ברלין ב-4 ימים -פברואר 2015
היום הראשון : הטיסה יצא לברלין בסיביבות השעה 6:00 לשדה התעופה שוינפלד שבברלין נחתנו בסביבות 10:00 בבוקר אשר נמצא באזור C -מאוד קר בעונה הזאת מומלץ הגיע עם אביזרים מחמימים כובע גרב, כפפות , גטקס , גרביים כל דבר שישמור על חום גופכם ,קנינו כרטיס ל-3 ימים בעלות 27 יורו _72 שעות-ישנה אפשרות גם ל-5 ימים ) מיועד לכל האיזורים A'B'C בתחבורת ברלין אשר נקרא : " barlin WelcomeCard" כרטיס מעולה שנותן הנחות בכל מיני אתרים שהעיר מציעה ,הכולל מפות , וחוברת עם הסברים .-ממליצה גם למי שמבין להיכנס לאטרקציות בעיר לפעמים יש הנחות טובות יותר מהאתר עצמו .
**חייבת לציין שתיכננו את הטיול בבית ובדקנו היטב ונעזרנו המון באתר למטייל ועוד המון אתרים ,המצלצות של אנשים , ועצות של מקומיים בברלין .
 לקחנו שטל מהשדה קר N7 / 171 והגענו עימו לתחנת rudow (מצורף מפה -ישנה עוד דרך ללכת המלון שלנו היה באזור די מרכזי קרוב לפוטסט דאם פלץ ) לקח לנו בערך 20 דק להתנייד משדה התעופה אבל המטרו באירופה יחסית מהיר ומגיע מהר .
הגענו לחדרים בערך ב-12 שמרנו את החפצים והתחלנו להסתובב בברלין
המפה בברלין קלה להתניידות עם המטרו והאוטובוסים ועזרה של מקומיים , ישנו אוטובוס קו 100 אשר מסתובב בכל העיר מומלץ מאוד ונותן סיור פנורמי בעיר .
הגענו לבית לאנדרטה של יהודי ברלין -Cora-Berliner-Straße 1, 10117 Berlin, גרמניה
היה מאוד מרגש ועצוב לקחנו אויר והיינו בשקט כמה דק לזכר היהודים שנרצחו
משם המשכנו רגלית והכל נמצא אחד ליד השני ,הגענו שער ברנדנבורג (Brandenburg Gate ולידו היה הרייכסטג -מומלץ להזמין מקומות דרך האינטרנט מראש לכל מי שרוצה להיכנס (מצורף קישור ) - עשינו תמונות , סירטונים מצחיקים , יש המון בתי קפה , חנויות מזכרות , מסעדות באיזור -ברגע שמגעים לשם לזרום לכל מקום שבא לכם .
לקחנו שוב את קו 100( - ממליצה מאוד להעזר בו .)הישר לעמוד הניצחון Siegessäule
לאורך כל האזור עשינו גם הליכות רגליות בהם ראינו כל מי אנדרטאות עם טנקים , חילים , כל היסטורית העיר מתגלה , המבנים -אוניברסטאות , ספריות , מוזאונים פשוט עיר עוצרת נשימה
ממליצה מאוד לקנות מהסופרים באזור שהיו ממש זולים ומי כמונו הישראלים אוהבים את זה
ומתחילים להשוות לארץ חלק די מצחיק .
כל האטרקציות נמצאות בפוטסדאם לכל מי שמגיע במטרו .
משם נסענו בקו 100 לאלכסנדר פלץ למגדל הטלויזיה הגובה , יש שם מסעדות טובות , עם חנויות זולות שהמון ישראלים מבקרים בהם ,כמו כיכר כזו שיש בה גם מופעי רחוב ממש כיף ושמח .בערב הלכנו לאיזה בר לשתות בירה טובה והחוויה כיפית אוירה נחמדה ואנשים מצחיקים
 -אולי השתיה דיברה , אבל היה יום נפלא שסיכם לנו יפה מאוד את העיר

היום השני : הלכנו למאדם טוסו הכרטיס של המטרו נתן לנו הנחה די יפה , ושם בילנו קרוב ל 3 שעות בצילומים ובצחוקים .-נמצא ליד שער בודנבורג
הישר משם הלכנו לאון דה לינדר שם היו מלא מסעדות , חנויות , בתי קפה
הגענו לעוד גשר אשר נמצא מחוץ לעיר יפיפה , בכל תחנות המטרו תמיד תמצאו סופרים , מסעדות ,חנויות.
לקחנו מטרו לפוטסדאם פלץ ישנו שם קניון טיילנו בו - מלא בחנויות ובתי קפה .
היינו בצק פוינט צרלי ראינו את השומרים וכל תמונה איתם רוצים כסף עשו מזה פרנסה .
חיפשנו רבות את חומת ברלין לצערי ואחרי חיפושים רבים הבנתי כי פירקו אותה
היו רק באיזור מוזאונים אשר מספרים על החומה .
מצאנו בחלקים מסוימים בעיר " שאריות" של החומה
**בימים שבאנו היה פסטיבל ברלין עם כל שחקני הליווד שידרג לנו את הטיול והיינו מאושרים שריאנו שחקנים מוכרים מארה"ב כמו כריסטיין בייל , רוברט פטינסון, גיימס פרנקו וכו והיינו בהלם שזה לא בובות ממאדם טוסון וראינו אותם באמת במציאות עם כל צלמי הפפרצי , הצעקות של המערצים ושלי, עשינו תמונות שהטקס עשה לנו , קיבלנו פונץ טעים להתחמם ,והיה נחמד לראות את כולם צועדים על השטיח האדום .
טיילנו גם באי המוזאונים , ראינו את בית הכנסת הגדול , את הנהר השפרה.
 *היה אתר שלא הצלחנו למצוא והיינו ממש לידו ואף מקומי לא ידע עליו שזה כיכר בבליץ אנדרטה שנמצאת מתחת לעדה בה שרפו את הספרים בליל הבדולר כמה שחיפשנו ולא מצאנו אולי בטיול הבא לברלין אני אמצא אותו .

היום השלישי - כשהגענו לאזור גני פוטסטאדם אשר נמצא באיזור C לקחנו 2 מטרו בתחנה האחרונה קנינו לנו בירות ,שתיה אוכל, ממתקים ושוקולדים והמשכנו רגלית לפי המפה והגענו למעין עירה , היום הכי מהנה והכי עוצר נשימה בברלין נסענו במטרו לאזור אשר נקרא פוטסטדם -איזור יפיפה מלא בארמונות , אוכל רחוב ,חנויות , הכל ירוק עם עלים צהובים של הסתיו ,אגמים ,הברווזים השקט היציאה מהעיר ,איזור ענקי מלא במבנים מדהימים ,כל האיזור מלא בעצים גבוהים -איזור שהמקומיים עושים בו הליכות -זה מעין מקום ללכת בו לאיבוד וזה חוויה ענקית שרק בשביל זה הייתי חוזרת שוב -כאילו נכנסתי לאגדות
 אחרי שהיינו שם קרוב ליום המשכנו למרכז הספורט האולימפי להצטלם שם -היה חשוך אבל המצלמה עשתה עבודה יפה

ביום הרביעי -הלכנו לגן חיות ליד עמוד הניצחון מומלץ מאוד -חיות מדהימות , שלא רואים בארץ -גן חיות ענקי .קו 100 לקחנו אליו והוא נמצא במפה -ניתן להגיע גם במטרו.-פארק טיגרטן
המשכנו לקניון שהיה לידנו שנקרא קדה ווה - קניון ענקי , לדעתי להתרשמות -כל קומה בפני עצמה , המחרים היו די יקרים , אבל מי שמרשה לעצמו אז הכי להתפנק .
 עבר לנו יפה היום עד הערב ואז נסענו חזרה בלילה לשדה התעופה שוינפלד חזרה הביתה

אני בטוחה שבעיר יש גם שווקים פשוט בימים שאני הלכתי זה לא היה - קוראים בימי שישי עש ראשון ממליצה לכם לבדוק .
זלזלתי בהתחלה בברלין , אמרתי שזה עוד עיר כמו בכל אירופה , ותאמת עד שלא חווים
לא יודעים מה העיר מציעה -וזאת עיר שהייתי חוזרת אליה כי מאוד נהנתי הציע לי הרבה דברים , היה מה לראות , המחירים אכן בירו ובשיא הכנות קצת יקר ,אבל אם באים נהנהים עד הסוף ,
ממליצה מאוד גם למי שאוהב מועדנים וברים כיף לטייל שם ממליצה להיכנס לאתרים באינטרנט לפני כל יציאה לחול לפני , לשמוע חוויות מחברים ,לקחת מפה לפני ולסמן את כל האתרים שבם אתם רוצים לראות , כשאתם מגיעים ומתכננים את היום תרשו לעצמכם " להשתולל" תתעניינו ותבדקו את כל האיזור .
ברלין וכל האטרקציות שציינתי ייפיפה בלילה עם כל האורות , ממליצה מאוד לטייל בלילות לא עד השעות המאוחרות כי לפעמים מקומיים שיכורים -קצת מלחיץ
אני מאוד נהנהת בטיולים שלי להיכנס למקדולנדס,פיצריות , ברגר קינג, בתי קפה , וסופרים-טעים מאוד, אשר לא עושקים יותר מידי את האדם ואתה נהנה גם מהפשטות .