ברלין – 6 ימים ביולי 2012– זוג הורים + בן 19 ובת 17

מלון Ivbergs Premium הפתיע לטובה, מיקום מעולה, ארוחת בוקר נהדרת, נקי, 2 חדרים משותפים ואינטרנט חינם. מומלץ!
6 ימים – מצד אחד אי אפשר לראות הכול מה שרוצים בפחות משבוע, מצד שני – באיזה ששלב מתחיל להימאס, לדעתי, מספיק 6 ימים לטעימה ראשונה, אין ספק שזאת עיר שחוזרים אליה
בקשר לתחבורה, למשפחה של 4 שווה לקנות כרטיס קבוצתי יומי לאזורים AB
המלצה שנייה, תמיד תרשמו מראש באיזה תחנת רכבת תחתית נמצא מקום שאתם רוצים להגיע עליו.
איזה תחנה, ואיזה מספר של U או S.
נשמע טיפשי, אבל מתבלבלים בקלות, ואני בדרך כלל טובה בהתמצות ברכבות התחתיות של ערים הגדולות.
הגעה משדה התעופה – במונית! 35 יורו ממש לא נורא, משתלם כאשר מדובר במשפחה ש 4 נפשות
עם כמה מזוודות.
יום הראשון – הגעה – רחוב קודם – כיכר Potsdamer בערב
הגענו בטיסת בוקר של אל על ומכוון שלא קיבלנו חדרים ישר, הלכנו להסתובב ברחוב קודם, שהוא נמצא 10 דקות מהמלון, טיילנו עד הצהריים והגענו למלון לשון קצת ולהתארגן.
בערב נסענו לכיכר Potsdamer. ניסינו לאכול במסעדת Vapiano המדוברת אבל צריך למסעדה הזאת המון סבלנות שממש לא היה לנו ביום הראשון.
אז ישבנו במסעדה במרכז סוני, מסעדה לא משיהו, אבל שווה בשביל האווירה.
עשינו טיול באיזור, הכול כבר היה סגור, וחזרנו למלון.
י
ום השני - Mitte
הרבה אנשים כותבים כאן איפה הם היו ביום זה או אחר, אבל חשוב גם באיזה סדר, כי מתבלבלים ומפספסים דברים בקלות. אז ארשום מה אנחנו עשינו ומה אני ממליצה לעשות אחרי הטעויות שלנו.
בבוקר עלינו לאוטובוס 100 והגענו לשער ברנדנבורג. המשכנו באונטר דן לידן עד הכיכר אלכסנדר.
בכיכר תפס אותנו גשם חזק אז התחבאנו בקניון אלקסה, שם גם אכלנו ארוחת צהריים.
אחר כך נסענו ברכבת תחתית ל Gendarmenmarkt
נכנסנו לחנות שוקולדים המפורסמת וישבנו לנוח ולאכול שוקולדים בכיכר.
אחרי זה הלכנו לאורך פרידריכשטראסה לצק פוינט צרלי.
ליד צק פוינט צרלי יש קפה איינשטיין עם קפה מעולה, לא בכל מקום בברלין יודעים להכין קפה טוב.
אחר כך חזרנו לפרידריכשטראסה ומשם ברכבת ל Hackescher Makt לראות את חצרות הפנימיות ולאכול ארוחת ערב.
זה מה שעשינו, אבל כבר לא נהננו מHackescher Makt, לא היה כוח.
לדעתי ביום הראשון של טיול בMitteלא צריך להתרחק כבר מככר אלקסנדר, אפשר לטייל ברובע ניקולאי, באיזור Hackescher Makt, ברחוב Oranienburger
המלצה שלי להשאיר את Gendarmenmarkt, רחוב פרידריך, צק פוינט צרלי לים אחר, ממלא צריך לMitte יומיים.
יום השלישי – יום גשום ומבולבל, איזור המלון – קה דה וה, מוזיאון הפרגמון, רובע ניקולאי, קרוייצברג
יצאנו בבוקר לראות את קומת האוכל המדוברת בקה דה וה.
לא התרשמנו כל כך ולא התלהבנו במיוחד, אבל קנינו כמה דברים למתנות.
מי שמלון שלו נמצא באיזור קה דה וה, אל תפספסו את השוק בכיכר Wittenberg
כל יום חוץ משבת וראשון.
אל תפספסו גם את הצ'יפס בקיוסק Witty's באותה כיכר, מעולה.
הסתובבנו בשוק בכיכר כאשר ירד פתאום מבול.
חזרנו למלון להשאיר קניות ולהחליף בגדים ונסענו ברכבת תחתית לאי המוזיאוניים.
ביקור בפרגמון לקח בערך שעה, עמידה בתור לקופה כמעט אותו זמן.
אחרי המוזיאון טיילנו ברובע ניקולאי.
אחר כך נסענו לBergmannshtrasse בקרויצבורג לארוחת ערב.
אין מה לעשות ברחוב הזה ובאזור הזה! אולי הכול נראה אחרת בבוקר שמשי אבל בערב וביום גשום היה
ריקני וממש לא נעים.
אכלנו במסעדה הודית כי כבר הגענו...
המלצה שלי לנסוע לחלק אחר של קרויצבורג לOranienshtrasse, ל Schlesisches Tor.
מסעדת עופות Henne שמומלצת בהרבה מדריכי נסיעות נמצאת ברחוב Leuschnerdamm
יום הרביעי – East Side Gallery, Karl Marx Alle, Prenzlauer Berg
בוקר קריר ואפור, אז מתחילים את היום מקניות בקודם.
מניסיון שלנו, לא צריך להיבהל מקור של הבוקר ולשנות תוכניות, חוץ מיום אחד ממש גשום כול הימים היו סך הכול יפים, נקראת הצהריים יוצאת שמש, נהיה חמים וכייפי.
נסענו לEast side Gallery וטיילנו לעורך החומה בערך שעתיים.
הלכנו משם ל , Karl Marx Alle בשדרה היינו אנשים היחידים, היא רחבה ויפה אבל לא מעניין לטייל בה, אפשר לוותר.
לקחנו מונית ל Prenzlauer Berg וביקשנו להוריד אותנו ב Shonhauser Alee
עוד פעם, רחוב שומם ואין בו אדם, כל החיים של השכונה מרוכזים ב רחוב Kastanienalle
זה רחוב נחמד ושמח, מזכיר את שנקין, וגן הבירה Prater נמצא ברחוב. גן הבירה גדול ששווה לשבת בו שעה ליהנות מהבירה, נקניקייה ואוויר טוב, להתבונן באנשים סביב.
יש שם עוד רחוב ליד גם מלא חיים אבל אנחנו רצינו לחזור למלון.
אחרי ארוחות ערב (ביקר פיצות) שאכלנו בכיכר Potsdamer, בHackescher Makt ובמסעדה הודית בקרויצבורג, גברים דרשו המבורגר או עוף, אז הלכנו ל Hard Rock Café.
הוא נמצא בקודם, במרחק הליכה מהמלון, מחירים בינוניים, אווירה משגעת, אבל צריך לקחת בחשבון המתנה של לפחות חצי שעה.
יום החמישי – Potsdam
מגיעים ברכבת S-7
אותו יום קונים כרטיס משפחתי יומי לאזורים ABC
מתחנת רכבת בפוטסדאם לוקחים אוטובוס 695, אפשר להגיע איתו ישר לגני סאן סוסי, ואשפר גם לרחוב המרכזי ברנדנבורג ומשם ברגל לסאן סוסי.
אנחנו הגענו קודם לרחוב, הוא הומה אדם, מלא חנויות ובתי קפה.
היה שבת, יום שמשי, נהנינו ממש.
בכיכר ליד שער ברנדנבורג היה שוק אומנים וגם קונצרט של תיבות נגינה. מקסים!
מהכיכר מגעים לסאן סוסי תוך כמה דקות, טיילנו שם כשעתיים וחזרנו עוד פעם למדרחוב.
חובה לבקר בעיר ובגנים!
בערב - Hard Rock Café
יום השישי – יום האחרון – גן חיות ו פארק Tiergarten
בברלין יום ראשון, יום שמשי, כולם יוצאים לפארקים, לגנים, לטיולים.
התחלנו בוקר בגן חיות והוא פארק ענק ויפה וכיף לטייל בו.
אריות ושאר חיות ממשפחת החתולים בכלובים וזה מראה די עצוב, אבל יש הרבה חיות שנמצאים בשטח גדול ופתוח.
אחר כך נסענו באוטובוס 100 לפארק.
עוד פעם, אם אתם רוצים לקחת אופניים לנסוע בפארק או ללכת לגן הבירה שבו, תבדקו טוב באיזה תחנת אוטובוס לרדת. פארק ענק והולכים לאיבוד בקלות.
אנחנו הלכנו לגן האנגלי, היה שם מופע גז, ישבנו על הדשא ושתינו בירה.
אחלה סיום של טיול!
מומלץ מאוד לבקר בפארק ביום ראשון.
היינו מטיילים עוד בפארק אבל היינו חייבים לחזור למלון ולנסוע לשדה התעופה.
עוד סיבוב בקודם, עוד עוגה, עוד צ'יפס, ואנחנו במלון, מזמינים מונית ולהתראות ברלין, בטוח שנחזור!
ותודה לבת שלי על התמונות היפות שבחרתי כמה מ-800 שהיא צילמה לטעמי.