מידע חיוני נוסף בתאילנד ”מים - לשמור על הסביבה ולחסוך“
המטיילים למזרח, לא רק לתאילנד, אלא לכל המזרח, יודעים בוודאי שמים לא שותים מהברז ויש את אלו שמחמירים ומוסיפים, לא לצחצח שיניים אפילו. ולכן כולנו, שלא כהרגלנו, קונים כל יום מים מחנויות - דבר המייצר הרבה מאוד אשפה מיותרת של פלסטיק לא מתכלה וגם מעצבן מבחינת ההוצאה הכספית (גם אם היא לא גדולה). הטיפ שלי, בנוסף למידע השימושי, קורא לעידוד החיסכון באשפה:
בתאילנד, לאורך הרחובות, פזורים מתקנים אוטומטים למילוי בקבוקי מים. אלו מים בטוחים לחלוטין לשתייה עם טעם רגיל. מחירם פחות מעשירית מקניית מים בחנוית וכמובן נחסכת פה פסולת הבקבוק. בנוסף, בכל שאר המזרח יש מקומות שעושים ריפיל (מילוי מחדש) של בקבוקי המים ממיכלים גדולים (מעין מי עדן בר) בחצי מעלות הקנייה. כמובן, שבהרבה מקומות עוד לא הטמיעו את המילוי החוזר והדבר תלוי גם בתיירים. אם תשאלו ותבקשו מילוי חוזר ממקומות שונים, הם יתחילו לעשות את זה והדבר יתפשט, הדבר תלוי בנו התיירים, בהשקעת מאמץ קטן, על מנת לצמצם עוד קצת את הפסולת.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל