אז החלטנו שנוסעים למרוקו, וראיתי באיזו כתבת טלויזיה שיותר זול לעשות קונקשן עצמאי בטיסות- ואז עלה לי הרעיון שאם כבר קונקשן עצמאי למה לא לנוח כמה ימים ביעד של הקונקשן? ובכלל מזמן לא הייתי בפאריס ושותפתי למסע, בתי בת ה-27, עדיין לא ביקרה בפאריס.

כשהתובנה הזו הבשילה בי, הזמנתי כרטיסי טיסה: שלושה ימים (או יותר נכון יומיים וחצי) בד הלוך ועוד יום שלם בחזור.

מאחר ואת פאריס אני מכירה לא רע, והדיבור מסביב על כמה שנהיתה עויינת ומוסלמית נלקח בחשבון, התחלתי בלחפש מקומות לינה נעימים באיזורים בטוחים שלא ירתיעו אותי מלחזור בלילה למלון..

לאפיזודה הראשונה בחרתי (אחרי חיפוש ארוך ומייגע) דירה מהממת ב-air B&B באיזור של Place de la République. דירה קטנה עם ניצול שטח מירבי ומצויידת בכל מה שרק צריך ואף למעלה מזה. המעלה הרחוב היה בולנז'רי מתוק ומעבר לכביש הקרוב – סופרמרקט שכונתי. בסביבה היו המון מסעדות נחמדות והסביבה היתה רגועה ונעימה מאד.

אז מה עושים יומיים וחצי בפאריס? יש כל כך הרבה מאסטים בעיר שברור שלא נוכל להספיק אפילו לא חלקיק מהם. הבת אוהבת מאד אומנות, ולך תבחר מוזיאון או שניים מתוך ההיצע העצום.

החלטנו קודם כל להרגע ולהבין שזאת לא הפעם האחרונה שנהיה בעיר ולא צריך להיות באטרף. נספיק מה שנספיק ברוגע ובכיף.

הבוקר התחיל בקניית מצרכים לארוחת בוקר מפנקת: בסופר קניתי גבינות, סלמון מעושן, ירקות, מיץ תפוזים ופינוקים נוספים. בבולנז'רי קניתי באגט וקואסונים. יצאה ארוחת בוקר מלכותית פלוס.

מאחר והילדה סיימה כרגע לימודי עיצוב פנים ומתעניינת מאד בבניינים, התחלנו את היום הראשון במרכז פומפידו אבל רק מבחוץ (כדי להכנס היה צריך לבזבז חצי יום בעמידה בתור). קראנו באינטרנט על המבנה ומה שהוא מייצג וכמובן על כך שתושבי העיר רגזו על הקמת המפלצת המוזרה הזו שלא קשורה לכלום.

משם הלכנו ברחובות הקטנים המובילים למרכז המסחרי פורום לה-האל. מבנה נוסף מרשים ומיוחד ש… הרגיז מאד את תושבי העיר כי הוא מודרני ושונה כל כך מהסביבה בה הוקם.

הקניון הוקם בבור ענק שפעם שכן בו שוק סיטונאי. הוא מתחיל מקומת הרחוב ויורד כלפי מטה. מבנה מעניין ויפה לסוגו.

ואם כבר מרכז קניום- נהנינו לקנות בו כמה פריטים ולבלות בו מעט, ואז לרדת לתחנת המטרו שנמצאת ממש במתחם הפורום ולהמשיך לנוטרדאם דה-פאריס. היה מקסים לעלות מהמטרו ולראותת את הנוטרדאם במלוא תפארתו למולנו.

ניצלנו את היום היפה וטיילנו קצת ברובע הלטיני. אכלנו קרפים מלוחים במסעדה קטנה ברובע, וכיוונו את עצמנו לקראת שעת שקיעה להגיע לטרוקדרו ומשם לראות ולצלם את מגדל אייפל באור המשתנה.

טוב, אז לא רק אנחנו חשבנו על רעיון האייפל בשקיעה. עוד מאות אנשים חשבנו כך.

מצד שני- זאת השעה הנכונה לאטרקציה התיירותית מס' 1 של פאריס

אחרי חווית צילום ארוכת זמן חזרנו לישון בדירתנו המשגעת.

היום השני בפאריס התחיל בקניית באגט וקואסונים (הפעם בתי התענגה על חווית הקנייה השכונתית) ותכנון היום.

אז החלטנו על מוזיאון אחד, ואם כבר אז מוזיאון פיקאסו שנמצא ברובע המארה הנהדר והטרנדי.

כמה תחנות בודדות באוטובוס ואנחנו במארה. כבר בדרך למוזיאון נהנינו מהסמטאות המשובצות בבוטיקים קטנים ומקסימים.

המוזיאון עצמו לא אכזב את שוחרת האומנות (אני כבר ביקרתי בו בעבר וידעתי שזה אחד המוצלחים)- יצירות מכל שנות חייו של פיקאסו בבניין יפהפה, מעוטר בגופי תאורה של הפסל ג'וקומטי. פשוט תענוג צריף. המוזיאון לא גדול מדי ולא מעיק. בדיוק במידה.

משם יצאנו לשוטט בסימטאות. היינו בדרך לאנשהו- אבל לא היה חשוב בדיוק לאן. העיקר היה השוטטות. נכנסנו לבוטיקים שונים ולחנויות עיצוב. קנינו עוגות בחנות קטנה ומתוקה. ישבנו על ספסל בקרן רחובות ונהננו מיום יפה של שמש

בהמשך הגענו לחנות העיצוב MERCI. מקום שכל שוחר/ת עיצוב יהנה בו. חנות בת 3 קומות על דברים יפהפיים לבית, ללבוש, רהיטים וכל מיני. פשוט תענוג.

ואז, אחרי שחווינו ריגושים ברוב החושים, הלכנו לחוות ריגוש קולינרי מיוחד לעיר: ארוחת קרפים, מלוחים ומתוקים, במקום מקסים ונעים. כן כן, אנחנו עדיין במארה.

את היום סיימנו ב”שכונה” שלנו. ליד הדירה המתוקה שלנו, מרחק 2 דקות הליכה. יצאנו למין בית יין/מסעדה. מושלם.

היום האחרון בפאריס היה חצי יום. בצהריים נסענו לשדה התעופה בדרכנו למרוקו. את שעות הבוקר העברנו בהתפעלות מבניין האופרה מבחוץ. הסתובבנו קצת בסביבה של האופרה. שתינו לנו קפה של לפני הצהריים, וחזרנו לקחת את המזוודות מהדירה.

מאחר ונשארו לנו גבינות ובאגט מארוחות הבוקר הנפלאות שאכלנו בדירה, הלכנו לגדת נחל בסביבה. ישנו ממש על קו המים ועשינו פיקניק צהריים נעים.

היה לנו כיף. הספקנו לא רע ליומיים וחצי. נהננו מאד ממה שהספקנו. ביי פאריס. נפגש עוד 10 ימים אחרי מרוקו, לעוד יום של קניות ותענוגות של אוכל.