טיול לסיציליה

17.10 - המראנו מתל אביב בשעה 08:35 עם טיסת אל על מספר LY5775ונחתנו בקָטנִיה Catania בשעה מקומית 10:55 . לאחר איסוף המזוודות פנינו לקבלת הרכב אותו הזמנו מחברת באדג'ט, עוד בארץ.

מיקום המשרד להשכרת הרכב Catania aeroporto 7 giorni, מחוץ לבניין הטרמינל כ-150 מ'.

ההמתנה היתה ארוכה מאד, למעלה משעה וחצי, ללא כל תנאי המתנה מסודרת (מקומות ישיבה וכו'). למרות ששילמנו על ביטוח מראש, עם השכרת הרכב, "הומלץ" לנו ע"י נציגת המשרד "...להוסיף עוד 361.59 יורו, לביטוח במקרה של גניבה, וגם זה", כך אמרה לנו, "לא מכסה את הכל..." לתמיהתנו - נעננו בחיוך עם תשובה שאי אפשר לסרב לה – "ברוכים הבאים לסיציליה"... ולאחר כל זאת, קבלנו רכב משודרג - מרצדס ויטו קומבי.

התארגנו על הרכב ויצאנו לכיוון סירקוזה, חצינו את העיר ועברנו ל אורטג'יה. למרות שהגענו לכתובת המדוייקת, התקשינו למצוא את המלון, אשר אינו מתבלט בסימון חיצוני.

I Santi Coronati Via dei Santi Coronati 18 Ortigia Siracusa

עלינו במעלית מיוחדת ומצאנו הפתעה נעימה. החדרים – גדולים, מרווחים וגבוהים עם מרפסת לכל חדר. השרותים - נוחים ונקיים, בעל מלון אדיב ונחמד אשר השתדל לתדרך ולסייע. הוא פתח לנו את החניה בחצר המלון, התמקמנו בחדרים, ויצאנו לטייל ברחבי האי.

היעד הראשון, הקרוב למלון, הכיכר המרכזית של אורטיג'יה פיאצה ארכימדס Piazza Archimede עם המזרקה המרשימה (Fontana di Diana) Piazza Archimede, 22, 96100 Syracuse, Syracuse, Italy .

למראה בית הקפה במרכז - אנטיקו קפה סנטרלה, חשנו כי אין דרך טובה יותר מישיבה נוחה אל מול המזרקה היפה, לגימת קפה מצוין וטעימת קנולי פריך וטעים, כדי להפיג את העייפות של אחרי טיסה לא קצרה, המתנה ארוכה לקבלת הרכב, הנסיעה לסירקוזה והתמקמות במלון.

המשכנו אל פיאצה דומו Piazza Doumo הגדולה והיפה עם מבני הבארוק והבולט בהם הקתדרלה של סירקיוז Cathedral Of Syracuse ובתי קפה תחת כיפת השמיים. בהמשך, לא צריך הכוונה, פשוט לשוטט, בין הסמטאות הצרות, עטורות מבנים עתיקים, ככרות וגנים יפים, ונוף של ים.

וגם עם רדת החשיכה, העיר מוארת וכייף לטייל בה, לאכול אל מול הקתדרלה

וללקק גלידה סיציאלית נפלאה.

18.10 לאחר ארוחת הבוקר על מרפסת גג המלון, נפרדנו מבעל המלון וסירקוזה, ויצאנו לכיוון האטרקציה הראשונה של היום הר הגעש אתנה  Mount Etnaעליו עלינו דרך SP92 מכיוון דרום, דרך ניקולוסי Nicolosi.

בתום הביקור על ההר ירדנו לכיוון מזרח, ולפני העיירה, זפרנה Zafferana Etnea, עצרנו במלון אמאוס

Emmaus Hotel Via Cassone 75, 95019 Zafferana Etnea

המלון גדול, החניה חופשית. החדר שקבלנו היה מרווח עם שתי מרפסות ונוף נפלא, אך עם המקלחון הצר ביותר.

התארגנו במלון ויצאנו צפונה, אל עבר העיירה קסטלמולה Castelmolaוהנוף הנפלא הנשקף ממנה.

ירדנו לטאורמינה Taormina  חנינו בחניון התחתון וטיפסנו ברכבל אל מרכז העיירה, אל המדרחוב החוצה אותה.

בתום הטיול בטראומינה, חזרנו למלון. בדרך, בעיירה זאפראנה אתנה, עצרנו לאכול פיצה מצויינת - פיצה סמי. Via Garibaldi 391 Zafferana Etnea Semy -הזמנו – Semy ו-Contadina. היה מצויין!

19.10 השכמנו לזריחה נפלאה שאט אט האירה את הנוף הנפלא שלמרגלותינו.

לאחר ארוחת בוקר, יצאנו לעבר מילאצו.

בחרנו במלון סן מישל - Via Colonnello Magistri 65 Milazzo, 98057 Hotel San Michele

למלון חניה, והוא נמצא במרחק הליכה מהנמל. החדר היה גדול ונוח עם מרפסת.

ממנו הלכנו לנמל, לאטרקציית היום - שייט לאיים האיוליים Eolie Isole פאנריאה Panarea והר הגעש סטרומבולי Stromboli

הידיעה כי ההפלגות לאיים הן רק בימי א' ג' ו-ה' השפיעה על תיכנון טיולנו בסיציליה. יצאנו לשייט ממילצו. עם חברת טרנב Tarnav אשר משרדה ממוקם מעבר לכביש, אל מול מעגן ספינותיה – Via dei Mille 15 98057 Milazzo. עלות כרטיס לנוסע 63 יורו כולל מס. היציאה הייתה בשעה 1100. הים היה שקט. הספינה הייתה מרווחת עם 3 מפלסים, מזנון עשיר ומושבים נוחים.

התחנה הראשונה הייתה באי פאנאריה Panarea. עצרנו בה לשהות של שעתיים.

הסתובבנו בסמטאות הכפר. לא מצאנו דבר אטרקטיבי במקום.

המשכנו לעבר סטרומבולי, אשר נראה כמו כמו תמונה קלאסית של אי עם הר געש

בדרך חלפנו על פני מספר איים סלעיים שבלטו מהמים לגובה של כמה עשרות מטרים, כמו Strombolicchio.

פסגת ההר על סטרומבולי העלתה עשן, כשלבה נשפכה מחלקו הגבוה. מאוחר יותר, לאחר חשיכה, ראינו כי זרימה זו למעשה היא לבה בוערת. השהייה בסטרומבלי, היתה כשעתיים, עד חשיכה. ניצלנו אותה לטיול בכפר, טיפוס אל רחבת הקתדרלה והחנויות לאורך הסמטה המרכזית.

למעשה, האטרקציה של היום, החלה עם ההפלגה חזרה, השקיעה

ותצפית על הלבה הבוערת, הבולטת בחשיכה.

לא שמנו לב, אך במחיר ששלמנו, הגיעה לנו גם “ארוחת ערב”, אותה קבלנו בצורת צלחת חד פעמית עם פסטה ושתייה – אפשר היה לוותר עליה... בדיעבד, אם ניתן לשוט אל סטרומבולי ובלבד – עדיף.

20.10 לאחר ארוחת בוקר “חסכונית” מאד, נפרדנו מהמלון. לא לפני שבעל המלון דרש וקיבל, תוספת מחיר על החניה למרות שהיינו רכב יחיד בחניון המלון, בטענה של "רכב גדול"...

יצאנו בנסיעה רציפה לפלרמו, התמקמנו במלון אראגונה Residenza d'Aragona

Via Ottavio D'Aragona, 25, 90139 Palermo, Italy מלון קטן לא רחוק ממרכז העיר, עם חדרים מרווחים.

החנינו את הרכב בחניון שמתחת למלון בעלות של 25 יורו, ויצאנו לשוטט ברחבי העיר ואתריה.

מאוחר, החלטנו כי בארוחת הערב נאכל אוכל מקומי. בחרנו ללכת למסעדה ממול למלון. מסעדת אל קנסלטו Trattoria Al Cancellettoאכן, מסעדה מקומית, כל שפה, חוץ מאיטלקית – לא כתובה ולא מדוברת. המנות הראשונות – נאכלו, המנות העיקריות - דגים, בשר, ופירות ים, כולן, היו לא טעימות. נפלנו... ia Ottavio D'Aragona, 34, 90139 Palermo, Italy

21.10 לאחר ארוחת הבוקר, יצאנו בנסיעה דרך רחובות פקוקים, אל הקתדרלה המרשימה של מונראלה Monreale.

משם, אל טרפאני, היושבת על בשפתה המערבית של סיציליה.

אחרי ניסיונות לא מוצלחים להגיע עם הרכב אל המלון, כולל קיפול מראות והתחככות בסמטאות צרות, ויתרנו, הוצאנו את המזוודות מהרכב ובמסע רגלי קצר, הגענו אל המלון באדיה נובה Badia Nuova Residence , השוכן במרכז העיר העתיקה על חצי האי של טארפאני. Via Badia Nuova, 33, 91100 Trapani

התקבלנו בלבביות. קיבלנו דירה בת שני חדרים עם מטבח ומרפסת. התארגנו, ונסענו אל הרכבל במערב העיר, אשר הוליך אותנו אל אריצה Erice. עיירה הנמצאת במקום גבוה המשקיף על העמק והנמל הטבעי של טראפאני ששומרת על סגנון ימי הביניים.

חזרנו אל המלון ולשיטוט בעיר העתיקה. נעים היה לשוטט בה, גם בשעות החשיכה.

22.10 לאחר ארוחת הבוקר העשירה והטעימה, נטלנו את המזוודות וגררנו אותן אחרינו, אל מגרש החניה. יצאנו מזרחה אל עבר אגריג'נטו. עצרנו לתצפית אל המדרגות הטורקיות La Scala dei Turchi רוחות חזקות נשבו והסעירו את הים סביב.

טפסנו אל חלקה העליון של העיר העתיקה של אגריג'נטו, אל ביביריה B&B Bibirria מקום לינתו.

Via Duomo, 60, 92100 Agrigento Agrigento, Italy גרם מדרגות צר ותלול הוביל אל החדר. בעל הבית היה לבבי וסייע בהעלאת המזוודות אל החדר המרווח מאוד עם מרפסת. החנינו בקרבת מקום, ויצאנו לטייל ברחבי העיר העתיקה על סמטאותיה התלולות.

בלט בחלקה העליון הדומו עם הפיסול הסביבתי של נעלים בחצרו.

נסענו אל "עמק המקדשים"– Valle dei Templi אתר ארכיאולוגי אשר נקרא בעבר אקראגאס, ובו שורה של מקדשים ומונומנטים מרשימים של התרבות היוונית.

עם חשיכה חזרנו לעיר. שוטטנו בעיר העתיקה לאורך רחוב Bac Bac, ומצאנו קונדיטוריה נפלאה -

Caffe Concordia di Saito Andrea Via Luigi Pirandello, 36, 92100 Agrigento

לאחר האפרטיף עברנו לאכול את ארוחת הערב במסעדת “אופרה” ממנה נשקף למרחוק, המבנים המוארים של “עמק המקדשים”. Via Atenea, 239, 92100 Agrigento האוכל היה מצוין והוגש בכמויות נדיבות. השרות היה אדיב וזריז. את המנה האחרונה שמרנו לקונדיטוריה, אליה חזרנו ולא התאכזבנו.

23.10 עם שחר יצאנו מזרחה, לכיוון ג'לה Gela, השוכנת בלב אזור נחיתת הארמיה השביעית של צבא ארה"ב בפיקודו של הגנרל ג'ורג' פאטון בפלישה לסיציליה במהלך מלחמת העולם השנייה.

משם עלינו צפונה לקלטגירונה Caltagirone המפורסמת בעבודות הקרמיקה שלה וגרם 142 המדרגות הבנויות מאריחי קרמיקה. אפשר לוותר על המקום.

משם נסענו לפיאצה ארמרינה, על מנת לראות את הפסיפס בוילה Villa Romana del Casale הממוקמת 6 ק"מ מהעיר. השילוט לא טוב. שרידי הוילה הגדולה, חושפים פסיפסים מדהימים ב- 40 חדרים בשטח אלפי מ"ר.

בתום הביקור, המשכנו לכיוון אנה Enna ומשם לקטניה Cataniaלמלון אינטרקונטיננטל International Airport , Via San Giuseppe la Rena, 94, 95121 Catania

קבלנו חדר נוח עם מרפסת רחבה התארגנו ויצאנו לשוטט בקטניה, והתמקדנו סביב רחוב אתנה.

את הרעב שברנו במסעדה מקומית, ברחוב הניצב לרחוב אתנה, אוכל פשוט וטעים.

Don Turiddu 2 da Gregorio, Via G. de Felice 18, Catania

24.10 אור הבוקר משך אותנו אל המרפסת הרחבה, ממנה נצפה פסגתו של הר האתנה, אשר להפתעתנו היה מכוסה בשלג ראשון. התארגנו, ארוחת בוקר ומשם לשדה התעופה - הביתה בטיסה שהמריאה ב- 12:05.