זה התחיל כחלום הישן שלי לראות מון סן מישל. סביב זה התחלתי לבנות את הטיול, ראיתי שכל המקומות שמעניינים אותי, נמצאים דווקא באיזור העיר רואן. הוזמן מלון ל 4 לילות בעיר רואן ומלון ללילה אחת באיור מון סן מישל. בנורמנדי טיול כוכב כל כך אהוב עליי בלתי אפשרי, וחייבים לחלק אותו לפחות ל 2 איזורים, המלצה שלי, כן 4 לילות בסביבות רואן ועוד 2-3 לילות באיזור מון סן מישל, מדהים שם, נסיעה ארוכה מרואן, שווה להישאר 3 ימים באיזור. פשוט לא התאפשר לנו. אנחנו משפחה של 4 מבוגרים שאוהבת לקום מאוחר ולצאת מהמלון מאוחר ולטייל עד שעות הלילה. בעיה שכל החנויות, מוזאונים, פארקים, בתי קפה. הכל נסגר בנורמנדי עד 19.00.נשארים רק מסעדות, אבל גם הם נסגרות בסביבות 22.00. היה חום כבד ובלתי סביר, אז כמה שינויים נכנסו לתוכנית ההתחלתית. זה מה שיצא:

1. Rouen

הגעה לפריז ויציאה לרואן ברכב שכור, מלון נובוטל סוויטס הוטל, לא מומלץ. בערב יצאנו לעיר. ראינו מופע אור קולי על כנסיית רואן, מדהים ואסור לפספס. כל ערב בחודשי הקייץ. ארוחת ערב בפיצריה מעולה בכיכר המרכזי. בשעות הערב העיר מתה, חוץ מכמה מסעדות בכיכר המרכזי, הכל סגור ואין אנשים בעיר.

1. Honfleur-Deauville-Beuvron-En-Auge

בבוקר נסיעה להונפלר. עיר מקסימה, שווה ביקור ללא ספק. טיילנו בה 3-4 שעות ונהננו מכל רגע. אחרי ארוחת צהריים יצאנו לכיוון בברון אן אז שנחשב לאחד הכפרים היפים בנורמנדי. הגיוני היה לבקר קודם בדוביל, אבל מכוון שבכפר הכל נסגר מוקדם, ורצינו לאכול שם קרפים, לראות את החנויות, החלטנו לעשות סיבוב. הכפר באמת מהמם, נמצא בדרך הסיידר המפורסמת, דרך עליו ציורית. אכלנו קרפים, שתינו קבלדוס, הצדיינו בסיידירם ומיצי תפוחים לדרך, וחזרנו לדוביל. יש חניה ליד מרינה של דוביל, אבל אם רוצים לטייל בטיילת עץ המפורסמת של דוביל, צריך להמשיך עוד קצת. שקיעה בטיילת של דוביל זה חובה.

1. Rouen-Etretat-Fecamp

החלטנו לא לצאת לאטרטה על הבוקר בגלל חום הכבד, נסענו לרואן. לא יודעת, אבל לא התלהבתי מהעיר הזאת. חלמתי לראות אותה, חשבתי היא יפהפיה, אבל לא תפס אותי. גם השוק המפורסם, הסתבר כמקום חשוך, חם ומלא זבובים. אחרי שעה של חום לוהט, יצאנו לאטרטה. נסיעה של שעה וחצי. כמה טיפים. כדאי לחכות שתתפנה חניה במרכז העיר ליד לשכת התיירות ולא להחנות רחוק. כדי להצטייד בלשכת תיירות במפה, כי אנחנו לדעתי פספסנו כמה דברים. לא הספקנו גם לבקר בגני אטרטה שנסגרים מוקדם. אכלנו צהריים במקום משמאל לחנות מזכרות, מצוייר בכחול לבן, נקרא בר ברסרי קרפרי. מקום טעים ולא יקר. עלינו ל 2 צוקים הקרובים לחוף, ישבנו בחוף עצמו, הצטלמנו. לא לפספס ביקור באטרטה. היא יפה ומרשימה. כאשר יצאנו מהחוף, הכל חוץ ממסעדות היה כבר סגור, אז המשכנו לפקאמפ. עוד עיר חמודה עם מרינה, שחפים, בתי קפה ואוויר צח.

1. Vernon-Giverny-Les Andelys ) Chateu Gaillard)

נסיעה לורנון במטרה לבקר בשוק, שוק נסגר נקראת צהריים, הספקנו רק לקנות פירות יער מדוכן אחרון שעוד לא התקפל. עיר עצמה ריקה ומשעממת בשבת. המשכנו לכיוון תחנת רוח המפורסמת, היא נמצאת באמצע הדרך, אין צורך להיכנס לורנון בשביל לראות אותה. גיברני, בית וגנים של מונה. הרבה הליכה בשמש. עמידה בתור ארוך עד שמגיעים לגן עדן הזה. טיפ – תנסו להיכנס מצד הקבוצות, לנו אישרו לשלם במקום ולהיכנס, בלי שום תור. גנים יפים מאוד, אם לא היה חם כל כך, היינו נהנם יותר. אחרי ביקור בגיברני נסענו לכיוון לס אנדלס. המבצר כבר היה סגור, אבל נוף המשקיף מהתצפית עוצר נשמה. עוד טיפ – תצטיידו בסלסלת פיקניק או לפחות בקבוק יין, זה מקום פופולרי לפיקניק לפני שקיעה, אנחנו יחידים שישבנו שם בלי אוכל ושתיה. בדרך חזרה על הכביש מצאנו מסעדה מדהימה, ביסטרו רטרו. מסעדות על הכביש זה פנינות, זאת ספציפית נמצאת קרוב גם לרואן, גם לגיברני וגם ללס אנדלס ושווה לסיים בה יום טיול.