מסלול בלונדון - טיול בעיר וסביבתה

לפניכם חופשה בלונדון של שמונה ימים בעיר לונדון וסביבתה: חמישה ימים בלונדון ועוד שלושה ימים מלאים מחוץ לעיר: פארקים, מוזיאונים, טירות קסומות, שווקים צפופים, אוכל טוב ומזג אוויר בלתי ידוע - שכן בלונדון הוא עשוי להשתנות כליל בכל רגע.
dvirle
תמונה ראשית עבור: מסלול בלונדון - טיול בעיר וסביבתה
Depositphoto/Bloodua

יום 1: נחיתה וסיור ברחוב אוקספורד

חופשה בלונדון מתחילה בנחיתה בנמל התעופה הית'רו בלונדון, לינה באחד מן המלונות בלונדון. אם ברצונכם לחוש את האווירה הלונדונית, מומלץ להתאכסן במלון שרלוק הולמס פארק פלאז'ה (אתר: www.parkplazasherlockholmes.com), מלון בוטיק קטן ברחוב בייקר. המלון מקושט בתמונות שונות של שרלוק הולמס וכולו טבוע באווירת התקופה, כולל פאב קטן ואינטימי. כמובן שיש עוד מלונות בלונדון שתוכלו להתארח בהם. לאחר שתתארגנו במלון ותנוחו מעט מן הטיסה, הגיע הזמן לצאת למסלול בין שלל אטרקציות בלונדון. התחילו ברחוב בייקר, משם המשיכו לרחוב אוקספורד - בו מגוון רחב של חנויות אופנה וקהל רב ברחובות ובחנויות. משם, לכו לכיכר פיקדילי והתרשמו ממופעי הרחוב באזור, הבניינים הענקיים ושלטי הנאון סביב. משם, המשיכו לכיכר טרפלגרד, ולאחר מכן, לבית משמר הסוסים, הנמצא ליד רחוב דאונינג 10. שם תוכלו לראות את חיילי המשמר המפורסמים, ואף להצטלם איתם, אך אל תצפו שהם יהיו שותפים פעילים בתמונה. המשיכו לטיילת שליד נהר התמזה, שם תוכלו לראות את הביג בן ובית הפרלמנט- London eye (הגלגל הענק), הסירות ומגדל אבן החן. אם נותר לכם זמן, תוכלו להעביר את המשך הערב בקניות בחנות המפורסמת Primark, שנמצאת ברחוב אוקספורד - למטיבי החיפושים - אולי תוכלו למצוא שם מציאות שוות למיניהן.

יום 2: טיול לטירת לידס

אם אתם יוצאים מלונדון תוכלו לעשות זאת עצמאית או באמצעות טיול מאורגן. לעיתים טיול מאורגן בלונדון מומלץ יותר בטיול קצוב זמן. תוכלו לראות יותר אטרקציות אם תטיילו כקבוצה, תחסכו המתנה בתורים ארוכים, תוכלו לבקר ביותר אתרים ולא בעלות גבוהה יותר בהרבה. סיור לטירת לידס - מדובר בטיול של יום שלם. אם אתם נוסעים באוטובוס, רצוי להזמין מראש וכמה שיותר מוקדם, כך זה גם יהיה זול יותר. בסיור תוכלו להמשיך מהטירה למצוקי דובר ומשם לקאנטברי לסיור בעיירה הציורית ובקתדרלה. לאחר שתשובו ללונדון, תוכלו לבלות במגוון אטרקציות בעיר, אחת מהן היא מחזמר של שירי להקת קווין בכיכר לייסטר.

חברות נסיעות מומלצות בלונדון:

אתר הרכבות והאוטובוסים באנגליה:

לונדוןלונדון

יום 3: אוקספורד וטירת וורוויק

סעו לאוניברסיטת אוקספורד. שוב, מומלץ לקחת סיור מאורגן ולא להתברבר בשכירת רכב, רכבות ותחבורה ציבורית, אם יש לכם זמן לכך - תכננו מראש כיצד אתם מגיעים לאוניברסיטה ולאילו יעדים אתם ממשיכים משם. תוכלו לסייר בקמפוס, לקבל הדרכה על המקום וכן להכיר באופן עצמאי את העיר האוניברסיטאית. משם תוכלו להמשיך לעיירה Stratford upon Avon שם נולד וחי שקספיר ותוכלו גם לבקר בביתו. עשו הפסקה לאכילת ארוחת צהרים רגועה, ומשם המשיכו לטירת Warwick בה יש תצוגת פסלי אדם ופסלי שעווה, התפאורה לקוחה מתוך תקופת ימי הביניים וכך גם התלבושות. מומלץ להגיע עם ילדים לפחות לחצי יום. אתר: www.warwick-castle.co.uk

יום 4: טירת וינזדור והעיירה סטונהנג'

צאו בבוקר לטירת וינזדור ומשם המשיכו לעיר באת'. לאחר סיור באוטובוס בין הבתים המיוחדים של העיר, היכנסו לראות את מרחצאות הגופרית של הרומאים. שימו לב לארכיטקטורה הייחודית השונה כל כך ממה שראיתם עד עכשיו בלונדון. את הסיור היומי תוכלו לסיים בביקור בעיר סטונהנג'.

יום 5: יום מוזיאונים וסיום בגריניץ'

ביום החמישי- צאו לטיול בהייד פארק. סעו מתחנת Marbel Arch לכיוון תחנת Knightsbridge בבוקר, לאחר מכן המשיכו למוזיאון ההיסטוריה של הטבע המציג פסלי דינוזאורים (אתר: www.nhm.ac.uk). לאחר מכן אם עוד יש בכם כוח, היכנסו למוזיאון האומנות של אלברט וויקטוריה (אתר: www.vam.ac.uk). לאחר שתאכלו צהריים באחת מן המסעדות בסביבה, קחו רכבת תחתית לגריניץ' בכדי לעמוד על נקודת ה-0. יש במקום גם מוזיאון שעוסק בזמן, ושוק מקומי מדהים ביופיו. הקדישו לגריניץ' לפחות חצי יום שתוכלו להסתובב בה בנחת.

יום 6: יום בילוי בשוק פורטובלו

לאחר שתתארגנו לקראת יום חדש, לכו לאכול משהו קליל וצאו לסיור בשוק פורטובלו המפורסם. השוק מאד צפוף, הדוכנים גם הם צפופים וגדושים. יש שעות בהן יש יותר דוחק, אבל החוויה משתלמת וחווייתית למי שאוהב שווקים ולא מפריעה לו צפיפות. מומלץ לאכול ארוחת צהריים בסביבת השוק ולהמשיך להסתובב בעיר, לראות מופע כלשהו או סתם לערוך פיקניק באחר הפארקים הרבים שיש בלונדון.

יום 7: שוק קמדן וסיור בצ'יינה טאון

צאו לטיול ליד שפת הנהר סביב שוק קמדן (Camden), ולאחר שהשוק נפתח סיירו בו וחפשו מציאות. שוק קמדן דומה לשוק פורטובלו מבחינת הצפיפות, כמות הדוכנים והאביזרים. בשוק קדמן יש קצת יותר סדר והמקום מרווח דיו, אפשר להנות ממבחר רב של דוכני אוכל מכל הסוגים. בשוק קמדן יש גם דוכנים מיוחדים ואפילו מעט מוזרים, כמו דוכן בו אנשים מכניסים רגליים בכדי שדגים קטנים יאכלו את עורם היבש או דוכן עם קישוטי סוכה ממתכת. לאחר שסיימתם לספוג אווירת שוק ואולי מצאתם כמה מזכרות, סיירו בצ'יינה טאון ובקובנט גארדן, שם תוכלו לספוג מחיי הסינים, תרבותם ומנהגיהם.

יום 8: קינוח טיול בארמון בקינגהאם

פתחו את הבוקר בהשלמת קניות ברחוב אוקספורד, לאחר מכן, סעו ברכבת לגרין פארק, מעניין מאוד לראות עשרות כסאות ים פזורים על דשא במקום שאין בו ים. משם עשו סיור בארמון בקינגהאם, ולאחר מכן לסיום הטיול קחו סיור במוזיאון Wallace collection, אתר: www.wallacecollection.org.

על נסיעות בעת חופשה בלונדון

הרכבת התחתית: כלי התחבורה העיקרי בלונדון הוא ה-Underground. העיר עצמה מחולקת לשישה אזורים, כשאזור 1 ו-2 הם המרכזיים ובהם חייבים לבקר. נסיעה בודדת אחת באזורים אלה עולה 4 פאונד ואילו נסיעה של יום שלם (החל משעה 9:30 בבוקר, לאחר שעות העומס) עולה 5.6 פאונד! אם תתעקשו לרכוש כרטיס זה בשעות העומס תשלמו כמעט כפול. לדוגמא, נסיעה יומית לכל האזורים (כולל היתרו) תעלה בשעות העומס 14.5 פאונד ולאחר שעות העומס 7.5. מי שנמצא זמן רב בלונדון (וברצף של ימים) כדאי לו לשקול קניית כרטיס אויסטר שעולה 26 פאונד ל-7 ימים לאזורים 1-2 לאחר שעות העומס (חסכון של כ-13 פאונד במידה ותקנו כרטיס בכל יום). אתר: www.tfl.gov.uk

אוטובוס דו קומתי: כלי התחבורה המשני הוא האוטובוס האדום הדו קומתי, הכל כך מפורסם, שהוא מעט יותר איטי מהתחתית, אך ניתן לראות ממנו את לונדון מלמעלה. בימי ראשון חלק מהקווים של הרכבת התחתית לא עובדים, ולכן, האופציה של האוטובוס' מלבד הליכה ברגל, היא היחידה והזולה (כי המוניות יקרות מאד). ביום ראשון מומלץ לשאול את הפקחים בכניסה לרכבת האם הקו אל היעד שלכם פעיל.

אוטובוס ימי: ניתן למצוא בכניסה לתחנת הרכבת לוח זמנים עם שעות נסיעה. הנסיעה עולה כסף, אך אם יש לכם טרוול קארד זה מוזל. מדובר למעשה, בשיט איטי ויפהפה שמציג זווית אחרת של לונדון.