בוקר טוב לחוגגים את חג המולד(25 לדצמבר) עם העצים הנוצצים שבחלונות, זה מה שאני רואה עכשיו מחלון המלון שלי בלונדון המהממת.

מי שכבר קרא טיולים שלי יודע שאני את לונדון מאד אוהבת! אז לקחתי את אמא שלי ואת הקטנה שלי ל6 ימים בעיר היפה.

להלן תיאור הימים. אני כותבת לאחר סיום היום באופן זורם ( לא עורכת, פשוט כותבת) ומודגש מה שלטעמי שווה הדגשה.

אז אתמול היה יום ג ולקחנו את לופטהנזה דרך פרנקפורט ללונדון. טיסה נוחה במובן זה שיש מקום לרגליים. בידור בטיסה תלוי המכשיר שהבאתם מהבית ויש את הגלישה שלהם במטוס. שביתה של שרות הקייטרינג לא איפשר ארוחה ולכן קיבלנו כריכים ושתיה בשתי הטיסות. לנו זה הספיק והיה טעים. היה לנו טיסת המשך בפרנקפורט עם שעה הפסקה. נחתנו בטרמינל 1 והיה צריך לעבור בין אזור a כשההמשך היה מ-b. המשמעות היא הליכה של 2 ק"מ ונסיעה קצרה ברכבת המונורייל של השדה...כדי להגיע לבידוק הבטחוני שיש לעשות בכניסה לכל אזור של שערי עליה למטוס. חלצנו מגפיים, זרקנו שתיה והיה תור. הגענו לגייט כשהבורדינג כבר החל. תוך 10 דקות כבר היינו בתזוזה. מסקנה- קונקשין של שעה בפרנקפורט זה גבולי מאד כשצריך לעבור בין אזורים ותלוי הכושר והתורים, קחו בחשבון.

ללונדון הגענו בשעה 11 בבוקר. תור ארוך ממש בביקורת הדרכונים.בשל הפסקת פעילות לחג של הית'רו אקספרס - הרכבת המהירה והנוחה של השדה, לקחנו את התחתית. זה מהלך נכון רק כאשר נח לכם עם מספר המזוודות שיש לכם לסחוב!! היעד שלנו תחנת פדינגטון, החלפה בארלס קורט ואנו שם.

פדינגטון ( ספציפית בנורפוק או בסאססקס גארדן) זה האזור המעודף עליי במלונות הזולים יחסית והקטנים שהוא מציע והנוחות של ההגעה מהשדה של הית'רו.

המלון שלנו- סנט דייביד(דוד) בנורפוק. בית ויקטוריאני ללא מעלית. עוזרים פה בהעלת המזוודות. אנו בקומה השנייה. חלון לגינה, חדר קטן ולבן ונקי לשלושה. מדפים מעט לציוד, מכתבה, 2 כסאות ומקלחת ונוחיות ויש אח יפה ולא פעיל. המיקום נפלא, נוחות- תלוי למה את מצפים. לי זה בסדר.

יצאנו לרחובות הסמוכים , השעה 2 בצהריים, לקנות אוכל לחדר כי ערב קריסמס ולמחת החג ושלא נשאר בלי נשנושים. הכל בקרבת מקום. עצירה בבורגר קינג לילדה והמשכנו לטסקו לקניה קטנה. 160 שקל ויש לנו 2 שקיות טסקו מלאות בכיף. חזרנו לחדר ואכלנו כי לא התאפקנו...אז כבר לא הלכנו למסעדה ויש שפע מצויין מאלו בסמוך. בסביבות 4 מתחיל להחשיך ויצאנו לווינטר וואנדרלנד שבהיייד פארק בהליכה של חצי שעה. זהו פארק שעשועים חורפי שמסתיים אחרי השנה החדשה.

להיכנס בכניסה הראשית של מרבל ארץ', כי משם הכניסה חופשית. המון אנשים וזה ערב חג. למרות ההמון לא מרגישים בעומס בפנים. שוק חג מולד עם אטרקציות ומתקנים והרבה הרבה הרבה אוכל. הכל מואר, מקושט באווירת החג ומקסים וטעים.סיפור " א כריסמס קורל" תורגם לשפת הקרח...מוזיאון פסלים בקרח קפוא, מרשים מאד. הילדה נרגשת מאד ולאמא שלי קר מדי אז היא ממהרת לצאת. מומלץ ממש. נחזור בעוד ערב לפארק, כי לא ראינו הכל. העייפות החזירה אותנו למלון ב9 בערב, קר יותר בהליכה חזור. מקלחת במים חמים ולישון.

יום שני, 25 דצמבר 2019- כריסמס דיי. צריך לשנות את הפרסומים כי לונדון לא שקטה ולא סגורה בחלקים רבים ממנה. מה כן, אין רכבת תחתית אבל יש אוטובוסים הופ און/ אוף שמרשתים את כל העיר. העיר מלאה בזרים שלא חוגגים את החג והם מטיילים וממלאים את העיר היטב!! אז מי שבונה על טיול רגלי שקט וללא תנועה וללא קצת פקקים, שיעשה חישוב מסלול מחדש. המון אופציות של מסעדות וברים וחנויות וחנויות מזכרות פתוחים. הרשתות הגדולות וחניות הדגל של לונדון סגורות וכך האתרים המפוסמים. אז זה מה שעשינו: בבוקר אכלנו במסעדה פרייד אוף פדינגטון, ברחוב ספרינג, דקותיים מהמלון. הסיבה היא שבמלון לא הוגשה הבוקר ארוחה בשל החג והם שלחו אותנו למסעדה זו במקום. אכלנו ( בשעה 11) שתי ארוחות אנגליות מלאות עם קנקן תה אישי ופנקייק עם מייפל ושוקו חם לילדה. היה נדיב, טעים והתחלה טובה ליום. לא מאד קר, 8 מעלות ושמשי. קנינו כרטיס ליומיים להופ און של ה"אוריג'ינל טור" שיוצא סמוך למלון שלנו ב40 למבוגר ו20 לילדה. חרשנו את המסלול הצהוב הקלאסי והכחול שמתעקב על המלוכה. התחלנו ב12 וסיימנו ב4 וחצי , עם שתי הפסקות לסטארבקס ולהחלפות קו. הילדה שלי מבינה אנגלית ויש הסברים בשפות מספר ואף תדר שמותאם לילדים, היא נהנתה מכך. יתכן ובקווים אחרים יש עברית. שווה לבדוק.העיר הזו כה מעניינת ויפה לי כך שלנו היה שווה כל הסיבוב המושקע ושוב לראות אותה על אתריה הבולטים.

ב4 וחצי ירדנו בפיקדלי סירקוס והלכנו 2 וחצי מטרים לצ'יינה טאון. קיוותי לאכול במסעדת 4 עונות אך היא סגורה היום(רחוב וורדור 23) אז נכנסנו למסעדה ליד בגלל התור אליה של סינים. סימן לאוכל טוב. 52 ליש"ט שילמנו על מנת אורז עם 2 סוגים של בשר- ברווז צלוי וקריספי בלי, מרק שרימפ ווונטון, נודלס מטוגנים, ירקות מאודים ו3 שתיה. אני והילדושה נהנינו עד מאד.אך אמא שלי טענה שהמחיר מוגזם ביחס לכמות האוכל ולמעט המרק לא מצאה אותו טעים באופן מיוחד. על טעם ועל ריח...משם נכנסו למאפייה היפנית בייק לגלידה תה ירוק במאפה שעשוי כמו וופל אמריקאי. טעים. התחלנו לצעוד עד למלון ברגל, דרך רחוב ריג'נט ואקספורד על האורות שלהם, שזה פשוט יפה וכיף אדיר לראות. ב7 וחצי היינו במלון חזרה. ב9 ירדתי לחנות שליד המלון לפיש אנד ציפס כי התחשק לי. זהו סיימנו יום.

יום שלישי לטיול , יום חמישי בשבוע. ארוחת בוקר אנגלית, לנו ונוטלה וקורנפלקס הילדונת אוהבת מאד. יצאנו ליום ארוך בחניות לונדון. עכשיו ככה, קודם כל היום זה בוקסינג דיי אז הבוקר שקט ואחה"צ היסטרי בכמויות האנשים. בנוסף, אני לא אוהבת מאד קניות והמונים עד כדי כך, אבל זו לונדון וזה מתבקש. החניות עצמן מהממות. ליברטי ופורטנם אהובות עליי במיוחד( האחרונה סגורה היום). היום יש סייל גדול שימשיך עד אחרי השנה האזרחית החדשה. התחלנו את היום בככר לסטר וקנינו כרטיסים למיוזיקל לשבת. אין מצב אצלי שאני בלונדון ולא רואה לפחות מיוזיקל אחד. אין דילים ממש כי הכל מכור בתקופה זו. המשכנו לקובנט גארדן , במרחק 3 רחובות ברגל. קובנט תמיד מקושטת הכי יפה שיש בכריסמס. תענוג עבורי להסתובב שם. אכלתי פאי וגרייבי שאני אוהבת מאד בבטרסי פאי. זול וסופר מוצלח. אמא והבת מצאו דברים יפים . יש חנויות קבועות שאני אוהבת בקובנט ממש , ואת כל הופעות הרחוב המוצלחות שתמיד יש. קניינים וקנייניות רציניים יבטלו לגמרי את המצב שבו מה שקניתי זה לא כלום. לא מדוייק, הילדה קנתה, ובמיוחד בהמליס החביבה עליה. הנזק בשל הסייל, מופחת. אחר כך מצאה עוד פריטים לטעמה בחניות אחרות גם. יופי לה. אני קנתי אוכל לחדר בפוד הול של מרקס אנד ספנסר. יצאנו בבוקר בשעה 10 חזרנו בשעה 9 וחצי. יום קניות .

אתמול , היום הרביעי לטיול היה יום מוזיאונים ועוד. בבוקר, למרות שאני רציתי ללכת ברגל, אמא שלי העדיפה תחתית. בעיקרון, חלקים גדולים מלונדון אני אוהבת להגיע ברגל. אבל למי שיש קושי ולו הקל ביותר, אז לתחתית בלי למצמץ. הגענו למוזיאון הטבע- נטשיורל היסטורי. הבת שלי כל פעם מחדש רוצה לשם וכל פעם מחדש קשה להוציא אותה. מעניין הכי שיש ולוקח המון המון זמן. למי שיש אופציה לעשות חלק אחד כל פעם, זו המלצתי. כנ"ל לגבי המוזיאון ממול של ויקטוריה ואלברט. הפעם בחרנו באופנה ובתערוכה הלא פחות ממדהימה של הצלם טים וולקר . האוכל במוזיאון הזה טעים! אני תמיד עוצרת לאכול משהו ותמיד קונה משהו בחנות המוזיאון ובחנות הספרים. הכניסות למוזיאונים חופשיות, אך לתערוכת מסויימות יש תג מחיר והוא אינו זול בד"כ. לתערוכה של טים וולקר , כרטיס עולה 15 פאונד ( עד גיל 11 נדמה לי, ילדים נכנסים בחינם).

המשכנו משם להרודס שהיה מפוצץ וזה עבורי היה מוגזם. בקושי סיבובון ויצאנו חזרה. טיפ קטן, יש חנות כלי בית ובישול לפני הרודס מכיוון המוזיאונים, מעולה! כדי כך היה עמוס בהרודס שכר לא ראיתי את אמי ולכן על פי המוסכם ביני לבין מי שנוסע איתי, כשנאבדים, מיד חוזרים למלון. מזל, כי הנייד שלי היה אצלה בתיק ולא יכולנו לדבר. אז אכן כעבור שעה קלה נפגשנו בחדר. נחנו קצת ויצאנו לרחוב ריג'נט וקרנאבי היפים. עוד קצת מתנות ואז גם ביקור בליברטי. זו חנות יוצאת דופן באיכות ובחדשנות וביופי. מאד יקרה אבל עבורי היא אתר חובה. אכלנו בבלה איטליה בהמשך הרחוב שממול לכניסה הראשית. רצינו לאכול בבני ופרנקי אבל היה תור של שעה. פיצה גבינת כבשים, ריזוטו פירות ים, סלט קיס, שתיה וקינוח עלו 60 פאונד. זול זה לא אבל מאד טעים. משם חזרנו למלון בתחתית.

יום חמישי לטיול. היום יום שבת. התחלנו את היום במצודת לונדון. תורים ענקיים. לקנות כרטיס מראש או ממש ביציאה מהתחתית של טאוור היל. זה לפחות חוסך את התור של קניית הכרטיסים שהינו נפרד לזה של הכניסה. לא ממליצה על שבת וחג לאתר זה, אך לנו לא הייתה ברירה. אם מגיעים לפתיחה אז להגיע באמת בזמן לטקס פתיחת המצודה על ידי חיל המשמר. אנו לא הגענו בזמן לכך. מיד הלכנו לכיוון התכשיטים. התור הולך ומתעצם במקום זה ככל שמתקדם היום. זה יכול להיות תור ארוך במיוחד, של מעל שעה. הקדימו!! התערוכה מעניינת מאד לדעתי. מתחם הטאוור כולו מצריך יום ביקור שלם. אנו הלכנו הפעם רק לתכשיטים וגם זה לקח כ3 שעות.יש אופציה לסיור בן שעה באנגלית- הסיור של השומרים, שווה למי ששולט באנגלית.

משם יצאנו להליכה דרך גשר לונדון המפורסם והטיילת לאורך התמזה, בדרך לבורו מרקט. הטיילת מלאה באפציות לבילוי ואוכל. אנחנו קנינו ערמונים וקרמבו בטעמים וקרפים וחגגנו עד השוק. שוק בורו מקסים וטעים, לצערי שוב העומס פגם ביכולת שלי להסתובב שם ארוכות. אכלתי מלא אוייסטרים בדוכן של הוורד, טעים להשתגע.

נסענו בתחתית לפיקדילי, כדי לבקר בפורטנם ומייסון ובחנות ספרים שצמודה לו. פורטנם, כמו ליברטי זה אתר. קונה שם את התה שאני הכי אוהבת בעולם- פורטהמסון וצ'אי לילדה. הפעם גם רק סיבוב בחנות הספרים והמשכנו בהליכה לראות את המחזמר, סקול אוף רוק. חויה מושלמת!!! ממליצה הכי שאפשר. מונית (20 פאונד) בסיום בין רחובות לונדון עד למלון. מחר בבוקר חוזרות הביתה. היה נפלא כבר מתגעגעת...