13 גברים בגילאי 30-40

3 ג'יפים מקומיים

הרבה אלכוהול

הרבה מצב רוח טוב

יצאנו לטיול ביום חמישי 10.10 בלילה בטיסת ארקיע נחתנו לפנות בוקר בטיביליסי שם חיכה לנו אליהו שילן מדריך פשוט זהב (נרחיב לגביו בהמשך) שמצאנו על סמך המלצות פה באתר למטייל.

הוא כבר חיכה לנו עם הג'יפים, אחד שלו פרטי ועוד שני ג'יפים ששכר עבורנו מחברת השכרת רכב שבבעלות יהודי מהקהילה המקומית.

משם נסענו למרכז העיר העתיקה ועלינו ישר לתצפית לילית מדהימה ליד מצודת נרחלה על הנוף של העיר, שהראה לנו שיש למה לצפות...

הלכנו לישון בדירות להשכרה (לאליהו עצמו יש דירה ואם יש יותר אנשים הוא מארגן לשכור דירות צמודות באותו הרחוב) ברובע העתיק של טיביליסי שהוא מרכז העניינים ובו שוכנים בתי הכנסת של העיר.

לאחר שינה קצרה, קמנו לנסיעה לחבל קאחטי - איזור היין הידוע של גאורגיה. איך שהתחלנו לעלות בהרים נגלה לנו יופיים מדהים של הרי הקוקז מצפון,

עשינו קצת קניות של אוכל בטלאבי, משם נסענו לסיור ביקב כולל הסברים. והמשכנו לאגם מלאכותי בסמוך למלון שבנה שם מישהו וישבנו לשתות בירה.

חזרנו מהר לפני שבת והלכנו להתפלל בערב שבת בבית הכנסת האשכנזי בעיר (מתפללים בו ספרדים נראה לכם יש אשכנזים בגאורגיה? :)) ואח"כ אכלנו ארוחת ערב שבתית וכשרה לעילא ולעילא באולם שמתחת לבית הכנסת עצמו, ארוחה שבושלה לנו ע"י קייטרינג מקומי של יהודי משם שהכין לנו גם את ארוחת הבוקר לשבת.

הלכנו להסתובב בעיר שמסבירה פנים ואינה מפחידה מהפן האנטישמי. למחרת הלכנו לסייר למפל ונביעה של מעיינות חמים ממש ברובע העתיק עצמו וויתרנו על הגן הבוטאני של העיר (מעצלנות).

במוצש הלכנו לטבול בחמאם המקומי כולל מסאג' קצר (חוויה מומלצת)

ואח"כ הלכנו להסתובב בעיר העתיקה שמכילה הרבה בתי קפה ומועדונים בעיקר ברחוב שרדן ואף קזינו מקומי (לחובבי הז'אנר).

אחרי יותר מידי בילויים ומעט מידי שעות שינה :), קמנו בחושך ועלינו על הג'יפים ושמנו את פנינו לכיוון כללי של מסטייה (נסיעה מפרכת ביותר, על הנייר כ6 שעות, בפועל יותר מ10 בגלל כל המשאיות והדרכים הרעועות ולכן חובה לקטע עם עצירות כדי לשמור על השפיות), בדרך עוד עברנו בשוק של טיבילסי והצטיידנו בדגים טריים לטובת ארוחת צהריים.

עלינו בזריחה למנזר גווארי העתיק בגאורגיה אשר צופה על מצ'חאטה ועל מפגש הנהרות מטקווארי ואראגוי, נוף סוף.

עצרנו בדרך לארוחת בוקר על בסיס הפורי (הלחם המקומי) וקניות שאליהו ארגן לנו וכמובן קצת משקה... ביערות בצד הדרך.

עברנו בקוטאיסי (העיר השניה בגודלה בגאורגיה) אשר הכילה בעבר קהילה יהודית גדולה ופעילה אשר בשלב מסויים גורשה על ידי הקומוניסטים לטבליסי ועצרנו לראות את בית הכנסת המקומי שבשיפוצים ונראה מאוד מושקע אח"כ הסתלבטנו בכיכר העיר היפה ולצהריים הגענו למערת פרומתאוס מערת הנטיפים מהארוכות באירופה שהתגלתה לפני לא כ"כ הרבה שנים (כרטיס כניסה לא יקר ויש הדרכה באנגלית) ובתוכה זורם נחל עם דגים עיוורים שניתן לשוט עליו (בתוספת תשלום).

ביציאתנו חיכתה לנו ארוחת דגים מעלפת שהכין בנתיים אליהו המדריך ומשם המשכנו בנסיעה הארוכה

עד למקום הלינה במסטייה אליה הגענו רק בשעת לילה.