תודה שחזרתם להמשך טיול האופניים שלנו בחוף המערבי של שבדיה ולפני שאמשיך ,מספר מלים לגבי הכותרת שנתתי לפוסט.הרעיון בטיול שעובר ממקום אחד למישנהו (בניגוד לטיול בטן גב למטיבי לסת).הוא לא רק לעבור מעיר אחת לשניה.הרעיון הוא ,להנות ולחוות היטב את הדרך. כשאתה במכונית, סגור בתוך קופסאת מתכת ,ונוסע בכביש מהיר ומשעמם .קשה להנות מהדרך,כשאתה על אופנוע כבר יותר טוב, בפרט כש אתה לא פוחד מהפקקים בכבישים הצדדים בין העיירות.על אופניים כשאתה על מסלולי רכיבה .החוויה מתעצמת כי אתה ממש בתוך הטבע, מתגלגל במהירות שנוחה לך ,נושם אותו, מזיע ,נלחם ברוח נגדית ומאמץ את שרירך כחלק אינטגרלי מקצב הטבע והסביבה, כשהרגשת הסיפוק האישי בסוף המסלול ענקית,כמובן שהחוויה וההנאה הגדולים ביותר מופקים מטיולי הליכה.הבעיה (או לא) שהם איטיים למדיי. אך כשמדובר על לחוות את הטבע אחד לאחד אין כמו בטיולי הליכה . המשפטים האחרונים נכתבו כתשובה לאחד הקוראים ששאל אותי :”מדוע על אופניים?”...שני נושאים נוספים שרוצה לכתוב עליהם בהמשך לפוסט הקודם. א. מזג האוויר: בשבדיה כמו בארצות אירופה רבות אחרות עלול לרדת גשם בקייץ . הוא יכול להיות קצר ומיד אחריו תזרח לה השמש , או יכול להיות גשם דקיק ומעצבן שיורד שעות. גשם לא אמור לבטל יום רכיבה (אלא אם הוא ממש חזק ).במשך טיולינו קמנו ל13 מעלות בממוצע ובהמשך לקראת הצהריים רכבנו ב 17 עד 20 מעלות. ופה ושם ירד גם גשם .(חובה להגיע למסלול עם מעילי גשם כולל מכנסיים ) כדאי גם להקפיד על כיסוי גשם לתיקים איתם אתם רוכבים. היום ארוך מאוד בשבדיה בימי הקייץ וזה אומר זריחה סביב ארבע בבוקר ושקיעה סביב אחת עשרה בליילה ,(ממש מוזר לשבת בעשר בליילה על בירה בפאב כשהשמש זורחת בחוץ.) לכן אפשרויות הרכיבה לאור היום ארוכות מהרגיל, ו לא נמצאים בלחץ מרכיבה בחושך. ב. כסף: או כמה זה עלה לנו. ובכן עברנו את גיל ה”חסכנות” וקבוצת הרוכבים כבר “מסודרת” בחיים . חלק מהרוכבים אפילו הביאו את האופניים מהארץ, רוכבים מנוסים ומצויידים כדיבעי.אך השאר שכרו את האופניים על המסלול...יישנו במלונות של 4 כוכבים לפחות כולל ארוחת בוקר טובה.לאורך היום קנינו מ קופה משותפת מזון בחוות או בסופרמרקטים והכנו סנדוויצ'ים,סלטים ועוד,עוצרים לאכול על חוף הים או על גדת אחד הנהרות . ובערב יצאנו לאכול במסעדה מקומית .לעתים, כשלא היינו הרוסים מעייפות, המשכנו לכוס בירה בפאב. תכלס:כ 150 דולר לינה לזוג. לליילה +ארוחת בוקר.מזון במשך היום לזוג כ30 דולר ובערב כ 50 עד 70 כולל בירה .על הטיסה שילמנו כ 350 יורו ל נוסע. הטיסה הוזמנה מראש.בחברת התעופה ה”נורווגית נקודה קום”.. יצאנו בסוף חודש מאי לפני תחילת ה”עונה”...זהו. סיכמנו את הנושאים שמסביב לקראת הנחיתה בשדה התעופה של קופנהגן...יורדים לקומה התחתונה כדי לעלות על הרכבת לעיר גוטנבורג.מספר שעות אחרי ואנו בבית המלון. למחרת בבוקר אוספים את מטלטלינו לרכב ששכרנו .ו פונים דרומה ברכיבה, כדי להתחבר למסלול הים הצפוני….לפני שאמשיך לתאר את מסלול הטיול .חושב לעצמי ,”איך לעשות את זה” ?...לכתוב על יום רודף יום ,כגון רכבנו….מכאן לשם ורכבנו...משם והלאה והגענו בערב ל ….והיה לנו קר ,חם,מעצבן,נהדר ומשגע... ניראה לי די משעמם ,לכן מחליט פשוט לתאר לכם את מה שתראו סביב המסלול . כל אחד מכם, שירצה לעשות אותו, יעשהו שונה מאחרים.רק הנופים ישארו אותו דבר(וגם זה לא בטוח) .אז...המסלול מבוסס כפי שכבר כתבתי על דרך כירכרות עתיקה וחולף על פניי ישובי החוף כשבינהם שולט הצבע הירוק לגווניו.שדות ירוקים ניפרשים עד אופק, לפעמים הם צהובים וזה בגלל שמגדלים בהם את הצמח ממנו מכינים את שמן הקאנולה.ולפעמים האזור מיוער.רוב השביל מאוספלט(מכוסה אספלט).מלבד כשהוא חוצה יערות .לעיתים הוא צמוד לכבישים משניים הרצים מהצפון דרומה ,כגון כביש 111 המחבר את הישובים המקומיים. לפעמים חולף ממש לצד חצרות הבתים .ולעיתים סלול בצמוד לחוף הים המחורץ , כשבכל רגע נתון אתם יכולים לעצור לשחיה קצרה.(אין בשבדיה מצילים לחופי רחצה,לכן אפשר לשחות היכן שרוצים.לדעתם כל אחד אחראי על חייו .ולא יכנס למיים הקרים אם אינו יודע לשחות,ראו הוזהרתם).בדרככם תראו אפשרויות לינה רבות וכל אחד יחליט לפי כוחו ורצונו מתיי להפסיק לרכב ולמצוא צימר וכו'. האזור מעניין גם היסטורית .וביקרנו במספר מקומות מעניינים כמו : VIKENאו LEDEN אוLERHAMN או VARBERG וכמובן בעיירות הגדולות יותר : BASTAD ו FALKENBERG והנהר האדיר שחוצה אותה ומעליו הגשר ובית הקפה, שחובה על רוכבי המסלול לעצור בו לקפה ועוגה . שימו לב לכנסיות הלבנות ולמיתחמים סביבם, ממש ארכיטקטורה במיטבה וכמובן תחנות הרוח הישנות, ששופצו וממתינות לכם ל סלפי….אני כמובן יכול להמשיך עוד ועוד .אך הרעיון הוא רק לעורר את סקרנותכם ,כדי שתרימו את ישבנכם מכורסאת הטלויזיה ותניחו אותו על אוכף האופניים. לסיום, בחרתי בכוונה את הצילום בפתיחת הפוסט ,כדי להראות, שלא צריך להיות רוכב מקצועי או מיומן כדי להתגלגל על המסלול .אפשר לעשות אותו בכייף עם אופניים שכורים. גם לא חייבים לרכב את כולו ,אפשר להגיע ליום או יומיים בלבד ….ריכבו לשלום ….ושימרו נפשכם מהטרולים.
טיול אופניים, זה לא רק לרכוב ממקום אחד למישנהו.