אם נניח לרגע בצד את עלות הטיול וזמן הטיסה, אוסטרליה הוא אחד הטיולים הזמינים והקלים ביותר לתכנון. כמו שכנתה ממזרח ניו זילנד, אוסטרליה אוהבת את תייריה, ומספקת להם חוויה מגוונת מאוד הכוללת חופים מרהיבים, צלילות של פעם בחיים, יערות גשם עתיקים, מדבריות עצומים ומרחבים ריקים מבני אדם. טיול ביבשת הדרומית הוא קל מאוד, פעם שהתגברתם על החסם הנהיגה בצד הלא נכון של הכביש. ההמלצה המתבקשת היא לתכנן מראש, להקדיש לטיול לפחות חודש מהחיים ולשלם בהכנעה את המחיר הגבוה. ללא מגבלות גיל וגודל משפחה, כמעט בכל חודשי השנה, אוסטרליה היא יעד מדהים ששווה את המאמץ. נסענו בספטמבר-אוקטובר 2015.
המסלול
כאשר תכננו את המסלול היו לנו שלושה עוגנים. רצינו לעלות על ספינת צוללים ולצלול מספר ימים בגרייט ברייר ריף, רצינו להכנס לפנים היבשת ולטייל באולורו (Uluru) ורצינו לנסוע לאורך החוף הדרומי של אוסטרליה במה שנקרא הגרייט אושיין רואד (Great Ocean Road). לאחר התייעצויות רבות גיבשנו את המסלול הבא:
סידני - 4 לילות
קירנס - לילה אחד
צלילות (ספינה) - 4 ליליות
דיינטרי (קייפ טריבוליישן) - 2 לילות
אליס ספרינגס - לילה
קינגס קניון - לילה
איירס רוק (אולורו) - 2 לילות
אדלאיד - לילה
קנגרו איילנד - 3 לילות
גרייט אושיין רואד - 2 לילות
מלבורן - 4 לילות
סך הכל היינו 25 לילות באוסטרליה, פלוס שני לילות בהונג קונג (בדרך הלוך ובדרך חזור). טסנו מהונג קונג לסידני בטיסה ישירה, וחזרנו ממלבורן להונג קונג בטיסה ישירה. בנוסף, טסנו שלוש טיסות פנים: מסידני לקירנס, מקירנס לאליס ספרינגס ומאליס ספרינגס לאדלאייד. בסידני, קרינס, אליס ספרינגס ואדלאיד שכרנו רכבים. הרחבה בנושא בהמשך. כל המחירים שאפרט בפוסט הם בדולרים אמריקאים.
סידני
סידני היא שער הכניסה הקלאסי לאוסטרליה. משדה התעופה יוצאת רכבת יעילה עד מרכז העיר ומשם ניתן ללכת ברגל או לקחת מונית עד למלון. סדיני היא מטרופולין עם מרכז צפוף יחסית, אך חלקים נרחבים ממנה פרושים על פני מפרץ טבעי ענק כך שחופי הים הרבים הם חלק מאוד חשוב מהעיר עצמה. מרכז העיר, כלומר החלק שמדרום לבניין אופרה (CBD) הוא אורבני מאוד, אך הליכה לא ארוכה מזרחה ומערבה מהמרכז תוביל אתכם לשכונות מגורים נמוכות, הטובלות בירק ונמצאות בקרבת חופי ים. לעיר מספר רבעים, טרנדיים יותר וטרנדים פחות, אך לדעתנו עבור מטיילים המגיעים פעם ראשונה לסידני, עדיף לקחת מלון במרחק הליכה מהמזח המרכזי (Circular Quay) ממנו יוצאות המעבורות לכל חלקי המפרץ. זה יאפשר לכם להגיע בהליכה למגוון רחב של מסעדות ולאטרקציות המרכזיות של העיר. אנחנו גרנו במלון Grace הותיק, שענה לחלוטין על הצרכים שלנו. מתחת למלון שוכן קפה 'מכה', מקום קלאסי לקפוצ'ינו מצוין וארוחת בוקר זריזה.
בסידני הסתובבנו הרבה ברגל, במרכז העיר, באופרה, באיזור המזחים (The Rocks), גשר נמל סידני, נמל דרלינג, פדי מרקט והגנים הבוטניים. לקחנו מעבורת למנלי, ואוטובוס לחוף בונדאי. ביום האחרון בסידני שכרנו רכב ונסענו כשעה וחצי מערבה לשמורת Blue Mountains. הטיול בשמורה דורש יום מלא, אך הוא קל יחסית ואין צורך לעשות הליכות ארוכות במיוחד. הכל מאוד מסודר ומותאם גם לאנשים מבוגרים ומשפחות עם ילדים.
קירנס וצלילות
בתום יום ארוך ב-Blue Mountains, המשכנו לשדה התעופה של סידני ועלינו על טיסה מאוחרת צפונה לעיר קינרס, המשמשת בעיקר כבסיס יצאה לצלילות בגרייט ברייר ריף ולאיזור היערות של דיינטרי. הגענו מאוחר בלילה והשתכנו במלון לא רחוק מהמרינה של קירנס. למחרת בבוקר כבר באו לאסוף אותנו לספארי צלילות.
מקירנס יוצאות ספינות צוללים רבות (liveaboard). ספינות אלו נחלקות לשני סוגים - קטמרנים גדולים (כ-150 צוללים) היוצאים לשוניות הקרובות ומבצעים בהם יום צלילות או יומיים עם לילה על המים. כמו כן יוצאות מקירנס ספינות קטנות יותר (עד 20 צוללים) המפליגות לשוניות הרחוקות יותר הנמצאות מצפון לקירנס. ספינות אלו מבקרות בריפים הנקראים Ribbon, ומבלות על המים בין שלושה לארבע לילות בכל הפלגה.
אומנם לא צללנו מהקטמרנים הגדולים, אך אנחנו יכולים להגיד די בביטחון כי עבור צוללים מנוסים עדיף לבחור בספינות הקטנות יותר שמפליגות צפונה. זה אומנם יקר יותר, אך החוויה שלנו הייתה מאוד טובה. הספינות הגדולות נראות כמו מסיבה אחת גדולה של חבר'ה צעירים, בעוד הספינות הקטנות יותר מתאימות לצוללים מנוסים. מעבר לכך, האתרים המרוחקים הם עשירים יותר, וריקים מצוללנים אחרים. גם הסיכוי לראות חיות ים גדולות בריפים הרחוקים הוא גבוה הרבה יותר. ברור כי יש לדבר מחיר, אך עבור צוללנים ותיקים כמונו שחולמים כבר שנים לצלול בגרייט ברייר ריף, הבחירה הייתה ברורה.
אנחנו בחרנו בספינה שנקראת Taka, היוצאת מקירנס פעמיים בשבוע - ביום שישי בבוקר להפלגה של ארבעה לילות ובשלישי בבוקר להפלגה של שלושה לילות. בחרנו בהפלגה הארוכה, תחת ההנחה כי אם הגענו כל כך רחוק, אין טעם לחסוך. אכן לא התאכזבנו. התנאים על ספינה היו מדהימים. יש מספר דרגות של חדרים, ואנחנו בחרנו חדר זוגי הכולל שירותים ומקלחת. החדר היה מרווח יחסית לספינות אחרות מהן צללנו במקומות אחרים בעולם, והכל היה מאוד נקי וממוזג היטב. היינו 14 צוללים על הספינה, וכעשרה אנשי צוות. הכל עבד היטב, והמדריכים היו מאוד מקצועיים. מצד אחד הם לא הגבילו אותנו יותר מידי בצלילות ומצד שני העניקו לנו את התחושה כי הכל תחת השגחה ואנחנו בידים טובות. פגשנו על הספינה אנשים מכל העולם, כך שגם החוויה החברתית הייתה נחמדה מאוד. האוכל היה מצויין ומותאם עבור צרכים מיוחדים כמו צמחונות וגלוטן. אין צורך להביא אוכל, חטיפים, פירות או אלכוהל. ניתן לרכוש דברים אלו על הספינה עצמה במחיר קרוב או זהה למחירים בחנויות בקרינס. הצלילות, הציוד, התנאים על הספינה, האוכל והצוות היו מדהימים, וכך גם החוויה כולה.
ספארי הצלילות עלה לנו כ-1,450 דולר לאדם, כולל ציוד מלא ולא כולל ביטוח שעשינו בארץ לפני היציאה. אכן, לא מחיר זול בכלל, אך עבורנו זה היה שווה לחלוטין. מי שיכול להרשות לעצמו, אסור לפספס. מועדון הצלילה שמארגן את ההפלגות נקרא DEEP SEA DIVERS DEN וניתן לבצע את ההזמנה און ליין. אנחנו הזמנו באתר כחודש וחצי מראש. מי שמוכן לקחת את הצ'אנס, מחיר ההפלגה יורד בכמה מאות דולרים כשבוע או שבועיים לפני מועד היציאה, בהנחה כי נותרו מקומות פנויים. אפשר לעשות קורס צלילה בקירנס ולהשלים את הצלילות הנדרשות להסמכה על הספינה. ציוד הצלילה על הספינה הוא במצב טוב, אך כדאי לשים לב מיוחד למצב חליפות הצלילה, שחלקן היו משומשות מידי. כל צולל מקבל גם מחשב צלילה, כך שאין צורך לסחוב מהארץ כלום (אולי רק מסכת צלילה). מידי יום צוללים בין שלוש לארבע צלילות, כולל צלילות לילה. סה"כ בספארי של ארבעה ימים ניתן לבצע 14 צלילות.
דיינטרי וקייפ טריבוליישן
קירנס עצמה היא עיר נחמדה אך במרחק שנה נסיעה צפונה מתחיל איזור מדהים הנקרא דיינטרי. לאחר תום ספארי הצלילות חזרנו לקינרס ושכרנו רכב כדי להמשיך צפונה. דיינטרי הוא יער הגשם היחיד באוסטרליה וכנראה גם העתיק בעולם. מדובר באיזור מנותק יחסית בו ניתן לצפות בתנינים, מדוזות ארסיות, חיות בר מעניינות ונוף ייחודי המשלב בין יערות עתיקים המגיעים עד המים ובין רצועות אין סופיות של חופים שוממים. העיירה הקרובה ממנה יוצאים לאיזור נקראת פורט דאגלס - שהיא עיירה נחמדה מאוד ומזמינה לתיירים. אפשר ללון שם ולמצות בקלות ביום טיול את איזור דיינטרי. עם זאת, בתוך האיזור יש לא מעט צימרים ומלונות קטנים בהם ניתן לבלות לילה או שניים בתוך יער גשם ובסמיכות לחופים מדהימים. הנוף שם הוא ייחודי מאוד ובשאר הטיול שלנו לאוסטרליה לא ראינו איזור דומה לו. עד קייפ טריבוליישן, הכביש סלול ומצויין. לאחריו, הכביש הופך לדרך אפר אוסטרלית טיפוסית, כלומר גם היא במצב טוב יחסית. לא המשכנו צפונה משם.
אומנם דיינטרי אינו מחובר לרשת החשמל, ועל סלולר אין מה לדבר מצפון למעבורת על נהר הדיינטרי, אך גם שם יש מספיק מסעדות, מכולות כספומטים ותחנות דלק שמשרתים את התייר הממוצע. עם זאת, אם בכוונתכם לבשל לבד עדיף להצטייד באוכל ומצרכים בסופרים הגדולים בקירנס או בפורט דאגלס. אנחנו בילנו יום וחצי באיזור, ולאחר שני לילות נסענו חזרה לקירנס כדי לעלות על טיסת בוקר (מאוחר) לאליס ספרינגס.
אליס ספרינגס ושמורת אולורו
אין ספק כי הביקור בפנים היבשת האוסטרלית היה אחד השיאים של הטיול שלנו. הנוף הייחודי של אולורו וקינגס קניון שווה את המאמץ הרב שכרוך בהגעה לאיזור המרוחק הזה. מלבד נהיגה של ימים מאיזורי החוף לפנים היבשת, הדרך העיקרית להגיע לאיזור היא טיסה. יש שני שדות תעופה המשרתים את האיזור: האחד קרוב מאוד לאולורו ולעיירת התיירות איירס רוק (Ayers Rock) והשני בעיירה הגדולה יותר אליס ספרינגס הנמצאת כ-500 ק"מ נסיעה משמורת אולורו. עבור מי שרק רוצה לראות את הסלע הענק שצץ באמצע המדבר השטוח, ואין לו יותר מידי זמן, ברור כי עדיף לטוס ישירות לאיירס רוק. ניתן לשכור בשדה התעופה רכב ולמצות את השמורה ביומיים מלאים. מי שאינו מתכוון לעשות טיולי יום ארוכים בכל אחת משתי האטרקציות (אולרו ו-Kata Tjuta), אלא רק לצפות בהן מרוחק (חוייה נהדרת לכשעצמה) ואולי לעשות טיול רגלי קצר, יוכל להסתפק גם ביום מלא אחד כדי להספיק את העיקר.
בכל מקרה הממלצה שלנו היא לתת לאיזור יותר מיום או יומים ולא לוותר על קינגס קניון, אטרקציה נוספת הנמצאת בין אליס ספרינגס ואולורו. מעבר לכך, המדבר הוא מדהים וגם החוייה של נהיגה ארוכה על כבישים שוממים בנופים מרהיבים שווה את הזמן.
אליס ספרינגס היא עיירת טלגרף היסטורית שהפכה בגילגולה המודרני למרכז תרבותי ותיירותי. בעיר גרים לא מעט אבוריג'נים, והיא מוצגת כהצלחה של אינטגרציה בין הילידים ובין האוסטרלים. אבל למעשה, אליס ספרינגס היא עיירה עצובה, בה נחשפנו בפעם הראשונה והיחידה למצוקה של התושבים הילידים. העיירה עצמה אינה מענינת ושימשה אותנו רק לשם מנהלות. לאחר ששכרנו רכב ועשינו קניות, עלינו על הכביש מוקדם בבוקר והתחלנו לנסוע דרומה על כביש 87 החוצה את אוסטרליה מצפון לדרום. הכביש מצויין ונוח לנסיעה. לאחר שעתיים פנינו מזרחה לכביש 4 ומשם לקינגס קניון. מדובר ביום נסיעה ארוך יחסית, ולקח לנו כמעט 5 שעות להגיע לקינגס קניון. מאחר שיצאנו מוקדם מאוד מאליס ספרינגס הגענו לפני 12:00 בצהריים. זה הספיק לנו להשלים בנוחות באותו היום את מסלול ההליכה בקניון עד שעות בין ערביים ואפילו לא נאלצנו לנהוג בחושך (נושא הנהיגה בלילה יוסבר בהמשך).
את הלילה בילינו ב-Kings Creek Station, חווה מבודדת הנמצאת כשלושים קלימטר דרומית מהכניסה לפארק בה ניתן לעשות קמפינג או לשכור צימר קטנטן עם שירותים משותפים. זו הייתה חייה נחמדה לשבת סביב מדורת הקמפינג עם עוד תיירים מאוסטרליה ומהעולם. עם זאת, מי שמחפש קצת יותר נוחות עדיף לו להשתכן במוטל הגדול בכניסה לשמורה. זה מוטל בסיסי מאוד, אך נראה שהוא עושה את העבודה. גם המוטל וגם בקמפינג בו היינו יש תחנות דלק - דבר מאוד חשוב באיזורים המרוחקים האלו.
לאחר לילה בודד בקינגס קניון המשכנו מוקדם בבוקר לכיוון אולורו. למקום יש מספר שמות - אולרו (Uluru) זה השם העתיק (האבוריג'ני) של הסלע עצמו, איירס רוק זה השם המודרני שניתן לו על ידי החלוצים האוסטרלים, ויולארה (Yulara) זה שם העיירה שהוקמה ליד השמורה. התמקמנו בעיירה ומיד המשכנו לשמורה. ביום הראשון עשינו מספר מסלולי הליכה ב-Kata Tjuta, וביום השני הקפנו את אולורו. הקפדנו לסיים את שני ימי ההליכה בתצפית שקיעה מדהימה על אולרו.
נשארנו שני לילות ביולארה. התברר לנו כי מדובר בעיירה שהוקמה רק לשם מתן שירותים לתיירים המגיעים לשמורה. למעשה יש בה מגוון מצומצם יחסית של מלונות, ולהבנתי כל המלונות שם הם תחת אותה בעלות כך שמחירי הלינה בהם גבוהים. עם זאת, רמות המחירים ורמת המלונות אינה זהה. יש שני מלנות יקרים יותר הפונים לקהל עשיר או לקבוצות גדולות, ויש מלון שלישי זול יותר בו יש מגוון אופציות לינה כולל קמפינג. אומנם לא ביקרתי בכל המלונות, אך כלפי חוץ זה נראה כי כל המלונות הם ברמה טובה או לפחות מספקת. אנחנו לקחנו חדר עם מרפסת גדולה. אומנם היא לא פנתה לאולורו אך סיפקה לנו חויית 'בוש' נחמדה מאוד. במסתכם, שני ימים מלאים (או יום וחצי לזריזים) מספיקים באיזור אולורו כדי לעשות את שני המסלולים - הראשון ב-Kata Tjuta והשני באולורו.
אדלאיד וקנגרו איילנד
לאחר שני לילות ביולארה התחלנו יום ארוך שבסופו נלון באדלאיד, הנמצאת בדרום היבשת. יצאנו מוקדם מאוד מאולורו ונהגנו חזרה לאליס ספרינגס. לקח לנו כחמש שעות להשלים את הדרך, כולל עצירת ביניים אחת. אומנם מדובר בהרבה קילמטרים, אך הכבישים נוחים, הנהגים (המעטים) הם טובים ואדיבים, והדרך יפה מאוד. הגענו חזרה לאליס ספרינגס באיזור 11:00 בבוקר, מילנו דלק בעיירה (אין תחנה בשדה התעופה), החזרנו את הרכב השכור ועלינו על טיסה לאדלאיד. בשדה התעופה של אדליאיד שוב שכרנו רכב ונכנסו לעיר עצמה. הספקנו לטייל מעט בעיר, אך לא יצאנו ממנה עם תחושה של פיספוס. היא עיר חמודה ויפה אך לטעמנו עדיף לנצל את הזמן במקומות אחרים.
לאחר לילה באדלאיד יצאנו בבוקר דרומה דרך איזור היין של McLaren Vale ועד קייפ ג'רוויס ממנו יוצאת מעברות לקנגרו אילנד. חשוב מאוד להזמין מקום על המעבורת מספר ימים מראש, גם בעונות פחות בוערות. יש שם רק מעבורת אחת, והמעבר לוקח ארבעים דקות של שייט פלוס שעה או יותר של המתנה ומנהלות. זה לא סיפור זול לעבור עם הרכב אך גם במקרה הזה ההשקעה הכספית שווה לדעתנו את החוויה. אפשר לרכוש כרטיסים למעברות באתר האינטרנט של החברת הספנות.
קנגרו איילנד הוא בעיקר חויית טבע חזקה. חלקים גדולים מהאי הם שמורת טבע, ומספר התושבים המקומיים הוא נמוך מאוד, כך שהטבע הבתולי של האיזור הצליח להישמר מצויין. יש שם הרבה חיות בר, צוקי ענק, מגדלורים בודדים, אוניות טרופות, סלעי ענק על החוף, מערות ועוד. בהתחלה תכננו לטייל באי יומיים, אך אחרי שהגענו הבנו שכדאי לתת לזה עוד יום. בעיר המרכזית באי קינגסקוט (Kingscote) יש מכולת גדולה, כך שלא חייבים להצטייד לפני שמגיעים לאי (אבל עדיף).
האטרקציה העיקרית באי היא שמורת Flinders Chase הנמצאת בצד המערבי שלו. בשמורה עצמה אין הרבה אפשרויות לינה ועיקר המלונות מרוכזים בצד המזרחי, קרוב יותר לנמל של המעבורת. הנסיעה ממזרח למערב יכולה לקחת לא מעט זמן, כך שכדאי לבדוק מקומות הנמצאים קרוב לשמורה. יש כמה אפשרויות שדורשות הזמנה מוקדמת וצריך לקחת בחשבון שמדובר במקומות מבודדים יחסית. אנחנו לקחנו מלון ב-Kingscote כך שנסענו לאורך ולרוחב האי לא מעט. לא לפספס את Cape Du Couedic ואת ה-Remarkable Rocks שנמצאים בחלק הדרום מערבי. כדאי גם להסתובב רגלית באיזור מרכז המבקרים בשמורה, כדי לראות קואלות. יש המון וחלקן ממש קרובות. בחוף הדרומי של האי יש את שמורת Seal bay, בה ניתן לראות זן נדיר יחסית של כלבי ים. למי שאוהב מגדולרים, קנגרו איילנד הוא אידיאלי. יש שלושה מגדלורים מרכזיים שניתן לבקר בהם: Cape Willoughby, Cape Borda ו-Cape Du Couedic.
גרייט אושיין רואד (Great Ocean Road) ומלבורן
רצועת החוף הדרומי של אוסטרליה, בין אדלאיד ומלבורן, היא אחת האטרקציות התיירותיות שאסור לפספס. מדובר בחוף פראי הנמשך על פני מאות קילמטרים של צוקים, עמודי סלע במים ונוף מדהים. מרבית הדרך עוברת מאוד קרוב לחוף, וממנה ניתן לצאת למספר טיולים רגלים קצרים. מקנגרו אילנד חצינו חזרה לקייפ ג'רוויס והתחלנו לנסוע דרום מזרחה לאורך החוף. אומנם הנופים הם יפים אך מדובר בנסיעה ארוכה מאוד וקצת חד גונית. האטרקציות המרכזיות מתחילות באיזור Port Campbell ומערבה עד מלבורן. את כל הדרך מקייפ ג'רוויס ועד מלבורן עשינו בשלושה ימים מלאים. ישנו בדרך בעיירות Robe ו-Warrnambool. עדיף לעשות את הלילה השני ב-Port Campbell. אם ניתן, כדאי להאריך את השהות ולבלות לילה שלישי באיזור Lorne.
הגענו למלרבורן בשעה מאוחרת יחסית בתום יום נהיגה והליכה די אינטנסיבי. מלבורן היא עיר גדולה, וההמלצה שלנו היא לקחת מלון באיזור המרכז (CBD) מאחר שמירב האטרקציות עבור מי שמגיע בפעם הראשונה לעיר מרוכזות במרכז. בצד המערבי של העיר יש תחנת רכבת גדולה ובה גם מרוכזות מרבית סוכניות הרכב. שם החזרנו את הרכב והסתובבנו בעיר בהליכה. הקדשנו לעיר ארבעה לילות, אך למי שאין את הזמן ניתן לקצר לשלושה. בעיר מסעדות טובות מאוד, עם התמחות בעיקר באוכל אסייתי מודרני. כמו כן, יש בה מוזיאון טוב, אירועי תרבות רבים, סמטאות המוקדשות לאמני גרפיטי, קניונים ורחובות מסחריים, וחיי לילה פעילים. עבורנו זו הייתה נקודת החזרה מאוסטרליה כך שביצענו בה את מירב הקניות.
השכרת רכב ונהיגה
שכרנו ארבעה רכבים במהלך הטיול, בארבעה מקומות שונים - סידני (יום), קירנס (יומיים), אליס ספרינגס (4 ימים) ואדלאיד (שבוע). בקירנס ובאדלאיד שכרנו רכבים רגילים, ובאליס ספרינגס רכב 4X4. בסופו של דבר לא היינו צריכים רכב 4X4 וניתן להסתדר היטב עם רכבים רגילים. הכי חשוב שהרכב יהיה נוח לנסיעות ארוכות על כבישים. מי שרוצה להינות מנסיעות שטח, יש הרבה אפשרויות באיזור אליס ספרינגס, רק צריך לתכנן מראש ולהקדיש לכך מספיק זמן.
באוסטרליה בכלל, ובאיזור אליס ספרינגס במיוחד, לא ממולץ לנסוע בלילה. למעשה באיזור אליס ספרינגס הודיעו לנו בחברת ההשכרה כי אסור לנו לנסוע בלילה - חד וחלק. קיימת סכנה אמיתית לפגוע בלילות בקנגרואים שחוצים את הכבישים או רצים לכיוון האורות. פגיעה בקנגרו יכולה לגמור לכם את הטיול, על כן כדאי להיזהר מאוד. באיזור קנגרו איילנד קיימת בעיה דומה.
הכבישים הסלולים באוסטרליה מצויינים, וגם דרכי העפר הארוכות הן טובות יחסית ומתוחזקות היטב. לא חייבים רכב 4X4 כדי לנסוע על מרבית דרכי העפר. במקרים בהם נדרשים רכבי שטח, תהיה הזהרה בתחילת דרך העפר. בכל מקרה, אם אתם מתכוונים לנסוע על דרכי עפר, שווה לברר קודם האם אין עם זה בעיה.
כסף ותקשורת
אנחנו השתמשנו בעיקר בכרטיס אשראי, ולא נתקלנו בשום מגבלה - לא בהוצאת כסף מכספומטים ולא בתשלום. ניתן למצוא חלפני כספים מורשים בערים הגדולות ויש הפרשי שערים כך ששווה לבדוק לפני שמחליפים סכומים גדולים. בכל מקרה, אין שום בעיה להתנהל כספית באוסטרליה.
אחד הדברים הראשונים שעשינו כאשר נחתנו בסידני היה לרכוש כרטיס סים מקומי. באולם היוצאים בסידני יש ארבעה דוכנים של חברות סלולר. רכשנו כרטיס משולם מראש (Pre-paid) מוודפון האוסטרלית תמורת 40 דולר אוסטרלי. הקליטה של וודפון נחשבת פחות טובה מזו של המתחרה Optus, אך החבילות שלה זולות יותר. קיבלנו 3 גי'גה גלישה, כמות שהספיקה לנו לחודש אינטנסיבי של ניווט ברכב, ניווט רגלי וחיפוש אטרקציות ומסעדות. מאוד ממולץ לרכוש כרטיס סים מקומי. האינטרנט האלחוטי במלונות באוסטרליה הוא בחינם.
טיסות
אחד הפחדים הראשונים שיש להתגבר עליהם הוא הפחד מהטיסה הארוכה לאוסטרליה. איך שלא תהפכו את זה, המרחק בין תל אביב לסידני הוא לפחות 24 שעות טיסה והמתנה בין טיסות. בשל הטראומה הצפויה, עמדנו על כך שתיהיה לנו חניית ביניים אחת ולא שתיים. זה הוביל אותנו בעיקר לטיסות של אל על מתל אביב לבנקוק או הונג קונג ומשם עם קוונטאס או חברת התעופה המקומית לאוסטרליה. בשביל לקטוע את המסע הארוך החלטנו להישאר בהונג קונג ללילה אחד גם בהלוך וגם בחזור. עבור מי שאוהב את הונג קונג זה פיתרון טוב, אך יתכן שבפעם הבאה שנעשה זאת (ותהיה כזו עדיף בקרוב) נוותר על חנייה של לילה שלם ונעשה את הטיסה הארוכה עם חניית ביינים קצרה. בסופו של דבר הטיסות היו נוחות יחסית ועדיף לרכז את הסבל ביממה אחת ולסיים את הטיסות הארוכות במכה. מלבד הטיסה לאוסטרליה, רכשנו עוד שלוש טיסות פנים מקוואנטס - חברת התעופה הלאומית האוסטרלית שפעולת די לבדה בזירת טיסות הפנים.
לאחר לילות ארוכים של נסיונות ובדיקות, הגעתי למסקנה כי עדיף יהיה לחלק את רכישת הטיסות לשניים. לרכוש ישירות מאל על טיסה הלוך וחזור מישראל להונג קונג, ולרכוש ישירות מהאתר של קוואנטס חבילת טיסות רחבה המתחילה בהונג קונג, כוללת שלוש טיסות פנים, וטיסה חזרה מאוסטרליה להונג קונג. זו הייתה האופציה הזולה ביותר אך גם הגמישה ביותר שאיפשרה לנו להתחיל את הטיול בסידני ולחזור ממלבורן בטיסה ישירה להונג קונג.
עבור הטיסה ישירה מתל אביב להונג קונג שילמנו כ-1,680 דולר לאדם. עבור טיסת ההמשך מהונג קונג לאוסטרליה וחזרה, ועד שלוש טיסות פנים שילמנו 1,440 דולר לאדם. יכולנו להוזיל את עלות הטיסה אם לא היינו נשארים לילה בהונג קונג, אך בכל מקרה יש לקחת בחשבון כי עלות הטיסות מתל אביב לאוסטרליה (ללא טיסות פנים) תעמוד על כ-2,000 דולר לאדם. רכשנו את הטיסות חודשיים מראש, וטסנו במהלך חופשת ראש השנה (ספטמבר 2015). אם היינו מקדימים את ההזמנה, ניתן היה לחסוך עוד.