לטיול יצאנו זוג הורים ושני ילדים בני11 ו-7. האחת אוהבת טיולי טבע והשני לא כל כך. אבא אוהב ערים ובתי כלבו ואמא לא ממש. את הטיול ניסינו להתאים לכולם. הזמן שבועיים בסוף יולי - תחילת אוגוסט 2013.

מסלול טיול בצפון הריין-ווסטפליה: הברגיש לנד

נחתנו בפרנקפורט בשבת, שכרנו רכב, רכשנו כרטיס גלישה לפלאפון בשדה התעופה ויצאנו לדרך אל הצימר ששכרנו בעיירה המקסימה Lieberhausen. את היום הראשון הקדשנו להתארגנות ולהכרת העיירה והשכנים החביבים שמיהרו לברך אותנו לשלום וניסו לשוחח עמנו למרות שהם כמעט ולא מדברים אנגלית.

Lieberhausen מבט מהצימר

העיירה הקטנה Lieberhausen נמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה מפרנקפורט. בכפר הקטן כ330 תושבים מסבירי פנים ונחמדים, גן שעשועים מקסים, כנסייה יפייפיה לבנה מבחוץ ומעוטרת בציורי קיר מבפנים, מלון משפחתי קטן, שני צימרים וזהו. המקום שופע ירוק וטבע וסביבו תמצאו שפע מסלולי הליכה ירוקים, חלקם הגדול מסלולים מעגליים מסומנים היטב המותאמים לילדים. אנחנו בחרנו להתארח בצימר "נופש בבוסתן" של לנור שפר

הצימר Ferienwohnung Am Obstgarten

בעלים: Lenore Schäfer
כתובת: Homertstraße 7a • 51647 Gummersbach-Lieberhausen
 Tel.: 02202-459101 und 0170-4103104 / Fax: 02202-459102
 E-Mail: info@urlaub-am-obstgarten.de Internet: 1) www.urlaub-am-obstgarten.de 2) http://www.dasbergische.de/de/poi-details/poi/13356/ferienwohnung-am-obstgarten/index.html

הצימר של לנור מאוד מיוחד. הוא חלק מבית אבן עתיק שעבר שיפוץ ושימור ובתוכו תוכלו לראות עדויות למבנה העתיק כגון קורות עץ עבות וזכר לקירות האבן הקדומים. בצמוד אליו בוסתן גדול של עצי דובדבן, תפוח, אגס ושזיף (מותר לטעום) ששם אפשר לשחק ולרוץ, לחקור את הפרחים, הפרפרים והקיפודים. בבוסתן ניתן להדליק מדורה בסל האש שנמצא במקום, אנחנו ניסינו והיה פשוט מדהים.

הבוסתן

מרפסת הצימר המובילה לבוסתן

סל האש

בתוך הצימר יש כל מה שצריך בשביל חופשה נפלאה: מדיח כלים, מכונת כביסה שהיא גם מייבש, מקלות הליכה, שמיכת פיקניק, נרות לאווירה נעימה, המון משחקים, דיסקים ובעיקר אין סוף מידע על כל מה שיש לעשות בסביבה ואפילו מדריך טיולים על האזור שכתבה לנור בעלת הצימר.

שמח במטבח המצויד היטב
 בקומה השנייה חדר להורים, חדר לילדים ובמרכז חדר משחקים וקריאה
חדר המשחקים בקומה השנייה

אזור השינה של הילדים שנמצא בהמשך לחדר המשחקים

חדר ההורים

המאפייה המקומית Bäckerei Schirp

כל יום התחיל בביקור במאפיה המקומית (נסיעה קצרה). שם מצאנו עוגות טעימות שמשתנות מידי יום, סופגניות, לחמים, לחמניות, חלב, ביצים וקפה!!!! העובדות לא מדברות אנגלית אך כבר ביום השני הן זכרו איך אני אוהבת את הקפה שלי :-). ביום ראשון הופתענו מהתור הארוך של המבקרים שבאו כמונו להתחיל את היום בטעם מתוק. כתובת: Bäckerei Schirp, Meinerzhagener Str. 10 / 51647 Gummersbach- Lantenbach

המאפייה הקרובה Bäckerei Schirp

יום ראשון 28-7-13 ביקור בפארק הקופים והציפורים,

נסיעה של כחצי שעה מהצימר. בימי ראשון באזור זה כל החנויות סגורות לכן יש להתארגן לכך מראש. כמו כן רוב האטרקציות באזור נסגרות יחסית מוקדם בד"כ בשעה 18:00

פארק הקופים והציפורים בעיירה Eckenhagen
 "Affen und Vogelpark"

פתוח בעונה: מ9 עד 19 מחיר: 11 ארו למבוגר ו9 לילד
כתובת: Am Bromberg / D-51580 Reichshof Eckenhagen
אתר: http://www.affen-und-vogelpark.de/index.html

הדרך לפארק מקסימה, נוסעים ביער צפוף ושחור. בכניסה לפארק קונים אוכל לציפורים ולקופים והולכים לפי המסלול המעגלי המוצע, לפי שלטי ה"Rundweg" כך שלא מפספסים שום פינה. בפארק 180 מיני בעלי חיים, ציפורים, עיזים וקופים המוחזקים בכלובים או מתחמים מיוחדים כך שיתאפשר מגע קרוב קרוב עם המבקרים. למי שביקר בפארק הקופים שבחבל אלזס כאן תהיה לכם חוויה מתקנת. הקופים ידידותיים, האווירה נינוחה וחופשית ואפשר להאכיל את החיות כמה שרוצים.
היער השחור בדרך לפארק הקופים

אנחנו האכלנו תוכים חביבים שישבו לנו על כף היד
תוכים אוכלים מכף היד

מתחם התוכים בפארק הקופים והציפורים

וגם קופים קטנים שובבים וקצת חששניים.
 לחמודים האלו יש טריק. הם לוקחים פופקורן אחד ומעיפים לך את השאר מהיד לרצפה כדי שאח"כ יוכלו לאכול בנחת בלי לפחד מהמבקרים הענקיים.

איזה מתוק ואפשר ללטף

האכלת קופים

הקופים הגדולים מאוד חכמים. הם מחכים בכניסה לכלוב וכשמבקר חדש נכנס הם קופצים עליו וגונבים לו את כל שקית הפופקורן. אבל הם הכי אוהבים עשבים שצומחים מחוץ לכלוב שהמקומיים מזהים וקוטפים עבורם. וגם אנחנו כמובן.

משוחחים עם קופים

איזה כיף ונעים לי

הקופים הגדולים גם לא כל כך מפחדים ולכן אל תופתעו אם קוף יתיישב לכם על הגב

אני יושב לי על הגב
 גן הירק בפארק
גינת הירק שבפארק הקופים
 בפארק מפוזרים מתקנים חביבים שהילדים שלנו הקטנים והגדולים אהבו מאוד.
מתקני שעשועים בפארק

נדנדת אומגה

מסלולי ההליכה, ירוק ירוק ומלבלב
מסלול ההליכה בפארק

חסידות

בנוסף לכל זה יש במקום גם קפיטריה ודוכנים ואפילו אפשר לשכור בקתת פיקניק למי שממש רוצה. בכניסה או במקרה שלנו בסוף המסלול יש משחקייה מקורה לילדים וקטנטנים שכוללת שולחן הוקי, קיר טיפוס, מיני טרמפולינות , נדנדות, בית קפה ועוד ומהווה מפלט נעים למקרה שיורד גשם חזק.
 אנחנו סיימנו כאן את היום אבל בEckenhagen יש גם פארק מים מצויין.

יום שני 29-7-13 : קניות בBergneustad ופארק המים המקורה Gumbala waterpark בGummersbach

קניות בבBergneustad ובGummersbach

כשהגענו לגרמניה גילינו שישראלי מבולבל לקח בטעות את המזוודה של הבן הקטן שלנו. אחרי המתנה בת יומיים הבנו שהמזוודה לא תוחזר בקרוב ונאלצנו להקדיש כמה שעות לקניות של בגדים וצעצועים במקום אלו שהיו במזוודה. כך גילינו את החנות Kinderland שבBergneustadt. חנות גדולה וחביבה שיש בה ציוד לתינוקות, בגדי ילדים, משחקים כולל לגו מכל הסוגים וכלי כתיבה. כאן כדאי לקנות משחקים, הבגדים קצת יקרים.
כתובת החנות Kölner Straße 404-410, 51702 Neustadt

את רוב הבגדים קנינו בחנות זולה לבגדי ילדים Ernsting's family שבBergneustadt
בכתובת: Kölner Straße 253/255, Bergneustadt 51702
החנות ממוקמת במדרחוב נעים וליד יש גם גלידריה ומסעדות.
 התנחמנו בגלידה על זמן הטיול המבוזבז ומיהרנו להציל את היום בפארק המים הסמוך.

גלידה במדרחוב בBergneustadt

עוד בעניין קניות, באזור יש גם בתי כלבו בGummersbach למשל הכלבו Karstadt Warenhaus בכתובת: Brückenstr. 1, 51643 Gummersbach. הכניסה דרך החניון.
 שימו לב שהרבה חנויות ורוב הסופרים לא מקבלים כרטיסי אשראי ולכן כדאי להצטייד בכסף מזומן.

פארק המים המקורה גומבלה בGummersbach

"Gumbala waterpark "

פארק מים מאוד מומלץ שמתאים לכל מזג אוויר. מכיוון שזהו פארק מים מקומי הוא אינו הומה אדם ואפשר לנפוש ולהתרגע מבלי לדאוג לילדים. במקום מספר בריכות: בריכה לשחייה, בריכה לילדים שכוללת מיני מצופים שניתן לשבת עליהם, בריכת קטנטנים עם משחקי מים והמתחם המרכזי שכולל מגלשת אבובים, בריכת גלים ואזורי מרגוע עם מגוון סילוני מים. יש גם ג'קוזי, כסאות נוח, קפיטריה וחנות למוצרי בריכה ומקלחות. אנחנו והילדים נהננו מאוד, היה כיף גדול במחיר מצחיק.
Gumbala Gummersbacher waterpark

פארק המים Gumbala

מחיר: 16 ארו למשפחה כתובת: Singerbrinkstr. 31, 51643 Gummersbach
 אתר: http://www.gumbala.de/pages/badeland.php

סיימנו את היום בארוחה וטיול ערב במרכז העיירה לינדלר Lindlar עליה אני ארחיב בהמשך.