יום באוברהאוזן: אקווריום SEA LIFE, פארק שעשועים ולגולנד

היום הזה היה יום חם, והתחלנו אותו בנסיעה של כשעה וחצי לאוברהאוזן (Oberhausen).

אוברהאוזן היא עיר על גדות נהר האמשר בחבל הרוהר, הממוקמת בין הערים דואיסבורג ואסן. היא ידועה בשל "הסנטרו", מרכז הקניות הגדול ביותר ברחבי גרמניה.
 אנחנו כיוונו את הGPS לאקווריום וחנינו חינם בחניון של הקניון הצמוד. למי שאוהב קניות התראת קניון!!!

האקווריום, פארק השעשועים הצמוד אליו והלגולנד הם אתרים סמוכים ואפשר לבקר בכולם או רק בחלק מהם כרצונכם. לנו לא הייתה התלבטות כי הגענו ביום שבו היה מבצע של כרטיס משולב מוזל לשלוש האטרקציות שכלל 2 כניסות לפארק השעשועים. הכניסה הכפולה מתאימה לביקור ביום אחר למי שלן בסביבה או לכניסה נוספת באותו היום. יש לשים לב שהכרטיסים הם לכניסה אחת ואי אפשר לחזור לאתר אחרי שיצאתם ממנו, לכן כדאי להחליט היכן רוצים להתחיל מראש. ביום חם כדאי להשאיר את פארק השעשועים לסוף במיוחד כי הוא פתוח עד 19:30.

פסלים מלגו בצמוד ללגולנד

SEA LIFE Adventure Park

התחלנו בפארק השעשועים הצמוד לאקווריום בניגוד לעצתי לעצמי כי היה יום חם. התוצאה הייתה שלא מיצינו את המקום ובסוף היום כבר לא נישאר לנו חשק לחזור.
 ובכל זאת אספר מה יש לעשות כאן:

ביתן פינגווינים שבו ניתן לפגוש את הפינגווינים החמודים ולצפות בטיפול בהם

צפייה בפינגווינים החמודים בפארק ההרפתקאות

יש מתקן קצת מפחיד שנקרא הרפתקאות באנטרקטיקה. נוסעים בסירות על מסלול של מים . פוגשים את הפינגווינים החביבים ומרגישים את הקור, הרוח והלחות של הקוטב הדרומי ובסוף נופלים עם הסירה ממפל. המתקן נראה ממש כייפי ולצערי נאלצנו לוותר כי הגובה המינימלי לעלייה למתקן זה הוא מטר ועשרים סנטימטרים ולבננו היקר חסרו 20 ס"מ.

מתקן שווה נוסף הוא מגדל המגלשות.שתי מגלשות נפילה חופשית מגובה 10 מטרים ועוד ארבע מגלשות צינור באורך 12 מטרים. בעלי והבן ניסו וחזרו המומים. הם אמרו שהמגלשות מפחידות מאוד, הרבה יותר מהכסופה שבטירת בק. חוויה יוצאת דופן.

מגדל המגלשות

מתקנים נוספים: ג'יפ ספארי לנהיגה עצמית במסלול של גשרים ולאורך האגם, רכבת קטנה שנחאי אקספרס, טרמפולינות ענק, מבוך, וציידי אוצרות, שוטפים את מי הנהר ומוצאים זהב.
בנוסף ישנו אזור משחקים גדול הכולל גשרים, מגדלים ומגלשות ואפילו פינות משחק רטובות לילדים.
 באזור המשחק מצאנו בתוך המים צפרדעים חביבות ונהנו לחקור את מעשיהן וכיצד הן מסוות את עצמן מפני טורפים או ילדים קטנים שרוצים לגעת.

אזור המשחקים

בין המתקנים גינות יפות וקרירות בסגנון אסייתי.

הגנים

שעות פתיחה פעילות חיצונית 11:00 עד 19:30.
 מפת פארק ההרפתקאות

האקווריום

האקווריום סגור ומתאים לימי גשם. הוא בנוי בצורה מעניינת כך שטנקי המים לפעמים נמוכים בגובה העיניים ולפעמים בנויים כמו גשר עילי או הכי מרשים כמנהרה כך שההרגשה היא כאילו נמצאים במעמקים כשדגים גדולים, צבי ים ענקיים וכרישים שוחים מעל ומהצדדים. יש חלק שבנוי כמו צוללת כולל כל מיני מכשירים וכפתורים שאפשר לשחק בהם ואפילו יש פינת חפירות למי שמעוניין להיות ארכיאולוג ימי. לקראת סוף המסלול יש פינת ליטוף .... של סרטנים!!!

שושנות מים סגולות באקווריום

ארכיאולוג ימי צעירתולעי מים

פינות חמד באקווריום:

הצוללת

טנק גשרטנק מנהרה

פינת ליטוף באקווריום

שעות הפתיחה של האקווריום 10:00 עד 18:30.
מחיר: 25 ארו לאדם או 17.5 דרך האתר.
כתובת:
 ("Zum Aquarium 1, 46047 Oberhausen (for navigation systems ";Amsterdamer Straße
אתר: http://www.sealifeabenteuerpark.de/en/

לגולנד באוברהאוזן
 LEGOLAND® Discovery Centre Oberhausen

פיסול בלגופיסול בלגו

הלגולנד חביב מאוד אבל מתאים במיוחד לילדים קטנים. אם לא קונים כרטיס מוזל אז לא כדאי. במקום פסלים ותערוכת מבנים מרשימים מלגו (מיני לגולנד), הדגמה כיצד מייצרים אבני לגו במפעל הלגו כולל מתנה - אבן לגו שייצרתם בעצמכם. יש מתקנים חביבים לילדים קטנים, שייט הרפתקאות בסירות עם רובי לייזר בעזרתם מחסלים את אוייבי הלגו וצוברים ניקוד, קרוסלה וסרט תלת מימד כולל פעלולים. יש אזור משחק חופשי בלגו שם אפשר להרכיב רכבים ולבצע תחרויות במסלולים מיוחדים הנמצאים במקום או לבנות בתים לפיות ובובות.

מכונית מלגו

מיני לגולנד

כתובת:
 LEGOLAND® Discovery Centre Oberhausen / Promenade 10 / 46047 Oberhausen
אתר: http://www.legolanddiscoverycentre.de/oberhausen/en/

את היום סיימנו בבית קפה חביב בקניון שבו חנינו את המכונית וחזרנו הבייתה עייפים אך מרוצים.

שלום אומר נמו, נתראה מחר!