אוללה איזו חגיגה! מסלול מומלץ בפריז בחג המולד

העיר פריז, הידועה כ"עיר האורות", מוארת עוד יותר בתקופה מסוימת במהלך השנה. בעונת החורף, לקראת חג המולד, פריז מתקשטת ומציעה למבקריה אטרקציות ייחודיות, שמתקיימות רק בחודשים אלו. לפניכם מסלול טיול מומלץ בעיר עם דגש על המיוחדים של פריז בחג המולד.
צבי חזנוב
תמונה ראשית עבור: אוללה איזו חגיגה! מסלול מומלץ בפריז בחג המולד
© איתמר ברק

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/2021

• נכון לתאריך עדכון זה, צרפת הוגדרה כמדינה כתומה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור צרפת.
  • כל השבים צרפת שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת באופן מצומצם
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות.
  • עסקים פתוחים, אך תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים ומחלימים).
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

לפני מספר ימים פנתה אליי אחת מחברות הקהילה של "פרנקופילים אנונימיים" ואמרה לי שהיא נוסעת לפריז בסוף נובמבר בענייני עבודה ויהיה לה יום אחד לטייל בה. כאשר שאלה אותי מה כדאי לה לעשות ביום הזה, נזכרתי מיד באגדה האורבנית הבאה: תיירת אמריקאית הגיעה למודיעין של לשכת התיירות העירונית, אמרה לפקיד שיש לה 24 שעות בפריז ושאלה אותו מה הוא ממליץ לה לעשות. "גברתי", אמר הפקיד בנונשלנטיות פריזאית, "אני ממליץ לך לצאת מהמשרד, ללכת לכיוון גדות נהר הסיין, וכשתגיעי לשם להתיישב ולהתחיל לבכות...”.

אין ספק שאחד האתגרים הקשים ביותר בתכנון טיול בפריז הוא לבנות טיול של יום אחד, מכיוון שיש כל כך הרבה דברים לעשות ומקומות לראות כאן. אולם, דווקא בחודשים נובמבר-דצמבר, המלאכה של הרכבת טיול חד יומי הופכת לקלה מעט יותר. מדוע? מאחר שבמהלך החודשים הללו פריז מתכוננת לחג המולד ואתם יכולים ליהנות מאטרקציות שמתקיימות אך ורק בחודשים הללו, דוגמת שווקי חג המולד, חלונות ראווה מיוחדים וכדומה, ובהן יש להתמקד. מסלול הטיול החד יומי שלפניכם ינסה לספק לכם את המרב שניתן להפיק מפריז של אותה תקופה, בשילוב עם עוד מספר מקומות, מוכרים יותר או מוכרים פחות, אשר ימקסמו לכם את החוויה הפריזאית ביום טיול אחד.

שדרות, מוזיאונים ושווקי חג

התחילו את הטיול ביציאה מתחנת המטרו Georges V, אשר נמצאת בשדרות השאנז אליזה (Champs-Élysées). ככלל, אינני ממליץ על ביקור בשאנז אליזה בגלל היותה המונית, תיירותית וממוסחרת עד מאוד. אולם, החל מה-15 לנובמבר מתקיים שם שוק חג המולד המרכזי של פריז, אשר משתרע לאורך כשניים וחצי קילומטרים. בשוק תוכלו למצוא אין ספור דוכנים שמוכרים מתנות שונות הקשורות לחג המולד ומאכלים מיוחדים הקשורים לעונה (ניסיתם כבר לטעום קרמבו צרפתי?). הקליקו כאן והיכנסו לבלוג מיוחד על בילוי בשאנז אליזה בתקופת חג המולד

התקדמו לכם בניחותא במורד השדרה, שתו יין חם והציצו בדוכנים השונים. כאשר תגיעו להצטלבות השדרות Champs-Élysées ו-Montaigne יהיו לכם שלוש אופציות מעניינות להמשך הטיול. האופציה הראשונה היא טיול בשדרות Montaigne, שם נמצאות החנויות של מיטב בתי האופנה של פריז (המחירים יפחידו את רובנו, אך שווה לבקר בחנויות הללו כפי שמבקרים במוזיאון).

אופציה נוספת, במיוחד אם קר ואתם עם ילדים, היא להיכנס למוזיאון Grand Palais, אחד מהמוזיאונים החשובים בצרפת לתערוכות בינלאומיות, אשר הופך למעין לונה פארק בתקופה הזאת של השנה (כניסה עולה 15 יורו למבוגר). במידה ואינכם עם ילדים, אתם מוזמנים לבקר במוזיאון Petit Palais וליהנות מתצוגה של יצירות אומנות מימי הביניים ועד המאה ה-19 (הכניסה חינם).

קולינריה פריזאית משובחת

האופציה השלישית היא להמשיך לכיוון כיכר הקונקורד (Place de la Concorde), אחת הכיכרות היפות בפריז. לאחר שנסיים להתרשם מיופיה של הכיכר, נעלה על גלגל הענק, שמוצב בה בתקופה זו של השנה ונמשיך ברחוב Royal המוביל אל כנסיית המדלן (La Madeleine). במבנה מספר 3 ברחוב זה ניתן למצוא את מסעדת מקסים (Maxim's) המפורסמת, בה התארחו כל המי ומי של פריז בסוף המאה ה-19 וראשית המאה העשרים. המסעדה, היקרה להחריד, עדיין שורדת למרות שירדה מגדולתה. אולם, מומלץ מאוד להיכנס למוזיאון האר נובו של פייר קרדן (Pierre Cardin), אשר צמוד אליו, ונמצא בביתה של קורטיזנה (זונת צמרת) מהמאה ה-19.

ברחוב זה ומסביב לכנסיית המדלן תוכלו למצוא כמה מחנויות הקולינריה החשובות ביותר של פריז. ביניהן Ladurée, המפורסמת בזכות המקרונים שלה, Patrick Roger, אשר מפסל בשוקולד, וכמובן מעדניות הדיאר (Hediard) ופושון (Fauchon), אשר מהוות מעין מקדשים קולינאריים בזכות המעדנים שנמכרים בהן.

לאחר שסיימתם את קניות האוכל וביקרתם בכנסיית המדלן, המזכירה מקדש יווני, הגיע הזמן לנוח ולשתות ספל שוקולד חם, שיעזור להתמודד עם הקור של החורף הפריזאי. למזלכם, במרחק קצר מהמדלן ישנו סניף של La Maison du Chocolat המתמחה בדיוק בפינוק החורפי הזה (כתובת: Boulevard Madeleine 8).

מבנים מפוארים ובתי כלבו מקושטים

לאחר שסיימתם המשיכו בבולבאר Madeleine עד שתגיעו לבית האופרה המפואר Palais Garnier, אשר נבנה בשנים 1863-1875 ונקרא על שם האדריכל שלו - שארל גרנייה (Charles Garnier). מספרים שכאשר השיקו את האופרה, ערכו נשף מפואר והזמינו את כל המי ומי של פריז. רק איש אדם אחד שכחו להזמין, את האדריכל עצמו, אשר נאלץ להישאר בחוץ... למזלכם, אתם בהחלט יכולים להיכנס פנימה לאחר שהתרשמתם מהמבנה המפואר. אולם, עצתי לכם היא לברר קודם לכן שלא מתרחשת בדיוק חזרה של מופע בלט, מכיוון שאז לא תוכלו להיכנס לאולם המרכזי וחבל.

לאחר הביקור באופרה, המשיכו לעבר בולבאר הוסמאן (Haussmann), אשר נמצא מאחורי האופרה והגיעו לכלבו גאלרי לאפייט (Galeries Lafayette). מדובר באחד מבתי הכלבו המפוארים בעולם, בזכות הכיפה המקסימה שלו. אולם, לקראת חג המולד, החנות כולה וחלונות הראווה שלה עוברים מהפך והופכים ליפים במיוחד, בזכות קישוטי חג המולד היפים. לראשונה השנה, עץ חג המולד, המואר בשלל צבעים, תלוי הפוך!

לאחר שסיימתם להתרשם מהחנות, אתם מוזמנים להמשיך בשדרות הוסאמן, לעבר המתחרה העיקרית שלה, כלבו פרינטמפ (Printemps), אשר גם הוא צפוי להתקשט בתקופה זו של השנה. מומלץ בחום לעלות לגג וליהנות ממראה פנורמי מרהיב של העיר. לדעתי, אין דרך טובה יותר לסיים טיול בעיר האורות. מקווה שנהניתם!

במידה ונשאר לכם מעט זמן פנוי ואתם מעוניינים לחוות עוד קצת ממה שחג המולד בפריז יכול להציע לכם, אתם מוזמנים להגיע לרחבת האוטל דה וויל (Hotel de Ville). כאן, מול מבנה העייריה המרשים, אשר נבנה מחדש לאחר שנהרס בשנת 1871, מוקם במהלך החורף משטח החלקה על הקרח. אתם מוזמנים להחליק עליו או לצלם אחרים נופלים על ישבנם בעודם מנסים להחליק.

אופציה נוספת, במידה ונשאר לכם זמן, היא לקפוץ לרחוב Abbesses שבמונמרטר (Montmartre), בו מתקיים שוק חג מולד נוסף, קטן בהרבה מזה של השאנז אליזה, אבל מקסים. משם תוכלו לטייל ברחבי המונמרטר בעקבות פיקאסו וציירים מפורסמים אחרים, אולם זה כבר למסלול אחר.

מפת מסלול הטיול:

צבי מכור לצרפת וטייל בה יותר מ-20 פעמים. החל משנת 2013 צבי חולק את אהבתו לצרפת והידע שלו באמצעות אתר "פרנקופילים אנונימיים". היכנסו לעמוד הפייסבוק >>

מעוניינים במידע נוסף על טיול לפריז? לפניכם מספר כתבות נוספות:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/2021

• נכון לתאריך עדכון זה, צרפת הוגדרה כמדינה כתומה.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת באופן מצומצם
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות.
  • עסקים פתוחים, אך תחת הגבלות.