במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי (11/6) בשגרירות גיאורגיה בתל אביב, הכחיש השגריר הגיאורגי את הידיעות כאילו ישראל הוצאה מרשימת המדינות הירוקות וטען כי “מדובר באי-הבנה גדולה”.

במהלך השבוע האחרון פורסמו ידיעות בתקשורת הישראלית, כאילו הוחלט בגיאורגיה להוציא את ישראל מרשימת "המדינות הירוקות" מהן תתאפשר כניסת תיירים. “מדובר באי-הבנה אחת גדולה. הגוף שפרסם את הטענה הזו הוא אתר קטן בגיאורגיה. האתר התבסס על מידע לא רלוונטי, שהיה קשור בביקור של קבוצת עיתונאים במדינה, שאכן נדחה למועד מאוחר יותר”, הסביר השגריר לאשה ז'באנייה.

“על פי הנתונים הידועים לנו כיום ואם לא תחול התדרדרות במצב התחלואה בישראל, ישראלים יוכלו להיכנס החל מה-1 ביולי”, הסביר השגריר. יתר המדינות ברשימה הגיאורגית יהיו אוסטריה, יוון, קפריסין, מונטנגרו והמדינות הבלטיות. לדברי השגריר ז'באנייה, על המגיעים מרשימת המדינות הזו לא תוטל חובת בידוד עם הכניסה לגיאורגיה. עדיין לא נלקחה החלטה באשר לעריכת בדיקת קורונה עם הנחיתה.

כמו כן, בגיאורגיה עדיין לא הוחלט האם לדרוש מתיירים ישראלים אישור רפואי לפני עליה למטוס, כפי שיידרשו תיירים משאר מדינות הרשימה. כך או כך, חשוב לציין כי בישראל עדיין קיימת חובת בידוד לשבים מחו”ל, לפחות עד ה-1 ביולי והנחיה זו צפויה להתארך מעבר לתאריך זה. “אנחנו נשמח מאוד לראות תיירים מישראל. ואז, הכדור יהיה במגרש של ממשלת ישראל, משום שכל עוד קיימת חובת בידוד על החוזרים לארץ, תנועת התיירים לא באמת תתחדש”, אמר השגריר.

לדברי השגריר ז'באנייה, חברת התעופה הגיאורגית תשוב לטוס לישראל ב-21 ביוני, לטיסה חד-פעמית שניתן כבר לרכוש לה כרטיסים. לאחר מכן, תשוב לטיסות סדירות לישראל החל מה-1 ביולי, בתדירות שתיקבע בהתאם לצורך. במהלך הטיסה, שאורכה כשלוש שעות, לא יוגש אוכל. צוות השירות יעטה מסיכות והנוסעים כמובן שיידרשו גם כן.

תיירים שיגיעו לגיאורגיה ובמהלך שהותם יחושו בתסמיני הקורונה, יוכלו להתקשר למוקד מקומי שמספרו 112. המוקד יעניק שירות במספר שפות בינלאומיות. שם יוכלו תיירים לדווח אם הם חשים ברע ולקבל הכוונה לבדיקת קורונה. תיירים אשר ימצאו חיוביים לקורונה, יופנו למלונות מיוחדים, שהוסבו למלונות בידוד. “עדיין לא החלטנו האם עלויות הטיפול יושתו על המטופל או שממשלת גיאורגיה תישא בעלויות אלו, אך בכל מקרה עלויות הטיפולים הרפואיים בגיאורגיה הן נמוכות מאוד בהשוואה למדינות אחרות”, ציין השגריר.

גיאורגיה צלחה את הפרק הראשון של משבר הקורונה עם נתוני תחלואה נמוכים: במדינה כשלושה וחצי מיליון תושבים. למרות זאת, מספר מקרי הקורונה בגיאורגיה מראשית המשבר עומד כיום על כ-830 בלבד, עם 13 מקרי מוות. “ההצלחה שלנו נעוצה בזה שסגרנו את הגבולות שלנו בשלב מאוד מוקדם בתחילת המשבר. כמו כן, מספר התושבים שלנו קטן והם מפוזרים על שטח המדינה הגדול. כך, התושבים אינם חיים בצפיפות מחוץ לערים”, הסביר ז'באנייה.

נכון לעכשיו, חלים בגיאורגיה איסור התקהלות של עד 20 איש וחובת עטיית מסיכה, שהקנס על הפרתה הוא 20 לארי (כ-7 דולר). מוקדם יותר השבוע נפתחו בגיאורגיה המסעדות, בתי קפה ומקומות הבילוי, תחת מגבלות רלוונטיות.

ביום שני, ה-15 ליוני, תיפתח תיירות הפנים במדינה, תחת הנחיות מיוחדות של משרד הבריאות המקומי עבור בתי המלון ומקומות הלינה. למשל, לא יותר אירוח של יותר משני אנשים בחדרי המלון, גם בחדרים שעד הקורונה יכלו לארח אדם נוסף. גם ההוסטלים יפעלו תחת מגבלות מיוחדות.