של וינה.

ברובע המוזיאונים של וינה שנמצא מול מתחם ארמון הופבורג. תמצאו מקבץ מרשים כ-10 מוזיאונים גדולים וחשובים ביניהם : המוזיאון לתולדות האומנות, מוזיאון ליאופולד, מוזיאון ההיסטוריה של הטבע, המוזיאון לאומנות מודרנית, מוזיאון הארכיטקטורה של וינה, מוזיאון הקולנוע של וינה, מוזיאון אלברטינה.

חובבי המוזיאונים ישמחו בוודאי לשמוע כי עבורם מסלול רובע המוזיאונים יכול בהחלט להתפרס על פני יומיים-שלושה מלאים ועמוסים.

את המסלול נתחיל מוקדם. בשעה 9:30 בבוקר נצא מתחנת הרכבת התחתית Museums Quartier (ניתן להגיע עם הרכבת U2 ). התחנה נמצאת סמוך לרובע המוזיאונים של וינה. משם נמשיך לצעוד ולפקוד את שלל המוזיאונים המעניינים והחשובים בעיר כפי שהם מופיעים במפה.

1. מוזיאון ההיסטוריה של הטבע

וינה מציעה למבקרים בה ערב רב של מוזיאונים בתחומים רבים ומסוגים שונים. מוזיאון ההיסטוריה של הטבע, השוכן כמו רוב המוזיאונים הוינאיים במרכז העיר – רובע 1 – (כתובת המוזיאון רחוב בורגרינג 7) מציע ביקור חוויתי לחובבי טבע ומתאים ומומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים. המוזיאון מכונה גם מוזיאון הטבע של וינה ובאנגלית Natural History Museum.

למידע מורחב : מוזיאון ההיסטוריה של הטבע

1. מוזיאון הארכיטקטורה של וינה

מוזיאון הארכיטקטורה של וינה שוכן באזור המכובד מאוד של רובע המוזיאונים בעיר העתיקה, אזור בו שוכנים מיטב המוזיאונים בעיר כמו המוזיאון לאמנות מודרנית, מוזיאון ליאופולד ומוזיאונים נוספים. אך לא בכדי קיבל מוזיאון או מרכז העוסק בארכיטקטורה מקום מכובד שכזה.

למידע מורחב : מוזיאון הארכיטקטורה של וינה

1. המוזיאון לאומנות מודרנית

המוזיאון לתולדות האמנות מזמן למבקרים בו הצצה, למידה והתרשמות מאוסף גדול ומרשים של יצירות אמנות היסטוריות, בעיקר מהתקופה של המאות ה-15 עד ה-18.

בחמשת אגפיו של המוזיאון, הנחשב לאחד המוזיאונים הבולטים באירופה, תמצאו שלל יצירות של גדולי האמנים בתקופה זו, ביניהם רובנס, ורמיר, רמברנדט ופיטר ברויגל. רבות מהיצירות שייכות לאוסף שהיה במקור חלק מהאוסף המלכותי של הקיסרות ההבסבורגית.

למידע מורחב : המוזיאון לאומנות מודרנית

1. מוזיאון ליאופולד

לפעמים צריך עין טובה ואמונה באומנים צעירים על מנת להיות אחד מבעלי אוסף האומנות הגדול באוסטריה. הסיפור התחיל מסטודנט צעיר לרפואה שגילה את ציוריו של אומן צעיר שלא הצליח להיכנס לחוגים הנחשבים בחברה הווינאית בשנות החמישים.

הסטודנט, לימים דר' רודולף ליאופולד החל לאסוף את עבודותיו של האומן - צייר אגון שילה. אוסף שגדל מאוד במהלך השנים עד שהפך לאוסף הגדול בעולם שמכיל את מרבית יצירותיו של אומן – צייר אחד.

למידע מורחב : מוזיאון ליאופולד

1. רחוב הקניות מריה הילפר שטראסה

רחוב הקניות מריה הילפר שטראסה נחשב לרחוב המרכזי ב - ה'-הידיעה של הווינאים, לאורכו של הרחוב ניתן למצוא רשתות אופנה, הנעלה, חשמל, מוצרי בית, חניות מותגים ועוד. כשחולפים על פני החנויות ברחוב תוכלו להתפעל מחלונות ראווה מושקעים ומעוצבים המציגים את מיטב הקולקציות והפריטים התואמים לעונת השנה.

למידע מורחב : רחוב הקניות מריה הילפר שטראסה

מארמון שנברון לבית הקונצרטים של וינה

מסלול מרתק בין הגנים והארמונות של וינה

היום נטייל בין הגנים הקסומים והארמונות המרהיבים של וינה לאורכו של קו הרכבת התחתית 4U.

נתחיל בביקור באחד הארמונות המפורסמים עם הגנים המרהיבים ביותר באירופה - ארמון שנברון, נטייל ברחבי הארמון בגנים ובגן החיות העתיק ביותר. משם נמשיך לנאש מרקט – נעשה הפסקת צהריים, נבקר בגלריה הססציון הווינאי, בפארק העירוני המרהיב - השטאט פארק, מרכז ההחלקה על הקרח ונקנח בבית הקונצרטים.

יום עמוס בגנים ירוקים וקסומים לפנינו...

את המסלול נתחיל מוקדם. בשעה 9:30 בבוקר נצא מתחנת הרכבת התחתית Schonbrunn (ניתן להגיע עם הרכבת U4 ). התחנה נמצאת במרחק הליכה של חמש דקות מהכניסה לארמון שנברון. לאחר שיטוט בארמון, בגנים וביקור בגן החיות נמשיך לשאר היעדים הקסומים בעיר כפי שהם מופיעים במפה.

1.ארמון שנברון

ארמון שנברון נחשב לאחד ממוקדי התיירות המבוקשים של כל מבקר בעיר וינה, מדובר בארמון ענק, מוקף בגנים מרהיבים, פארק עם מזרקות ובריכות מים, פסלים, בית קפה רומנטי ואטרקציות לילדים כדוגמת גן החיות שנברון, מבוכים ופעילויות נוספות שהופכות את הביקור בארמון שנברון לאתר חובה בוינה שאסור לפספס

למידע מורחב : ארמון שנברון

3. נאשמרקט

הנאשמרקט של וינה הפך בשנים האחרונות לאטרקציה המושכת אליה אלפי ווינאים ותיירים מידי יום, חלקם מגיע לשוק לרכוש מהתוצרת הטרייה של בעלי הדוכנים וחלקם מגיעים לשבת בבתי הקפה, במסעדות וליהנות מאוכל טעים ואווירה מיוחדת שנמצאת רק בנאשמרקט של וינה.

למידע מורחב : נאשמרקט

4. הססציון הוינאי

אם אתם מחפשים אמנות לא שגרתית וקלאסית, הססציון הוינאי הוא המקום בשבילכם. זוהי גלריה לאמנות שהיתה שנויה במחלוקת זמן רב. המבנה, בדומה למבנים אחרים בוינה הוא בהחלט ותיק. הוא הוקם ב- 1898. כבר כאשר מתקרבים מקום הוא בולט בזכות כיפת הזהב בה הוא מצופה והבניה שלו בסגנון האר-נובו.

למידע מורחב : הססציון הוינאי

5. הפארק העירוני של וינה (שטאט פארק).

השטאט פארק נחשב לפארק העירוני של וינה, (בגרמנית שטאט=עיר, הפארק של העיר), השטאט פארק משתרע על שטח של 65,000 מ"ר, הפארק בנוי ממספר חורשות קטנות, ביניהם מדשאות, מתקני שעשועים לילדים ופסלים. האווירה בפארק מיוחדת ומגוונת, הצמחייה עשירה ופורחת לסירוגין כל ימות השנה.

למידע מורחב : שטאט פארק

נסיעה מתחנה SCHWEDENPLATZ

U , U4

35 דקות.

ביקור בבית עלמין היהודי בחלק הדרום מזרחי של וינה. תור 4.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13 שווקי חג המולד והשנה החדשה של וינה ב- 2019/20

תקופת חג המולד והשנה החדשה הם זמן מיוחד ביותר בעיר וינה. רחובות העיר נצבעים בשלל צבעים והעיר כולה מתמלאת באווירה חמימה ורומנטית. בכל פינה אפשר לראות דוכני יין חם ובמספר מוקדים בעיר ישנם שווקים גדולים ומגוונים המוקמים במיוחד עבור תקופה זו של השנה. שווקי חג המולד והשנה החדשה מושכים אליהם מבקרים מכל העולם, ובצדק! השווקים מרשימים ביופיים ומקושטים בצורה יוצאת מן הכלל באינספור אורות זוהרים. חוויית הכריסמס (חג המולד) בוינה, היא משהו שצריך לחוות לפחות פעם אחת.

במאמר זה ריכזנו עבורכם את המידע החשוב ביותר על שווקי חג המולד והשנה החדשה. תוכלו למצוא תיאור של כל השווקים המרכזיים כולל זמני פעילות ודרכי הגעה. בנוסף, תוכלו לקרוא על האוכל שכדאי לטעום בשווקים ומה ללבוש בתקופה זו. בסוף המאמר ישנו מידע על חג המולד עצמו וזמני הפעילות בעיר בזמן החג. תוכלו לנווט בין חלקי המאמר על ידי לחיצה על הקישורים שבתוכן העניינים:

שווקי חג המולד והשנה החדשה – מידעשעות פתיחה ודרכי הגעה

מה לטעום בשווקים? –> אוכל מסורתי לתקופה זו של השנה

מזג האוויר ומה כדאי ללבוש

זמני פתיחת חנויות בחג המולד והשנה החדשה

רשימת מלונות בוינה שמטיילים ממליצים

שווקי חג המולד והשנה החדשה – וינה

ברחבי העיר ישנם כ-13 שווקי חג מולד מפורסמים ועוד מספר רב של דוכנים בשכונות המגורים בהן מוכרים יין חם. 6 שווקים מתוך ה-13 נחשבים לפופולאריים והגדולים ביותר. מרבית השווקים זהים באופיים, כך שגם אם מבדקים בשוק אחד או שניים אפשר בהחלט לספוג כראוי את האווירה המיוחדת. השווקים פתוחים לאורך היום ועד הלילה. מומלץ לבקר בשווקים אחרי רדת החשיכה והתרשם מהאורות היפים המקשטים אותם.

שימו לב: הכניסה למתחם השווקים המרכזיים היא בחינם.

אלה הם השווקים המפורסמים של וינה

" .1החלום הוינאי" – שוק חג המולד הגדול שברחבת בית העירייה

השוק שברחבת בית העירייה הוא ללא ספק המרשים ביותר בוינה והוא זה שמככב בכל התמונות הצבעוניות מוינה בתקופת החורף. על רקע בית העירייה שמרשים בפני עצמו, ניצב עץ חג מולד ענקי המקושט באורות וקישוטים. נוסף על כך ישנם כ-154 דוכני עץ קטנים ומקסימים ומהם עולים ניחוחות של יין חם (גלו-וויין בגרמנית) ומגוון מאכלים ייחודיים לתקופה זו של השנה.

https://austriatravel.co.il/wp-content/uploads/2018/12/rathaus_christmas_market-1.jpgשוק חג המולד המרכזי והיפה ביותר בוינה!

מלבד דוכני המאכל והמשקה ישנן פעילויות שונות כמו החלקה על הקרח, פארק שעשועים, סדנאות הכנת עוגיות ונרות וכן הופעות מוזיקליות.

מחירי השתייה והאוכל אינם זולים וכוס יין חם יכולה לעלות גם כ-8 אירו. המחיר כולל פיקדון על הכוס שמקבלים. אם רוצים אפשר לשמור את הכוס למזכרת (היא מעוצבת ויפה).

זוהי מפת השוק

כשמביטים על רחבת בית העירייה, מצד שמאל נמצא שטח החלקה על הקרח ומצידה הימני ישנו פארק שעשועים לילדים עם מתקנים נחמדים בסגנון של פארק פראטר. במרכז הרחבה מסודרים דוכני האוכל, השתייה והמזכרות. סדנאת הכנת העוגיות נמצאת בתוך בית העירייה בקומת הקרקע.

איך מגיעים

הדרך הנוחה ביותר להגיע לבית העירייה היא באמצעות הרכבת התחתית. הקו הסגול, U2, עוצר בתחנה הנקראת Rathaus. היציאה מתחנת הרכבת התחתית היא בחלקו האחורי של בית העירייה. יש לצעוד כ-5 דקות כדי להגיע לרחבת בית העירייה וחלקו הקדמי המרשים ביופיו.

גם קווי החשמלית 1, 71 ו-D עוצרים ממש ממול לבניין העירייה. התחנה נקראת Rathausplatz/Burgtheater.

כתובת: Friedrich-Schmidt-Platz 1, 101. מפה.

זמני פעילות של השוק: 15 בנובמבר עד ה-26 בדצמבר.

בימי ראשון עד חמישי מ-10:00 בבוקר ועד 21:30. בימי שישי ושבת מ-10:00 בבוקר עד 22:00.

זמני הפעילות של מתחם ההחלקה על הקרח:

16 בנובמבר עד ה-6 בינואר. בכול יום מ-10:00 בבוקר ועד 22:00. ב-24.12 פתוח מ-10:00 בבוקר ועד 18:00. ב-31.12 סגור.

זמני הפעילות של פארק השעשועים:

15 בנובמבר עד ה-26 בדצמבר. בכול יום מ-10:00 בבוקר ועד 22:00. ב-24.12 פתוח מ-10:00 בבוקר ועד 18:00.

זמני הפעילות של סדנת הכנת העוגיות:

15 בנובמבר עד ה-24 בדצמבר. בכול יום מ-9:00 בבוקר ועד 19:00. ב-24.12 פתוח מ-10:00 בבוקר ועד 15:00.

" .2כפר חג המולד" – השוק שברחבת ארמון בלוודר

ארמון בלוודר הוא אחד מהמבנים המרשימים של וינה והוא משמש כאטרקציה נהדרת בפני עצמו. הארמון מחולק לשניים – ארמון בלוודר העליון וארמון בלוודר התחתון. ברחבה שבין המבנים ישנו גן נהדר וכן מקום שוק חג המולד השנתי. בשוק זה יש כ-40 דוכנים של מאכל ומשקה, מזכרות ויצירות יפות בעבודת יד.

https://austriatravel.co.il/wp-content/uploads/2018/12/christmas-belvedere_640.jpgשוק הכריסמס בארמון בלוודר

איך מגיעים

ניתן להגיע לארמון בלוודר העליון באמצעות הרכבת התחתית, הרכבת החשמלית או האוטובוס.

רכבת תחתית: יש לנסוע בקו האדום הנקרא U1 עד לתחנת Südtirolerplatz. משם יש ללכת כ-15 דקות.

רכבת חשמלית: קו D עד לתחנת Schloss Belvedere.

אוטובוס: קו 69A עד לתחנת Quartier Belvedere.

ניתן להגיע לארמון בלוודר התחתון באמצעות הרכבת החשמלית

רכבת חשמלית: קו 71 עד לתחנת Unteres Belvedere

קווים D, 2 עד לתחנת Schwarzenbergplatz. משם יש לצעוד כמה דקות ברגל.

כתובת: Belvedere Palace, Prinz Eugen-Straße. מפה.

זמני הפעילות של השוק: 22 בנובמבר – 26 בדצמבר

בימי שני עד שישי מ-11:00 בבוקר ועד 21:00. ימי שבת וראשון ה-10:00 בבוקר עד 21:00. ב-24.12 מ-11:00 עד 16:00. מה-25.12 וה-26.12 מ-11:00 בבוקר עד ה-19:00.

3. השוק החגיגי בכיכר המוזיאונים כפר חג המולד וכפר הסילבסטר

כיכר מריה תרזה (Maria-Theresien Platz) נמצאת בדיוק בין שני מוזיאונים מרשימים – מוזיאון ההיסטוריה של הטבע ומוזיאון ההיסטוריה של האומנות. הכיכר לכשלעצמה מטופחת ויפה ביותר, אך בתקופת הכריסמס והשנה החדשה היא נעשית יפה וצבעונית עוד יותר. בלב הכיכר ישנם דוכני עץ מעוצבים המציעים יין חם ומיני מאכלים.

שימו לב: השנה תמשיך פעילות השוק גם לאחר חג המולד! השוק ישתנה מעט לאחר חג המולד ויהפוך ל-"כפר הסילבסטר" שיפעל עד ה-6.1.2020.

איך מגיעים?

הכיכר נמצאת במיקום מרכזי ביותר. ניתן להגיע אליה בקלות מכל האטרקציות המרכזיות שברובע הראשון. בין אם אתם מטיילים בארמון הופבורג או בגנים המלכותיים שלו או נמצאים בבית הפרלמנט והעירייה תוכלו ללכת על הרחוב הטבעת עד שתגיעו לכיכר.

אם אתם מגיעים בתחבורה ציבורית, תוכלו לנסוע ברכבת התחתית, בקו הכתום (U3) או בקו הסגול (U2) ולרדת בתחנת Volkstheater. משם יהיה עליכם ללכת ברגל כ-4 דקות.

אפשרות נוספת היא לנסוע ברכבות החשמליות שעל רחוב הטבעת ולרדת בתחנת Dr Karl Renner Ring/Burgring. קווי הרכבת החשמלית: 1,2, 46,49,71, D עוצרים בתחנה זו. משם ההליכה היא כ-5 דקות.

כתובת: Maria-Theresien Platz. מפה.

זמני הפעילות של שוק חג המולד בכיכר מריה תרזה: 20 בנובמבר – 26 בדצמבר

בימי ראשון עד חמישי מ-11:00 בבוקר ועד 21:00. ימי שישי ושבת ה-11:00 בבוקר עד 22:00. ב-24.12 מ-11:00 עד 16:00. מה-25.12 וה-26.12 מ-11:00 בבוקר עד ה-19:00.

זמני הפעילות של שוק השנה החדשה בכיכר מריה תרזה: 27 בדצמבר – 6 בינואר 2020

מה-27.12 עד ה-30.12 מהשעה 11:00 בבוקר ועד 19:00.

ב-31.12 מהשעה 11:00 בבוקר עד 18:00.

מה-1.1 ועד ה-6.1 מהשעה 11:00 ועד 19:00.

4. שוק חג המולד במתחם הקמפוס של אוניברטיסת וינה

מתחם הקמפוס הגדול של אוניברסיטת וינה נמצא במקום בו היה פעם בית החולים המרכזי של העיר. כיום זהו איזור פעיל במיוחד ומלא בצעירים הלומדים במקום. בתקופת חג המולד רחבת הקמפוס מתקשטת בתאורה צבעונית והמון דוכנים מסודרים לאורך הסמטאות שבתוך המתחם. השוק של הקמפוס מקסים וכיפי. אפשר לטעום בו את היין החם ומגוון מאכלים וכן לקנות מתנות ומזכרות.

איך מגיעים?

הדרך הפשוטה ביותר היא להגיע מכיוון שוטטנטור (Schottentor). מתחנה זו אפשר ללכת ברגל על רחוב Alserstrasse עד שמגיעים לקמפוס (הליכה של כ-15 דקות). לחלופין אפשר לקחת את הרכבת החשמלית מספר 43 או 44 ולרדת בתחנת Lange Gasse.

כתובת: Altes Akh, Alser Straße. מפה.

זמני הפעילות של השוק:15 בנובמבר עד ה-23 בדצמבר.

בימי שני ורביעי מ-14:00 ועד 22:00.

בימי חמישי ושישי מ-14:00 עד 11:00.

שבת מ-11:00 בבוקר עד 23:00.

יום ראשון מ-11:00 בבוקר עד 21:00.

5. שוק חג המולד והשנה החדשה ברחבת ארמון שונברון

ארמון שונברון נפלא בכול ימות השנה. זוהי האטרקציה הפופולרית ביותר בוינה ללא ספק. הארמון, הגנים והפעילויות הרבות שבו הופכות אותו למקום שחובה לראות אם מגיעים לוינה. בתקופת החג מתקיים בו שוק חג מולד פעיל במיוחד ברחבה שבסמוך לארמון. בשוק זה כ-60 דוכנים של חפצי אומנות, מזכרות ומתנות מיוחדות וכן דוכני יין חם, פונץ' ומיני מאפים.

לשתות יין חם על רקע הארמון המקושט זוהי בהחלט חווייה נהדרת!

צפו בדוכנים הממתינים לכם בשוק של ארמון שונברון:

שימו לב: אחרי חג המולד משנה השוק מעט את מתכונתו ונפתח כשוק השנה החדשה. עדיין ישנם דוכנים כמקודם ומזכרות מעט שונות.

כיצד להגיע לארמון שונברון?

הארמון לא נמצא במרכז העיר, אך ניתן להגיע אליו בקלות. הדרך הפשוטה ביותר היא לנסוע אליו ברכבת התחתית. הקו הירוק, קו ה- U4, נוסע עד לתחנת שונברון (Schönbrunn). שם יש לרדת ולעקוב אחרי השילוט לכיוון הארמון. מתחנת הרכבת יש הליכה של 5-7 דקות.

לחלופין ניתן להגיע לארמון באמצעות קווי הרכבת החשמלית: 10 ו-60 או באמצעות האוטובוס קו 10A. יש לרדת בתחנת שונברון (Schönbrunn).

כתובת: Schönbrunn Palace, Schönbrunner Schloßstraße. מפה.

זמני הפעילות של שוק חג המולד:23 בנובמבר – 26 בדצמבר

בכול יום מ-10:00 בבוקר ועד 21:00. ב-24.12 מ-10:00 בבוקר ועד 16:00.

זמני הפעילות של שוק השנה החדשה:27 בדצמבר – 5 בינואר 2020

בכול יום מ-10:00 בבוקר עד 18:00.

מידע נוסף

6. שוק חג המולד בשפיטלברג (Spittelberg)

אם אתם מתחברים יותר לסמטאות עתיקות וצרות, לרחובות מסתוריים עם ברים וחנויות בוטיק, אז שווה לכם להגיע לאזור שפיטלברג. זהו אזור טרנדי וצעיר בקרבת מרכז העיר. בתקופת חג המולד, באחד מהרחובות הצדדיים והעתיקים מתקיים שוק חג מולד נהדר. השוק הצר ומעט חבוי שוקק חיים עד שעות הלילה המאוחרות ואפשר למצוא בו מספר דוכני שתייה ואוכל וכן דוכני עבודות יד של אומנים מקומיים.

איך מגיעים

הדרך הפשוטה ביותר להגיע לשוק זה היא לרדת בתחנת הרכבת התחתית Volkstheater. בתחנה זו עוצרים הקווים הסגול (U2) והכתום (U3). יהיה עליכם לצאת ביציאה של רחוב בורגגסה (Burggasse) ומשם להמשיך ברגל כ-5 דקות עד לסמטא של השוק שנקראת Spittelberggasse.

כתובת: Spittelberggasse. מפה

זמני הפעילות של שוק חג המולד:14 בנובמבר – 23 בדצמבר

בימי שני עד חמישי מ-14:00 עד 21:00.

ימי שישי משעה 14:00 עד 21:30.

ימי שבת מ-10:00 בבוקר עד 21:30.

בימי ראשון וחגים מ-10:00 בבוקר עד 21:00.

שווקי חג מולד נוספים ברחבי העיר:

7. שוק האומנות שליד קארלספלאץ

שוק טרנדי ושונה מעט מהשאר. נמצא ברחבת כנסיית קרל. משלב אומנות ממגוון אמנים מקומיים ומהאזור. ישנם גם מספר דוכני שתייה ואוכל. לאורך היום ישנן סדנאות ומוזיקה.

איך מגיעים

הדרך הנוחה ביותר היא לרדת בתחנת הרכבת התחתית Karlsplatz. בתחנה זו עוצרים הקווים – הקו האדום (U1), הקו הסגול (U2) והקו הירוק (U4). מהתחנה יש לצאת ביציאה של פארק ראסל. השוק מתקיים בפארק בסמוך לכנסייה.

כתובת: Resselpark, Karlsplatz. מפה.

זמני פעילות שוק האומנים: 22 נובמבר – 23 בדצמבר. בכל יום 12:00 עד 20:00.

8. שוק כריסמס באם הוף (am Hof) שבמרכז העיר

שוק זה נהדר בהחלט ונמצא במיקום מעולה במרכז העיר. השוק מתקיים ברחבה גדולה בין הבניינים היפים של העיר העתיקה. כ-80 דוכנים לשתייה, אוכל ומזכרות ממתינים לכם.

איך מגיעים

תחנת הרכבת התחתית הקרובה ביותר לשוק זה נקראת Herrengasse. בתחנה זו עוצר קו הרכבת הכתום (U3). משם יש ללכת כ-3 דקות עד רחבת am Hof.

כתובת: am Hof. מפה

זמני פעילות השוק: 15 נובמבר – 23 בדצמבר. בימי שני עד חמישי מ-11:00 בבוקר עד 21:00. ימי שישי,שבת וראשון מ-10:00 בבוקר עד 21:00.

9. שוק החורף בפארק פראטר ליד הגלגל הענק

שוק זה נמצא בלב פארק השעשועים של וינה – הפראטר. ברחבה של הגלגל הענק המפורסם תוכלו למצוא מגוון דוכנים של שתייה חמה, אוכל ומזכרות. בכול יום חמישי, שישי ושבת החל משעה שבע בערב יתקיימו מופעי מוזיקה חיה. כמו כן ישנן פעילויות נחמדות לילדים.

שוק זה נמשך מעבר לחג המולד עד ה-6.1

כך נראה השוק שבפראטר

איך מגיעים

בסמוך לפארק ישנה רכבת תחתית הנקראת Praterstern (קווים U1 ו-U2) וממנה אפשר להגיע בהליכה קצרה לפארק עצמו.

בנוסף, ניתן להגיע לפארק באמצעות קווי החשמלית 5 ו-O או באמצעות קווי האוטובוס 5B או 80A

כתובת: Riesenradplatz. מפה.

זמני הפעילות של השוק:16 נובמבר – 6 ינואר 2020

בימי שני עד חמישי מ-14:00 עד 22:00.

בימי שבת, ראשון וחגים מ-11:00 בבוקר עד 22:00.

ב-24.12 מ-10:00 עד 17:00.

31.12 – 1.1 מ-12:00 בצהריים ועד 2:00 בלילה.

מידע נוסף

10. שוק "וינה הישנה" ברחבת פרייונג (Freyung)

שוק זה מיועד יותר למקומיים והוא נמצא במרכז העיר העתיקה. הוא קטן יחסית וכולל מספר דוכני שתייה ואוכל. ישנם מופעי מוזיקה ופעילויות לילדים כמעט בכול יום בתקופת החג.

איך מגיעים

תחנת הרכבת התחתית הקרובה ביותר לשוק זה נקראת Herrengasse. בתחנה זו עוצר קו הרכבת הכתום (U3). משם יש ללכת כ-4 דקות עד רחבת Freyung.

כתובת: Freyung. מפה

זמני פעילות השוק: 16 נובמבר – 23 בדצמבר. בכל יום 10:00 עד 21:00.

מידע נוסף (גרמנית)

11. שוק החג בכיכר סטפנוס הקדוש, ליד הקתדרלה המרכזית

בכיכר סטפנוס הקדוש, מימין לקתדרלה המפוארת של העיר ישנו שוק כריסמס קטן ונחמד ביותר. בשוק ישנן מספר שורות של דוכנים המציעים שתייה, אוכל ומזכרות.

כשמטיילים ברחובות העתיקים של מרכז העיר, בטוח תחלפו על פני שוק זה מאחר והוא המרכזי ביותר בעיר.

איך מגיעים

הדרך הנוחה ביותר היא להגיע ברכבת התחתית. יש לרדת בתחנת Stephansplatz בה עוצרים הקווים – האדום (U1) והכתום (U3). יש לצאת ביציאה של הקתדרלה ומימין לקתדרלה תראו את השוק.

כתובת: Stephansplatz. מפה

זמני הפעילות של השוק: 15 נובמבר – 26 דצמבר

בכול יום מ-11:00 בבוקר עד 21:00.

ב-24.12 מ-11:00 בבוקר עד 16:00.

ב-25.12 וב-26.12 מ-11:00 עד 19:00.

12. השוק ברובע המוזיאונים

רובע המוזיאונים של וינה הוא מתחם סגור ומעט מבודד מהרחובות הסואנים. זהו מרכז אומנות ובילוי האהוב ביותר על הצעירים הוינאים. ברחבה המרכזית, בלב רובע המוזיאונים ישנו שוק חג מולד קטן בסגנון ייחודי. דוכני השוק מעוצבים בסטייל מיוחד ומוארים בצורה נהדרת. השוק כולל, מלבד יין חם, גם דוכני יצירות אומנות, מוזיקה חיה ועוד.

איך מגיעים

שני קווי רכבת תחתית מגיעים בסמוך למתחם השוק. הקו הסגול (U2) מגיע ממש עד לכניסה לרובע המוזיאונים. יש לרדת בתחנת Museumsquartier. קו נוסף המגיע בסמוך הוא הקו הכתום (U3). יש לרדת בתחנת Volkstheater ומשם לצעוד כ-5 דקות עד הכניסה למתחם.

כתובת: Museumsplatz 1, 1070. מפה.

זמני הפעילות של השוק: 7 נובמבר – 23 דצמבר

בימי שני עד שישי מ-16:00 עד 23:00

בימי שבת וראשון מ-13:00 עד 23:00

מידע נוסף על השוק והמופעים שבו.

13. השוק הציורי בפארק טורקנשנץ

בלב הפארק טורקנשנץ (Türkenschanzpark) שנמצא ברובע ה-18 של וינה, רחוק מכל המולת התיירים, ישנו שוק רונמטי ויפה במיוחד. בשוק ישנם כמובן את כל דוכני השתייה ואוכל הקלאסיים וכן דוכני ממכר למזכרות וחפצי נוי בעבודת יד. בנוסף על כך ישנם מופעי מוזיקה חיה כמעט בכל סופ"ש.

איך מגיעים

ממרכז העיר (שוודנפלאץ) יש לנסוע בקו הרכבת התחתית הירוק (U4) עד לתחנה האחרונה שנקראת Heiligenstadt שבצפון העיר. משם יש לעלות על האוטובוס מספר 10A שמגיע עד לפתחו של הפארק. צריך לרדת בתחנת האוטובוס Dänenstraße. השוק נמצא די קרוב לכניסה מהכביש מהיכן שירדתם, כך שיהיה עליכם לצעוד מעט לאורך השבילים המוארים של הפארק.

כתובת: Türkenschanzpark, 1180. כניסה מרחוב Peter-Jordan-Straße פינת Dänenstraße. מפה.

זמני הפעילות של השוק: 13 נובמבר – 24 דצמבר

בימי שני עד שישי מ-15:00 עד 22:00 (דוכני המזכרות נסגרים ב-21:00)

בימי שבת, ראשון וחגים מ-12:00 עד 22:00 (דוכני המזכרות נסגרים ב-21:00)

ב-24.12 מ-12:00 עד 15:00

מידע נוסף על השוק וזמני המופעים.

אוכל ושתייה מסורתיים שכדאי לטעום בשווקי חג המולד

כשתסתובבו בשווקים השונים של וינה, בטוח ותראו מגוון מאכלים ומשקאות ייחודיים לתקופה זו של השנה. ריכזנו פה מספר המלצות על מאכלים ושתייה שכדאי לטעום בעת הביקור בשווקים של וינה.

1.יין חם/ פונץ' – ללא ספק זוהי גולת הכותרת של שווקי חג המולד. היין החם שנקרא בגרמנית גלו-ווין (Glühwein) הוא המשקה המתאים ביותר לימים הקרים של החורף הוינאי וזו דרך קלה ביותר עבור האוסטרים להשתכר ולהינות גם בימים קרים וסגרירים. היין החם מגיע בשילוב עם מגוון פירות כמו אוכמניות, תותים או תפוזים. ישנן גירסות של יין חם הכוללות גם ליקר ביצים (Eierlikör) שזוהי בהחלט תוספת מעניינת וטעימה. לילדים אפשר למצוא יין חם ללא אלכוהול.

שימו לב: עבור כוס השתייה המעוצבת משלמים פיקדון ואפשר בהחלט לשמור אותה למזכרת.

2.סופגניות– אולי מעט מפתיע, אך בתקופה זו של השנה מקובל לאכול סופגניות (בעיקר במילוי ריבת משמשים). האוסטרים קוראים לסופגניה קראפפן (Krapfen). בשווקי חג המולד ישנן לרוב סופגניות ענקיות המכוסות באבקת סוכר בצורות שונות.

3.תפוחי עץ מקורמלים על מקל – באופן סמלי נמכרים בשווקי הכריסמס תפוחי עץ בציפוי סוכר מקורמל. בעבר היו נוהגים לתלות תפוחי עץ על עץ חג המולד זכר לסיפור אדם וחווה ועץ הדעת (וגם כי לא ממש היו להם קישוטים מקוריים כמו היום).

4.שקדים קלויים –השקדים הללו עוברים תהליך של הרתחה במי סוכר, קלייה ולאחר מכן קרמול. בתוספת קינמון הם חטיף טעים לדרך וגם מאכל מסורתי לתקופה זו של השנה.

5.פרטצל– את המאפה שמזכיר בייגלה גדול אפשר למצוא כמעט בכול אירוע אוסטרי טיפוסי. בשווקי חג המולד מוכרים אותה בכמויות. אפשר לקנות את הגרסה המלוחה או המתוקה.

מלבד כל אלה אפשר כמובן למצוא מאכלים משביעים ביותר כמו סנדוויצ'יםנקניקיותפנקייקים (אמריקאים או בסגנון אוסטרי "מקושקש"), גולש (בשר מבושל ברוטב עם ירקות), קנודלים (כדורי בצק ממולאיםתפוחי אדמה אפויים/מטוגניםארמונים קלוייםצמר גפן מתוקגלידה ועוד.

חשוב לזכור!

כדאי להביא איתכם מזומן – אמנם מרבית הדוכנים כבר יכולים לקבל כרטיסי אשראי, אך יש דוכנים בשווקים שעדיין עובדים רק עם כסף מזומן.

מזג האוויר ומה כדאי ללבוש

תקופת חג המולד היא תחילתו של החורף בוינה. זהו הזמן שהטמפרטורות צונחות ונעשה קר מאוד. בשנים האחרונות לא ירד שלג לפני חג המולד, אך תמיד יש סיכוי טוב לכך מאחר והטמפרטורות נעות סביב ה-0 מעלות. בשל כך חובה להתלבש בהתאם לפני היציאה לשווקי חג המולד.

כדאי להתלבש בשיטת הבצל עם מספר שכבות ומעיל טוב. חשוב לזכור לקחת נעלי הליכה שמתאימות לקור (רצוי עם סוליה טובה ומבודדת) וגם כובע צמר, צעיף וכפפות. אמנם היין החם עוזר מאוד להתמודד עם הקור, אך אל תבנו על זה.

השווקים נמצאים באוויר הפתוח ועם רדת החשיכה נעשה קר בהחלט.

זמני פתיחת חנויות בחג המולד והשנה החדשה

בימי חג המולד עצמו העיר וינה נעשית שקטה ודי ריקהזהו הזמן בו מבלים האוסטרים עם המשפחה ורבים חוזרים לכפרים בהם גדלו

בימי החג וגם בשנה החדשה מרבית החנויות סגורותריכזנו כאן את זמני הפעילות המדוייקים של החנויות והמסעדות בימי החג

בכל מקרהאם מתכננים לבקר באטרקציות בימים הללוצריך לבדוק ישירות באתר של האטרקציה האם הם פתוחים בימי החגמרבית האטרקציות והמסעדות יהיו פתוחים ב-25.12 וב-26.12

ביום ה- 24.12  החנויות והסופרים יהיו פתוחים עד השעה 14:00

בימים 25.12 וה-26.12 החנויות יהיו סגורותמסעדות ואטרקציות יהיו פתוחות חלקית (יש לבדוק ישירות עם האטרקציות/מסעדות בהן תרצו לבקר). ארמון שונברוןמוזיאון האלברטינהומוזיאון ההיסטוריה של האומנותלדוגמה יהיו פתוחים

ב-31.12 החנויות פתוחות עד השעה עד 17:00. מקומות מסויימים יסגרו כבר ב-14:00. כדאי לבדוק במקום הספציפי בו רוצים לבקר

ב-1.1 החנויות סגורות.

20 מקומות יהודיים בוינה

במאמר הזה ישנם מגוון אתרים היסטוריים הקשורים לחיי היהודים בוינה. בין המקומות המופיעים מטה תוכלו למצוא לא רק אנדרטאות זיכרון לשואה ולגבורה, אלא גם מקומות מרהיבים ביופים שעדיין מזכירים את עושרם של היהודים בוינה. מאמר זה יספק לכם סקירה מקיפה של כל המקומות היהודיים שכדאי לראות בעיר. כדי להקל על ההתמצאות, חילקנו אותם לפי אזורים.

ההיסטוריה היהודית של העיר וינה בת למעלה מ-800 שנה וישנם ממצאים המעידים עם התיישבות יהודית בעיר כבר מהמאה ה-12. וינה הושפעה רבות מהקהילה היהודית שהייתה בה ועדויות לכך ניתן למצוא כמעט בכול היבט הקשור לעיר הנפלאה. סופרים, חוקרים, פילוסופים, בנקאים ואנשי עסקים יהודיים עיצבו את וינה והפכו אותה למרכז של תרבות ועושר. אמנם, כבמרבית הערים האירופאיות, סבלו היהודים בוינה מרדיפות ודיכוי, אך אם כל זאת הקהילה היהודית בוינה הייתה מהחשובות והגדולות ביותר באירופה כולה. עד שנת 1938 הקהילה היהודית הייתה ענפה ותוססות. ברחבי העיר היו פזורים עשרות בתי כנסת, איזורים שלמים היו שייכים ליהודים, חנויות, מרכזים מסחריים ואפילו המבשלה המפורסמת של וינה "אוקטרינגר" היו בבעלות יהודית. אין ספק כי יהודי העיר וינה היו בעלי השפעה רבה, לא רק כלפי הקהילה עצמה, אלא גם כלפי תושבי העיר הלא יהודיים. למרבה הצער, המצב הנפלא לא נמשך זמן רב ועם עליית הנאצים לשלטון החלה ההשמדה השיטתית של הפאר היהודי של העיר. כמעט כל תושבי העיר היהודים גורשו למחנות ההשמדה וכול נכסיהם הוחרמו. הנאצים המיתו חורבן על הקהילה היהודית ועד ימינו מנסה הקהילה להשתקם ולהחזיר עטרה ליושנה.

חילקנו את המקומות היהודיים בוינה לי רובעים כדי להקל על ההתמצאות. עיקר האתרים היהודיים נמצאים ברובע הראשון, ברובע השני וברובע ה-9.

הרובע הראשון – לב העיר העתיקה

בית הכנסת הגדול  ( Stadttempel )

בית הכנסת המרכזי של וינה הוא יחיד שנשאר עומד בשלמותו בעוד ש-92 בתי כנסת ומקומות תפילה בעיר אחרים נהרסו במהלך השואה. מבנה בית הכנסת נבנה בסגנון בידרמאייר בין השנים 1825 – 1826 על ידי האדריכל יוזף קונהויזל. מבחוץ בית הכנסת נראה כבית רגיל לחלוטין וזאת בשל החוק של הקיסר יוזף השני שאסר על בניית מבני דת מפוארים אם הם לא כנסיות קתוליות. דווקא אופן בנייתו כמבנה מגורים רגיל היא זו שהצילה את בית הכנסת מחורבן בעת הפרעות של ליל הבדולח. הפורעים נמנעו מלהצית אותו משום שהדבר היה מוביל לשריפה כוללת של כל הבניינים הסמוכים.

https://austriatravel.co.il/wp-content/uploads/2019/03/jewish-vienna-1.jpgבית הכנסת הגדול של וינה

כשנכנסים להיכל בית הכנסת מצפה הפתעה מרשימה במיוחד. ההיכל המרכזי גדול מימדים ובנוי בצורה מעגלית עם מספר קומות המשמשות כעזרת נשים. ארון הקודש מעוטר ומוגבה מעל רחבת התפילה וכך גם הבימה. גג בית הכנסת צבוע ומעוטר וצורתו היא כשל כיפה ובמרכזו תלויה נברשת מרהיבה.

בית הכנסת ממשיך להיות פעיל גם כיום וניתן להצטרף לתפילות בימות השבוע, שבתות וחגים (לחצו לשעות התפילה). נוסח התפילה והמנגינות ייחודיים לקהילת וינה ועל כן הם נקראים נוסח וינה. התפילה בבית הכנסת מאוד מוזיקלית. ישנו חזן ראשי – שמואל ברזילי ומלווה מקהלה במהלך התפילה. אין ספק שכול תפילה בבית הכנסת היא גם מאין מופע אומנותי ורבים מגיעים רק כדי להתרשם מביצועי השירה בבית הכנסת.

סיורים מודרכים בבית הכנסת

במהלך השבוע מתקיימים סיורים מודרכים בבית הכנסת. הסיורים מתקיימים בימי שני עד חמישי בשעות 11:30 ו-14:00 (למעט בחגים יהודיים, נוצריים או לאומיים). יש צורך להציג תעודה מזהה כדי להיכנס לבית הכנסת ולהשתתף בסיור. הסיור הוא עד 25 משתתפים ואין צורך להזמין מקום מראש.

אם תרצו ליצור קשר עם המדריכה: מלי שקד mally.shaked@gmx.at, טלפון: 0676/ 6036697

שימו לב: כדי להימנע מתורים והמתנה בכניסה, כדאי לשלוח למשרדי הקהילה 3 ימים לפני ההגעה צילום דרכון. יש לשלוח לאימייל: OA@ikg-wien.at

איך מגיעים לבית הכנסת? בית הכנסת המרכזי נמצא במרחק הליכה קצר מכיכר שוודנפלאץ. ניתן להגיע אליו מתחנת הרכבת התחתית שבה עוצרים הקווים U4 (הקו הירוק) ו-U1 (הקו האדום). יש לרדת בתחנת Schwedenplatz. בנוסף קווי הרכבת החשמלית 1,2 עוצרים בכיכר.כתובת : Seitenstettengasse 4, 1010 Wien

כיכר היהודים  (Judenplatz)

כיכר זו משמשת האתר זיכרון לפשעים שהתרחשו כנגד הקהילה היהודית בוינה מימי הביניים ועד מלחמת העולם השנייה.

כיכר היהודים נמצאת לא רחוק מבית הכנסת הגדול. זהו המקום בו למעשה החלו החיים היהודיים בסביבות שנת 1150 לספירה. עד למאה ה-15 התגוררו באיזור זה כ-800 יהודים שהיו סוחרים, בנקאים ומלומדים. בתי היהודים היו סמוכים אחד לשני ויצרו מאין גטו שהכניסה אליו התאפשרה מ-4 שערים בלבד. בכיכר היהודים היה בית חולים, בית כנסת, מקווה, בית הרב ובית ספר יהודי. בזמן שהיה בית הספר פעיל שימשה הכיכר כחצר המשחקים של בית הספר ולכן קראו לה Schulhof, כלומר, חצר בית הספר. רק משנת 1437 החלו לקרוא לכיכר זו כיכר היהודים.

בשנת 1420, תחת שלטונו של הדוכס אלברכט ה-5, סבלו היהודים מגזירות קשות ופרעות. רבים נכלאו, עונו והוצאו להורג או הוטבלו לנצרות בכפייה. היהודים העניים גורשו והעשירים נכלאו. אלו שנשארו חופשיים נאלצו להסתתר ולהתבצר בבית הכנסת "אור זרוע" שעמד בכיכר ולאחר מצור של 3 ימים ורעב כבד הם נאלצו כולם להתאבד. מסופר שרב הקהילה, רבי יונה, הצית את בית הכנסת באש על יושביו כדי שימותו כקדושים שמתו על קידוש השם. 200 היהודים שנותרו שם הואשמו בפשעים חמורים ונשרפו בעודם חיים (באזור בו נמצאת כיום תחנת האוטובוסים ארדברג – Erdberg). הדוכס החליט כי אין מקום באוסטריה ליהודים ועל כן הוא החרים את כל רכושם ובתיהם ולקח את אבני בית הכנסת ההרוס כדי לבנות את האוניברסיטה הישנה של וינה (אוניברסיטה זו אינה קיימת כיום). חרף מאמציו של הדוכס להכחיד את היהודים מוינה, צמח גטו חדש ברובע השני – לאופולדשטדט (Leopoldstadt) עליו נרחיב בהמשך המאמר.

בכיכר ישנן שתי "מזכרות" מתקופה נוראה זו. האחת היא לוח מהמאה ה- 15 (שעדיין תלוי) ונמצא בצידה הרחוק של הכיכר. השלט נמצא על בית שנקרא Jordanhaus ועליו כתוב בלטינית – "נהר הירדן מטהר את הגוף ממחלות, רוע וחטאים. לכן, ב-1421 בערו רחובות העיר כדי להעיד על פשעיהם הנוראים של הכלבים יהודים". המזכרת השנייה היא שרידי בית הכנסת שנחרב בזמן הפרעות וכיום משמש כמוזיאון. בנוסף ישנה אנדרטה לזכרון השואה וכן פסל של הסופר והפילוסוף גוטהולד אפרים לסינג שהיה חברו הטוב של הפילוסוף היהודי-גרמני משה מנדלסון.

מוזיאון כיכר היהודים – בית מזרחי

חפירות ארכיאולוגיות שנעשו בכיכר בשנת 1995 חשפו שרידים מבית הכנסת העתיק ובשנת 2000 נפתח מוזיאון כיכר היהודים כסניף של המוזיאון היהודי הראשי של וינה. במוזיאון ישנה תצוגה של חיי הקהילה היהודית מהמאה ה-14 לספירה. התצוגה עוסקת בהתפתחותה של הקהילה המקומית וחיי היומיום של חברי הקהילה. כחלק מהתצוגה ישנו סיור וירטואלי בין רחובות הרובע היהודי ואפשר לראות ממצאים רבים הממחישים את החיים היהודיים בתקופה זו. מלבד התצוגה, ניתן לראות את יסודות בית הכנסת שנתגלו בחפירות הארכיאולוגיות.

מידע חיוני לביקור במוזיאון כיכר היהודים

שעות פתיחה:

ימי חמישי – ראשון: 10:00 בבוקר עד 18:00. בתקופת הקיץ פתוח עד 19:00.

ימי שישי: 10:00 בבוקר עד 14:00

ימי שבת וחגים: סגור

עלויות (הכרטיס תקף לשני הסניפים של המוזיאון היהודי): מבוגר -12 אירו. ילד (עד גיל 18) – חינם. סטודנט – 8 אירו. מדריך אודיו: 2 אירו

במוזיאון מקבלים את כרטיס וינה פאס.

כיצד להגיע למוזיאון זה?

מבית הכנסת הגדול יש ללכת כ-6 דקות בין הרחובות העתיקים של הרובע היהודי הישן.

כתובת המוזיאון: Judenplatz 8

אתר רשמי

האנדרטה לזיכרון הנספים האוסטרים בשואה

במרכז כיכר היהודים ישנה אנדרטה גדולה לזיכרון 65,000 היהודים האוסטרים שנספו בשואה. האנדרטה עוצבה על ידי האמנית הבריטית רחל וויטריד בצורה של ספרייה הפוכה עם מדפים רבים ועמוסי ספרים שאי אפשר לקרוא בהם. האנדרטה הוצבה בכיכר השנת 2001. למרגלות האנדרטה כתובים שמות המחנות הרבים ששימשו להשמדת היהודים בתקופת השואה.

כתובת: Judenplatz, 1010 Wien. מפה.

המוזיאון היהודישל וינה  (Jüdisches Museum Wien)

המוזיאון היהודי של וינה מחולק לשני סניפים. האחד נמצא בכיכר היהודים (ועליו פירטנו מעלה) והשני נמצא בארמון אסקלס שברחוב Dorotheergasse. בחלק זה נתמקד במוזיאון שבארמון אסקלס שנחשב לסניף הראשי של המוזיאון. מוזיאון זה מתמקד בעיקר בחיי היהודים בוינה בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה וגם בימינו אנו. התערוכות המוזיאון מציגים את עושרה ורב גוניותה של הקהילה היהודית וינה עד ל-1938, וגם את תחייתה המחודשת בעשורים האחרונים. התערוכות כוללות חפצי אומנות, חפצי קודש, צילומים, ציורים ועוד.

משנת 2013 ישנה במוזיאון תערוכה קבועה שנקראת העיר שלנו! וינה היהודית אז ועכשיו (Our City! Jewish Vienna – Then and Now). בתערוכה זו מוצגים חפצי אומנות, מסמכים, כתבים וכלי יומיום ששימשו את חברי הקהילה. התצוגה שבתערוכה לוקחת את המבקרים משנת 1945 ועד היום. היא מתארת את המאבק המתמשך של הקהילה להשתקם לאחר השואה הנוראה ואת חוסר יכולתה לסמוך על הממשלות האוסטריות לאורך תקופה זו. סיפור צמיחתה של הקהילה מתואר בצורה נפלאה ובשילוב מיצגים מעניינים. ניתן לראות כיצד הגירת היהודים ממזרח אירופה שינתה את הרכב הקהילה והובילה אותה להיות מה שהיא היום.

הסיבה ששם התצוגה מופיע עם סימן קריאה הוא לא מקרי. הוא נועד כדי להצית דיון בקרב המבקרים בנוגע לנושאים הקשורים ליחס כלפי היהודים בוינה ואת הקשר ההיסטורי שלהם לוינה. התצוגה עוסקת בשאלה האם היהודים לאורך ההיסטוריה היו יכולים לקרוא לוינה העיר שלהם? וכן בשאלות כמו איך מגדירים "עיר שלנו" ואילו אסוציאציות עולות בקרב היהודית כשהם חושבים על וינה כעיר שלהם. אלה הם בהחלט נושאים מעניינים לנוכח העובדה שיהודי וינה, על אף חשיבותם הרבה לעיר נרדפו, עונו ונרצחו ולא רק במהלך השואה, אלא במשך מאות שנים, כבר מימי הביניים.

תצוגות תלת מימד

כחלק מתצוגת המוזיאון ישנה אנימציה תלת מימדית המאפשרת סיור וירטואלי בין בתי הכנסת העתיקים שנחרבו בוינה זמן השואה.

איזור האוספים

בחלק זה של המוזיאון ישנם ארונות זכוכים ובהם מגוון אוספים הקשורים בחיי הקהילה היהודית. המיצגים כוללים חפצי דת, כלי יום-יום, מסמכים ואומנות. חפצים אלה הם חלק מהאוספים הפרטיים של אספנים כמו משפחת ברגר, משפחת שלאף ומשפחת שטרן.

בקומת הקרקע של המוזיאון ישנו בית קפה נחמד, Café Eskeles, וכן חנות עם ספרים מעניינים וחפצי אומנות.

סרטון מקיף על המוזיאון היהודי של וינה (שני הסניפים – Dorotheergasse ו–Judenplatz)

מידע חיוני לביקור במוזיאון היהודי של וינה

שעות פתיחה: ימי ראשון – שישי: 10:00 בבוקר עד 18:00. בימי שבת המוזיאון סגור.

עלויות (הכרטיס תקף לשני הסניפים של המוזיאון היהודי): מבוגר -12 אירו. ילד (עד גיל 18) – חינם. סטודנט – 8 אירו. מדריך מולטימדיה – 4 אירו לאדם.

במוזיאון מקבלים את כרטיס וינה פאס.

איך מגיעים למוזיאון?

המוזיאון היהודי נמצא במרחק של 3 דקות הליכה מתחנת הרכבת התחתית Stephansplatz. ניתן להגיע לתחנה זו באמצעות קו הרכבת התחתית האדום – U1.

כתובת: Dorotheergasse 11

פסל זוננפלס – בית העירייה – הרטהאוס

בית העירייה של וינה הוא מבנה מרהיב ביופיו וללא ספק אחד מאתרי החובה של וינה. שווה לבקר ברחבה שלו ביום ובלילה כשהמבנה מואר בצורה מרהיבה. ליד בית העירייה ישנו פארק יפה ובו פסלים ומזרקות. אחד הפסלים שבפארק הוא של יוזף פון זוננפלס שהיה יהודי ובנוסף על כך משפטן, ממנהיגי תנועת האילומינטי באוסטריה וחברו הקרוב של מוצרט. בתקופת שלטון הנאצים הפסל שלו הוסר מרחבת הרטהאוס, אך לאחר המלחמה הושב למקומו ברחבת בית העירייה.

כתובת: Friedrich-Schmidt-Platz 1, 1010.

Herzl Gedenktafel  מדרגות תיאודור הרצל

במבט מרחוק נראה שגרם מדרגות זה חסר חשיבות כלשהי מה גם שהוא לא נראה מיוחד או יפה. כשמתקרבים מעט ניתן לראות שבסמוך למדרגות ישנו לוח מידע המסביר את חשיבותן ההיסטורית. המדרגות נקראות מדרגות הרצל משום שהן היו בסמוך לבית בו התגורר תיאודור הרצל. על השלט שליד המדרגות כתובה הקדשה להרצל על פועלו וחזונו הנועז להקמת מדינת היהודים. המדרגות מובילות לכיכר Desider Friedmann שהיה מראשי התנועה הציונית בוינה ונשלח למחנה ההשמדה אושוויץ בשנת 1944.

המדרגות נמצאות בין הרחובות Judengasse לרחוב Marc-Aurel.

כתובת: Sterngasse 3, 1010 Wien, Austria

Looshaus בית לוס בכיכר מיכאל הקדוש

בכול פינה בוינה ישנם מקומות בעלי היסטוריה יהודית. גם בכיכר מיכאל הקדוש שבסמוך לארמון הופבורג ישנו מבנה מעוצב להפליא המהווה דוגמה לעושרם של יהודי וינה. מבנה זה נקרא בית לוס (Looshaus) על שם האדריכל אדולף לוס (Adolf Loos) שעיצב אותו. בניין זה נחשב לאחד המרכזיים ביותר בסגנון הוינאי המודרני. הבניין נבנה בתחילת המאה ה-20 עבור איש העסקים היהודי לאופולד גולדמן. במקום פעלה חנות אופנת הגברים היוקרתית Goldman & Salatsch. בשנת 1944, בשל קרבתו לארמון הופבורג נפגע המבנה מההפגזות של מטוסי בעלות הברית, אך שופץ בשנים שלאחר מכן. כיום הוא נכלל ברשימת המבנים לשימור בוינה והוא בבעלות אחד הבנקים הגדולים של וינה – Raiffeisenbank. אם אתם עוברים בכיכר, שווה לעבור ולהציץ לתוכו. העיצוב הפנימי שלו עדיין עתיק ומרשים במיוחד.

איך מגיעים?

תחנת הרכבת התחתית הקרובה ביותר למבנה זה היא תחנת Herrengasse. הקו הכתום – U3 עובר בתחנה זו. משם יש ללכת כ-2 דקות ברגל.

כתובת: Michaelerplatz 3, 1010 Wien

הרובע השני – אי המצות – לאופולדשטדט

לאחר הפרעות הנוראות שעברו היהודים שחיו באיזור כיכר היהודים שברובע הראשון, הם עברו למקום מרוחק יותר, מעבר לתעלת הדנובה למה שידוע כיום כרובע השני. בשל כך נודע איזור זה בכינוי רובע המצות (Matzoinsel). רובע זה נמצא למעשה על אי ממש בלב העיר. חלקו הצפוני (היכן שנמצא בית חב"ד) נמצא במרחק הליכה קצר לעיר העתיקה. ברחבי הרובע תוכלו למצוא המון חנויות ומסעדות כשרות ואנדרטאות לזכר החורבן שעברה הקהילה בשואה.

רחוב היהודים – טאבורשטראסה (Taborstrasse)

במרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת התחתית שוודנפלאץ (Schwedenplatz), ממש מעבר לגשר שחוצה את תעלת הדנובה, מתחיל רחוב טאבורשטראסה. רחוב זה ידוע גם כרחוב היהודי ומשפחות יהודיות רבות מתגוררות בסמוך אליו. כמו כן, ניתן למצוא בו מספר מסעדות כשרות, סופרים כשרים, חנות יין וכמובן את בית חב"ד המרכזי של העיר. אל תתפלאו אם תראו המון חובשי כיפות הולכים להנאתם ברחוב, זהו דבר שבשגרה בוינה.

כדאי לעבור ולהגיד שלום לרב מוטי סגל ולרב מכל'ה בוטמן מבית חב"ד הם תמיד שמחים לעזור בכול ובשבתות וחגים את מארגנים ארוחות קהילתיות כיד המלך. בית חב"ד בוינה ידוע כאחד מבתי חב"ד הטובים באירופה!

מידע נוסף על בית חב"ד, ארוחות כשרות ותפילות

אם אתם שומרי כשרות, תוכלו לבחור בין מגוון מסעדות כשרות. ישנן מסעדות בשריות כדוגמת בחור טוב ושמחה או מסעדות חלביות כנובלינו או פיצה פרגו. אם תרצו לגוון ולאכול אוכל אסייתי, תוכלו לנסות את מסעדת מאה שערים החדשה והמצוינת. תוכלו למצוא מידע נוסף על המסעדות הכשרות בוינה במאמר המורחב שהכנו.

אזור זה הוא המועדף ביותר עבור מי שרוצה ללון בקרבת בית חב"ד. קראו עוד על המלונות המומלצים באזור בית חב"ד.

עמודי הזיכרון לבית הכנסת שחרב – Leopoldstädter temple

בית הכנסת של הרובע השני היה הגדול ביותר בוינה. הוא נבנה בשנת 1858 בסגנון מורי על ידי האדריכל לודוויג פורסטר. המבנה היה גדול ומרשים ביופיו עם היכל תפילה מרהיב. אדריכלים שונים של בתי כנסת ברחבי אירופה שאבו השראה מבית כנסת זה ולכן ישנם מבנים די דומים בערים כמו זאגרב, פראג, קרקוב ובוקרשט.

ב-10 בנובמבר, 1938 נחרב בית הכנסת בזמן פרעות ליל הבדולח.

כיום נמצאים במקום בו עמד בית הכנסת שלושה עמודי מתכת גבוהים המשמשים כאנדרטת זיכרון וממחישים את גובהו המרשים של מבנה בית הכנסת. בנוסף ישנו שלט זיכרון עם מידע קצר על בית הכנסת שחרב. המתחם שבסמוך לאנדרטה זו משמש כיום את הקהילה היהודית ויש בו משרדים של ארגון עזרא המסייע לחברי הקהילה.

איך מגיעים?

תחנת הרכבת התחתית הקרובה ביותר למבנה זה היא תחנת Nestroyplatz. הקו האדום – U1 עובר בתחנה זו. משם יש ללכת כ-2 דקות ברגל.

כתובת: Tempelgasse 5, 1020 Wien

הרובע התשיעי

מעט מחוץ לתחומי העיר העתיקה, מכיוון צפון מערב נמצא הרובע התשיעי. גם בו ישנם שני מקומות עיקריים הקשורים בהיסטוריה היהודית של וינה.

מוזיאון זיגמונד פרויד  Sigmund Freud Museum

מוזיאון זה נוסד בשנת 1971 והוא עוסק בחייו ופועלו של זיגמונד פרויד, מייסד הפסיכואנליזה. המוזיאון נמצא בבית בו התגורר פרויד 47 שנים ברחוב19 Berggasse. בזמן הנאצים אולץ פרויד לברוח מאוסטריה ללונדון, אך הבית שלו נותר כמעט כפי שהיה (הוא לקח עמו חלק מהרהיטים ללונדון ושם הם מוצגים כיום).

חדרי הבית הישנים, בהם עבד וכתב את רוב המאמרים שלו, משמשים כיום כמרכז תצוגה על חייו ופועלו. תצוגות המוזיאון כוללות מגוון חפצים שהיו בבעלותו של פרויד וכן חלקים מאוסף העתיקות הגדול שלו. במוזיאון ישנם אלפי מסמכים, בעיקר צילומים, אך גם ציורים, שרטוטים ופסלים. אוסף המוזיאון כולל כמעט את כל

הצילומים הקיימים של פרויד ומשפחתו. במוזיאון אפשר ללמוד על עולם הפסיכואנליזה וכיצד הוא השפיע על האומנות והחברה.

בצמוד למוזיאון ישנה ספרייה עבור כל הקשור במחקר הפסיכואנליזה. זוהי הספרייה הגדולה באירופה לתחום זה.

מידע חיוני לביקור במוזיאון

שעות פתיחה: בכול יום (שני – ראשון) מ-10:00 בבוקר עד 18:00. כניסה אחרונה 30 דקות לפני הסגירה.

עלות הכניסה: מבוגר – 12 אירו, פנסיונר – 11 אירו, סטודנט (18-27) – 7.5 אירו. ילד (12-18) – 4 אירו.

אתר רשמי
 כתובת: 19 Berggasse

בית הקברות היהודי העתיק ביותר בוינה

בית הקברות היהודי שנמצא ברחוב Seegasse שברובע ה-9 הוא העתיק ביותר בעיר ונפתח כבר בשנת 1540. זהו בהחלט מקום היסטורי ומיוחד שעמד מוזנח תקופה ארוכה ונהרס ברובו על ידי הנאצים. בשנים האחרונות התקיימו עבודות שימור ושחזור בבית הקברות כדי להציל את המצבות העתיקות ולהחזיר את המצבות שנלקחו ממנו. המצבות שבבית הקברות הן מהמאות ה-16, 17 ו-18. אנשים חשובים מהקהילה היהודית כמו הרב מנחם הנדל, הרב שמעון אוירבך, הבנקאי שמואל אופנהיימר ועוד קבורים במקום זה.

כיום נמצא בית הקברות בסמוך לבית האבות Rossau וניתן להיכנס אליו במהלך שעות היום דרך הכניסה של בית האבות. שעות הפתיחה הן: ימי שני – שישי מ8:00 בבוקר ועד 15:00.

כתובת: Seegasse 9-11, 1090 Wien

רחוב הטבעת – הארמונות של היהודיים

מלבד אנדרטאות ומוזיאונים, ישנם המון מבנים ברחבי העיר שהיו שייכים למשפחות יהודיות עשירות. רבים מהמבנים הללו הם למעשה ארמונות קטנים שנבנו ממש על רחוב הטבעת והם ידועים בכינוי Ringstraßenpalais ( ארמונות רחוב הטבעת). אפשר לסייר לאורך הרחוב ולהתפעל מהעושר הרב שהיה ליהודי וינה לפני שכל נכסיהם הוחרמו והם גורשו להשמדה בזמן הנאצים. רכזנו מספר מבנים יפים שהיו בבעלות יהודית ונמצאים עוד היום על רחוב הטבעת.

Palais Wertheim ארמון ורטהיים

מבנה מרשים זה נבנה על ידי האדריכל המפורסם היינריך פרייהר פון פרסטל עבור איש העסקים היהודי-אוסטרי פרנץ פון וורטהים. הבניין נבנה בין השנים 1864 ל-1868 והוסב בשנת 1910 לבניין מגורים ומשרדים. בשנת 1977 הסניף הראשון של מקדונלדס באוסטריה נפתח בקומת הקרקע שלו. בקומות העליונות של המבנה ישנם אולמות אירועים וכנסים מפוארים.

כתובת: Canovagasse 1-5, 1010 Wien

Palais Gutmann ארמון גוטמן

המבנה המפואר נבנה בין השנים 1869 ל-1871 על ידי האדריכל קרל טיטץ בסגנון הרנסנס הוינאי החדש. המבנה שימש עבור משפחת גוטמן העשירה שהייתה ידועה בשל עסקיה במסחר בפחם. המבנה עצמו מרשים ביופיו, הוא בעל 5 קומות וחדריו מעוטרים להפליא. בחדרים ישנם ציורים מרשימים, תקרות עץ מעוטרות, תנורי הסקה מאבן שיש, עיטורי קיר ועוד. הארמון הוחרם מבעליו ב-1938 בשל היותו יהודי.

מבנה הארמון נמצא ממש ליד המלון היוקרתי ריץ קרלטון ונמצא בבעלות חברת הנדל"ן Austria Immobilien GmbH.

כתובת: Schubertring 5-7, 1010 Wien

Palais Lieben-Auspitz ארמון ליבן אושפיץ

מבנה זה הוקם בין השנים 1873 עד 1874, עבור משפחת אושפיץ ומאוחר יותר התגוררה בו משפחת ליבן. זהו מבנה בן 5 קומות המעוצב בסגנון הניאו-בארוק. זמן בנייתו של מבנה זה חלקים גדולים מרחוב הטבעת כלל לא היו קיימים. לדוגמה, מבנה האוניברסיטה והמבנה החדש של התיאטרון הלאומי של וינה לא היו קיימים בזמן זה.

בעבר היה בארמון מרכז אירועים ותרבות וינאי שנקרא Salon of Berta Zuckerkandl והוא שימש כמקום מפגש עבור אנשי רוח ואמנים כמו גוסטב קלימט, גוסטב מאלר וארתור שניצלר. כיום בקומת הקרקע של הארמון נמצא קפה לנדטמן המפורסם.

כתובת : Universitätsring 4, 1010 Wien

Palais Ephrussi  ארמון אפרוסי

ארמון זה נבנה בסוף המאה ה-19 על רחוב הטבעת, ממש ממול לכנסיית ההודיה על ידי האדריכל המפורסם תיאופיל פון הנסן, אותו האדריכל שעיצב את בית הפרלמנט האוסטרי. המבנה המרשים נבנה עבור בני משפחת אפרוסי שהייתה משפחה יהודית עשירה מרוסיה. בני המשפחה עסקו בבנקאות ונפט. סגנון המבנה הוא הניאו רנסנס שהיה פופולרי באותה התקופה. ב-1938 הוחרם בארמון מבני משפחת אפרוסי על ידי קצינים נאצים ושיש עבור משרדי המפלגה הנאצית. בזמן ההפגזות במלחמת העולם השנייה בארמון נפגע קשות וחלקים ממנו נהרסו. לאחר המלחמה הצליחו בני משפחת אפרוסי ששרדו לקבל את הארמון חזרה לידיים, אך מאחר ולא הייתה בכוונתם לשוב לאוסטריה, הם מכרו אותו במחיר נמוך בהרבה משוויו – 50,000 דולר.

כתובת: Schottengasse, 1010 Wien

Palais Epstein ארמון אפשטיין

מבנה הארמון המרשים נבנה בסוף המאה ה-19 עבור הבנקאי היהודי העשיר גוסטב ריטר פון אפשטיין. האדריכל שבנה את המבנה היא תיאופיל פרייהר פון הנסן שעיצב גם את בית הפרלמנט האוסטרי שנמצא בסמוך. המבנה בן 5 קומות ומעוצב בסגנון הניאו רנסנס. בשל קשיים כלכליים נאלץ אפשטיין למכור את המבנה לחברת גז אנגלית. הארמון המשיך לעבור בעלות ושימש במשך 10 שנים אחרי המלחמה כמשרדים הראשיים של הסובייטים. לאחר מכן שימש תקופה כסניף של האקדמיה האוסטרית למוזיקה ואומנות. כיום הארמון משמש כחלק מבית הפרלמנט האוסטרי. בקומת המרתף שלו ישנה תצוגה בנוגע להיסטוריה של בארמון ובעליו. ניתן גם כן להצטרף לסיורים מודרכים באנגלית בתוך הארמון.

סיור מודרך בארמון אפשטיין

הסיורים מתקיימים בימי שבת בשעה 10:30 ו-13:30. ההשתתפות היא חינמית. משך הסיור הוא כ-50 דקות.

כדאי ליצור קשר מראש כדי לוודא שמתקיים סיור בזמן שתרצו. אימייל ליצירת קשר: tours@parlament.gv.at

נקודת המפגש לסיור: Infopoint Bau.Stelle

סיור וירטואלי בארמון

כתובת: Dr.-Karl-Renner-Ring 3, 1010 Wien

Palais Todesco  ארמון טודסקו

ארמון זה נבנה בין השנים 1861-1864 לפי התוכנית של האדריכלים לודוויג פורסטר ותיאופיל פרייהר פון הנסן עבור הבנקאים היהודיים העשירים אדוארד ומוריץ פון טודסקו. מבנה זה עוצב בסגנון הרנסנס המקובל באותה התקופה. הארמון נמצא על רחוב הטבעת, ממש ממול לבית האופרה של וינה במקום בו היה פעם אחד משערי העיר העתיקה. אולם האירועים של הארמון נחשב לאחד היפים ביותר מבין אולמות האירועים הפרטיים בוינה. בזמן מלחמת העולם ושלטון הנאצים בוינה הוחרם המבנה ואף נפגע מההפגזות. לאחר תום המלחמה שימש כמשרדים של אחת המפלגות האוסטריות הגדולות – ÖVP.

כתובת: Kärntner Strasse 51, 1010 Wien

Palais Königswarter ארמון קוניגורטר

ארמון זה נמצא אף הוא בסמוך למבנה האופרה של וינה והוא נבנה בשנת 1862 עבור הבנקאי היהודי יונאס פון קוניגורטר. יונאס היה ראש הבנק לאומי האוסטרי ונשיא הקהילה היהודית בוינה. בשנת 1860 זכה יונאס לתואר אבירים וקיבל דרגת ברון מהקיסר בשנת 1870.

כתובת: Kärntner Ring 4

הרובע ה-16

מבשלת הבירה אוטקרינגר  (Brauerei Ottakringer)

זוהי מבשלת הבירה הגדולה ביותר בוינה, ואחת הגדולות מבין המבשלות האוסטריות. המבשלה הייתה מאז הקמתה ב-1837 בבעלות יהודית, אך הנאצים החרימו אותה והיא עברה לידיים אוסטריות. הבעלים של המבשלה היו יעקב ואיגנץ קופנר.

במשך שנים רבות סירבו בעלי המבשלה החדשים להכיר בהיסטוריה היהודית שלה ורק בשנים האחרונות הוצב לוח זיכרון לזכר בעלי המבשלה היהודים.

כתובת: Ottakringerplatz. 1, 1160 Wien

החיים היהודיים בוינה כיום

השואה הנוראה המיטה חורבן על קהילה היהודית בוינה. רק מעטים מיהודי וינה שבו אליה אחרי המלחמה ומאז החלה הקהילה בתהליך שיקום איטי. צמיחתה של הקהילה החלה דווקא עם הגיעם של מהגרים יהודים רבים ממדינות מזרח אירופה. הם החלו לקחת בחיי הקהילה ולהקים מוסדות יהודיים. כיום הקהילה היהודית מונה כ-8000 חברים רשומים (ישנם כמה אלפי יהודים שאינם רשומים, אך חיים בוינה). מבין הקהילות היהודיות שבמרכז אירופה, וינה נחשבת לקהילה הפעילה והמבוססת ביותר. ישנם הרבה בתי כנסת פעילים, ארגונים דתיים, ארגוני סטודנטים יהודים, חנויות כשרות, מסעדות ואירועים. ברחובות היהודיים של וינה, ברובע השני, אפשר לראות יהודים דתיים הולכים באין מפריע.

אמנם הקהילה היהודית לא חזרה לתפארתה כמו בימים שלפני מלחמת העולם, אך מצבה כיום אינו רע בכלל.

אם תרצו לחוות מעט את הווי הקהילה היהודית תוכלו להצטרף לארוחת שבת מפוארת בבית חב"ד. זהו ללא ספק אחד מבתי חב"ד המושקעים והיפים מבין מדינות האזור.

רכבת תחתית

חשמלית

תחבורה ציבורית בוינה

כמו שכבר הבנתם, בוינה יש המון מה לראות. זוהי עיר גדולה, ולכן אתם צריכים לדעת איך בדיוק ניתן לחקור אותה בצורה הטובה ביותר. ההמלצה כאן היא חד משמעית: תחבורה ציבורית בוינה נחשבת למפותחת וליעילה ביותר באירופה כולה, ולכן נראה שאין עבורכם פתרון טוב יותר מאשר להתבסס עליה. מה גם שוינה לא ממש ידידותית עבור הנוהגים ברכב פרטי, עם סמטאות צרות וחניה יקרה מאד (למעשה, לחלק הארי של תושבי וינה אין בכלל רכב פרטי). אז מהן אפשרויות התחבורה הציבורית בוינה? כמה זה עולה? ואיך ניתן לייעל עוד יותר את השימוש בהן?

רכבת תחתית

הרכבת התחתית של וינה, האו-באן (U Bahn), לא נחשבת למפותחת כמו חלק מתשתיות המטרו באירופה, אבל בהחלט ניתן להתבסס עליה. התדירות של הרכבות ראויה בהחלט (אחת ל-2-5 דקות בזמני העומס או אחת לכ-5-8 דקות בזמנים הרגועים יותר), והן עוברות בסך הכול בכמאה תחנות. הרכבת התחתית פועלת בכל יום החל מחמש בבוקר ועד לאחת לפנות בוקר, כשבסופי שבוע הרכבות פועלות בכל הלילה.

התחתית של וינה נחלקת לחמישה קווים:

• U1 – הקו האדום, שעובר בין השאר בלב העיר העתיקה של וינה.
  • U2 – הקו הסגול, שמתאים למי שרוצה להגיע בין היתר לכיכר קרל
  • U3 – הקו כתום
  • U4 – הקו ירוק, שעובר באתרים דוגמת ארמון שיינברון, התעלה הוינאית או הגשר השבדי.
  • U6 – הקו החום.

ההתמצאות ברכבת התחתית של וינה היא די פשוטה, כשיש בתחנות עצמן שילוט המציין מתי מגיעה הרכבת הבאה, מה כיוון הנסיעה, אילו לאילו קווים נוספים יש תחנה במקום הספציפי ועוד.

הרכבת החשמלית

הרכבת החשמלית של וינה (מכונה גם הרכבת העילית הקלה, או פשוט ה-Strasse Bahn) היא דרך מצוינת להתנייד בוינה, עם כמעט 30 קווים שחוצים את העיר לאורך ולרוחב, ומגיעים כמעט לכל נקודה ונקודה בה. יש כמה קווים פופולאריים, דוגמת קו 1 או 2 שעוברים במרכז העיר, או חשמלית תיירים בשם Ringtram שעוברת ברוב האזורים החשובים לתיירים.

אוטובוסים

בוינה לא חסרים קווי אוטובוסים – למעשה, יותר מ-500 קווים נוסעים ברחובות העיר בשעות העיר, כשגם בלילה יש יותר מעשרים קווים. המסלול של האוטובוסים העוברים בתחנה מסוימת מפורט במפות הנמצאות בה, כשבחלק מהתחנות יש צגים דיגיטלים שיאפשרו לכם לדעת מתי מגיע האוטובוס הקרוב. האוטובוסים בוינה פועלים החל מחמש בבוקר ועד חצות, או אחת בלילה בסופי השבוע. הבעיה היא שבסופי השבוע התדירות מעט נמוכה יותר.

הרכבת הפרברית

את הסקירה של תחבורה ציבורית בוינה ממשיכים עם הרכבת הפרברית (S Bahn) שמתאימה, כפי שניתן להסיק משמה, למי שרוצה לצאת מגבולות וינה. עם זאת, גם בעיר עצמה ניתן להשתמש בה, כולל לחלק מהתחנות של הרכבת התחתית. הרכבת הפרברית מורכבת מ-14 קווים, אשר התדירות שלהם נמוכה מעט ביחס לרכבת התחתית (ועדיין, בהתחשב במספר הקווים הגבוה אתם לא צפויים לחכות יותר מדי).

השאלות החשובות: איך? וכמה זה עולה?

יתרון גדול של תחבורה ציבורית בוינה הוא שהיא פשוטה מאד לשימוש (לפחות אחרי שמבינים לאחר פרק זמן קצר את חוקי המשחק), כאשר אותם כרטיסים משמשים לכל אמצעי התחבורה השונים. ניתן לרכוש כרטיס חד פעמי – בחירה פחות מוצלחת לדעתנו – שלמעשה מאפשר לנו לעלות על קווים לכיוון אחד (המחיר נכון לעכשיו הוא 2.20 יורו למבוגרים, או 1.10 יורו לילדים). האופציות היותר מומלצות הן כרטיסים המאפשרים נסיעה ללא הגבלה בעיר, לפרקי זמן של 24 שעות (7.60 יורו), 48 שעות (13.30 יורו), 72 שעות (16.50 יורו), שמונה ימים (משני עד שני בלבד, 16.20 יורו) או אפילו חודש (פחות רלוונטי לתיירים). את הכרטיסים ניתן לרכוש בחנויות טבק בעיר ובסמוך לתחנות הרכבת, בחלק מתחנות הרכבת ובעמדות אוטומטיות בתחנות הרכבת התחתית.

למרות שחלק מהקווים הם על בסיס "אמון", כאשר ניתן לעלות עליהם מבלי להציג כרטיס, אתם ממש לא רוצים לעשות את זה: מדי פעם נערכות ביקורות, כשמי שנתפס ללא כרטיס תקף צפוי לשלם קנס כספי לא מבוטל. גם מי שיש לו כרטיס לפרק זמן של יום או יותר, אבל לא מתקף אותו בכל נסיעה, דינו כאדם שלא רכש כרטיס כלל וכלל. וזה ממש לא נעים.

עצה אחרונה וכללית למי שמשתמש בתחבורה הציבורית של וינה – מומלץ להיעזר באפליקציית Qando, אפליקציה מצוינת שמציעה מידע מקיף ומעודכן על אמצעי התחבורה השונים. בדומה לאפליקציית Moovit הישראלית, Qando מזהה את מיקום המשתמש, וממליצה לו על מסלול נסיעה בהתאם ליעד שהגדיר וללוח הזמנים של אמצעי התחבורה של העיר. ניתן להוריד את האפליקציה בחינם עבור מכשירי אנדרואיד או אפל.

התמצאות בוינה

וינה היא עיר שבה אינספור אטרקציות לביקור, עבור כל הרכב מטיילים ולכל מטרה. מה שהוא בבחינת "צרות של מטיילים" הוא שמדובר בעיר גדולה בהחלט, ומכאן שצריך לדעת להיכן בדיוק מומלץ להגיע, ומה שניתן למצוא בוינה. המלאכה של התמצאות בוינה היא לא הפשוטה ביותר שיש, על רקע החלוקה הטכנית של העיר לרובעים, והעובדה שיש מה לראות גם מחוץ למרכז העתיק של העיר. המדריך הבא ינסה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן.

הרובעים של וינה

https://www.myaustria.co.il/wp-content/uploads/2017/01/Vienna_administrative_divisions_-_Nmbrs.svg_-300x236.pngמפה של רובעי וינה (יוצר: TUBS)

עוד לפני שמתחילים לדבר על התמצאות בוינה הלכה למעשה, צריך להבין איך העיר מחולקת (מה שגם ישפיע על הבחירה של מקום לינה בוינה). מבחינה מנהלית נהוג לחלק את וינה ל-23 רובעים. רוב האטרקציות ממוקמות קרוב במידה מסוימת למרכז העיר – רובע מספר 1 – אך גם ברובעים אחרים יש מספיק דברים. הרובעים שהמספר שלהם נמוך, בעיקר 1, 2, 3, 5, 6 ו-7 הם אלה שקשה למצוא טיול בוינה שלא יעבור בהם, בחלק מהם אפילו יותר מפעם אחת. מומלץ כן לחשוב על התרחקות מפעם לפעם לרובעים אחרים, בהם יש אטרקציות נקודתיות מעניינות מאד (כפי שתראו בהמשך). התחבורה הציבורית המצוינת של וינה, אחת מהמפותחות והיעילות באירופה כולה, מפשטת את המשימה בצורה דרסטית.

לפניכם סקירה קצרה של המיקום וחלק מהאטרקציות של כל אחד מרובעי וינה:

1. אינרה שטאדט (Innere Stadt) – מרכז וינה והעיר העתיקה. חלק ניכר מאתרי החובה של וינה ממוקם כאן.
  2. לאופולדשטאט (Leopoldstadt) – האזור היהודי של וינה, ובו אתרים היסטוריים, בתי כנסת, בית חב"ד ועוד. גם פארק פארטר ממוקם כאן. נמצא מזרחית לעיר העתיקה, במרחק הליכה של כ-10-15 דקות.
  3. לנדשטראסה (Landstraßa) – דרומית לרובע מספר 2, על גדת הדנובה הימנית. רובע מעניין נוסף בו נמצאים הפארק העירוני של וינה, ארמון בלוודרה, בית הקונצרטים ועוד. נחשב לפופולארי ולנוח לשהו גם מכיוון שבתחומו נמצאת תחנת הרכבת המרכזית של וינה.
  4. וידן (Wieden) – רובע די קטן, מדרום למרכז העיר. מתאים למי שמחפש להיות במרחק לא גדול מדי מהמרכז.
  5. מרגרטן (Margareten) – רובע שהיה פעם חלק מרובע מספר 4, אבל במהלך השנים הם הופרדו. מיקום טוב, האטרקציה המרכזית היא שוק לנאש מרקט המפורסם.
  6. מריה הילף (Mariahilf) – רובע הממוקם דרומית מערבית ללב וינה וידוע בעיקר בשדרת הקניות מריה הילפר שטראסה, .Mariahilferstrße אזור שמתאים למי שמחפש לעשות קניות, כשבתחבורה ציבורית ההגעה למרכז העיר היא די פשוטה.
  7. נויבאו (Neubau) – רובע פופולארי ומתויר, בעיקר עקב העובדה שהוא ידוע בתור ה-Museumsquarter, רובע המוזיאונים של העיר. כאן נמצאים מוזיאון מומוק לאומנות מודרנית (הגדול ביותר במרכז אירופה), מוזיאון האומנות לאופולד, מוזיאון הילדים Zoom ועוד.
  8. יוזפשטאדט (Josefstadt) – רובע די קטן, אבל כזה המציע מספר מוקדים מעניינים: בניין העירייה, בניין הפרלמנט האוסטרי ואוניברסיטת וינה.
  9. אלסרגרונד (Alsergrund) – רובע הידוע בעיקר בבית זיגמונד פרויד הנמצא בתחומיו, וגם בתחנת הרכבת. זול ללינה, אבל פחות מעניין מבחינה תיירותית.
  10. פבורישן (Favoriten) – רובע דרומי ומאוכלס מאד של וינה. גם כאן המחירים זולים, אבל העניין הייתרותי דל יחסית.
  11. זימרינג (Simmering) – הדבר המעניין ברובע זה, בדרום מזרח העיר, הוא בית הקברות הענקי של וינה.
  12. מיידלינג (Meidling) – רובע פרברי בדרום העיר.
  13. היצינג (Hietzing) – רובע דרום מערבי, די פרברי, עם אטרקציה מרכזית אחת: ארמון שונברון.
  14. פנזינג (Penzing) – במערב העיר, מצפון לנהר. מציע מבנה חשוב מאד – כנסיית שטיינהוף, אחד ממבני האר נובו המוכרים בעולם.
  15. רודולפסהיים פונפהאוס (Rudolfshein Funfhaus) – רובע שלא מעניין יותר מדי מבחינה תיירותית, אבל ממוקם במרחק נסיעה סביר ממרכז העיר.
  16. אוטקרינג (Ottakring) – רובע מערבי, ובו מבשלת הביר Ottakringer.
  17. הרנלס (Hernals) – רובע פרברי בצפון מערב וינה.
  18. ורינג (Wahring) – רובע פרברי בצפון וינה.
  19. דובלינג (Dobling) – רובע פרברי בצפון וינה.
  20. בריג'יטנוי (Brigittenau) – היה בעבר חלק מרובע מספר 2, אבל הופרד ממנו במהלך השנים. נמצא בצפון העיר.
  21. פלורידסדורף (Floridsdorf) – הרובע הצפוני ביותר של העיר, והאזור התעשייתי שלה. פחות מעניין תיירים, אבל מציע מספר מקומות לינה זולים.
  22. דונאושטאדט (Donaustadt) – הרובע המזרחי הזה הוא הגדול ברובעי וינה. לא מציע יותר מדי מוקדי עניין תיירותיים.
  23. ליזינג (Liesing) – הרובע הדרומי ביותר של וינה. רובע מרוחק שעמוס בצמחיה טבעית.

פארקים בוינה

וינה היא עיר גדולה ועמוסה, ללא צל של ספק. ועדיין, יש בה עשרות פארקים ששווה מאד להכיר, בעיקר (אבל לא רק) אם מטיילים בעיר אם ילדים, או עורכים בה טיול רומנטי. פראטר פארק (Park Prater) הוא אחד המפורסמים בפארקי וינה, וללא ספק אחד המוצלחים שבהם. הוא נמצא ממש בלב העיר ומתפרס על פני כארבעה וחצי קילומטרים של אורך, עמוסים בכל טוב: מסלולי הליכה, פינות ישיבה, עצים, אגמים, מגרשי ספורט, דוכני אוכל ועוד. בשטח של פראטר נמצא פארק השעשועים הנוסטלגי, Wurstelprater, ובו גלגל הענק המפורסם של העיר – פארק זה הוא חובה במהלך טיול בוינה עם הילדים. בקרבת מקום תמצאו גם את מוזיאון השעווה מדאם טוסו, הפלנטריום ועוד.

הפארק העירוני של וינה, השטאדטפארק (Stadtpark), נמצא אף הוא באזור נגיש מאד: בחיבור שבין הרובע השלישי לטבעת שמקיפה את העיר העתיקה. זהו פארק עצום בגודלו (שטחו כ-65,000 מ"ר), ובו תמצאו שלל פסלים (המפורסם הוא של המלחין יוהאן שטראוס), שבילי הליכה, חורשות, מדשאות, אגם, מתקנים לילדים, שעון פרחים ועוד. זהו פארק שאפשר להעביר בו בכיף כמה שעות, בכל מזג אוויר.

ארמון שונבורן (Schonbrunn) הוא אחד המבנים החשובים בוינה, והוא נכנס לסקירה הנוכחית בעקבות הגנים הפורחים המרשימים מאד שלו: גן חיות, גן חיות אקווטי, גן בוטני, מזרקות, פרחים, מקום נביעת מים טבעית ועוד. יש במקום יופי של נקודת תצפית – "מרפסת התהילה" – כשבטיול עם ילדים מומלץ מאד לנסות את מוזיאון הילדים שונבורן. בסמוך לארמון בלוודר (Belveder Palace) נמצא מתחם יפה נוסף של גנים: הגנים המלכותיים, הידועים במאגר רחב וצבעוני מאד של פרחים, עליהם ניתן להשקיף דרך מרפסת העמודים. גן חביב אחר מהווה חלק מארמון הופבורג (Hofburg Imperial Palace) – זהו הפולקס גארדן (Volksgarten, "הגן של האנשים"). יש פארקים מתוירים ממנו בוינה, אבל יכול להיות שכאן מסתתר סוד הקסם שלו. מדובר בפארק מרהיב ביופיו, עם כמה מבנים היסטוריים חשובים ופסל מפורסם של הסופר האוסטרי פרנץ גרילפרצר.

בלב רובע 12 נמצא פארק מומלץ נוסף, והוא פארק דונאו (Donaupark), המכונה גם "פארק הדנובה" בשל המיקום שלו ממש על הנהר המפורסם. מעבר לשבילי הליכה ולתפאורה ירוקה מאד, תמצאו בשטח הפארק את המבנה הגבוה ביותר באוסטריה כולה – מגדל Donauturm, המתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הקרקע (למעשה, זהו המבנה הגבוה ביותר באוסטריה כולה). בראש המגדל יש מסעדה מסתובבת, לא זולה, שמציעה את אחד הלוקיישנים הטובים ביותר לאוכל. מיותר לציין שהמגדל הוא אחת מנקודות התצפית הטובות ביותר לחקור את היופי של וינה, נכון?

כיכרות בוינה

בהרבה מאד ערים אירופאיות, כולל וינה, הכיכרות מהוות הרבה יותר מאשר נקודת ציון: הכיכרות מאגדות בתוכן הרבה מאד פעמים היסטוריה של ממש, נחשבות לשוקקות וגם מציעות בסמוך אליהן אטרקציות שונות. יש מספר כיכרות בוינה שמומלץ מאד להכיר במהלך הביקור בעיר, כשלחלק מהכיכרות תמצאו את עצמכם מגיעים יותר מפעם אחת.

חלק מהכיכרות של וינה נמצאות בסמוך או כחלק ממבנים העתיקים המפורסמים שהעיר ידועה בהם. כך למשל כיכר הלדנפלאץ (Heldenplatz), הנמצאת בסמוך לארמון הופבורג המפורסם. סמלי ההיכר של הכיכר הם שני פסלים גבוהים, שמשלימים יחדיו את אחת התפאורות המוכרות של העיר. בפתח הארמון יש כיכר נוספת, סנט מייקל (Michaelerplatz), שהוקמה ב-1725 ושכוללת מספר מבנים שמציגים את פאר האדריכלות האוסטרית המסורתית. בכיכר יש מספר מוקדי עניין, לרבות אתר חפירות ארכיאולוגיות, מוזיאון קטן ועוד. מרחק לא גדול משם ממוקמת כיכר מינוריטן (Minoritenplatz), בסמוך לה נמצאת כנסייה בעלת שם זהה. לצד הכנסייה, גולת הכותרת של הכיכר העתיקה הזו, קמו במהלך השנים ארמונות ומבנים היסטוריים אחרים, שמביאים לכך שהגעה לאזור היא במידה מסוימת חזרה בזמן.

כיכר סטפנס פלאץ (Stephansplatz) קרויה על שם הקתדרלה הסמוכה – קתדרלה מרשימה מאד שלא תמצאו בעולם הרבה הגבוהות ממנה (ואתם יודעים מה זה אומר: שניתן לטפס לתצפית עוצרת נשימה על וינה). זוהי כיכר תוססת מאד, עם חנויות, בתי קפה ומסעדות הנמצאות בסמוך. זהו גם המקום ממנו יוצאים סיורים על גבי כרכרות הרתומות לסוסים, עוד שלב במסע שלכם בזמן שתחוו באזורים רבים של וינה.

הקשר היהודי ההדוק לוינה בא לידי ביטוי במסגרת "כיכר היהודים" ((Judenplatz), שמספרת הרבה מהסיפור של יהודי וינה לאורך השנים, וכן – למרבה הצער גם בתקופת השואה. הסמל של הכיכר הוא מבנה קוביה לבן, עליו חרתה האמנית רייצ'ל ווייטריד מדפי ספריה המייצגים את "עם הספר". רבים מגיעים לכיכר כדי לבקר את המוזיאון היהודי המפורסם הנמצא בסמוך, ובו בין היתר ממצאים ארכיאולוגיים של בית כנסת מימי הביניים שנהרס כמעט לחלוטין במאה ה-15.

נקודות ציון חשובות בעיר

כמו בכל עיר בה הטיול נעשה (גם) בצורה רגלית, בוינה יש כמה נקודות ציון חשובות מאד. לנקודות אלה ניתן להגיע כדי להבין היכן בדיוק נמצאים ביחס לעיר, כשפלוס נוסף הוא העובדה שחלק מהנקודות מהוות כשלעצמן אטרקציה תיירותית. את הסקירה חייבים להתחיל עם נהר הדנובה (Wiener Donau), שעובר לרוחבה ולאורכה של העיר – הרבה מאד אתרים פשוט יציינו את המיקום שלהם ביחס לדנובה, וכך גם בחלק מרובעי העיר. זהו הנהר השני בגודלו באירופה, והוא מתחיל מאזור היער השחור, עובר בוינה וגם בערים אחרות. בוינה תוכלו לראות את תעלת דנובה המלאכותית, כאשר הליכה לצידה או ישיבה בבתי הקפה ובמסעדות הסמוכים לה היא חובה במהלך טיול בעיר. לאורך המסלול תמצאו הרבה מוקדי עניין, מסלולי הליכה, פארקים ועוד. מומלץ ללמוד על החשיבות ההיסטוריה וגם האומנותית של נהר הדנובה, והתפקיד החשוב שהוא מילא בהיסטוריה של וינה לאורך השנים.

במהלך טיול בוינה מבקרים ברוב המקרים בעיר העתיקה יותר מפעם אחת. כדי להגיע אליה נדרש לעבור בשער הכניסה, ה-Ausseres Burgtor. מבחינה היסטורית הוא היה חלק ממערכת הביצורים שהגנה על וינה העתיקה, והוא מסמל כיום גם את הניצחון של אוסטריה בקרב על לייפציג. אל תצפו כאן לשער ניצחון מפורסם דוגמת זה של פריז, אבל בהחלט בנקודת ציון מרכזית ובמבנה שמצריך כמה תמונות לפחות.

עוד אתר שיאפשר לכם למקם את עצמכם ביחס לעיר העתיקה היא הטבעת המקיפה את העיר, Ringstrabe. זוהי למעשה שדרה שצורתה היא טבעת (או יותר נכון: שלושת רבעי טבעת), ושלאורכה פזורים כמה מהמבנים החשובים של וינה: ארמון הופבורג, בניין הפרלמנט, בית העירייה, בניין האופרה, המוזיאון לתולדות האומנות, המוזיאון לידיעת הטבע ועוד. הליכה לאורך השדרה היא אחת החוויות ה"וינאיות" ביותר שיש, כאשר מוקפים בהמון מבנים מרשימים, עצים, גינות, אנדרטאות, פסלים ועוד. אם יהיה לכם מזל, תיתקלו באירוע המוני הנערך ברחוב, כפי שקורה בלא מעט מועדים לאורך השנה. השדרה חשובה גם לכל חובבי הקניות, כאשר בתחומיה יש חנויות וסניפים של כמה מהרשתות הבינלאומיות המוכרות והנחשקות ביותר.

יופי של נקודת ציון נמצאת בלב העיר העתיקה, והיא שעון אנקר (Ankeruhr) הידוע בעיצוב הארט נובו שלו. השעון נמצא בכיכר Hoher Market, מרחק הליכה מלב העיר, ומושך המוני תיירים בעיקר בשעות העגולות. בדומה לשעון במגדל האסטרונומי של פראג, אחת לשעה פוצחת דמות מסוימת בבשעון אנקר בקטע מוזיקלי קצר, כאשר בשלושה מועדים לאורך היום (12:00, 17:00 ו-18:00) כל הדמויות יוצאות יחדיו. לצד המופע, השעון עצמו יפה מאד מבחינה חזותית: הוא מגיע לגובה של כשבעה וחצי מטרים, תלוי ומחבר בין שני בניינים.

מגדל המים של וינה (Wasserspeilplatz) הוא אתר חשוב נוסף, שנראה מנקודות רבות בוינה. המגדל העתיק הזה שופץ ושוחזר לפני כעשרים שנה, וניתן להגיע אליו כדי להתרשם מהמראה, לטפס לתצפית יפה על העיר וגם ליהנות בפארק המים הנמצא בסמוך, בו אטרקציות שידברו בעיקר לילדים. מגדל המים נמצא ברובע העשירי של וינה.

ארמון השונברון

בואו ותיהנו מהיופי עוצר הנשימה של ארמון שנברון! ארמון זה הוא ללא ספק האטרקציה המובילה של וינה!

אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש אונליין, משום שייתכן והכרטיסים בקופה יאזלו

טיילו להנאתכם בין חדרי הארמון היפים וכן בגנים המרהיבים שמקיפים את הארמון, עצרו לכוס תה ועוגה בבית הקפה של שם Maria Theresa המהודר ועלו במעלה הגבעה אל עבר עמדת התצפית אשר ממנה תוכלו לראות את העיר וינה פרוסה לפניכם במלוא הדרה.

כתובת: Schönbrunn Palace, Schönbrunner Schlossstrasse 47, 1130 Vienna, Austria

דרכי הגעה :

· רכבת תחתית: תחנתU4, Schönbrunn

· חשמלית מספר 10 ו58 בתחנת Schönbrunn

· אוטובוס: 10A תחנת Schönbrunn

סיורים:

· סיור אימפראיל (Imperial Tour): סיור ב – 22 מחדרי הארמון שמעוצבים בסגנון הרוקוקו, הסיור אורך בין 30-40 דקות בהם תוכל לבקר בדירות של הקיסר פרנץ יוזף ואשתו אליזבת וכן בחדרים שיועדו למפגשים בינלאומיים. סיור בחדרי הארמון יאפשר לך לטעום מהפאר בו נהגו לחיות קיסרי אוסטריה, כחלק מהסיור תוכל לבקר בגלריה הגדולה, להתרשם מיופים של הארונות הסינים שנעשו במיוחד עבור הקיסרים וכן להציץ לחדר המיטות של הקיסר יוזף פרנץ ולהתרשם מהסוויטה הפרטית שלו.

· סיור גראנד (Grand Tour): סיור ב – 40 מחדרי הארמון, בסיור נכללים אותם 22 חדרים המוצעים באימפריאל תור בתוספת חדרים נוספים בארמון בעיצוב מרהיב של המאה ה-18 כדוגמת : חדר הטקסים, הסלון וכן בחדרים ששימשו את הקיסרית מריה התרזה. הסיור נמשך בין 50-60 דקות.

· כרטיס סיסי (Sisi Ticket): כרטיס אחד לשלוש אטרקציות אימפריאליות: ארמון שונברון, אוסף הרהיטים של הקיסר, ארמון הופבורג, מוזיאון סיסי ואוסף חפצי הכסף של הקיסר. תקף ליום אחד.

שעות פתיחה:

ארמון שונברון:

פתוח בכול ימות השבוע כולל חגים.

• 1 באפריל עד ה-30 ביוני מ8.30 בבוקר עד 5.30 בערב.
  • 1 ביולי עד ה- 31 באוגוסט מ8.30 בבוקר עד 6.30 בערב.
  • 1 בספטמבר עד ה- 31 באוקטובר מ8.30 בבוקר עד 5.30 בערב.
  • 1 בנובמבר עד ה-31 במרץ מ8.30 בבוקר עד 5.00 בערב.

ארמון הופבורג (Hofburg)

וינה, אוסטריה|אטרקציות ונקודות חן - מוזיאונים וגלריות, מבנים מיוחדים

מתוך הטיפ של אורה.ג.

סרוק לנייד| שיתוף

עד שנת 1918, ארמון הופבורג היה מרכז האימפריה ההאבסבורגית. המקום נבנה והורחב בהדרגה על ידי המלכים השונים החל מהמאה ה-13 ועד לשנת 1900. כיום, הארמון מהווה מקום מושבו הרשמי של הנשיא האוסטרי. בארמון קיימים 3 מוזיאונים המספקים מבט חטוף למסורת ולחיי היומיום של המלוכה: המעונות המלכותיים (Kaiserappartements) עם הריהוט והעיצוב המקורי, מוזיאון סיסי (Sisi Museum), הקיסרית האהובה, ותערוכה של אוסף כלי הכסף המלכותי. הארמון מהווה עד היום סמל לתרבות ולמורשת האוסטרית. בנוסף, במקום מוצעים סיורים מיוחדים לילדים, במהלכם הם מבקרים בחדרים הפרטיים של המשפחה הקיסרית, מודדים בגדים מלכותיים ולומדים על חיי היומיום של משפחת המלוכה. גם הספרייה הלאומית של אוסטריה ממוקמת במתחם הופבורג.

בית הונדרטוואסר (Hundertwasser House)

4.6

וינה, אוסטריה|אטרקציות ונקודות חן - מבנים מיוחדים

מתוך הטיפ של מיכל בן אריה

סרוק לנייד| שיתוף

בין האטרקציות היותר פופולריות באוסטריה בכלל ובוינה בפרט, בית הונדרטוואסר הינו מופע ארכיטקטוני מבריק ברובע ה-3: מדובר על בית מגורים רגיל, שהפך ליצירת אמנות. הכבוד שייך לאמן היהודי Friedensreich Hundertwasser. הבניין הוא יצירת אמנות צבעונית ומעוררת, שעל פי מספר המבקרים בו מדי שנה, שווה הצצה. שימו לב שניתן לראות את המבנה מבחוץ בלבד, כאשר המוזיאון המציג את יצירותיו המרשימות של הונדרטוואסר נמצא במרחק 3 דקות הליכה מהמקום.

ארמון בלוודר (Belvedere)

ארמון בלוודר (Belvedere) – ברובע השלישי נמצא הארמון, ששימש את הנסיך אויגן מסאבוי, ובהמשך היה ביתו של פרנץ פרדיננד. כיום מדובר בגלריה האוסטרית לאמנות מהמאות ה-19 וה-20, כשיצירותיו הנותרות של גוסטב קלימט בגולת הכותרת (מלבד “האישה בזהב” שהוחזרה ליורשיה ונדדה לניו יורק). מומלץ לבקר בגנים ובקומה האחרונה של הארמון העליון (Oberes Belvedere). הכרטיס כולל כניסה לארמון התחתון ובו אמנות גותית ובארוקית מאוסטריה.

פארק פראטר (Prater)

פארק פראטר (Prater) מתחם פארק פראטר, אשר לגדות הדנובה, שנבנה מחדש מיד לאחר מלחמת העולם השניה. כיום זהו אחד ממוקדי הבילוי של וינה, ובייחוד בזכות הגלגל הענק והלונה פארק (ובו רכבת הרים, רכבת קטנה, מכוניות מתנגשות ועוד), שנמצאים במתחם. מתחם הפארק מתאים לכל גיל והכניסה חופשית. המתקנים עצמם בתשלום פרטני.

• שעות פעילות: פתוח כל יום משעה 09:00 עד 24:00.
  • אתר אינטרנט: www.prater.wien.info

בית האופרה

בית האופרה מאוד מרשים ויפה מבפנים, יש סיורים באנגלית שאורכים כשעה (לברר לפני מתי הסיורים באנגלית כי לא תמיד יש) מכירת כרטיסים סמוך לסיור עדיף לבוא כחצי שעה לפני בגלל התורים הארוכים.

בית האופרה בוינה (Wiener Staatsoper)

4.5

וינה, אוסטריה|אטרקציות ונקודות חן - מוזיאונים וגלריות, מבנים מיוחדים, אטרקציות נוספות

מתוך הטיפ של הראל_המטייל

סרוק לנייד| שיתוף

בית האופרה בוינה הינו אחד מהאתרים המרכזיים בעולם בהם ניתן להנות מהפקות מוסיקה ובלט ברמה הגבוהה ביותר. רפרטואר בית האופרה מגוון במיוחד – החל מיצירות מתקופת הבארוק ועד ליצירות מן המאה ה-20. המבנה הניאו-רנסנסי נבנה בסוף המאה ה-19 על ידי אוגוסט סיקארדסבורג ואדוארד ואן דר נול, כאשר ענקים מוסיקליים כגון גוסטב מהלר וריצ'ארד שטראוס ניהלו אותו בתקופות שונות. אם אתם מעוניינים לשמוע זמרי אופרה שרים יצירות מפורסמות כגון “La Traviatta” של ורדי, לצפות במופעי בלט יפייפיים או להאזין לכשרונה של התזמורת הפילהרמונית של וינה – שווה להזמין כרטיסים מראש. בין החודשים אפריל-ספטמבר, בית האופרה מציג כ-150 הופעות חינמיות בסטרימינג על מסך ענק בכיכר Herbert-von-Karajan מול בית האופרה. בנוסף, בבית האופרה ניתן לבקר במוזיאון Staatsopernmuseum במסגרת סיורים מודרכים, המציגים היסטוריה עשירה בת 140 שנים מלאות בתלבושות אמיתיות, תפאורות, פורטרטים של גדולים ומפורסמים. הסיורים אף מאפשרים מבט אל מאחורי-הקלעים של הבמה.

Opernring 2, 1010 Wien, Austria

+43 1 514442250

אתר אינטרנט

information@wiener-staatsoper.at

מסע לווינה כמעט במתנה וביקור ב -12 נפלאותיה

עכשיו או לעולם. וינה זמינה כמעט לכל כיס. תוכלו לבלות סוף שבוע ארוך עם 230 יורו לאדם בחדר זוגי, ואפילו 200 אם אתם נוסעים רק עם מזוודות ידיים, מאמצע ספטמבר ועד סוף אוקטובר, כולל מלון ומטוס. בביקורכם בעיר המוזיקה יש תריסר אטרקציות שלא תוכלו לפספס.

"כנסיית הוווטי" הפיסולית של וינה

וינה מפנה אותנו לוואלסים משטראוס, הדנובה הכחולה והארמונות המפוארים של המלוכה הנכחדת. זוהי אחת מבירות אירופה של ביקור חיוני והיא כיום בהישג יד מתמיד עבור אליקנטה. לשתי חברות תעופה, יורווינגס, חברת בת של לופטהנזה, ואוסטרית, יש טיסות ישירות עד סוף אוקטובר עם תעריפים, הראשונה, בהיקף של 100 יורו עם מזוודות יד בלבד, או 130 עם מזוודה. אם נוסיף את המלון לשלושה לילות לטיסות, שיטס מיום חמישי לראשון, המילוט משאיר אותנו עבור בין 200 ל -230 יורו בבחירת מלון מרכזי ונוח. לדוגמא, מלון ערבות של Ibis עוזב את החדר הכפול תמורת 68 יורו ללילה. במהלך שלושת ימי השהות עומדת לרשותך תוכנית הדוקה שתריסר הנקודות היסודיות שלה הם:

אולם התצוגה של Kunstlerhaus מסתיר את שיקוםו בכרזות בולטות

1. מסלול הטבעת

או שדרת הטבעת הוא מסלול הדם הגדול המקיף את כל מרכז וינה ומחולק לסקטורים שונים שלכל אחד מהם יש שם. ברינגסטראסה יש חלק חשוב מהמבנים הגדולים של העיר, כמו בית העירייה, הפרלמנט, האוניברסיטה ומוזיאונים וכנסיות בולטים. הפרלמנט נבנה בסוף המאה התשע עשרה ומזכיר את העיר אתונה. החלק החיצוני מפואר אך הפנים אינו גורע. ניתן לבקר בו תמורת 4 יורו, עם הפחתה של 50 אחוז לילדים מתחת לגיל 25 וגמלאים

חזית הפרלמנט

עוד אחד מהבניינים הגדולים של הרינגסטראסה הוא כנסיית הוווטי. כשביקרתי בו, זה היה תחת שיקום. נדהמתי עד כמה הרשות הדתית האוסטרית היא ליברלית מכיוון שכדי להסתיר את הפיגומים שכיסו את המקדש הם לא הניחו את ההתנגדות הקלה ביותר לפרסומת ענקית עם צעירה פיסולית בביקיני. בקווי רוחב אחרים היה זה גורם לשערוריה. והוא לא היה היחיד, מכיוון שעל הפיגומים בחלק האחורי של הכנסיה היה סימן נוסף מרומם עוד יותר, כפי שניתן לראות בראשית הכתיבה הזו. בכל אופן, זה שמשלם חוקים, אני מתאר לעצמי מה היו אומרים הדתיים האוסטרים. כנסיית הוווטי היא מבנה מרשים, ניאו-גותי, עם שני מגדלים תאומים בגובה 100 מטר.

כרזת פרסום גדולה מכסה את הפיגומים של כנסיית הוווטי

Grabenstrasse:2.

זהו המדרחוב והרחוב המסחרי המצוינת של מרכז וינה. האלמנט הייחודי הידוע ביותר ברחוב זה הוא עמוד המגיפה, אנדרטה שמזכירה לי מדורה של חגיגות אליקנטה למרות שהיא עשויה מאבן. הוא נבנה להנצחת סוף המגיפה שפקדה את אירופה בסוף המאה ה -17. הרחוב בולט גם במפעלים המסחריים האלגנטיים והמצטיינים שלו.

"המדורה" של מרכז וינה

1. קתדרלת וינה:

מוקדשת לסנט סטפן, זהו המבנה הדתי הגדול והבולט ביותר בוינה. היחיד אך הוא המרחב הקיים המצומצם עם שאר הבניינים הסובבים אותו, שמונע להתבונן בו בפרספקטיבה רחבה. מבחוץ, כמה דלתות בולטות, המגדל הגותי הגדול שלה בגובה 139 מטרים עם נקודת מבט שממנה מתבוננת העיר כולה, וגג האריחים הססגוניים שלה.

קתדרלת וינה

שווה לבקר בפנים הקתדרלה והיא גם בחינם. ישנם חלקים גותיים ואחרים מהבארוק בהקלה רבה. כדי לבקר בנקודות מסוימות, כמו מגדלים, קטקומבות והחלק המרכזי צריך לשלם בין 3.5 ל 4.5 אירו למגזר, עם כניסה משותפת של 14.5 יורו. עבורי, כרטיס התשלום היחיד שכדאי הוא נקודת המבט של המגדל.

פנים קתדרלת סנט סטיבן

3. ארמון שונברון:

הוא המפורסם מבין שלושת הארמונות הגדולים של וינה. זה היה מעון הקיץ של המשפחה הקיסרית מאז המאה השבע-עשרה ומראה את השפע והפסטו של הסובבים את חברי בית המשפט. הוא גובל בגנים נרחבים ומטופחים, זהו הביקור הפופולרי ביותר בוינה.

ארמון שונברון וגנים

ביקור ארמון שונברון עולה באינטרנט 11.5 יורו אם כי יש בתשלום של 14.5 הכולל עוד כמה תלות. לאלה מתחת לגיל 18 יש תעריף מופחת של 8.50 יורו. הכניסה מאפשרת גישה לחלל הפנימי של הארמון שכן ביקור הגנים היפים הוא בחינם. כדי לבקר בו צריך להזמין חצי יום, כולל את העקירה, שניתן לבצע ברכבת התחתית, קו U4, לרדת בתחנת שונברון, וגם באמצעות חשמלית, עם קווים 10 ו 58. לרוע המזל, הפנים אסור תמונות גם אם אינך משתמש בפלאש.

הגנים המרשימים של ארמון שונברון

4. ארמון הופבורג:

ממוקם בסמוך למרכז העיר, זהו מתחם של בניינים שהיו משכנו של שושלת המלוכה הבסבורג במשך שש מאות שנים, ומארח כיום יחידות רשמיות רבות, כולל מוזיאונים, ספריה, כנסייה ומשרד של נשיא אוסטריה זהו הבניין הגדול ביותר בוינה.

ארמון הופבורג, במרכז וינה

ביקור ארמון הופבורג פופולרי מאוד במיוחד עבור מוזיאון סיסי, בו אוספים חפצים וחפציו הרבים של הקיסרית המפורסמת לאורך חייו עד מותו בז'נבה שנהרג על ידי אנרכיסט איטלקי. הכניסה לארמון עולה 11.5 יורו. לילדים מתחת לגיל 18 התעריף הוא 7 יורו.

ארמון הופבורג

5. ארמון בלוודר:

אני ממליץ על ביקורכם בגנים היפים שלה ובחיצוניותו של הבניין, שניתן לבחון בחינם. נהפוך הוא, אני לא ממליץ לראות את פנים הארמון מכיוון שהוא שום דבר מהעולם האחר ובנוסף, הוא מאוד יקר, מכיוון שהשער הפוגעני עולה ל -19 יורו, עם הנחה של 2.5 יורו לילדים מתחת לגיל 25 ומעלה בת 65 הכניסה מאפשרת גישה למבנים אחרים בשטח הארמון.

המבנה והגנים של ארמון בלוודר

ארמון בלוודר ממוקם בסמוך למרכז וינה וניתן להגיע אליו בהליכה קצרה או עם החשמלית, קו D. בניין זה היה מעון הקיץ של הנסיך יוג'ין מסאבוי, נבנה במאה השמונה עשרה והוא של סגנון בארוק

7. האופרה של וינה:

כעיר הקשורה למוזיקה, ביקור בניין הקונצרט וההופעה החשוב ביותר שלה הפך כמעט לחובה וזאת למרות העובדה שהביקורת בסגנון הרנסנס זכתה לביקורת רבה בשנת 1869. לרגל חנוכתו. כדי לסייר בפנים צריך להצטרף לסיורים מודרכים בשפות שונות ולשלם 7.5 יורו, עם הנחה של 1.5 יורו לגמלאים. עבור התלמידים התעריף הוא 3 יורו.

בניין בית האופרה

תיאטרון האופרה של וינה נחנך עם מחזה מאת מוצרט, מוזיקאי שקשור קשר הדוק לעיר, שם התגורר שנים ונפטר בשנת 1791. לפיכך ביקור בווינה נראה לא שלם בלי להתקרב לאנדרטה של המלחין המהולל, שנמצא מאוד ליד ארמון הופבורג.

אנדרטה למוצרט, המיתוס הגדול של וינה

8. פארק העיר (stadtpark) והפסל של שטראוס:

זהו פארק נחמד ושקט הממוקם במרכז העיר ומבקר מאוד על ידי תיירים, במיוחד כדי להעמיד ליד הפסל של שטראוס, עד שהוא הופך להיות תמונת מזכרת של העיר. זהו פסל מוזהב של מלחין הוואלסים המפורסם שנמצא על במה כדי שניתן יהיה לשתף אותו בתצלום עם מבקרים מווינה.

פסל שטראוס בפארק העיר הראשי

Prater 9.

זהו פארק שעשועים מפורסם שמתמודד עם טבעולי קופנהגן להיות העתיק ביותר באירופה. האלמנט המפורסם ביותר שלו הוא ללא ספק גלגל המדרס, בו צולם הרצף הבלתי נשכח של הסרט האיש השלישי. זה היה גלגל המעקה הראשון שהגיע לפופולריות רבה וזה הוליד קדחת גלגל המיסים בערים אחרות, עד כדי כך שנדמה כי כל עיר גדולה חסרה משהו אם אין לה גלגל המיסים שלה.

גלגל המדרס המפורסם של פארק השעשועים אל פרטר

10. Hundertwasserhaus

בית Hundertwasser הוא בניין המגורים המקורי ביותר בוינה ואחד הייחודיים בעולם עד כדי הפיכה לאחת האטרקציות התיירותיות הגדולות של העיר. היא נבנתה בין 1983 ל -1985 ובולטת בחזיתה הצבעונית, ברצפותיה ובקירותיה הגלים ובשטח החורש הפנימי שלה.

בית Hundertwasser הפך לנקודת ציון תיירותית

בית הונדרטווסר נועד לבנות 52 בתים וחצרים וטרסות אחרות. שמו מגיב למחבר הפרויקט. זו לא העבודה היחידה שלו בוינה. בקרבת מקום נמצאת יצירה נוספת שלו, ה- Kunst Haus, בסגנון דומה. כדי לבקר בשני הבניינים, קחו את קו החשמלית 1 וירדו בתחנת Hetggasse.

לה קונסט האוס, יצירה נוספת של הונדרטווסר

11. מוזיאון אלברטינה:

זהו מוזיאון הציור החשוב ביותר בוינה, עם ייצוג נרחב של אמנים בולטים מהאימפרסיוניזם ועד ימינו. תוכלו לראות עבודות של ציירי האימפרסיוניזם המצטיינים ביותר ואמנים רלוונטיים כולל מירו ופיקאסו הספרדית. בנוסף יכולתי לצלם את כל הצילומים שרציתי, בלי פלאש, של הציורים הבולטים ביותר. מחיר הכרטיס הוא 11.90 יורו. גמלאים משלמים 9.70 ותלמידים 8.50.

מוזיאון אלברטינה, מיטב הציור האימפרסיוניסטי והעכשווי

12. כנסיית סן קרלוס בורומאו:

זהו מקדש הבולט בכיפה הגדולה ובשני העמודים החיצוניים הגדולים שלה. הוא נבנה במאה ה -18 כדי לחגוג את סוף המגיפה שגרמה למיליוני הרוגים באירופה בשנת 1713. היא ממוקמת בקרלספלאץ, בסמוך למרכז. ביקור בפנים מחייב לשלם 8 יורו, סכום, לטעמי, מוגזם.

כנסיית סן קרלוס בורומאו

ברור שעם שתים-עשרה האטרקציות הללו תוכלו לקבל מושג רדוד על העיר בביקור בן שלושה ימים, אך אם תרצו לדעת יותר על וינה, ישנם עוד מקומות מעניינים רבים. בכל מקרה, זוהי עיר בהישג יד של כיסים צנועים ומחוברת היטב עם אליקנטה, עם טיסות כמעט יומיות. הובלה עירונית אינה יקרה, מכיוון שהמטרו עולה 2.20 ותוכלו להשיג כרטיסים לשבוע בתשלום של 16.20 יורו. באשר לאוכל, יש כמובן לכל התקציבים, אך מחיר צלחת עם שתייה במסעדה ממוצעת הוא סביב 10 יורו אם אינך מוציא מנות יקרות. בקיצור, תוכלו לנסוע לווינה לשלושה ימים מאליקנטה מבלי לעלות על 500 יורו עם כל ההוצאות כלולות.

וינה היא אחת הערים התיירותיות והביקורות ביותר בכל אירופה.

זוהי עיר אימפריאלית של ארמונות גדולים, גנים ומוזיאונים, מסודרת היטב ושבה כמעט הכל עובד בצורה מושלמת.

עם זאת, יש כל כך הרבה דברים לעשות שם, שתזדקק לתכנון טוב לפני הביקור כדי להחליט מה לבקר.

לצורך כך, הרכבנו את המדריך השלם הזה של 25 הדברים הטובים ביותר לראות בוינה.

reserva.

כרטיסי תיירות

כרטיסי וינה וכרטיסי התיירים PASS של וינה הם דרך נהדרת לייעל זמן וכסף.

בין היתר, הם מאפשרים לכם להיכנס בחופשיות לרבים מאתרי העניין והמקומות שניתן לראות בוינה, הם כוללים הנחות במיקומים ובמסעדות ואף מאפשרים שימוש בלתי מוגבל בתחבורה ציבורית.

השתמשנו בשניים במהלך ביקורנו בוינה וזו הייתה החלטה נהדרת!

25 דברים לראות בוינה

עכשיו כן! נכיר את רשימת 25 הדברים המומלצים לעשות בוינה.

קיבצנו אותם ל -4 קטגוריות: אטרקציות, ארמונות, מוזיאונים וכנסיות כדי להקל עליכם.

אטרקציות תיירותיות

1. אופרת ווינה

אופרת וינה היא אחת מחברות האופרה החשובות בעולם. מסיבה זו הוא נחשב לאחד המקומות החיוניים לביקור בוינה.

הוא ממוקם ברחוב רינגשטראסה, נחנך בשנת 1869 ונפתח מחדש בשנת 1955, 10 שנים לאחר שמטען של מלחמת העולם השנייה הרס חלק ממנו.

ניתן לבקר באופרה של וינה בפנים עם סיור מודרך. הם מוצעים בשפות שונות, כולל ספרדית.

במהלך הביקור, תוכלו להכיר את הלובי, את גרם המדרגות הראשי של התיאטרון ואת האולמות המפוארים שלו, כמו חדר התה, חדר השיש וחדר גוסטב מאייר.

אתה יכול גם לראות את האולם, עם קיבולת של 2,800 איש.

כרטיסים לסיורים מודרכים זמינים באתר האופרה, אם כי קיימות גם אפשרויות אחרות הכוללות סיור בוינה, כמו:

סיור מודרך בוינה + ביקור באופרה (בספרדית).

בנוסף, אם אתם חובבי מוזיקה קלאסית, תשמחו לדעת שתוכלו ליהנות מהופעות במקומות סמלים בוינה:

קונצרט מוסיקה קלאסית בכורסלון.

קונצרט בכנסיית סנטה אנה.

מידע שימושי לביקור באופרת ווינה

כתובת: Opernring, 2.

שעות: כל יום משעה 13:00 עד 15:00.

מחירים: מבוגרים 9 דולר / פרשה 8 דולר / ילדים וסטודנטים 4,5 דולר.

האתר הרשמי: https://www.wiener-staatsoper.at

2. RINGSTRASSE RIDE

רחוב רינגשטראסה הוא הדרך הראשית בוינה. ישנן כמה מהאטרקציות החשובות ביותר לראות בוינה, ולדעת חלקן זו השדרה היפה ביותר בעולם.

הוא נבנה על קו ההיקף בו לפני מאות שנים היו חומות וינה העתיקה, שמסבירה את צורת הטבעת שלה (מכאן המונח "טבעת-שטראסה", "רחוב הטבעת").

ככל שהעיר גדלה, היה צורך לקרוע חומות אלה כדי להשיג מקום ולחבר בין השכונות למרכז ההיסטורי.

הרינגסטראסה משתרעת על פני יותר מחמישה קילומטרים, ובטוח תעברו בכמה כדי להגיע לכל אחד מהדברים הטובים ביותר שניתן לראות בוינה.

3. פרלמנט בוינה

הפרלמנט (או "רתאוס") הוא הבניין הניאו-גותי החשוב ביותר בעיר ואחד המקומות החיוניים שניתן לראות בוינה.

הוא נבנה בין השנים 1872 - 1883 ולשם כך היה צורך להשתמש בלמעלה מ 30 מיליון לבנים.

המגדל המרכזי של הפרלמנט גובהו כמעט 100 מטר ועליו פסל המכונה "רתאוסמן".

אתה יכול לבקר בפנים של הפרלמנט כל עוד אין מושב או חג, כמו יום שישי הטוב, חג המולד או השנה החדשה. ישנם גם מדריכי שמע זמינים במספר שפות, כולל ספרדית.

מידע שימושי לביקור בפרלמנט הווינה

כתובת: ד"ר קארל רנר טבעת, 3.

לוח זמנים:

ספטמבר עד יולי: שני עד חמישי 11 בערב, 14:00, 15:00 ו -4 בערב / שישי: 11 בערב, 13:00, 15:00, 15:00 ו 16 בערב / שבת: 11 בערב, 12 בערב, 13:00, 14:00, 15:00 ו 16:00

יולי עד ספטמבר: שני עד שבת: 11 בערב, 12 בערב, 13:00, 14:00, 15:00 וארבע בערב.

מחירים: מבוגרים 5.6 דולר / גמלאים וסטודנטים 2.8 דולר / ילדים מתחת לגיל 6 חינם.

האתר הרשמי: https://www.parlament.gv.at

3. פרלמנט בוינה

המגדל המרכזי של הפרלמנט גובהו כמעט 100 מטר ועליו פסל המכונה "רתאוסמן".

מידע שימושי לביקור בפרלמנט הווינה

כתובת: ד"ר קארל רנר טבעת, 3.

לוח זמנים:

יולי עד ספטמבר: שני עד שבת: 11 בערב, 12 בערב, 13:00, 14:00, 15:00 וארבע בערב.

מחירים: מבוגרים 5.6 דולר / גמלאים וסטודנטים 2.8 דולר / ילדים מתחת לגיל 6 חינם.

האתר הרשמי: https://www.parlament.gv.at

4. מועצת העיר ווינה

בית העירייה של וינה הוא עוד אחד ממבני הממשלה החשובים ביותר בעיר ונמצא על הרינגסטראסה.

הוא נבנה בסוף המאה ה- 9 וכמו האופרה של וינה, ספג נזק קשה במהלך מלחמת העולם השנייה. בשנת 1956 הוא נפתח מחדש, לאחר מספר עבודות שחזור.

הוא תוכנן על ידי האדריכל בסגנון יווני עתיק ושם נפגשים היום המועצה הפדרלית והמועצה הלאומית.

עצמתו של המקום מודגמת במספרים מסוימים: 14,000 מ"ר, יש בה 1,600 חדרים עם 920 חלונות וצריכת האנרגיה היומית שלו שווה ל -4 בתי מגורים בשנה.

למרות שיש סיורים מודרכים להכיר אותו מבפנים, הביקורים מושעים עד שנת 2021 בגלל עבודות שיפוץ מחדש.

מידע שימושי לביקור באולם העיר בוינה

כתובת: Friedrich-Schmidt-Platz 1.

שעות: שני עד שישי משעה 8 עד 18 בערב.

מחירים: סיורים מודרכים חינם.

האתר הרשמי: https://www.wien.gv.at/

5. שוק NASCHMARKT

לכל עיר אירופאית מרכזית יש את שוק הרחובות שלה. Naschmarkt הוא שוק התוצרת המקומית החשוב ביותר בוינה.

שם תוכלו לקנות פרחים, בשר, ירקות ואוכל אחר. בנוסף ישנם 120 דוכני אוכל ומסעדות של לאומים שונים וסוגי מטבח.

מידע שימושי לביקור בשוק NASCHMARKT

כתובת: תחנת הרכבת התחתית Kettenbrückengasse.

שעות: שני עד שישי: 18:00 עד 18:30 בערב / שבת: משעה 18:00 עד 14:00

6. רחוב הכחול

מקום זה מייצג את אחד הסקרנות הגדולות ביותר שניתן לראות בוינה.

לא כל כך בגלל הערעור הוויזואלי שלה או בגלל היותו ציורי, אלא בגלל האגדה הפועלת ברחוב בלטגאס.

אומרים שברחוב בלטגאסה (בספרדית: "Calle de sangre"), במאה ה -13, נשחטו כמה טמפלרים אבירים וכי דמם זרם ברחוב, כאילו היה נהר.

מאז הוטבל למקום הזה בשם "Calle de sangre".

7. פארק STADTPARK

כאמור, וינה מפורסמת בגינותיה ובפארקים הציבוריים הענקיים שלה.

ה- Stadpark הוא פארק יפהפה ואלגנטי הממוקם במרכז העיר, ללא ספק אחד הפארקים שניתן לראות בווינה.

ה- Stadpark משתרע על שטח כולל של 65,000 מ"ר והוא הפארק עם הכי הרבה פסלים, פסלים ומונומנטים בכל וינה. אחד המפורסמים שבהם הוא פסל הברונזה של יוהן שטראוס.

אידיאלי ללכת בדרך רגועה ולהעריך את אחד החללים הירוקים היפים ביותר בעיר.

טיילו בוינה עם סיור רגלי מודרך ובחינם!

אחת הדרכים הטובות ביותר לגלות את העיר ולהכיר את הדברים החשובים ביותר לראות בוינה היא עם מדריך מומחה.

אנו ממליצים לבצע סיורים ספרדיים בחינם המוצעים שם, בחינם לחלוטין:

סיור חינם בוינה, חינם!

סיור לילי בחינם בוינה, חינם!

8. פארק המשנה והנוריה הענקית בוינה

זה אחד המקומות החשובים ביותר בעיר ואחד הדברים שחייבים לראות בווינה.

פארק Prater הוא פארק השעשועים האהוב על הווינאים ואחד העתיקים בעולם.

בימי קדם, האזור שנכבש היום על ידי פארק Prater היה שטח הציד של הקיסרים. עם זאת, בשנת 1766 הוא נפתח לקהל ובשנת 1895 הוקם פארק השעשועים.

הכניסה ל Prater היא בחינם, אם כי כדי להגיע לאטרקציות שלה עליכם לשלם כרטיס עבור כל אחד מהם.

חלק מהאטרקציות המקוריות עדיין פועלות, כמו גלגל ענק ענק המפורסם, שהוא סמל הפארק ואחד מסמלי וינה.

גלגל הענק הוקם בשנת 1897 אם כי למרבה הצער הוא נפגע קשה במהלך מלחמת העולם השנייה. מה שאנו רואים כיום הוא שחזור שבוצע בשנות החמישים.

בזמן התור לטפס על גלגל הענק, תעבור דרך מוזיאון קטן ומעניין בו מוצגות העגלות המקוריות, שנבנו מחדש לחלוטין.

בתוך כל עגלה ישנם דגמים המספרים אירועים שונים בתולדות הפארק, כולל הפצצה טרגית של מלחמת העולם השנייה.

לה נוריה גובהה 60 מטר ומהפסגה נשקף הנוף הטוב ביותר של העיר, במיוחד עם השקיעה. עוד אחד הדברים שצריך לראות בוינה.

מידע לביקור בפארק החניון ובווינה נוריה

כתובת: 1020 וינה, אוסטריה.

לוח זמנים:

Prater: בין 15 במרץ עד 31 באוקטובר בשעות 10 בבוקר עד 13:00.

גלגל הענק של וינה: בדוק את לוחות הזמנים בכתובת https://www.wienerriesenrad.com

מחירים:

Prater: כניסה חינם. אתה משלם עבור אטרקציות בין USD 6 ל- USD 6.

גלגל הענק של וינה: בדוק מחירים בכתובת https://www.wienerriesenrad.com

9. בית HUNDERTWASSER

לא הכל בוינה הוא על ארמונות אלגנטיים וגנים נהדרים ללא דופי.

העיר מציעה גם מקומות ייחודיים, כמו בית הונדרטוואסר, אחד הסקרנים הגדולים ביותר שניתן לראות בווינה.

זה עוצב על ידי האמן האוסטרי המפורסם פרידנרייך הונדרוואסר וזה בניין מגורים, עם ארכיטקטורה לא סדירה, צבעונית ומדהימה אחרת.

חזיתו מושכת אלפי תיירים העומדים מדי יום מול הבניין לצלם ולהעריך את כל הפרטים הספציפיים שלה.

9. מגדל דאנובה

מגדל הדנובה הוא מגדל תצפית שגובהו 252 מטר. הוא ממוקם מעט ממרכז העיר, אך מציע נופים פנורמיים השונים מסביבת וינה ונהר הדנובה.

בחלק הגבוה ביותר של המגדל יש מסעדה מסתובבת.

מידע לביקור במגדל הדנובה

כתובת: Donauturmstraße, 4.

שעות: שני עד ראשון: 10 בבוקר עד 00 בערב.

מחירים: מבוגרים 16 דולר / ילדים מגיל 14 עד 14 שנים 11 / מעל 60 שנים 12 דולר / ילדים מתחת לגיל 6 חינם.

10CAFE SACHER

עוד אחד הדברים שמבדילים את וינה הם בתי הקפה ההיסטוריים והאלגנטיים שלה. הן אחת המסורות הגדולות ביותר בעיר.

קפה סאכר הוא המפורסם ביותר בוינה והמקום בו נוצרה אחת העוגות הווינות האהובות: עוגת סאקר.

לשתות קפה ולנסות עוגה במקום הזה זה לא זול ובכלל, יש מספיק תור בכניסה אליו.

עם זאת, ביקור ב קפה סאקר הוא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר לעשות בוינה, והוא מקום שיצר השראה לבניית בתי הקפה הטובים ביותר בבודפשט.

11. ארמון בלוודר

הנסיך אדוארד מסבוי הורה לבנות את הארמון הזה כמעון הקיץ שלו.

מתחם הארמון מורכב משני מבנים גדולים, בלוודרה העליונה והבלוודר התחתון, שניהם קשורים על ידי גן צרפתי ענק ויפה.

האלטו בלוודרה הוא הבניין הראשי, עם חזית מרשימה. בפנים תוכלו למצוא אוסף גדול של יצירות אמנות, שביניהן בולט הציור המפורסם של גוסטב קלימט "הנשיקה".

בלוודרה התחתונה היא מבנה דיסקרטי יותר, פחות חשוב, אך לא פחות מעניין. בפנים תוכלו לבקר במקומות כמו היכל הגרוטסקי, אולם המראות וגלריית השיש.

מידע לביקור בחיי האזור בלבדר

כתובת: Prinz Eugen-Straße 27.

לוח זמנים:

Alto Belvedere: כל יום 10: 00-18: 00.

Bajo Belvedere: כל יום 10: 00-18: 00 (רביעי עד 22:00).

אורוות הארמון: כל יום בשעות 10 בבוקר עד 12 בערב.

מחירים: מבוגרים 25.5 דולר / סטודנטים ומעל 65 דולר 21 / ילדים מתחת לגיל 18 חינם.

13. פאלא ס HOFBURG

ארמון הופבורג הוא אחד מאתרי החובה בווינה.

זהו אחד הבניינים ההיסטוריים החשובים ביותר בעיר והיה בית מגורים קיסרי של מסדר הבסבורג במשך למעלה מ 600 שנים. שם הם התגוררו ועבדו, בין היתר, את הקיסרים פרנסיסקו חוסה ואליזבת.

ארמון הופבורג הוא אחד המקומות המתוירים ביותר בוינה ונמצא מול מיכאלרפלאץ. הפנים שלו ענק ויש בו הרבה מקומות לבקר בהם כמו מוזיאונים, גלריות ודוגמאות של חפצים מהתקופה הקיסרית.

הכניסה כוללת מדריך שמע (שפה ספרדית זמינה) וזה יכול לקחת לך כמה שעות להשלמתו, אך בהחלט שווה את הביקור הארוך.

מה לראות בתוך אזור הכפר בורגר

הדירות האימפריאליות

הביקור כולל הליכה דרך 19 חדרים ששימשו את המשפחה הקיסרית. כל אחד מהם במצב מושלם ותוכלו לראות את הרהיטים המקוריים המשמשים את הבסבורג.

מוזיאון קיסרי סיסי

מוזיאון סיסי מורכב מ -6 חדרים המציגים חפצים אישיים שונים כמו שמלות, דיוקנאות וחפצים אחרים של הקיסרית המפורסמת.

זו אחת הנקודות הצפויות ביותר על ידי המבקרים בארמון הופבורג, מכיוון שהיא מאפשרת להכיר טוב יותר את קיסרית "המורדים" הזו, שהיא דמות פולחן עולמית.

מדריך האודיו מלווה היטב את הסיור, עם סיפורים המסבירים פרטים על חייו האינטנסיביים ומותו הטרגי של סיסי, שנרצח בשנת 1898.

מוזיאון לה פלטריה

אחד המקומות המוזרים ביותר בארמון הוא מוזיאון הכסף.

עם נפילת צו הבסבורג, הפכו כ -7,000 חפצים אלגנטיים ומפנקים כמו כלי אוכל, כלי מטבח, כלי זכוכית ומצעים לשולחן רפובליקת אוסטריה החדשה.

כיום אנו יכולים להעריך אותם במוזיאון הספציפי הזה, בו אנו יכולים לראות כיצד הוקמו השולחנות הראוותניים לכבוד נשפות הקיסרים.

מידע לביקור בדירות האימפריאליות / מוזיאון סיסי / מוזיאון PLATERÍA

לוח זמנים:

ספטמבר עד יוני: 9 בערב עד 17:30.

יולי ואוגוסט: 9 בערב עד שש בערב.

מחירים: מבוגרים 16.7 דולר / ילדים 10 דולר / סטודנטים 15.6 דולר. אותה כניסה משמשת לביקור בשלושת המקומות וכוללת מדריך שמע.

האתר הרשמי: https://www.hofburg-wien.at/en

מוזיאון רעידות

זהו לשכת האוצר החשובה ביותר בעולם, בה מוצגים חפצים יקרי ערך השייכים למסדרים ואימפריות קדומים.

החשוב ביותר הוא כתר האימפריה הגרמנית הקדושה, שהגיח במחצית השנייה של המאה ה- 9. הקיסרים של אותה תקופה הוכתרו איתה.

חפצים יקרי ערך נוספים הם הכתר האימפריאלי האוסטרי (בן חמש מאות שנים), הברקת הגדולה בעולם וקרן נרוואל, שנאמרה כי היא שייכת לחד-קרן.

מידע לביקור במוזיאון ההפלה הקיצוני

שעות: 9 בבוקר עד 17:30. סגור בימי שלישי.

מחירים: מבוגרים 13.36 דולר / סטודנטים 10 דולר / מעל 65 שנים 10 דולר.

האתר הרשמי: www.kaiserliche-schatzkammer.at

ספרד לאומי אוסטריה

היא נחשבת לאחת הספריות היפות בעולם.

האולם הקיסרי הוא האולם הראשי של הספרייה, שטח באורך 80 מטרים ורוחבו 20 מטרים, בו מאוחסנים כ -200,000 עותקים בין סילגוס ה- XVI ל- IXX.

בנוסף לספרים, באולם הקיסרי תוכלו לראות כמה תרבויות ועד 2 גלובוסים עתיקים, בסגנון הבארוק הוונציאני.

מידע לביקור בספריה הלאומית

מיקום: Josefsplatz, 1.

שעות: שני, שלישי, רביעי, שישי, שבת, ראשון: 10 בבוקר עד 18 בערב / חמישי: 10 בבוקר עד 21 בערב / שני: מאוקטובר עד מאי סגור.

מחירים: מבוגרים 9 דולר / סטודנטים 6.7 דולר.

האתר הרשמי: www.onb.ac.at/en/

13. ארמון שונברון

אחד הארמונות הבלתי נסבלים שניתן לראות בוינה הוא שנברון.

בניין זה (שנבנה במאה השבע-עשרה) ידוע בכינויו "ורסאי הווינאי" ושימש במשך שנים כמקום מגוריהם של הקיסרים.

בנוסף, התרחשו כאן כמה אירועים היסטוריים: זה היה מקום הולדתו ומותו של הקיסר פרנסיסקו חוסה, זה המקום בו חתם קרלוס הראשון על התפטרותו בשנת 1918 (שפירושו נפילת האימפריה) ואפילו נפוליאון נשא נאום באחד האולמות שלו.

יש בו 1441 חדרים, אם כי ניתן לבקר רק 45 מהם.

במהלך הביקור (כשכלול מדריך שמע כלול בכניסה) תעברו בין חדרים וחדרים שונים הכוללים בין היתר את הגלריה הגדולה, החדר הסיני הכחול, חדר ארוחת הבוקר והחדר הסיני המעגלי.

בנוסף לארמון ישנם מקומות רבים שאפשר לבקר בהם בסביבתה, כמו הגנים, הגזבו היפה ומוזיאון הכרכרה.

ארמון שנברון הוא המקום הכי נצפה בכל אוסטריה, וזו הסיבה שאנחנו ממליצים שיהיה לכם מספיק זמן פנוי לבקר בו.

בסך הכל, ביקור שלם בארמון וסביבתו יכול לארוך בין שלוש ל -4 שעות.

ישנן אפשרויות כרטיסים שונות לגישה לחלקים שונים מארמון שנברון ולחלקים אחרים של הנכס. הסיור הקיסרי הוא אחד הפופולריים ביותר, מכיוון שהוא מאפשר לכם לבקר ב 22 חדרים ועולה 16 יורו.

גני הארמון

אחת הסיבות לכך שמקום זה מכונה "ורסאי הווינאי" היא הגנים המרהיבים שלו.

הגישה לגנים היא בחינם (פתוחה בשעה 6.30) ומהווה את אחד החללים הירוקים היפים ביותר בוינה ובאירופה.

הפארק נפתח לקהל הרחב בשנת 1772 ויש לו שלוחה של 1.2 ק"מ על 1 ק"מ.

בנוסף לפרחים וצמחייה, יש בו מגוון מרהיב של מזרקות, פסלים ומונומנטים המפוזרים ברחבי מבוך וברוחו.

ההליכה בגנים לחלוטין יכולה להיות מעייפת, כך שיש שירות אוטובוסים חשמליים בחינם להסעות מבקרים מאזורים שונים בפארק.

הגלוריטה

מול ארמון שנברון, בצד השני של הגן המרכזי, נמצאת הגלוריה. זהו מבנה אלגנטי, שנמצא בתוך קפיטריה.

ממוקמים על גבעה קטנה, מאזור זה מושגים מרחוק הנופים הטובים ביותר של הגנים והארמון.

מידע לביקור בחצר שונברן

מיקום: Schönbrunner Schloßstraße 47, 1130 Wien, אוסטריה.

לוח זמנים:

בשעות 1/4 עד 30/6: משעה 8:00 עד 17:30.

מ- 1/7 עד 31/8: משעה 8.30 עד 18.30 בערב.

בין 1/9 ל- 31/10: משעה 8.30 עד 17:30.

בין 1/11 ל- 31/3: משעה 8.30 עד 17:00.

מחירים:

סיור גדול: מבוגרים 22 דולר / ילדים מגיל 18-18 שנים 14.5 דולר.

סיור קיסרי: מבוגרים 18 דולר / ילדים 6 עד 18 שנים 12.8 דולר.

מבוך: מבוגרים 6.7 דולר / ילדים 6 עד 18 שנים 4 דולר.

כיכר הכניסה: מבוגרים 5 דולר / ילדים מגיל 18 עד 18 שנים 3.5 דולר.

האתר הרשמי: www.schoenbrunn.at/en/

מוזיאון CARRUAJE

אחד המקומות המעניינים מאוד לבקר באתר הוא מוזיאון הכרכרות הקיסריות.

זהו מקום המציג 170 כלי רכב בעלי מאפיינים שונים, מכרכרות עצמן ועד מכוניות, המשמשות למטרות שונות על ידי משפחות אימפריאליות.

עבורנו הדגימה הטובה ביותר של המוזיאון היא עגלת ההלוויה של סיסי, עגלה שחורה ומרשימה מלאה בפרטים שכדאי להעריך.

מידע לביקור במוזיאון קרוז'ה

מיקום: ארמון שונברון.

לוח הזמנים: מה- 15 במרץ עד ה- 29 בנובמבר בשעות 21:00 עד 17:00 / מה -30 בנובמבר עד ה- 31 בדצמבר בשעות 10 בבוקר עד 16:00.

מחירים: מבוגרים 10.6 דולר / סטודנטים ומעל 65 דולר 6.7.

כניסה בחינם עם מעבר וויננה

המוזיאונים החשובים ביותר לראות בוינה 15. מוזיאון לה אלברטינה המוזיאון החשוב ביותר לראות בוינה ואחד המפורסמים באירופה, הוא מוזיאון אלברטינה. הוא ממוקם במרכז העיר ובתוכה יש אלפי יצירות של אמנים חשובים כמו פיקאסו, מונה ורנואר, בין היתר. הארמון המפואר בו ממוקם המוזיאון היה בעבר מעון הבסבורג. עשרות החדרים הניתנים לחצות בתוך אחד הקולקציות הגרפיות הגדולות בעולם. מידע לביקור במוזיאון אלברטינה מיקום: Albertinaplatz 1. שעות: כל יום 10: 00-18: 00 (רביעי ושישי עד 21:00). מחירים: מבוגרים 17.8 דולר / סטודנטים 12 דולר / מעל 65 שנים 12 דולר / ילדים מתחת לגיל 19 חינם. כניסה בחינם עם מעבר וויננה אתר: www.albertina.at/lang/es/ 16. בית מוצרט עוד אחד מהסקרנות לראות בוינה הוא מוזיאון האוס של בנו המוזיקלי האובד: מוצרט. זהו הבית היחיד בווינה, שם התגורר מוזיקאי מפורסם זה, שנשמר עדיין (נאמר שהוא גר בערך 12 בסך הכל). המוזיאון משתרע על פני שש קומות ומשתרע על שטח של 1,000 מ"ר. מידע לביקור בבית מוצרט מיקום: 1010 Wien, Domgasse 5. שעות: כל יום בשעות 10 בבוקר עד 18 בערב. מחירים: מבוגרים 7.8 דולר / סטודנטים ומעל 65 שנים 5.6 דולר / ילדים מתחת לגיל 19 חינם. כניסה חינם ביום ראשון הראשון לחודש. כניסה בחינם עם מעבר וויננה אתר: www.wienmuseum.at

16. בית מוצרט

עוד אחד מהסקרנות לראות בוינה הוא מוזיאון האוס של בנו המוזיקלי האובד: מוצרט.

זהו הבית היחיד בווינה, שם התגורר מוזיקאי מפורסם זה, שנשמר עד היום (נאמר שהוא גר בערך 12 בסך הכל).

המוזיאון משתרע על פני שש קומות ומשתרע על שטח של 1,000 מ"ר.

מידע לביקור בבית מוצרט

מיקום: 1010 Wien, Domgasse 5.

שעות: כל יום בשעות 10 בבוקר עד 18 בערב.

אתר: www.wienmuseum.at

17. מוזיאון האמנות בוינה

מוזיאון זה הוקם בשנת 1891, והוא המוזיאון המתוייר ביותר בוינה.

עבודות האמנות שנמצאו היום בגלריותיה היו במקור בארמונות בלוודרה והופבורג. מדובר על העבודות שאספה משפחת הבסבורג במשך מאות שנים.

מידע לביקור במוזיאון האמנות בוינה

שעות: יוני עד אוגוסט: כל יום בשעות 10 בבוקר עד 6 בערב (חמישי עד 9 בערב) / ספטמבר עד מאי: שלישי עד ראשון בשעות 10:00 עד 18:00 (חמישי עד 9 בערב).

מחירים: מבוגרים 17.8 דולר / סטודנטים ומעל 65 שנים 12.3 דולר.