הזמנו כרטיסי טיסה לקפריסין לסוף שבוע דרך CYPRUS AIRLINEהטיסה יוצאת ב7 בבוקר ביום חמישי עד יום ראשון שעה 10 וחצי בלילה.תחילת נובמבר.עלות הטיסה 320 דולר.
עכשיו באו הלבטים לצד היווני בו כבר היינו לפני שנתיים או לצד הטורקי .החלטנו לצד הטורקי למרות הכל והאמת לא הצטערנו כלל.
את הרכב הזמנו מראש בחברה שהומלצה בשם sun rent car החברה נמצאת מייד לאחר מעבר הגבול בעיר ניקוסיה בצד הטורקי.אתר האינטרנט שלה הוא www.sunrentacar.com.
הזמנו יונדאי i20 מכונית חדשה עם מעט ק"מ.את המכונית לא הזמנו בצד היווני מכמה סיבות מרבית החברות אינם מאפשרות מעבר לצד הטורקי.החברות הבינלאומיות שכן מאפשרות מעבר לצד הטורקי לא מבטחות את הרכב בצד זה של קפריסין והסיבה האחרונה היא שבמיקרה של תקלה נראה לנו שתהיה בעיה להחליף את הרכב. בכל מיקרה מי שרוצה לעבור עם הרכב מהצד היווני במעבר הגבול בצד הטורקי יש עמדה בה ניתן לבטח את הרכב תמורת סכום לא גבוה. את הרכב הזמנו עם מיכלדלק מלא מטעמי נוחות למרות שמבחינה כלכלית זה לא משתלם כי הרי תמיד מחזירים עם קצת יותר דלק ממה שמקבלים.מחזירים כמובן מיכל ריק עלות הדלק 3 לירות טורקיות כ 6-7 ₪
דרך חברת השכרת הרכב הזמנו גם הסעה למקום קבלת הרכב.בשדה התעופה בלרנקה חיכה לנו נהג עם שלט ותמורת 40 יורו שסיכמנו מראש עם חברת השכרת הרכב לקח אותנו לניקוסיה עד המשרד. נחתנו ב8 בבוקר ובשעה 9 וחצי היינו כבר בניקוסיה.
מעבר הגבול אינו בעיתי ולמעשה רק בצד הטורקי מחתימים דף שמצורף לדרכון .כל ההליך לוקח 2 דקות. עשינו את כל הביטוחים כולל ביטול השתתפות עצמית ולקחנו כמובן רכב אוטומט כדי לא להסתבך יותר ממה שנחוץ עם הנהיגה בצד שמאל.עלות הרכב כ21 יורו ליום .ביטול ההשתתפות העצמית עוד כ3 יורו ליום.הביטול אינו מוחלט ומחייב בכל זאת השתתפות של 50 יורו במקרה של נזק לרכב. קיבלנו מפה של הצפון .וספר מפורט מאוד של כל האתרים בצפון גם אילה הקטנים ביותר עם תמונות.חלק מהאתרים אינו מופיע בשום ספר תיירות בעברית שאנחנו ניתקלנו.
החלפנו כסף ללירות טורקיות במשרד הסמוך לחברת ההשכרה.השער שקיבלנו שם היה טוב יחסית למקומות שבהם עברנו.בכל מקום ניתן להשתמש גם ביורו
עכשיו לדרך.
הנהיגה בהתחלה די מוזרה ומפחידה אבל מהר מאוד מתרגלים.צריך להקפיד כל הזמן שלא לרדת לשוליים .התנועה היא בעיקר בערים .מחוץ לערים התנועה דלילה מאוד.

3.11.11 -לאחר שיצאנו מניקוסיה פנינו לmorfou ומשם לשתי ערים עתיקות soli- -בה יש פסיפס יפה ואמפיתיאטרון.העיר השניה הנימצאת בסמוך היא vouni-ממנה יש נוף מדהים בשל מיקומה הגבוה.

הגי פי אס לא כל כך תיפקד כך שנאלצנו להסתמך על המפות ועל השילוט.
ארוחת צהריים אכלנו במסעדה על חוף הים בעיירה karavostasi משם נסענו לcape kormakitis דרך כבישים יפים מאוד ודי שוממים המבטים לים יפים.
 דרך הכביש על החוף נסענו לkeryneia מצאנו במרכז העיר מלון שניראה נקי וסביר ויצאנו לסיור בנמל היפה מאוד של העיר אליו גם נחזור למחרת.
הגענו עם המלצה למסעדה מצויינתחיפשנווחיפשנוכי היה לנו רק את השם ולבסוף מצאנו.היא ממוקמת 200 מטר מזרחית לנמל ותאמינו לי שהיה שווה לחפש אותה. זו ארוחה שלמה ללא מבחר .פשוט חוויה שלא כדאי לפספס.הם מדברים אנגלית מצויינת Kyrenia tavern Turkmen st. no.2 03928152799

4.11.11-בבוקר ביקרנו במבצר של קרנייה שהוא יפה מאוד .הנופים ממנו אל הנמל יפים.במבצר יש ספינה שטבעה כ300 שנים לפנה"ס וכן מוזאון קטן שמתאר את חיי האדם הקדמון.

לאחר סיור בנמלנסענו לbelapaisמשם יש נוף עוצר נשימה על העיר והים.בכפר ישחורבות יפות של מנזר abbey of belapais
היעד הבא מבצר hilarionשהוא אחד מ4 המבצרים הביזנטיים קירנייה ,voufavento ,וkantara מבצר הילריון הוא היפה ביותר לא לפספס.הוא בנו מ3 מפלסים.הטיפוס אליו לא קל עם הרבה מדרגות אבל הנוף פשוט מדהים.

הירידה כבר היתה הרבה יותר קלה.
נסענו ממבצר הילריון למבצר בוופבנטו.דרך ההרים . ממש לפני הפניה למבצר עצרנו לאכול במסעדה מצויינת ומומלצת מאוד ששמה גם הוא במפתיע בוופבנטו. היא המבנה היחידי בכל הסביבה כך שאי אפשר לפספס.
עלינו עם הרכב בכביש צר עד שראינו את המבצר.הדרך יפה אך ויתרנו על עלייה אליו בשל השעה ובשל רצוננו להגיע עוד באותו יום לחצי האי קרפאס .
 משםהמשכנו דרך כביש נופי ,כביש החוף לעבר מבצר קנטארה שגם אליו לא הגענו אלא ראינו אותו מרחוק וטילנו באזור davlos כך סתם על חוף הים באחד משמורות הטבע הרבות המצויות באזור.
החשיכה ירדה כבר בשעה 5 ואנחנו המשכנו ליסוע לעבר מקום לינה בחוף אואזיס שהומלץ כאן בפורום .מהעיירה dipkarpaz יצא כביש עם שילוט לחוף אואזיס הגענו לשם בסביבות השעה 6 בערב אבל לצערנו הרב החדרים עם השירותים הצמודים היו כבר תפוסים. שני החדרים הנוספים נראו נקיים ויפים אך החלטנו לוותר.המיקום של החדרים ממש על הים והם צמודים למסעדה שאף היא ניראת טובה.
חזרנולעיירה dipkarpaz ומצאנו מלונית חמודה בעלות של47 לירות טורקיות כולל ארוחת בוקר בשם Karpaz arch houses Tel3722009 .יש בה גם אופניים איתם ניתן לטייל.המקום צמוד למסעדה שלהפתעתנו הרבה בערב התמלאה למרות היות המקום חור שבחורים.המסעדה אגב טובה ומומלצת.לא שיש הרבה ברירה.
אופציה נוספת ללינה היא להמשיך לכיוון apostolos andreas monstery למחרת כשנסענו ראינו מקומות לינה יפיפים על חוף הים.מלון ששווה מאוד את ליבנו ניכנסנו אליו והבטחנו עוד לחזור הוא Blue sea hotel 905338621177 המלון נמצא ממש על חוף פרטי ועלותו 45 לירות טורקיות.

5.11.11- נסענו עד הכנסיה בקצה האי.ממש לפניה יש שטח בו מגינים על חמורים שמסתובבים באין מפריע וממש מגיעים עד הרכב.בקצה האי נקודת משמר עם דגל טורקיהאנחנו חוזרים לכיוון פמגוסטה בדרך עוד עוברים בsipahi שם יש שרידי בזיליקה עם רצפת פסיפאס –aya trias basilica
 משם ירדנו חזרה לכביש הראשי ונסענו שוב צפונה כק"מ צפונית לנמל יש מצד שמאל של הכביש מסעדה עם כנסיה צמודה.להיכנס למסעדה ןלשאול איך מגיעים לפסלים השוכבים.בעלת הבית נתנה לנו דף מודפס עם הוראות הגעה.לאחר נסיעה של 2קילומטר בדרך עפר הגענואל 2 פסלים ענקיים שוכבים על הקרקע.
משם המשכנו לפמגוסטה הגענו בשעה 4 אחר הצהריים ועוד הספקנו לראות את סלינאס שהינה עיר מדהימה .לא לפספס יש בה אמפיתיאטרון שמור מאוד . נסענו לפמגוסטה וחיפשנו מלון. פשוט לא מצאנו לאחר ששאלנו כיוונו אותנו למלון היחידי בתוך החומות שהיה קטסטרופה .חזרנו לכיוון סאלינאס למקום שהומלץ בפורום והוא לא איכזב kocaries bungaluwsהמלון לא גדול חדרים נקיים צופים על הים',המסעדה נחמדה

6.11.11-בבוקר נסענו לקברי המלכים
 ולמינזר שלייד בו יש מוזיאון נחמד מאוד.הקברים מעניינים וניתן לראות בהם את השלדים של הקבורים יחד עם בעלי החיים שלהם משם נסענו לעיר פמגוסה ביקרנו במיסגד לאלה מוסטאפה היפה ובתוך חומות העיר העתיקה.העיר יפה ושווה ביקור של שעתיים
נסענו לניקוסיה .די התאכזבנו פרט למסעדה מצויינת המצויה בסמוך לכניסה הצפונית של העיר בשם Mercaz בכל מקרה אם לא מוצאים לשאול כולם מכירים שם את המסעדה היא זולה מאוד עם אוכל מצויין עברנו לשעה את מעבר הגבול רגלית אל המדרחוב היווני מעבר מחושך לאור .המעבר קל ללא בעיות החזרנו את הרכב והנהג הטורקי הסיע אותנו חזרה אל שדה התעופה בלרנקה. לסיכום היה מדהים.היחס אלינו היה מצויין למרות שידעו שאנחנו ישראלים.האוכל מצויין וזול