המשך המסלול

יום 4- ארנהם. המוזיאון הפתוח וגן החיות בורחר. אתחיל מהתובנה דווקא: צריך להיות במוזיאון יום שלם ועדיף לוותר על גן החיות אם אין זמן. המוזיאון הפתוח הינו כה ייחודי ומעניין וגני חיות מרשימים ישנם לא מעט. לא בקרתי בזה של אקהאוזן אז אין לי פרמטר להשוואת המוזיאונים, מלבד זה שהותיק והגדול הוא בארנהם. הילדה נהנתה כל כך ורצה לה מבית לגינה לתחנת רוח לחנות האפיה לאורגת ולבונה הספינות וזה רק מעט ממה שראינו. בעלי המלאכה נכונים להסביר הכל וזו חויה משמעותית לצפות בהם. אנו קיבלנו הסברים באנגלית. לא יודעת לגביי שפות אחרות אבל גוגל תרגום יכול להיות לעזר רב. עוברים מאזור לאזור ובציר הזמן ומתחום לתחום למשל מהכפר ב1600 לעיר ב1950, מחוות חלב למישורים של החקלאות. רכבת היא אופציה למעבר ממקום למקום וזו עוברת כל 5דקות בתחנות האזורים. חוות ההתנסיות בעבודות הכפר לילדים נהדרת. אנו ערכנו סדנאת חביצת חמאה- שוס! קנינו מהתוצרת המקומית בחנות המוזיאון. בא לי לחזור לשם . ממש אהבנו.

400 מטר משם, גן החיות. מושקע ויפה אבל לא היה לנו כח להליכה הרבה שם והלחות באזור הטרופי ושל הפרפרים היו יותר מדי עבורנו. נכנסנו ב4 אחה"צ ולכן קיבלנו 50 אחוז הנחה. גן החיות נסגר ב6. מתקן טיפוס מעץ באזור המסעדה שאחרי הנמרים נפלא. יש פנימי וממוזג ויש חיצוני. כך או כך הילדה על המתקן ואנו בקפה...תמונת הגרין שוט ליד חנות המוזיאון היא מזכרת נחמדה בעלות של 10 יורו. אני ותמונות הולכות יד ביד אז כמובן שלקחתי. חזרנו לכפר שלנו לארוחת ערב בופה באברגרינז, נסיעה של פחות משעה.

יום 5 אפטלינג. שווה נסיעה שווה הכל! הילדה מחכה לשוב לשם...בשנה הבאה אולי. אז׳ ככה, יש אטרקציות לכולם והפארק מרהיב ויש בו תמימות ילדית רבה. זה לא דיסני לא בוייב ולא בתחכום אבל אולי בשל כך המוצלחות שלו. התחלנו בעולם הפיות וביער האגדות. דורש זמן והליכה וצריך לתת את הזמן הזה, הילדה בעננים. עשינו את הדיורמה את הקרוסלה המרשימה את כפר הלאפים המדליק ואת טיסת החלומות( לא ממש סגורה על השם) ואכלנו במסעדה הכי גדולה במתחם- א. ילדים ב5 יורו כולל הפתעה. היה מושלם! הגענו ב11 ומאזור זה יצאנו בשלוש וחצי. בקלות אפשר יותר.

טיפ- בכניסה לאפטלינג יש את חנות המזכרות. בתחילת היום היא ריקה ובסופו אי אפשר לזוז בה. קנינו הכל בבוקר והם העבירו לביתן מסירת הקניות שנמצא ליד היציאה. הכל היה ארוז ומוכן לנו לאיסוף. המחירים של ציוד החזרה לבית הספר לא בשמים בכלל והעמסנו...כיף.

אלו המתקנים הנוספים שבקרנו בהם לפי סדר ההליכה: רכבת הפארק מעולם הפיות לעולם ההרפתקאות , צבעו אדום. נסיעת האבובים הרטובה ריגשה את הילדה. להביא גרב חלופית לנעל הספורט והכל טוב. משם לסרט הטבע התלת מימדי חלומו של הפנדה המשעשע ומשם לסימבוליקה המוצלח מכולם. פאטה מורגנה ומופע המים בסוף היום מעט הפחידו ולא צפינו עד הסוף בהתאמה. כדי לחכות לעזיבת הרוב ולהמנע מפקק ביציאה התיישבנו לאכול בלה פלייס סמוך ליציאה ומועד סגירת הכפר. האיטיות שלהם בהנפקת המבורגר תיסכלה- חצי שעה! יצאנו ללא פקק והגענו לכפר עם שקיעת השמש בעשר בלילה.

יום 6 וולנדם וזנזה סכאנס. הכוונה היתה להגיע בעשר וחצי לפתיחת שוק הגבינות ביום ד של אדם אך נשארנו לישון ובצהריים.ב12 הגענו לוולנדם. התמקדנו בטיילת הממוסחרת אבל אז מה וקנינו את כל המזכרות שרצינו והרבה ועלה לנו 62 יורו. המקום זול!! לקנות פה חד משמעית. תמונה בתלבושת הולנדית 20 על 30 כ15יורו ויצאנו אחרי שעתיים לזנזה. זנזה מעניינת. לנו היה חשוב לראות תחנת רוח, לקנות קלוגס וקרם צמר כבשים ליובש( בחנות הגבינות). עשינו הכל. בתחנת הרוח של החתול דף ההסבר בעברית ובתי נהנתה לתת לנו הסברים לשם שינוי. 4 יורו למבוגר 2 לילד. החנויות פה יקרות...וולנדם כבר אמרנו…

מילה על גשם, חוץ מאפטלינג ששם זה מקלקל ולא רצוי אז ביתר המקומות מסתדרים. זה כן פחות נוח. לנו ירד גשם בזנזה בלבד אבל זה אוגוסט. יולי יבש יותר. ממליצה על פונצ'ו פשוט,סגנון דיסניוורלד מעל לכל הבגדים והתיקים וגרביים חלופיות. האתר נסגר ב6. תחנות הרוח ב4. תכננו זמנים.