מסלול של שבועיים בתחילת אוגוסט, עם ילדה בת 8, שמתחיל ומסתיים בבוקרשט ומתמקד בטרנסילבניה.

לפני הכל ולאור שאלות בעניין אני רוצה לחדד שרומניה גדולה מאד מאד!! טיול יום מבוקרשט כשהיא מהווה את נקודת הכוכב וממנה לצאת למשל לבראן, אומר שתבלו מינימום של שש שעות אוטו בלבד!!! זה בלי פקקים, בלי עצירות, בלי תורים לכניסות .... בנהיגה עצמית ועם ילדים זה לדעתי לא מומלץ בכלל. קראו הלאה והתרשמו ממה שכתבתי על הנסיעות ממקום למקום....

יום 1- טיסה ב7 בבוקר עם אלעל לבוקרשט.

טיפ: לבקש מראש לילדים כריך עם מילוי שרצוי לכם . אנו קיבלנו בחירה בין בייגל טוסט,מוצרלה עם זייתים שחורים לבין בייגל סביח. לא את זה או את את זה הסכימה הילדה לאכול. נחתנו בסביבות 9.40.

סים- של גלישה 60 ג' ב60 ליי ( הליי והשקל כמעט אותו דבר, השקל יותר חזק קצת) בחנות פרחים שסמוכה ליציאה לפני אזור השכרת הרכבים. הגברת שם מרכיבה ומפעילה תמורת עוד 5 ליי.

רכב- שכרנו דרך רנטלקארס, מאלמו, קיבלנו דאציה. נכנסו בקלות 2 מזוודות ו2 טרולי בבגאז'. נראה שבסדר. ווייז ולדרך…

מלון- הילטון גרדן אין דרך בוקינג, קצת יקר: 164 יורו. אבל מאד שווה. מיקום בעיר העתיקה. חניון נוח, שתיה פירות וקפה בחדר, חדר מצוחצח ומרווח, מיטה זוגית וספה נפתחת נווחות, נעליי בית ומוצריי טואלטיקה נעימים, מיזוג אויר, ארוחת בוקר טובה וסיוע יעיל בקבלה עם עוגת תפוחים לאורחים אחר הצהריים. באמת יופי!

הגענו בצהריים לבוקרשט, השארנו מזוודות באוטו בחניון התת קרקעי של המלון. החניון נמצא ברחוב צדדי למלון. לבקש הנחיות לחנייה ואז חונים עולים במעלית וחוצים כביש לכניסת המלון. עלינו רק עם טרולי שמראש סדרנו עם בגדים ללילה זה. נחנו שעה וחצי ובשעה 3 וחצי יצאנו לטייל בעיר. אכלנו במסעדה ויטנאמית מעבר לכביש מהמלון. 3 מרקים עם כל טוב בפנים ,שתיה, 2 קינוחים. יצא 120 ליי. טעים ומשביע. הלכנו כ15 דקות, על פי הנחיות שקיבלנו בקבלה לתחנת אוטובוס התיירים הופ און הופ אוף, כדי להתרשם מהעיר . סיבוב של שעה שכמובן ניתן לרדת באתרים. אנו לא ירדנו. פועל בים 9 ל10 בלילה בקיץ. אור - יש עד 9 וקצת בלילה אז ימים ארוכים וזה ממש כיף. עיר עם יופי. בניינים ואדריכלות בסגנון אקלקטי של בארוק , רומני מסורתי ונאו קלאסי לצד מבנים אפורים מתקופת הקומוניזם. מעניין ויפה.

בערב הזמנו שולחן ל7, בשעה 9 בערב.קבענו עם חברים במסעדת קארה קו בארה המהממת מבחינת המראה ומופע המחול שנמשך רב הערב. לא עפתי על האוכל אבל היה בסדר. מרק מעיים, כרוב ממולא עם בשר, ציפס גדול, ממליגה גבינות ושתיה. 135 ליי כולל טיפ. שווה בגלל האוירה היופי וחובה להזמין מראש!

יום שני- אחרי ארוחת בוקר מצויינת וצ'ק אווט מהמלון שבו הסתבר לנו שהחנייה איה בחינם ועולה כ35 ליי ליום...החלנו בנסיעה לכיוון סינאיה. יצאנו על a3, והיה מוזר שעד לעיר הגדולה הבאה במרחק ניכר לא הייתה תחנת דלק אחת או חנות נוחות אחת, אז אם רוצים חטיפים ,מים לדרך לקנות בבוקרשט או להמתין 65 ק"מ...הירוק מתחיל לסנוור את העיניים לכיוון סינאיה והעיירה הזו מקסימה. אנו הגענו לארמון פלש בשעה 12:30. יצאנו מבוקרשט ב11 עם עצירה קטנה בדרך. שילמנו 20 ליי לשומר לחניה וחנינו בחניון הקטן יחסית במעלה הדרך ליד מלון בסטיון. ישבנו בחצר של המלון שבו יש מסעדה חביבה וזולה. להפוך, שוקו חם עם קצפת ופיוזטי עם פפאנאש (מנה יפה של סופגניות עם שמנת וריבה) ועלה לנו 36 ליי כולל טיפ. 7 דקות בהליכה איטית ונוחה במעלה הדרך והגענו לכניסת הארמון. חברים חיכו לנו עם כרטיסים,67.5 ליי ל2 מבוגרים ווילד לסיור של הקומה הראשונה בלבד. מתחת לגיל מבויים לא משלמים כניסה. ניילון כיסוי לנעליים של המבוגרים, חובה לשים בכניסה. זזים בקבוצה גדולה עם מדריך באנגלית. אז ככה, המקום קסום, הארמון יפה מאד ומרשים. היה לא נוח לנוע בתוך קבוצה כזו. הילדים בקושי יכלו לראות משהו מבין האנשים הגבוהים. לקטן של החברים בן ה6 נמאס די מהו ובצדק. חבל, כי באמת שיפה ומעניין ביותר. לאחר סיום הסיור יצאנו לטיול קצר בגן מסביב לארמון וחזרנו לשבת בבית קפה אחר יותר קרוב לארמון. עוגת אמנדינה(חובה לאכול!) משולש פיצה גדול, הפוך ולימונדה בדבש גדול,47 ליי, יותר קרוב לארמון, יותר יקר... נחנו השעה כבר 17:00 אז החלטנו שלקוטה 1400 שזה הרכבל של סינאיה נחזור בדרך חזרה לבוקרשט וכעת נמשיך לחדר שהזמנו בבראן.

נסיעה איטית בשל עבודות בכביש, של שעה ועשרים והגענו לוילה שרה. דניאלה ובתה שרה קיבלו את פניינו במאור פנים. החדר שלנו צמוד לחברים שלנו בקומה השניה. חנינו בכניסה האחרוית ובעלה של דניאלה העלה לנו מרצונו שתי מזוודות גדולות בבת אחת לחדר . החדר מרווח מאד . מיטה זוגית ועוד מיטה לילדה. אמבטיה גדולה ונקיה. ארון בגדים שולן צד. טלויזיה,wifi,ומרפסת עם כסאות ונוף לחצר. לחברים שהם 4 , יש ג'קוזי בחדר. בקיצור נח ונקי. בחצר חשבו על ילדים, טרמפולינה, נדנדת אומגה ,נדנדות זוג, ומשחקים. למבוגרים, עמדת גריל גדולה מאד, שולחנות מקורים לפיקניק ועצי פרי. נראה מקסים. בקומה הראשונה יש מטבח משותף גדול ומאובזר בהכל! עם 2 מקררים וחדר אוכל משותף ענק. אפשר להזמין א.בוקר ב25 ליי אם רוצים. אנחנו יצאנו לסופרמרקט לקניות ושילמנו 401 ליי על עגלה עמוסה בגבינות טובות ,ירקות, פירות וכו'. חזרנו, אני הכנתי ממליגה גבינות לכולם וערכנו שולחן שהיה ממש סעודה נפלאה, ככה עד 11 וחצי בלילה ופרשנו לישון שבעים ומרוצים .

יום שלישי- ישנו עד מאוחר כדי להשיב כוחות ויצאנו ב1230 בצהריים לברשוב. נסיעה התעכבה בגלל עבודות לאורך חלקים ארוכים בדרך אבל הנוף והמוסיקה עשו לנו כיף. שעה והגענו. חנינו ברחוב צדדי אחרי מתחם הטניס אולמפיה למרגלות הר טמפה. יצא נהדר כי אחרת חניה זה סיפור באזור העיר העתיקה. תור ממש לא ארוך ותשלום של 48 ליי לשני הכיוונים ל2 מבוגרים וילדה( גיל 6 עד 12) ואנחנו בפסגה. רכבל במעלה תלול אבל יציב ולא מפחיד לילדה וכך גם בירידה. למעלה שתינו קפה והילדה אכלה גלידה ויצאנו להליכה של 10 דקות עד לשלט שם העירשמתנוסס בפסגת טמפה. צמוד לו רמפה שממנה משקיפים על כל העיר והנוף פשוט משגע. ירד מבול רמיני בבוקר יום זה ולכן האדמה בוצית ומחליקה. אז נעליים טובות עוזרות מאד! החברים שלנו ירדו שעתיים את ההר לעיר העתיקה שבתחתית ההר, אנו ברכבל. הליכה קצרה בין הרחובות העתיקים והציוריים של העיר העתיקה ומגיעים לככר המרכזית ההומה. הפסקה בסטארבקס עלתה לנו 56 ליי לעוגה, הפוך , פרפצינו, תה קר. תערוכה בככר המרכזית , הציגה את מלכת רומניה מריה מעניין. המשכנו לטייל בעיר העתיקה , ברחוב הצר ספורי שנראה כמעבר בין בניינים , וחזרה לרכב כי כבר נהיה מאוחר.8 בערב ובא לנו ארוחת ערב בבית הארחה שלנו בבראן. הילדים נהנו ממש מכל היום הנפלא הזה והאומגה בחצר הוילה בשעה 9 בלילה היא סיומת הולמת.

בשעה 9 וחצי אכלנו ארוחת ערב טובה שארגנו במטבח הוילה והתקפלנו לישון. מחר הכוונה לצאת בשעה 9 וחצי מהוילה

יום רביעי- כוונות לחוד ומציאות לחוד....יצאנו רק ב11. ארוחת בוקר בוילה ונסיעה לראשנוב למצודה ולדינו פארק. 5 ליי לטרקטור עגלות שמוריד ומעלה למצודה עם עצירה בדינו פארק. מלא חנויות למטה וגם...בתוך המצודה,30 ליי ל2 מבוגרים וילדה עצמה. הנה גאונות מסחרית: להפוך אתר היסטורי מימיי הביניים , מצודה שבין חומותי ישוב על בתיו ולהפוך אותם לחנויות מזכרות. קנינו תיק לילדה והמקום עם נופים ועניין. ממליצה.

משם לדינו פארק, לשני מבוגרים וילדה 78 ליי ,לא אכביר במילים למעט שמושלם לילדים ומצריך כמה שעות טובות כדי לאפשר להתלהבות שלהם לממש את עצמה. אכלנו שם צהריים והיה מצויין!! 2 סלטי קיסר, ארחת נקניקיות וצ'יפס וארוחת נאגטס וצ'יפס, כנפיים, 4 תה קר, סמודי אננס, 2 הפוך וטירמסו( רעבים...) ושלמנו 250 ליי. עוד נקודה לציון- לסרטים המופלאים שלהם שהילדים ביקשו להיכנס אליהם פעמיים,עולים בנוסף על כרטיס הכניסה כ10 ליי לאדם. יש שני מתחמי סרטים שונים.

בשעה 6 וחצי נסגר הפארק ונסענו לסופר שליד אזור הוילה. מגה אימג' - מצויין ויש בו הכל, הכנו ארוחת ערב הילדים במשחקים בחצר ולישון ב11 בלילה. היה כיף.

יום חמישי- היום שבת, ולמרות שקראתי המלצות לא להגיע לטירת בראן ביום זה, ניסנו ו...זה היה לחינם, כי התור התחיל בתחתית הרחוב ומשך עד לקופות. ישראלית חביבה עדכנה אותי שהתור בן 4 שעות!! העיקר שאכלנו לנגוס וקיורטוש ושתינו אננס סחוט במקום...טעים ומתוק.

היות וכך, ואנו גרים 5 דקות מהטירה, הוחלט שנטייל בשוק החמוד שבאזור הכניסה לטירה ולטירה נשוב במהלך השבוע. זה שוק מוצלח מאד לרכישת מזכרות, מתנות וזה צבעוני ושמח. נכנסנו למוזיאון הכפרי של אזור בראן שנמצא בקצה הרחוב המצטלב עם הרחוב של הקופות. במוזיאן בתים שהובאו מאזורים קרובים ושמסבירים על חיי הכפר ועבודת האיכרים לאורך ההיסטוריה המקומית. חמוד מאד. תמורת 10 ליי ל8 חיצים, ניתן לשחק בקליעה למטרה עם חץ מקשת. זה היה השיחוק של היום! עזבנו רק בגלל ששמנו לב לפקק שנוצר ...משפחות שממתינות בסבלנות שאנו נסיים להתלהב ולקחת עוד סיבוב…יצאנו ואכלנו תירס חם מתפצח ומתוק ושתינו קפה שחור שבושל על גחלים והחלטנו לנסוע לקניות במרכז הגדול של בראשוב.

איך שיצאנו מאזור השוק התחיל מבול שנמשך פחות או יותר עד 10 בלילה, זמן החזרה שלנו לוילה. דקטלון עם המחירים המנצחים ועוד בסייל, שרד אותנו בגבורה , גם c&a ומקדונלד שבמתחם סופר הקרפור הע נ ק י. הכל בסייל...אז אין מה לעשות...קונים.

מי שלא אוהב לנהוג בחושך, אז ברומניה זה עוד פחות מוצלח, בקושי יש תאורת רחוב ודרך וסימון שוליים או למען האמת שוליים בכללי ....כשמבול, זה יכול להיות מאתגר.

עוד יום מוצלח הסתיים. מקלחת חמה ולחרופ…

יום שישי- אז מה עשינו היום? נסענו בדרכים, סתם ללא מטרה מיוחדת. החברים יצאו לטיול ג'יפים בנהיגה עצמית.שלקח אותם גם למוצ'יה דה סוס, חזרו נרגשים מהנופים. אנחנו נגיע לשם ביום אחר. רצינו יום רגוע וסתם להסתובב. קנינו פטל בדרך מצוענים ב10 ליי לסלסלה ועוד פיצה מוצלחת כשהילדה ביקשה. בסופו של דבר החלטנו להשלים עוד קניות וכך עשינו.ארוחת ערב בוילה בראן היתה ממש מוצלחת. יש שם מבחר גדול ואנחנו הלכנו על הכיוון הרומני ולא התאכזבנו. המסעדה בסגנון בקתות ציידים. מאד חמים ונעים והגשם והקרירות בחוץ השלימו את האוירה. חזרנו לנוח, לשחק ולקרוא. צריך ימים כאלו בכל טיול לטעמי. לילה טוב

יום שביעי- היום יום שני, טירת בראן נפתחת ב12. התור מתחיל להיווצר ב11 ובשעת הכניסה הוא כבר ארוך מאד. נעמדנו בשעה 11 וחצי, אחרי שקנינו עוד מזכרות ומתנות. השוק הזה מוצלח מבחינת המגוון והמחירים. ב12 נכנסנו לטירה לעמוד בתור שמתחיל מהמעלה לקראת הכניסה הראשית. סבלנות. בכלל ברומניה יש לגייס סבלנות, הקצב הרומני שונה מהישראלי ואיטי הרבה יותר. אז פשוט לכבד, להנות מהשונות התרבותית ולהיות סבלניים. הטירה מקסימה, דרקולה או לא, מפחיד זה בטח שלא! הנוף משגע מכל חלון ומרפסת בטירה וחדרי המלכה מריה וסיפור משפחתה מרתקים. החנויות בטירה יקרות מאד מאד ביחס לחוץ, לתשומת לבכם. בסיום הסיור בטירה, שמתנהל בשונה הארמון פלש, אמנם בעומס אך כל אדם לעצמו וזה הרבה הרבה יותר נוח, יש אפשרות לרכוש ב20 ליי לאדם, כניסה למעלית שיורדת בסיסטרין המים של הטירה כ32 מטר . המעלית והדרך ממנה אל היציאה מלאות באפקטים מיוחדים עם הסברים על הדמויות שמרכיבות את ההיסטוריה של הטירה. בסוף יש אפשרות לתמונה משותפת שלכם עם הדמויות הללו. נכון לעתה, יש לבקש מתייר שאחריכם באדיבות שיצלם אתכם כי האופציה של רכישת התמונה בחנות היציאה עדיין לא פועלת. רק אני והילדה ירדנו במעלית ואני ממליצה על כך. יוצאים יש כבר לתחתית הטירה ליד האגם. שימו לב שיש שם את נקודת הצילום הטובה ביותר של הטירה. היא מסומנת בפלטת בטון באמצע הדשא. שווה! משם אין צורך לחזור את כל הדרך ליציאה הראשית כי בהמשך לכיוון מטה מימין מעט לנקודת הצילום יש שער שחור שממנו יצאנו בול על החנייה של האוטו. חנייה: אנו חנינו על הרחוב המרכזי בסמוך לפארק בקטן בחנייה מוסדרת שעולה 4 ליי לשעה ושילמנו כ16 ליי בסופו של דבר לשומר שאחראי על ניהול החניות שם.

משם שוב לוילה בראן לארוחת אחר צהריים מעולה לנו. הילדים לא מצאו יותר מדי מה לאכול, אבל זה משום שהם סופר בררנים באוכל. צ'יפס,פירה וגבינה מטוגנת שנראית כמו שניצל זה מה שהילדה אכלה. אנחנו העמסנו מכל טוב ושילמנו 264 ליי כולל 10 אחוז טיפ. לבקש תפריט באנגלית ומי שאוהב לשתות אז המחיר לכוס בארץ שעולה בין 40 ל60 שח פה עולה בין 7 ל12 שח...אני הזמנתי פעמיים מרוב שהיה לי טעים את הוישניאק המקומי (ליקר דובדבן). משם חזרה לוילה שרה כדי לשחק בחצר בחוץ , כבר כמעט שמונה בערב. אנחנו עם קפה וקלפים והילדים בטרמפולינה ובשאר נדנדות …

יום שמיני- הזמנו סיור בשמורת הדובים ליברטי בזרנשט ל1045 בבוקר. איחרנו. כשכותבים בווייז שמורת הדובים זה לוקח לנקודה סתמית בתוך העיירה זרנשט. צריך לכתוב באנגלית: liberty bear sanctuary כדי להגיע למקום. שביל עפר במעל גבעה רמה ומחנים. היות ועמנו איחרו עוד רבים אז נפתחה קבוצה למאחרים בשעה 1120. אשה לא ממש נעימה הסבירה לנו שלא סביר שנראה כבר דובים בשעה זו משום ששעת ההאכלה שלהם מסתיימת בסיור האחרון של 1110. כששאלנו אם ניתן לשוב ביום אחר מאחר ושילמנו 70 ליי למבוגר כדי לראות דובים...השיבה שאו שניכנס ואולי כן נראה או שהלך הכסף...נכנסנו עם פלביה המדריכה המקסימה לשמחתנו. ראינו המון דובים והמקום מרגש על סיפוריו ההומניים.

אחר כך עצירה במקדונלדס בברשוב בדרך לפארק החבלים אוונטורה. נכנסנו דקות לפני שסגרו את השער. מזל! הילדים בהתלהבות רצינית, עושים אחורה פנה אבולוציוני וכקופיפים בין צמרות עצים מקפצים להם על מתקנים שונים. עלה 55 לילד ולנו 5 רק בתור מלווים. המקום מוקצב בזמן ל3 שעות. לנו זה הספיק בהחלט. למי שרוצה עוד אז צריך לשלם כפול. שימו לב אסור להכניס אוכל ושתיה. חובה נעל סגורה. וחובה להציג דרכון או רשיון נהיגה בעת רכישת כרטיס הכניסה. המדריכים שם נותנים הוראות פשוטות גם בעברית וכך גם יש סרט הדרכה בעברית. רצוי להקשיב היטב להסברים הניתנים זה חשוב לטיפוסים על המתקנים בבטחון.

בתי עשתה את האומגה שמעל האגם וקצת פחדה. במסלולים הצהובים נהנתה מאד. את המסלולים הירוקים לא הספקנו לעשות וגם כך היא התעייפה כי כבר 7 וחצי בערב. אהלנו תירס ושתינו אייס בננה. יצאנו ונסענו לאכול ולישון בבית ההארחה שלנו. הילדה נרדמה שניה אחרי שהתחלנו בנסיעה. ליל מנוחה.

חשוב לי לציין שרצוי לא להגיע לשמורה או לפארק החבלים ביום גשום או יום אחרי גשם. זה לא מתאים לתנאי הדרך במקומות אלו כלל לטעמי.

יום תשיעי- הבוקר ארזנו מזודה קטנה בדרך לסיביו. על הe68 דרך עיירות כשעתיים וחצי כולל עצירות קטנות, ואנו בטרנספרגשן 7c מכיוון צפון. המטרה אגם בלאה.

כביש זה הידוע ביופיו, בפיתוליו, בגובהו ובמדרונות ההר התלולים בצד הכביש, יכול לכשעצמו להוות יעד. לנו אין הדבר מסתדר במסלול הטיול, היות וכאמור המטרה היא סיביו ואחריה סיגישוארה. ההחלטה היא על כן לעלות ברכבל. רכבל זה הינו חויה. נמשך כ10 דקות פלוס מינוס ומטפס דרך נופים מרהיבים עם מצפה הטוב ביותר על הכביש ומפל בלאה. 70 ליי למבוגר לשני הכיוונים ו30 לילד עד גיל 12. למעלה אפשר לטייל ורצוי. ישבנו בקפה אגם בלאה והיה יקר ולא מוצלח והמלצר היה חסר סבלנות ומעצבן. זה מתגמד ביחס לנוף. קר למעלה אז לבוא מוכנים. לא משנה מה לפה צריך להגיע לדעתי. עוצר נשימה ממש. יש מלא דוכנים בתחתית וגם למעלה יש. בתחתית החניה המומלצת הינה זו שאחרי הדוכנים וצמודה למדרגות שמובילות לרכבל. היכ היתה פנויה ממש ומחוצה לה לא היה מקום לזבוב. שימו לב שהנסיעה איטית ולקראת האגם אף פקוקה. תכננו זמנים בהתאם.

בסביסות 6 בערב זזנו חזרה לכיוון סיביו עם עצירה במה שעתיד להיות מלון בפרומבקה דה סוס. המלון בסגנון ארץ ההוביטים. חמוד מאד אם כי גם סגור מאד אחרי 6 בערב אז רק להסתכל...כרגע ניתן לשלם משהו ולהיכנס להסתכל בפנים כשפתוח. המשכנו לסיביו. לנים בקלרה גאסטהאוס. יחסית יקר . אך, מרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה, יש חניה צמודה, יש מרפסת, יש ארוחת בוקר ויש ניקיון וחדרים משודרגים. אחלה. צריך לעדכן את המקום בזמן ההגעה על פי בקשתם. לא יודעת למה וגם לא עניין במיוחד. יצאנו לעיר העתיקה. דוכנים פועלים עד 10 בלילה. ישבנו לאכול ממש על הככר המרכזית. 150 ליי כולל טיפ למרק ענקי בתוך ככר לחם, ספגטי, פורל בשמנת ושקדים, בירה, מים, פיוזטי. היה טעים מאד. חצות, אז הסינדרלה הזו הולכת לישון.

יום עשירי- התחלנו עם ארוחת בוקר נחמדה בגאסטהאוס קלרה. עשינו צ'ק אווט ושילמנו 320 ליי. כאמור, יש בזול יותר. הליכה של 5 דקות ואנו בשוק המקומי. כל הפירות והגבינות שתרצו ובמחירים מצחיקים לעומת הארץ. אותי זה בעיקר מעצבן. מנשיכים לעיר העתיקה להסתובב בין הרחובות. ליד הכנסיה של ככר חואט , מתקיימות סדנאות של נגרים ואמנים שמסייעים בשיקום הכנסיה. הם בתלבושות מסורתיות ומדגימים בשמחה לכל. העיר נהדרת ביופיה. יש את העיר העליונה והתחתונה. אנו בעליונה שבה הככרות והאתרים ההיסטוריים. המלצה על שתי חנויות: הראשונה ממש בשער של מעלה המדרגות לפני ככר הואט וגשר השקרים. שמה גוסיפ טרי. אסופה של אומנים שמייצרים אופנה. משגע וכל פריט חד פעמי. השניה, בהמשך למסעדת טיפאס שם אכלנו, חנות לדברי נוי מפורצלן וקריסטל. הזכיר לי את בית סבא וסבתא.נפלא למי שאוהב כמוני. המסעדה נעימה וטעימה . פיצה על גחלים מוצלחת ממש. בשעה 4 חתכנו למוזיאון הפתוח אסטרה. אין לנו עוד יום, אחרת היינו נשארים בעיר העתיקה ומקדישים יום למחרת לאסטרה. יופי של מקום. מעניין לראות את הבתים המשוחזרים, האגם מקסים. אבל, התחיל גשם כעבור שעה ועזבנו וממש לא ראינו כלום יחסית. אז שווה מאד. חנות המוזיאון גם היא מוצלחת ולא יקרה יחסית. ליד יש גן חיות שהחברים ביקרו בו. אנו לא בשל סיפורים על התנאים הקשים של החיות בגן חיות רומני.לאסטרה 57 ליי זוג וילדה. נסיעה( על הדרכים עוד נדבר...) של 2 ו40 ישירות למסעדה בבראן. השעה 8 וחצי בערב. פורל, ממולאים, פירה, שניצל, ציפס, 2 סלטים, 2 עוגות, 2 כוסות יין , סודה ומים 184 ליי. טוב מאד היה.

יום אחדעשרה- היום היינו אמורים להיות בטיול באזור עמק הכנסיות אבל ירד שם גשם אז זה יהיה מחר. במקום, יום פארק מים פראדיסול בבראשוב. מלאתי 3/4 טנק דלק ב180 ליי ( זו הפעם השניה הטיול) שילמנו על שלוש שעות 35 ליי לאדם ונכנסנו. אפשר לשלם 60 ליי אם רוצים יותר או שמשלמים את ההפרש ביציאה. נשארנו יותר אבל לא לקחו מאתנו הפרש בסופו של דבר. פארק מים מצויין ליום גשום. מקורה בחלקו ומים מחוממים עם 2 מגלשות בחלק זה, חוץ מכל מה שיש בחוץ. הילדים כמובן שמרוצים עד הגג וגם אנו בעיקר כי הם כה מרוצים אבל גם בגלל המסז'. פשוט ניגשים ורואים אם אחד מהמסז' יסטים פנויים. משלמים לפי הסוג שרוצים ואורך הזמן. אני 25 דקות ב30 ליי והחברים 50 דקות ב60 ליי. היה מעולה שבמעולים. כבר בא לי שוב. מזנון לא יקר ולוקר נעילה דיגיטלי הופך את השהות לנוחה מאד. שיער ארוך מחייב גומיה אך לא כובע. אין מגבלות מעבר לכך כמו שיש בטרמה בבוקרשט אבל גם המתחם פחות יוקרתי על פי החברים. לי זה היה נהדר מכל בחינה. חזרנו הביתה עם עצירה בסופר הקבוע שלנו בבראן.240 ליי לגחלים, 6 סטייק צאוור, 8 פולקה, 12 נקניקיות משובחות, יין ועוד מלא מסביב כדי לערוך ארוחת ערב שבת הגונה ושמחה. שבת שלום!

יום שנים עשר- יום חויה! טיול בכרכה מקומית כפרים ועתיקה למשך שש שעות של הנאה צרופה והכרות עם רומניה היומיומית והפשוטה. רשמו לפניכם את שמו של אופיר המדריך הנהדדדדר מ"מסע ברומניה הכפרית" 0503025995. ממליצה מאד מאד מאד. טיפ: ציינו באם יש לכם בעיות גב, יש אפשרות לכרכרה עם תמיכה לגב. אנו ישבנו בכזו שבנויה מעץ בלוי ועל קרש עבה ששימש כספסל והיה הכי אדיר. העגלון שלנו גנגה היה נעים וחביב במיוחד עם הילדה. נתן לה למשוך במושכות רב הדרך. למרות מגבלות השפה, תקשרנו מצויין טרנזלייט עזר פה ושם. ביקור בבתים, טעימות של אוכל מקומי ועוד פינוקים וארחות צהריים נהדרת היו כיף גדול. הנופים זה הרקע המושלם. לכו על זה! נפגשים ב10 בבוקר בססקיז, חצי שעה מסיגישוארה ומסיימים ב4 אחה"צ.

משם המשכנו לטעימה מסיגישוארה. חד משמעית לא מספיק. עיר סקסונית מימיי הביניים. יפה שאין לתאר. יום שלם רק לה לפחות. לנו לא היה זמן. בתכנון אחר היה צריך להזמין פה לילה. אכלנו בקונקורדיה שביציאה ממדרגות היורדות משער העיר, לא לשבת שם. זול אמנם אבל יש אופציות טעימות הרבה יותר. אופיר המדריך נתן המלצה על מקום אבל כאמור אנחנו רצינו משהו מהיר יחסית על הדרך לאוטו. הגלידריות שממול החניון שבגב ההילטון דאבל טרי מוצלחות. קופה במיוחד. חניון נוח מאד.

הדרך חזרה לבראן לא נעימה בחושך. יש מעט מאד תאורת דרך והכביש חד מסלולי ומתפתל. שוב, למי שחש חוסר ביטחון בתנאים שכאלו אז פשוט לא לנהוג מרחקים בחושך.

שעתיים אחרי יום ארוך בלילה זה לא פינוק גדול במיוחד אחרי משאית. הרומנים לא מתייחסים ברצינות לפס לבן ולפעמים גם לא לרמזור אדום או תמרור הוראה. זה יכול ליצור סכנות בדרך אז גם את זה לקחת בחשבון. לתת הרבה רווח בין הרכב שלכם לזה שלפניכם ולא מהר מאד.

הגענו חזרה לוילה שרה, מקלחות ולישון. היה יום יפה וצבעוני במיוחד.

יום שלוש עשרה - בוקר מאוחר בגן העייירה של בראן שנמצא במורד הרחוב הראשי. סיבוב על פוני וקפיצות על טרמפולינת קפיצים לגבהים והילדים מבסוטים לגמרי. 25 ליי לילד הכל.

המשכנו לשווקים שבכניסה לטירה כדי לחזור ולקנות גבינות ארוזות אצל הגברת שנמצאת ממול לדוכן התפוח אדמה בספירלה( כמו של הולנד) ולמפות הרקומות של הגברת שנמצאת בדוכן הפינתי השמאלי בסמוך לכניסה כשהפנים לטירה. מחירים מצויינים. שוב קפה מבושל על גחלים ותפוזים קרים שהופכים למיץ, דוכנים סמוכים בכיוון הכניסה למוזיאון הכפרי. משם נסענו למאפיית/ בית קפה היפה מאד panner. כ5 דקות בהמשכו של הכביש הראשי של בראן ברכב. קיבלנו המלצות חמות ודגמנו 4 עוגות שונות קפה שתיה מים וגלידה ב65 ליי. אנחנו לא עפנו, החברים יותר. 10 על נראות ו7 על טעם ( אישי לחלוטין הרי). לא היה לנו כח היום לנסוע לאגם אנה הקדושה. כשעתיים מבראן והמרנו אותה בקדושת קניון הcoresi בברשוב. אני מוצאת שהמזון והלינה והאתרים זולים מאד. בגדים ונעליים וכו' אים הבדלים גדולים וזה עוד בתקופת סייל כאן. יש שרואים את זה אחרת ממני , אני גם לא פריקית של קניות מצד שני.קנינו מעט, בעיקר מה שהילדה מדדה ואהבה. החברים נשארו עד מאוחר לי נמאס יחסית מהר. אכלנו ארוחת ערב בפיצה האט 109 ליי לטאקו עם ציפ'ס, לקאסדייה הודו עם תפוח אדמה, לצלעות ברבקיו, לפיצה אישית ול3 שתיה. מצחיק המחיר כבר אמרתי? ! חוזרים לוילה דרך העיירות הנעימות בדרך. יום רגוע. מחר חוזרים לבוקרשט.

יום 14- נבענו דרך בושטני לבוקרשט. היה פקק אדיר בדרך שהוסיף לשלוש שעות הנסיעה עוד שעה ועשרים. הנוף בדרך מפצה קצת. לאור העיכוב ובשל הרצון להגיע כבר לג'מבו כי הילדה בשגעת לשם...לא עצרנו בבושטני. לכן הרכבל ופסגתו עם הסבתות והספינקס נשארו לפעם הבאה. עצרנו הג'מבו, הילדה קנתה כמה דברים. לא יקר חא זול. סתמי לטעמי אבל אפקט הגודל עושה את שלו. ילדה מבסוטית עם עוד ברבי שמצאה רק פה והדרך לבוקרשט מסתיימת לה בדירה בשכונת באנסה. הדירה מדהימה! מפנקת בכל, מהעיצוב המפואר והזהוב ועד לחלוק הבית ומכונת הקפה. המקרר בא מצוייד. לארוחת בוקר, מנהלת בניין הדירות שקיבלה אותנו, תשלח קוראסונים חמים ומיץ תפוזים סחוט. אין חניה לבניין, אך יש ברחוב ולא היתה לנו בעיה עם זה. טוב שהפעילו לנו את המיזוג כי מזג האויר הנפלא של ההרים מתחלף לו באחת במזג אויר חם ולח. הגענו ב3וחצי ונחנו עד 6. הילדה על הנטפליקס בטי וי בגודל ענקי. קיבלנו על המלצה למסעדה וידובאני הקרובה יחסית. המסעדה מהממת מבחינת עיצוב והאוכל טרי ונקי אך משום מה לא התרגשנו ממנו. המחירים יחסית לארץ נמוכים עדיין אך יקרים פי 3 מהמחירים מחוץ לבוקרשט. חזרנו לשנת לילה נהדרת.בבוקר אכן שהובטח הובא! ארוחת בור כיד המלך בשעה 11 בבוקר, תענוג. נפרדנו מהדירה בבשעה 12וחצי ונסענו לקניון האפי כדי להעביר את הזמן עד לטיסה במיזוג. פארק חריסטו גם הוא נשאר לפעם הבאה. אפשר היה ללכת למוזיאון המדע אך בשל הרצון לקנות כמה מתנות נוספות והאיחור המבורך של ההתעוררות בבוקר, הוחלט שלא. בשעה 4 זזנו להחזיר את האוטו. בשעה 5 וחצי היינו כבר אחרי.

שכרנו רכב מחברת אלמו דרך רנטלקארס, תראו, השירות היה נעים בדלפק הקבלה בשדה וגם החזרת הרכב התנהלה זריז והיטב, אך קבלת הרכב והיחס לאור כך שלא היתי מרוצה ממראה ונוחות הנסיעה , מביאים אותי לא להמליץ בלב שלם על אופציה השכרה זו. שנה שעברה שכרתי מסיקסט והיה מעולה.שילמתי יותר אמנם אך הרכב והשירות היו ללא דופי. ממליצה מאד לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית ( בשום פנים לא לוותר על ביטוח זה!) דרך החברה עצמה! הבלוק על כרטיס האשראי אחרת, גבוה ומיותר. בטיול על תקציב זה משמעותי לטעמי.

טיפ- לא להמתין לדיוטי פרי של רומניה. הוא יותר יקר מכל מקום אחר בעיקרון. לא שווה.

הטיסה ארצה עם אל על הייתה נפלאה. צוות מקסים. מנהל הטיסה טל שפירא (ואיש צוות הצ'ק אין הרומני שלא קלטתי את שמו, אך תזהו אותו בקלות כי הוא יפה מראה במיוחד ושירותי להפליא ) ראוי לכל שבח.

כיף אדיר לחזור לבית שלנו, אין כמו ישראל אהובת לבבי בכל העולם!!!!

להתראות אנשים מטיילים ונפלאים, בחנוכה ניפגש שוב.