התעוררנו בכפר Tal לבוקר שמשי ומואר, באופן כללי אתה מתפלל כל לילה שלמחרת בבוקר יהיה יום ללא עננים או גשם, אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו לדרך.

השביל המקורי מתפתל לאורך צידו המזרחי של הנהר, אך בשל עונת גשמים מרובה שהתרחשה לפני כמה עונות, השביל קרס בחלקו וכעת הולכים על דרך העפר בצידו המערבי של הנהר.

חצינו את הנהר והמשכנו לכיוון צפון, בתחילה מטפסים כמה עליות חדות, אפשר לטפס אותן במדרגות ואפשר בדרך העפר הארוכה, אני לקחתי את הדרך הארוכה, הצעירים עלו במדרגות וחיכו לי בסוף העליה.

בדרך שוב עוברים כמה מפלים גועשים עד שמגיעים בהליכה לא קשה אל הכפר Bagarchhap שם עשינו הפסקת צהריים טובה, חלצנו נעליים ונתנו לרגליים קצת לנוח.

באופן כללי המדריכים מכירים את המסעדות ומקומות הלינה אז חשוב לתאם איתם ציפיות מראש לפני שמגיעים לכפרים. לדוגמא אם חשוב לכם גסט-האוס עם מים חמים או אוכל מערבי או תסתפקו בדאל-באט מקומי.

כמו שאמרתי היה יום שמשי ונעים, הלכנו עם קצר ובכפר שעצרנו יכולנו לראות את התושבים מייבשים גידולים בשמש, תירס ושעועית.

תמונה מתוך אתר למטייל
מייבשים תירס ב Bagarchhap

המשכנו לכפר הבא, הדרך קלה יחסית , 13.5 ק"מ של הליכה וכל היום עלינו בסה"כ 100 מטר.

הגענו לפאתי הכפר Danakyu , המדריך לקח אותנו לגסט האוס בשם hotel snowland, חדרים נעימים ומים חמים במקלחת, ובמתכון של המקום יש גם שקשוקה, כמובן שהזמנו, לא נפלנו על הרצפה אבל היה נחמד. תלינו כביסה שלא התיבשה ב Tal, שתינו משהו חם והלכנו לישון.

בבוקר התעוררנו לבוקר צונן, והתחלנו ללכת, אחרי שיצאנו מהכפר, הדרך מטפסת באופן תלול לכיוון הכפר Tanchowk, העליה במדרגות תלולות שמאפשרות לנו לראות את כל הערוץ הפרוס מתחתינו כמו תמונה מגלויה.

תמונה מתוך אתר למטייל
הנוף של הערוץ בעליה לכפר Tanchowk

בכפר Tanchowk עצרנו לאכול צהריים , זו היתה טעות, האוכל היה ממש לא טעים ולא אכיל, הבנו שאין ברירה ואנחנו מקווים לאכול טוב יותר בסוף היום.

המשכנו ללכת והגענו לכפר בשם Koto, כפר נחמד שביציאה ממנו יש מחסום צ'ק-פוינט של משרד התיירות הנפאלי שבו בודקים אם הפרמיט שבידכם תקף ורושמים בספר עב כרס את השמות שלכם ושם המדריך. למי שאין מדריך לא ניתן לעבור הלאה ולכן רצוי להצמד לקבוצה עם מדריך במקרה שכזה.

לאלו שאין בידם פרמיט בתוקף, יצטרו לשלם בין 75$ ל 90$, כך שאין שום סיבה לצאת מקטמנדו ללא פרמיט תקף שעלה רק 30$ בהזמנה מראש בקטמנדו.

לקראת השקיעה הגענו לכפר Chame, כ 250 מטרים לפני הגסט האוס נפתחו ארובות השמים והגשם החל לרדת כ 250 מטר, הוצאנו חליפות סערה ורצנו בין השלוליות עד שהגענו לגסט-האוס בשם NURPU LING.

באולם האוכל בגסט האוס היה תנור עצים ממתכת, ביקשנו מבעלת הגסט-האוס החביבה להדליק אותו ולא יצאנו משם כל הערב. כל הערב המשיך לרדת גשם וכבר היה קר מאוד בחוץ ובחדרים, למזלנו למקום היתה מקלחת חמה על גז, התקלחנו בכיף שלנו והלכנו לישון. מחר יום מאתגר.

בסך הכל הלכנו היום כ 12 ק"מ, עלינו מ 2190 מטר ל 2670 מטר, בגלל ש"תפרנו" לא מעט, עלינו כ 1100 מטר וירדנו כ 600 מטר, בנטו עלינו בסה"כ כ 500 מטר.