ביולי 2014 טילנו 15 יום ברומניה. (הורים +3 ילדים:8,10,12)

אתמקד בכתיבה על האתרים שביקרנו בהם ואתרי לינה, קניות ומסעדות טובות

המסלול שלנו כלל 6 לילות ברשנוב (ליד ברשוב), 2 לילות באגם האדום (מעבר ביקאז), 2 לילות בסיגישוארה, 3 לילות בסיבייל (ליד סיביו) ולילה אחרון בבוקרשט

נאלצנו לקיים במהלך הטיול מספר שינויים מהתכנון המקורי בגלל ימי גשם מרובים (כן , ביולי יורד הרבה גשם) אבל יש לגשם גם יתרונות..

לינה ברשנוב בguestjouse marine mount שהומלץ באתר ואכן היה ביתי ונעים ומארח למופת ובעיקר נקודה נוחה לטיולים באזור.

יום 1: נסיעה וונסיעה והרבה בלגן עם חברת ההשכרה המקומית (rent car klasswagen) לא להתקרב: המחיר היה זול אבל שילמנו בהרבה עצבים- רכב ראשון אין חגורת בטיחות לילדים, מחליפים רכב והאגזוז נוגע ברצפה, מחליפים רכב ששותה דלק בצורה מפחידה ובערב מחליפים לנו שוב למיציבושי אאוטלנדר מפתה שכל הדרך מודיע לנו שהוא זקוק לטיפול 10000. החלטנו להתעלם. תא מטען ענק וקדימה רומניה.

יום 2: מסלול 7 סולמות ביום גשום. מחליק. 6 שעות. חוויתי. מסלול חובה הסולמות סודרו ובטיחותיים. לקראת הסולמות יש עמדת תשלום. קנינו שם עליונית לגשם ב 10 ליי ששימשו אותנו גם בימים הבאים.

אחהצ ביקרנו בחנות decathlon – חנות לציוד ספורט וטיולים ענקית בפאתי בראשוב. בילינו בחנות שעתיים וקנינו הרבה – זול ואיכותי

יום 3: שמורת הדובים, טירת ברן, בראשוב

יום 4: טיול גיפים ברכס בושטני: נופים מדהימים, מערה ענקית אבל בדיעבד עם קצת מאמץ מודיעיני אפשר היה לעשות את זה עצמאית גם ברכב פרטי רגיל. עלה לנו 400 ליי.

יום 5: פארק חבלים בבראשוב (מבחינת הילדים השיא של הטיול) סיום במדרחוב של בראשוב

יום 6: פאוינה בראשוב (רק רכבל d עובד), מערת נטיפים (בין בראשוב לרשנוב), מבצר רשנוב(חוויתי עם שחקנים מחופשים מימי הביניים)

לסיום מסעדה בpredeal – מומלצת ביותר: טעימה, מגוונת וזולה בתחנת הדלק לבאים מבראשוב משמאל במלון.

יום 7: נסיעה למעבר ביקאז. עצירה באגם אנה הקסום. קר ומטפטף ולמרות הכל טבלנו רגליים והדרך לאגם בכביש נופי קסום. לינה בבבקתת עץ ענקית מדהימה האתר הכי יקר שלנו ברומניה אבל שווה. veresko villa

andrasgall@yahoo.com – הוא דובר אנגלית. 130 יורו ללילה. הזמנה דרך בוקינג. הוא אמר שאפשר ישירות וזה זול יותר. היה מנגל בנוי בחוץ ועשינו מנגל היה מדהים.

חשוב לדעת שבאגם האדום אין סופר. מומלץ להצטייד לפני.

יום 8: אגם אדום, מעבר ביקאז, פיאטרה נאמץ

יום 9: מערת המלח בפראיד (אתר חובה) – מערת ענק עם פארק חבלים מקצועי ומאתגר, גימבורי שווה, שולחנות פינג פונג, כנסיה ובתי קפה – מקום הזוי ומגניב כאחד.

לינה בסיגישוארה במלון וילה פרנק. הזמנה דרך בוקינג. 65 יורו ללילה מיקום מצויין

יום 10: פסטיבל ימי הביניים בסיגישוארה (מתקיים בדרך כלל בסוף שבוע האחרון של יולי): הצגות רחוב, דוכני “שינקיין” וסמטאות ציוריות

ויום 11: המוזיאון הפתוח בסיביו. (נסיעה דרך אגינטה- פחות פקקים אבל יותר לאט ויותר ציורי – מומלץ)

לינה בסיבייל pension lunca sibieluli – זול ומצויין כולל ארוחת בוקר (הזמנה דרך בוקינג) בכפר שהזמן עצר בו מלכת בארות נהר ונוף מדהים – כפר חובה ללינה

יום 12: גשם ומטיילים בכפר לאורך הנהר ואחהצ בסיביו המדהימה – עיר יפהפיה עם גגות רעפים בלתי נשכחים עם עיניים (צריך לראות כדי להאמין) מדרחוב ציורי ואווירה שמחה.

יום 13: מבול. קניון בסיביו – קניות כי אין בררה. אחהצ מתבהר ונוסעים לocna sibiului כפר קטן ובלבו אגמי מלח. חוויה אחרת של שחייה ביום קריר באגם מלח טבעי. שכבה עליונה קרה והשכבה התחתונה של האגם חמה. שוחים ונהנים וגם צפים – הרבה פחות מלוח מים המלח שלנו אבל לטעמי ובעיקר עבור הילדים הרבה יותר כייף

יום 14 – נסיעה ארוכה לבוקרשט

יום 15: סיור באוטובוס תיירים קומה שנייה ללא גג להכרות שטחית עם העיר (לא משהו הסיור). סיום בקניון אפי הענק שיש בו הכל. הרכבת ההרים שבתוכו מגוחכת ולא שווה את הכסף. לוותר אפילו הילדים לא נהנו מהרכבת