התעוררנו לבוקר שמשי, אחרי שישנו קרוב ל 10 שעות ברצף, ארוחת בוקר זריזה והליכה קצרה לתחנת האוטובוס המקומית, לא מה שחשבתם, רחבה גדולה עם ביתן בקצה, עשרות אוטובוסים מתוצרת הודו ועוזרי הנהגים קושרים את התיקים על גג האוטובוסים, שימו לב למסור את התיק שלכם לאוטובוס הנכון, חבל שהתרמיל שלכם יגיע ליעד אחר, כמו כן חשוב לומר לאלו שקושרים את התיקים היכן אתם יורדים כדי שיסדרו את התיקים באופן כזה שיקל על פריקתם במידה ואתם יורדים במהלך הנסיעה.

אני בכוונה רושם במהלך הנסיעה, כי האוטובוס שלקחנו לכפר Tatopani ממשיך עד פוקרה, אני לא רוצה לדמיין את הסבל שעברו הנוסעים שהמשכיו לפוקרה, אבל קחו בחשבון שאנחנו נסענו רק עד Tatopani כ 7 שעות, ולהם ציפתה עוד נסיעה של כ 7 שעות נוספות. בקיצור חוויה חד פעמית.

האוטובוס צפוף ועמוס במטיילים זרים ונפאלים מקומיים, תיקים ושקים במעבר וספסלים צרים, הדרך היא דרך עפר שבחלקה מאובקת ובחלקה בוצית, שלא לדבר על מעברי המים שבהם הנהג מתמרן בין צלע ההר לתהום סלעית וכל מה שנשאר לכם זה להתפלל לבורא עולם שלא יקח אתכם אליו היום.

כשהגענו לכפר Jomsom עצרנו להעמיס תפוחי אדמה, מסתבר שבכפרים מגדלים הרבה ירקות ששולחים לערים ומוכרים ביוקר. באותה הפסקה גם גילינו לצערנו על ההתקפה של חמאס על ישובי העוטף ועל כל ישראל ב 7/10/23, הרגשנו חסרי אונים כשאנחנו מטיילים בנפאל וכל המשפחות בארץ עוברות את החוויה הטראומטית שהשתקפה מבעד להודעות הוואצאפ וסרטוני הרשת.

בהלם גמור עלינו לאוטובוס והמשכנו ל Tatopani הכפר המפורסם ביוץר באזור במעיינות החמים שבו.

אחרי מספר שעות של טלטולים וחבטות בנסיעה בדרכים השבורות של נפאל הגענו לכפר קטן בשם Tatopani.

מצאנו מקום לישון וירדנו מהר לכיוון המעיינות החמים, מדובר במתחם מסודר ובו בריכות של מים הנובעים מן הקרקע, חמים מאוד עד רותחים, זו היתה חגיגה Sweet Bitter, מצד אחד סיימנו את החלק הרגלי של הטרק ואנחנו מתפננים בבריכות חמות ומצד שני לא מפסיקים לקרוא את החדשות מישראל ומנסים להבין מה קורה.

פרשנו לישון לאחר ארוחת ערב מפנקת וקמנו לבוקר מעונן לחזור באוטובוס לפוקרה.

הנסיעה חזרה לפוקרה עברה ללא אירועים מיוחדים ובשעת ערב מוקדמת הגענו לתחנת האחרונה, משם לקחנו מונית למלון שהזמנו מראש ובערב יצאנו לשוטט ברחובןת פוקרה העמוסה בחנויות ציוד, מזכרות ומסעדות.

נגמר הטרק, הסתיים הטיול אך החוויה תישאר בליבנו לנצח.

נפאל 2023, תם ולא נשלם, עד לפעם הבאה שניפגש שוב בטרק הבא.