לאחר דחיות מרובות בגלל הקורונה ולאחר התלבטויות רבות, ניצלנו את העובדה שכולנו היינו מחוסנים פעמיים נגד קורונה ובחרנו לטוס ליעד המקורי אליו תכננו לצאת כבר בחודש 06/2020

טיסה: טסנו עם איזיג'ט לליאון, טיסה נוחה מאוד אשר יצאה בצהריים הן מנתב"ג והן מליאון בחזרה.

ההרכב המשפחתי: זוג + 3 ילדים. בת 27, בן 23 ובן 17.5.

התקופה: 13/07/21-24/07/21

רכב: בעקבות התפרצות נגיף הקורונה היה קשה מאוד למצא רכבים גדולים להשכרה, והצלחנו באמצעות אלבר, נציגת יורופקאר לשים יד על רכב נפלא מסוג רנו טליסמן. רכב גדול, מרווח עם תא מטען ע נ ק. נהנינו ממנו מאוד כאשר גמענו באמצעותו 1600 ק"מ של כבישים חדים, מפותלים וכייפים מאוד לנהיגה.

מקום לינה: היה לא פשוט לבחור עיירה בה נלון 11 לילות, בעיקר כי היה קשה לבחור עיר מבין אין סוף עיירות... איננו מכירים את האזור והשתמשתי במפות שונות ובאינטואיציה רבה כדי לקלוע בוללל! הדירה בגודל 120 מ"ר, מאובזרת מאוד ו נמצאת בעיירה la grand bornand אשר אפשרה לנו לטייל ב 3 מוקדים מרכזיים באזור מבלי לנסוע יותר משעה וחצי לכיוון: אנסי, שאמוני ומוראזין

קורונה-התפרצות המגפה גרמה לנו לשנות חלק קטן מהתוכניות. ויתרנו על פארקי מים-בגלל שלא כול הבאים בשערי הפארק מחוסנים,  קארטינג -בגלל שלא רצינו להיכנס לקסדות שאחרים חבשו קודם ורפטינג-בגלל חליפות הצלילה שעוברות בין כולם. אולי הגזמנו במעט, אך העדפנו להישמר. בנוסף, נדרשנו לעשות בדיקות לפני חזרתנו לארץ, דבר אשר הסתכם בעלות של 49 יורו לבדיקה

יום ההמראה והנחיתה

הגענו לליאון אחר הצהריים, אספנו את הרכב אשר חיכה לנו בשדה בליאון ויצאנו לדירת איר.ב.אנ.בי מדהימה בעיירה la grand bornand. בערב, עוד הספקנו לאכול פיצה בינונית (לא גודל) בכיכר העיר המרכזית בעיירתנו, לסדר קצת דברים בדירה וצנחנו אל שנתנו

היום השני באלפים

קמנו בבוקר, פתחנו את התריסים החשמליים, אשר הקיפו את כל הדירה כדי לגלות נוף מדהים ביופיו:

יוצאים לעיירה לסיבוב כדי להצטייד בבגטים, גבינות ונקניקים, ומגלים שבימי רביעי יש יום שוק בעיירה שלנו. איזה כייף!

אפרסקים צהובים מדהימים, בדיוק כמו של פעם

לאחר שמצטיידים בכל טוב, יוצאים לכיוון אגם פאסי. הדרך עצמה מהממת וכל הזמן עוצרים לצלם מפל, נחל זורם, עמק כזה או אחר ונופים מדהימים.

מגיעים אל האגם, מצטלמים מלא, הולכים לאורכו והילדים מקנחים בפארק חבלים, הראשון לטיול זה. השמיים מעוננים וערפילים מלווים אותנו לאורך כל היום

עוצרים בדרך הביתה בסופר, מצטיידים במצרכים שונים (עוד הרבה מצרכים...אחד מהבילויים האהובים עלינו) ומכינים ארוחת ערב מדהימה במטבח המאובזר שלנו.

היום השלישי באלפים

גם הבוקר השמיים קודרים והגשם מתחזק. שותים קפה במרפסת אל הנוף האלפיני הקסום, קונים בגטים ומאפים אצל הבולונג'ר המקומי ויוצאים לכיוון אחד הגשרים העתיקים באירופה-PONT DE LA CAILE

מצטלמים מזוויות רבות ויוצאים להמשך יום תכנית הגשם שלנו אל הקניון הפתוח בעיירה Epagny

האמת, לא ממש התלהבנו, ואנחנו משפחה אשר חובבת קניות

בצהריים, כשבטננו מקרקרת עצרנו במסעדה מקומית בתוך קניון כדי ליהנות מאחת הארוחות הטובות שלנו בצרפת, וגם במחיר סביר!

המקום לא נראה משהו, אך העובדה שלא מעט מקומיים יושבים שם לאכול וללגום יין, גרמה לנו להבין שכדאי לנו להתיישב שם. גם הפעם, האינטואיציה שלנו הייתה טובה..

מסתכלים על השעון, ורואים שבדרך הביתה ניתן לשלב עצירה בעיר ANNECY. אז עוצרים שם לשעתיים, נהנים מאווירה מקסימה, שותים קפה בינוני, (במקרה הטוב בינוני) וחוזרים הביתה. כמובן שנגיע עוד ועוד ל ANNECY

היום הרביעי באלפים

לאחר גשמים שירדו כל הלילה, מתחיל להתבהר. הצבע הכחול מתחיל להופיע בשמיים וזה בדיוק הזמן לתצפית המרהיבה ביופייה על אגם אנסי.

אנו נוסעים בדרך המתפתלת לאיטה עד אשר לימיננו מתחילים לבצבץ מימי האגם הכחולים טורקיזיים.  עם הגיענו לקצה הדרך, נתגלה לעיננו אחד המראות המרהיבים של הטיול, התצפית על אגם אנסי - COL DE LA FORCLAZ

מעל התצפית המדהימה הזו ניצבת מסעדה בינונית עם נוף אלוהי. לא פחות. כאן תהיה ארוחת הצהריים שלנו היום. אנחנו מזמינים את הראקלט, שזהו המאכל המקומי המחבר בין תפוחי אדמה מבושלים לבין גבינות שאנו מתיחים על מחבת קטנה. כמה בירות קרות, מקומיות כמובן, עוזרות לנו להתמודד עם הנוף הבלתי יאומן הזה 😃

או אז, מחליטים הילדים הגדולים שלנו שזה הזמן הנכון לצנוח מעל האגם המדהים הזה...

אנו נגשים אל מספר דוכנים אשר עוסקים כולם באותו עניין ומזמינים להם צניחה לעוד שעתיים.

תמורת 260 יורו, 2 הגדולים רחפו/צנחו במשך חצי שעה וקבלו תמונות וסרטונים של החוויה המדהימה הזאת. ואני, אם לאמור את האמת, פחדן מידי בשביל לחשוב על החוויה..מנפנף לילדים לשלום ונהנה בעיקר מזה שהם נהנים..

את היום הנפלא הזה קינחנו בפארק חבלים מקסים, הממוקם כמה קילומטרים משם ושמשקיף אף הוא על האגם- Acro'Aventures Talloires

הפארק מאוד מוצלח, מכיל מספר מסלולים וכולל מתקנים רבים ומגוונים.

התמונה הבאה צולמה מהכניסה לפארק:

היום החמישי באלפים

לאחר היום הגדוש אתמול, אנחנו לוקחים את היום הזה בקלות. השמיים עדיין קצת קודרים, ובפעם האחרונה שיהיו כאלה בטיול.. אנו מסתובבים באזור "שלנו" ונוסעים למעלה ההר תוך שאנו מלווים רוכבי אופניים רבים אשר משחזרים את אחד המקטעים הקשים של מרוץ ה TOUR DE FRANCE. לקראת הצהריים מגיעים לכמה שעות לאגם אנסי, לחוף החולי  Plages de Saint Jorioz. החוף מסודר, יש בו כרי דשא נרחבים, לצד רצועה חולית ויש בו מקפצה לוליאנית למים בגובה של 5 מטר. הבנים מתרגלים קפיצות אומץ למים הקפואים. כשיוצאים מהחוף נתקלים בתצוגת רכבי למבורגיני מכל המינים ובכל הצבעים. חוזרים לדירה ומבשלים ארוחת ערב מושקעת.

היום השישי באלפים

התחזית מתממשת ויש לנו שמיים בהירים!!

אנחנו יוצאים מוקדם בדרך לפסגת המון בלאן, וזאת לאחר שקנינו מולטי פאס יומי ובאמצעותו קנינו כרטיסי עלייה לרכבל ה Aiguille du Mid. ככל שמתקרבים אל המון בלאן, ההר נשקף ונגלה אלינו במלוא הדרו תוך שהוא בוהק על רקע השמים הכחולים. אנחנו חונים במרחק של 10 דקות מהעלייה אל הרכבל, שותים קפה (כן. גם זה לא משהו. אין קפה טעים בצרפת לצערי..) וצועדים אל עבר היעד. העלייה לרכבל מתוזמנת לפי שעות ואנו מגיעים בזמן.

לאחר נסיעה בת עשר דקות בערך בקרוניות גדולות, אנו מגיעים אל הפסגה הראשונה בגובה של 2500 מטר. הנוף הנשקף מדהים. לא פחות. רכסים מושלגים על רקע השמים הכחולים ומזג האויר-חם.

אנחנו מתקלפים משכבות הביגוד ולוגמים בירה מקומית קרה. לאחר שהגוף התרגל לגובה, ממשיכים לתחנה הבאה-הפסגה. הרכבל מעלה אותנו לפסגה במה שמתברר בהמשך כעלייה המתונה והמשופעת של רכבל בעולם...

למעלה, הכול מכוסה בשלג והנופים מדהימים. מזג האוויר היפה עשה את שלו ויש תור של שעתיים לאטרקציית הקיר השקוף... אין לנו סבלנות ולא בא לנו להדחק עם המון אנשים בגלל הקורונה כך שמחליטים לוותר. ממשיכים להצטלם על רקע הנוף וחוזרים לתחנה הראשונה וממנה נמשיך לנקודת הבסיס. המראות היו מדהימים ושווים כל יורו-מ ה 60 ששולמו לאדם.

משם ממשיכים לשאמוני. עיירה אלפינית מקסימה עם מדרחוב גדוש בחנויות מעניינות וגלידה מעולה

היום השביעי

יצאנו בבוקר שטוף שמש לשמורת קרקס המפלים הנפלאה: Cirque du Fer à Cheval

שום תיאור לא יצליח לתאר את אשר ראינו במסלול של כ 10 ק"מ אשר צעדנו להנאתנו הרבה בשמורה. מאות מפלים אשר חדרו את סלעי הגיר ויצרו תמונה חלומית.

לכל אורך המסלול הנהר זורם, הכול ירוק ופשוט מדהיםם

ביציאה, עצרנו לתצפית על המפל המרהיב Cascade du Rouget ועצרנו בעיירה SAMOENS לנשנוש ולהסתובבות בעיירה המתויירת.

היום השמיני באלפים

היום השמיני הוא יום שלישי בשבוע, יום שוק באנסי, אח ליום שוק הגדול יותר-יום ראשון.

לאחר ארוחה דשנה בדירה, יצאנו לכיוון העיר. חנינו בחניון עליו שמענו הרבה המלצות, חניון Hotel de ville. החניון ענק, עולה כמה יורו ליום ובאמת מומלץ!

הסתובבנו בין הדוכנים, קנינו כל מיני דברים טעימים, נשנשנו פירות יער מדהימים, אכלנו ארוחת צהרים בביסטרו מקומי-בדיוק כמו שתיירים צריכים לעשות, אהה, ושתינו קפה טוב בעגלת קפה. לראשונה ולאחרונה בטיול..

לאחר כמה שעות טובות, נסענו לחוף הבית "שלנו" על האגם, שחינו, שיחקנו פריזבי על מרחבי הדשא המוריקים ונהנינו מקרני השמש שחדרו מבעד להרים העצומים שמציצים מרחוק על האגם. יום כייף אמיתי

היום התשיעי-מריחים את הסןף

בחרנו שלאחר כל יום של טרק, יגיע יום של מנוחה, והיום אנחנו נוסעים לאזור מוראזין. הרים גבוהים, רכבלים ללא סוף, מסלולי אופניים וטרקים אלפיניים הינם מאפייני האזור. ניגשנו אל לשכת התיירות המקומית וקבלנו מפה ומספר רב של מסלולי הליכה.

בחרנו את המסלול המעגלי שמקיף אגם מרהיב ביופיו, Lac des Mines d'or ומתברר שבחרנו טוב. היה פשוט WOW.

מסלול מטורף של 3-4 שעות, שהצליח להשתוות, כמעט, למסלול שמורת קרקס המפלים.

לאחר עלייה מתונה לצליל פעמוני הפרות האלפיניות הגענו לבית קפה מדהים, אשר נמצא בגובה של 1500 מטר ומנותק מהציוויליזציה . בירה קרה ונוף מדהים ליוו אותנו בהפסקת הצהריים, שבסיומה רכשנו גבינות שמיוצרות במקום.

לאחר כמה שעות מדהימות באזור, המשכנו לעיירה מוראזין וקינחנו בפארק חבלים מקסים למרגלות נחל שוצף וקוצף.

היום העשירי באלפים

לאחר שאתמול שמאוד נהנינו באזור מוראזין, בחרנו לשוב אל זירת הפשע..

נסענו אל האגם המקסים LAC DE MONTRIOND

העברנו כמה שעות באזור תוך שאנחנו אוכלים צהריים על רקע מימיו היפים של האגם

הפעם, ניתן היה לשחות במי האגם, וניסינו. היה ק פ ו א..

חזרנו לדירה, לא לפני שעשינו שוב קניות בסופר..

היום אחרון באלפים

טיסת צהריים נוחה אפשרה לנו ליהנות מארוחת בוקר טובה טרם עזיבתנו לכיוון השדה. בשדה החזרנו את הרכב השכור ותפסנו שאטל לטרמינל

סיכום ותובנות

1.     אחד הטיולים היה יפים שעשינו. היינו הרבה בחוץ, בטבע, ונהנינו מאוד מכל מה שהאזור מציע.

2.     יש המון דברים שלא הספקנו לעשות, הן בגלל שיש יותר מידי מה לעשות, הן בגלל שבאנו להנות ולא לסמן V על כמה שיותר אטרקציות והן בגלל שבחרנו בגלל התפרצות הקורונה לוותר על כמה פעילויות.

3.     חשוב מאוד ללמד את האזור ולבחור מסלולים ואטרקציות שמתאימות למשפחה שלך. אצלנו למשל, לא כולם אוהבים רכבלים, אז ויתרנו על האגם הלבן...

4.     ההחלטה לא לפצל את הלינה בין אזור אנסי לאזור שאמוני, התבררה כמאוד נכונה עבורנו. לקחנו דירה באזור מעולה עם מטבח גדול ומאובזר והיה מבחינתנו בזבוז זמן לארוז באמצע הטיול ולעבור לדירה נוספת

5.     עלויות-כרטיסי הטיסה נרכשו לפני שנתיים ביום המכירה הראשון של איזיג'ט ועלו פחות מ 2,000 ₪ לכולנו. השכרת הרכב עלתה לנו 700 יורו, יקר מאוד בהשוואה לטיולים קודמים, זול בהשוואה לתקופה ובמיוחד לאור העובדה שקשה היה מאוד להשיג רכב. דירת ה איר.בי.אנד.בי הנפלאה עלתה לנו כ 150יורו ללילה. דלק ומסעדות-מחירים זהים לארץ. בסה"כ לא טיול זול, אך גם לא מאוד יקר

6.     מזג אוויר-יצא לנו להיות במזג אוויר נפלא, למרות יומיים שלושה גשומים.

7.     גמישות-התאמנו את התוכניות למזג האוויר...ניצלנו את השבוע השימשי לטובת עלייה על המון בלאן ולטובת הטיולים הרבים בטבע

8.     בדיקות קורונה-ביצענו בדיקות בעיירה THONES בעלות של 49 יורו לבדיקה

9.     ארוחות צוהריים-בדרך כלל בטבע באמצע/סוף מסלול. הצטיידנו בבגטים טריים, ירקות, גבינות, נקניקים וממרחים – הכול ממיטב המעדניות והשווקים המקומיים

10.  קניות-אנחנו משפחה שחובבת קניות ולאכזבתנו הרבה, לא ממש מצאנו מה לקנות (חוץ מיינות וגבינות מקומיות שהבאנו לארץ)

11.  אכזבות-קפה....כמשפחה שחובבת קפה לא מצאנו את מבוקשנו..